pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pt kwie 25, 2014 12:37 pm

To znowu ja.
Pajerak jest po wymianie tulei tylnych wahaczy, kółka sprawne i powietrze nie ucieka, a auto nadal ściąga w lewo!
Następne co mi wychodzi to przespawanie mocowania wahacza przedniego lewego koła. Koło jest przesunięte do tyłu o 10mm.
Co WY na to???
Czy gdzieś jeszcze mogę szukać?
Jakieś pomysły?
Znacie kogoś z okolic stolicy kto jest sprawny w takich operacjach?
dzięki i pozdrawiam

Czy Pajerak ma filtr kabinowy?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » pt kwie 25, 2014 2:36 pm

Witam. Panowie i Panie rozsypał mi się reduktor w 3 dupy , w Pajero I long 3.0 B manual , i moje pytanie jest takie : czy spasuje reduktor od Pajero II ?? a jak nie to czy np. od jedynki ale w automacie??? i czy koniecznie musi być od takiej samej pojemności silnika , bo to dziadostwo do tego silnika ciężko znaleźć w rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam i czekam na w miare możliwości szybką odpowiedź bo pojara stoi zamiast jeździć.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Damian » pt kwie 25, 2014 2:36 pm

jradek pisze:To znowu ja.
Pajerak jest po wymianie tulei tylnych wahaczy, kółka sprawne i powietrze nie ucieka, a auto nadal ściąga w lewo!
Następne co mi wychodzi to przespawanie mocowania wahacza przedniego lewego koła. Koło jest przesunięte do tyłu o 10mm.
Co WY na to???
Czy gdzieś jeszcze mogę szukać?
Jakieś pomysły?
Znacie kogoś z okolic stolicy kto jest sprawny w takich operacjach?
dzięki i pozdrawiam

Czy Pajerak ma filtr kabinowy?
:o

będziesz ustawiał geometrię na przekoszonym wozie, przespawywując mocowania wahaczy? :roll:

przepraszam za brutalne napisanie wprost - ale skoro masz tak przekrzywioną ramę po jakimś starym dzwonie, to zasadniczo zastanawiałbym się, czy w ogóle warto w ten wóz inwestować

może kupić jakiegoś ładnego anglika, a to co masz wykorzystać na fanty do przekładki, a pozostałe organy sprzedać?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Mroczny » pt kwie 25, 2014 2:43 pm

dobre, dobre

oddaj kolego wóz tym co się znają i tyle. Nie podpowiadaj nawet takich rozwiązań i jeśli ktoś Ci coś takiego zaproponuje lub podpowie to zerwij znajomość.

Jak Cię będzie łupać nera to pójdziesz do specjalisty. Z autem zrób tak samo

miki_mi2
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 3:55 pm
Lokalizacja: miedzyrzecz lubuski/ wawa słoik
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: miki_mi2 » pt kwie 25, 2014 3:21 pm

miki_mi2 pisze:Co Wam z tego nie pasuje :)21
Taka wycena:
1. w/z tylnego wału napędowego 0,5rbh - 50zł
2. w/z przedniego wału napędowego 0,5rbh - 50zł
3. wymiana krzyżaków przedniego wału napędowego 2szt 1rbh - 100zł
4. wymiana krzyżaków tylnego wału napędowego 2szt 1rbh - 100zł
5. w/z obudowy tylnej reduktora 1,5rbh - 150zł
6. w/z stabilizatora tylnego, w/z łączników stabilizatora tył 0,5rbh - 50zł
7. w/z półosi przedniej prawej zewnętrznej i wewnętrznej 3rbh - 300zł
8. w/z łożyska półosi wewnętrznej i uszczelniacza 0,5rbh - 50zł
9. w/z przegubu napędowego zewnętrznego prawego 1rbh - 100zł
10. w/z łożyska w zwrotnicy, w/z uszczelniacza 1,5rbh - 150zł
11. przeróbka mocowania tylnych resorów 8rbh - 800zł ( tutaj do przespawania przednie mocowanie o ok 3 cm bo most za bardzo z tyłu był po "naprawie" ramy)

Punkty 7 i 9 nie powinny być połączone?Moim zdaniem tak
Oceńcie tą wycenę :)21
Adas pisze:Dobre ceny 1900zł z dzień roboty bez materiału :roll:

za przespawanie 800zł to pewnie ramę też ocynkuje :)21
To w końcu dużo czy mało bo nie czaje? :)21
Mi się wydaje, że dużo ale ja to nie z Warszawy
k260

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » sob kwie 26, 2014 10:25 pm

doradźcie co wybrać Silverstone MT117 SPORT czy Yokohama G001 Geolandar M/T
prosze o wasze opinie

Awatar użytkownika
DeMaDeS
 
 
Posty: 201
Rejestracja: pn maja 21, 2012 5:05 pm
Lokalizacja: Lubawa/Przasnysz

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: DeMaDeS » pn kwie 28, 2014 6:53 am

podpowiecie gdzie regenerują przekładnie kierownicze? Chodzi o Pajero 1kę.

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: bilans » pn kwie 28, 2014 7:10 am

Zwykle robi się to samemu ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » pn kwie 28, 2014 2:58 pm

DeMaDeS pisze:podpowiecie gdzie regenerują przekładnie kierownicze? Chodzi o Pajero 1kę.
Przekładnia nie jest listwowa, ale ślimakowa, trzeba (z tego co tylko teoretycznie wiem) dokręcić śrubę.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » pn kwie 28, 2014 5:27 pm

jradek pisze:Przekładnia nie jest listwowa, ale ślimakowa, trzeba (z tego co tylko teoretycznie wiem) dokręcić śrubę.
Teoretycznie można zmniejszyć luz dokręcając śrubę, a praktycznie moja przekładnia na przykład była na tyle zmęczona, że wkręcenie dosłownie o pół obrotu spowodowało zablokowanie przekładni w ten sposób, że można było skręcać w lewo lub maks wyprostować, w prawo ani milimetra.
Ja ją oddałem do ludzi zajmujących się ponoć fachowo regeneracją i owszem, kręciła się potem w obie strony, ale ciekła. Po zgłoszeniu reklamacji zrobili wreszcie jak trzeba i teraz działa, ale że dwa razy ją musiałem wyciągać, potem zalewać odpowietrzać itd to moje i ostatecznie średnio jestem zadowolony z tego interesu. Jeśli teraz się jeszcze coś stanie z tym bublem, to chyba będę próbował założyć coś innego - z tego co przymierzałem, to w Terrano ok 2004 roku jest przekładnia podobnych gabarytów, a że młodsza 15 lat to może lepiej posłuży, chociaż przy takim zabiegu trzeba by to wcześniej dokładnie zbadać...

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » pn kwie 28, 2014 6:15 pm

Witam. Panowie i Panie rozsypał mi się reduktor w 3 dupy , w Pajero I long 3.0 B manual , i moje pytanie jest takie : czy spasuje reduktor od Pajero II ?? a jak nie to czy np. od jedynki ale w automacie??? i czy koniecznie musi być od takiej samej pojemności silnika , bo to dziadostwo do tego silnika ciężko znaleźć w rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam i czekam na w miare możliwości szybką odpowiedź bo pojara stoi zamiast jeździć.

Awatar użytkownika
boczek140
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 25, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: boczek140 » pn kwie 28, 2014 6:59 pm

Witam

Panowie czy ktoś może ma do sprzedania bądź wie gdzie kupić ewentualnie od czego dopasować osprzęt do mocowania resorów w Pajero I krótki ?? Chodzi mi dokładnie o przednią śrubę do mocowania resora, wieszaki oraz co cybanty (śruba U) do połączenia mostu z resorem. Wiem że są na alledrogo ale tam taki zestaw na jeden resor kosztuje ok 200 zł co jest chyba lekką przesadą. W końcu wziąłem się za reanimację swojej pojary, na razie jestem po piaskowaniu ramy i kompletowaniu zawieszenia. Po robocie wstawię fotki z przebiegu prac. czyli pewnie za parę miesięcy jak dobrze pójdzie :)
Do jazdy SKODA SUPERB
Do zabawy Mitsubishi PAJERO I 2,6 1988 r.

http://www.autoszyby.org.pl

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Luk83 » pn kwie 28, 2014 9:01 pm

opinie o Silverstone MT117 SPORT i o Yokohama G001 Geolandar M/T

Awatar użytkownika
boczek140
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt maja 25, 2012 12:23 pm
Lokalizacja: Chotomów / Legionowo
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: boczek140 » wt kwie 29, 2014 11:13 am

Luk83 pisze:opinie o Silverstone MT117 SPORT i o Yokohama G001 Geolandar M/T
Geolandery A/T mam w chryslerze pacifica już 3 sezon i nie narzekam, więc pewnie M/T też są przyzwoite
Do jazdy SKODA SUPERB
Do zabawy Mitsubishi PAJERO I 2,6 1988 r.

http://www.autoszyby.org.pl

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ArturS » wt kwie 29, 2014 2:00 pm

gacek-69 pisze:Witam. Panowie i Panie rozsypał mi się reduktor w 3 dupy , w Pajero I long 3.0 B manual , i moje pytanie jest takie : czy spasuje reduktor od Pajero II ?? a jak nie to czy np. od jedynki ale w automacie??? i czy koniecznie musi być od takiej samej pojemności silnika , bo to dziadostwo do tego silnika ciężko znaleźć w rozsądnych pieniądzach. Pozdrawiam i czekam na w miare możliwości szybką odpowiedź bo pojara stoi zamiast jeździć.
Od P II pasuje ale musi być easy select, jeżeli super select to wałami bo inne są wielowpusty. Nie pasują żadne od automatów do manuali bo są różnice w wieloklinie. Rodzaj silnika nie ma znaczenia chyba że 3,5 benzyna z P II bo tam mogą być różnice w przełożeniu. No i jeszcze kwestia europejski czy anglik, bo inaczej są rozmieszczone dźwignie. Niestety na allegro większość to angliki.
3.0 V6 +Ironman

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » wt kwie 29, 2014 10:01 pm

Od P II pasuje ale musi być easy select, jeżeli super select to wałami bo inne są wielowpusty. Nie pasują żadne od automatów do manuali bo są różnice w wieloklinie. Rodzaj silnika nie ma znaczenia chyba że 3,5 benzyna z P II bo tam mogą być różnice w przełożeniu. No i jeszcze kwestia europejski czy anglik, bo inaczej są rozmieszczone dźwignie. Niestety na allegro większość to angliki.


czyli jesli dobrze rozumiem , od PI np. 2,5 TD w manualu bedzie pasował lub od jakiejs innej pojemności byle by w manualu , a od P II też może spasować ale przy super select razem z wałami trzeba by kupić , a od automata żaden ani od P I ami od P II.

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: ArturS » wt kwie 29, 2014 10:19 pm

Dokładnie.
3.0 V6 +Ironman

Marson4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 30, 2014 10:57 am
Lokalizacja: Otwock

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marson4x4 » śr kwie 30, 2014 11:25 am

Witam,
Od blisko 2 tygodni szukam poszerzeń błotników do Pajero I 3d i nigdzie nie można znaleźć jakiś możliwych. Czy może orientujecie się gdzie można dostać używane/nowe, ew. czy pasują jakieś od innego auta? Na aukcjach nie uświadczyłem przez ten czas żadnej aukcji zarówno nowych jak i używanych.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ryżak
Posty: 1915
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 7:52 pm
Lokalizacja: Köslin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Ryżak » śr kwie 30, 2014 4:55 pm

A to ma byc oryginalne, czy zaspokoi Cie wyciete z pasa transmisyjnego poszerzenie?
Mitsu Pajero dwałosiem tedeji. Było.Vitara była. Sportage 8V był. V70 2.5tdi jest. XC90 2.4 D5 jest.

Marson4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 30, 2014 10:57 am
Lokalizacja: Otwock

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marson4x4 » śr kwie 30, 2014 7:30 pm

zależało mi by samochód wyglądał oryginalnie, nie zamierzam go bardzo motać ponieważ dużo po czarnym będę jeździł, tylko opony 31, tuleje poliuretanowe 2' i most z hamulcami tarczowymi i blokadą. Znajomy ma plastikowe poszerzenie coś około 10 cm i wygląda to naprawdę fajnie.
to są zdjęcia:
http://zapodaj.net/b16499d44dce6.jpg.html
http://zapodaj.net/71fc38e40a738.jpg.html
Najchętniej takie bym kupił i skakał z radości, ale nie wiem czy jest szansa trafić na to w najbliższym czasie.

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » śr kwie 30, 2014 7:56 pm

Marson4x4 pisze:zależało mi by samochód wyglądał oryginalnie, nie zamierzam go bardzo motać ponieważ dużo po czarnym będę jeździł, tylko opony 31, tuleje poliuretanowe 2' i most z hamulcami tarczowymi i blokadą. Znajomy ma plastikowe poszerzenie coś około 10 cm i wygląda to naprawdę fajnie.
to są zdjęcia:
http://zapodaj.net/b16499d44dce6.jpg.html
http://zapodaj.net/71fc38e40a738.jpg.html
Najchętniej takie bym kupił i skakał z radości, ale nie wiem czy jest szansa trafić na to w najbliższym czasie.



Ja mam cos takiego tylko do P I long , w gorszym stanie ale leżą więc mogę oddać za darmo bo do niczego mi nie potrzebne

Marson4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 30, 2014 10:57 am
Lokalizacja: Otwock

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: Marson4x4 » czw maja 01, 2014 5:51 pm

Z przodu by pasowało idealnie bo ten sam błotnik, ale z tyłu to nie wiem. Jeśli by pasowało na ten tył przygarnął bym z radością, natomiast jeśli nie pasuje to szkoda brać bo i tak nie zamontuje tylko na przodzie. Zły stan mi nie przeszkadza bo trochę szpachli i polakieruje, byle by nie były popękane za bardzo :)

gacek-69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt gru 09, 2008 6:41 pm
Lokalizacja: gajówka ( 20km od jeleniej góry )

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: gacek-69 » czw maja 01, 2014 7:47 pm

Marson4x4 pisze:Z przodu by pasowało idealnie bo ten sam błotnik, ale z tyłu to nie wiem. Jeśli by pasowało na ten tył przygarnął bym z radością, natomiast jeśli nie pasuje to szkoda brać bo i tak nie zamontuje tylko na przodzie. Zły stan mi nie przeszkadza bo trochę szpachli i polakieruje, byle by nie były popękane za bardzo :)

jak chcesz to moge Ci podesłać zdjęcia na maila , jak wyglądaja ale czy pasują to nie mam pojęcia , musiałbys sie gdzies dowiedzieć

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: jradek » sob maja 03, 2014 7:07 pm

Witam ponownie z kolejnym problemem.
Silnik rzęził i wszystko wskazywało na sprzęgło, oddałem auto do mechanika na wymianę i...
Okazało się, że to nie sprzęgło, ale:
panewka oporowa wału, lub
łożyska skrzyni biegów.
Co obstawiacie?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
nickczemnik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 1:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tu

Post autor: nickczemnik » ndz maja 04, 2014 1:11 am

gacek-69 pisze:
Marson4x4 pisze:Z przodu by pasowało idealnie bo ten sam błotnik, ale z tyłu to nie wiem. Jeśli by pasowało na ten tył przygarnął bym z radością, natomiast jeśli nie pasuje to szkoda brać bo i tak nie zamontuje tylko na przodzie. Zły stan mi nie przeszkadza bo trochę szpachli i polakieruje, byle by nie były popękane za bardzo :)
jak chcesz to moge Ci podesłać zdjęcia na maila , jak wyglądaja ale czy pasują to nie mam pojęcia , musiałbys sie gdzies dowiedzieć
Nie pasują zupełnie. Wiem, bo do longa szukam ponad rok i raz się tylko trafiły, właśnie do krótkiego, ale to z pół roku temu. Ja bym chętnie zobaczył na maila te do longa, a gdybym widział coś do krótkiego, to dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości