Sprzedałem nive, myśle o krótkim pajero w dizlu. 2 krótkie pytania


lepsiejszy motor 2,5 czy ten 2,8 - to znaczy który bardziej mniej awaryjny


lepsiejsza ta stara skrzynia ( mniej kłopotliwa) bez różniczki centralnej, czy nowsza?
Moderator: Kosiarz
To ja mam inne zdanie. Jak dla mnie rewelka z tym SS. Zwlaszcza zima lub podczas delikatnego blotka. Przepinam sobie podczas jazdy. I tez mam 2.5tdjradek pisze:Nie zgodze sie z Kabalem. SS przy motorze 99 KM to pomylka, sam sie nabralem i taki sprawilem, przerost formy nad trescia. Wydaje mi sie ze do 2.5 dobre bedzie ES a do 2.8 bedzie SS.
A jakiś argument? Nie bardzo widzę jakiejkolwiek zależności, że "któryś reduktor lepszy do jakiegoś silnika"..jradek pisze:SS przy motorze 99 KM to pomylka, sam sie nabralem
Większość z tego co wymieniłeś to chyba od blokady mostu więc czy ES czy SS to te problemy mogą wystąpić i tu i tu.jradek pisze:Zaletą SS jest blokada tyłdyfra, wadą upierdliwe sterowanie. Wiem bo z tym walczę. Tu podciśnienie, tam czujnik, gdzie indziej elektrozawór, jest się co pierniczyć.
Bo przy skrętach o małym promieniu występują inne prędkości obrotowe przedniego i tylnego wału. I w efekcie niepożądane naprężenia (przy zablokowanym centralnym dyfrze) i coś musi się poddać. Na niezbyt przyczepnej nawierzchni, typu szutr, piasek, śnieg, błoto, itp. nie ma to takiego znaczenia - "poddaje się" opona. A na asfalcie może mieć znaczenie.szataniszcze pisze: nie rozumiem dlaczego ludzie piszą ze na asfalcie nie można z tym jeździć?
Dobrze. W SS masz 2H, 4H, 4HLc, N, 4LLc.szataniszcze pisze:Dobrze trybie?
To teraz sobie sprawdź ile kosztuje i czy ma sens wymiana(w sensie samego, bez kół) łańcucha w reduktorze ES, bo jest cieńszy. W SS wytrzymuje dłużej. To, że babruchy włożyły łapy i zepsuły Ci auto nie znaczy, że auto jest do dupy. Nie wiem co ma silnik do tematu jazdy 4x4 po czarnym np.jradek pisze:Nie zgodze sie z Kabalem. SS przy motorze 99 KM to pomylka, sam sie nabralem i taki sprawilem, przerost formy nad trescia. Wydaje mi sie ze do 2.5 dobre bedzie ES a do 2.8 bedzie SS.
Też tak sądzę.Kabal pisze:To, że babruchy włożyły łapy i zepsuły Ci auto nie znaczy, że auto jest do dupy.
W temacie takiego wyboru - pełna zgoda.jradek pisze:Co nie znaczy, że kupujący ma unikać SS, po prostu jak będzie miała do wyboru ładne auto z ES i padakę z SS to powinien wybrać pierwsze.
Pajero mam od 2007 roku. Obecnie drugie. Wiele rzeczy popsułem w tym aucie na własną rękę. Niektóre padły ze starości. Ale przenigdy nie miałem problemów z SS, a szczególnie z jego sterowaniem. To jest stosunkowo prosty układ, a instalacja elektryczna w pajero jest rzekłbym atomowa. Moja, 22 letnia instalacja, zagnojona w błocie dała się porozpinać i wyjąć z auta bez urwania ani jednej kostki.jradek pisze:Wiesz Kabal, każdy może mieć swoje zdanie.
Przy mocnym (bardzo mocnym) silniku można by zapierniczać po czarnym w 4H jak rajdówką, tak teoretycznie oczywiście. Moim zdaniem to auto jest za wysokie, za ciężkie i ma fatalny układ kierowniczy do takiej zabawy. Przy 99 KM to auto ledwie odpycha i przy dobrej przyczepności nie jest w stanie zerwać trakcji w 2H. Jak przyczepność jest słaba to możemy zapiąć 4H w ES lub 4HLc w SS i mamy to samo. Moim zdaniem SS z silnikiem 2,5 to przerost formy nad treścią. Co nie znaczy, że kupujący ma unikać SS, po prostu jak będzie miała do wyboru ładne auto z ES i padakę z SS to powinien wybrać pierwsze.
O trwałości SS i ES się nie wypowiadam bo nie miałem do czynienia i mam nadzieję nie mieć.
Mój mechanik ma Pajero I (jeździł w rajdach) i zasugerował się tym, że wszystko jest włączane mechanicznie, a czujniki na reduktorze tylko świecą kontrolkami. Nie jest tak prosto, czujniki (4 szt.) sterują elektrozaworami, które sterują vacum, które pompuje gruchę, która rusza półosią. Padnie czujnik- nie jedziesz, padnie izolacja- nie jedziesz, padnie elektrozawór, rurki vacum, grucha. W aucie które ma 20 lat takie rzeczy sypią się ze starości.
Kabal pisze:Kiedyś zdarzył mi się taki bardzo szybki przelot przez góry w totalnie zróżnicowanych warunkach - od suchego asfaltu po kopny śnieg i oblodzenie. Tempo powiedzmy nieprzyzwoite. W takich warunkach otwarty dyfer był koniecznością.
Ja nie chcę gloryfikować centralnego mechanizmu różnicowego i nie z tego powodu wybrałem pajero. Natomiast ES jest do dupy z uwagi na lichość i kropka. Stąd jedynym sensownym rozwiązaniem w Pajero jest SS.
Weźcie mnie już nie wkorvia j cieAdas pisze:Kabal pisze:Kiedyś zdarzył mi się taki bardzo szybki przelot przez góry w totalnie zróżnicowanych warunkach - od suchego asfaltu po kopny śnieg i oblodzenie. Tempo powiedzmy nieprzyzwoite. W takich warunkach otwarty dyfer był koniecznością.
Ja nie chcę gloryfikować centralnego mechanizmu różnicowego i nie z tego powodu wybrałem pajero. Natomiast ES jest do dupy z uwagi na lichość i kropka. Stąd jedynym sensownym rozwiązaniem w Pajero jest SS.od i kwintesencja
Po co mi napęd 4x4 jak nie mogę go używać kiedy chcę. Jak chcę szybko i pewnie jechać suchą serpentyną to po to jest centralny dyfer potrzebny. ES jest do dupy
Ze zdjęć widać, że mocno był ciorany.szataniszcze pisze:o sprzęgiełkach gdzieś doczytam zatem![]()
![]()
widzicie jakies minusy tego auta? chodzi o minusy użytkowania łikendowo/wycieczkowego(czyli auta na moje potrzeby)
http://allegro.pl/show_item.php?item=5082876849
cena spoko, koła nawet za bardzo wytrzepane.. (jak dla mnie), SS, 2,5
poza ogłoszeniem napisąłem do gościa o szczegóły I:
Rozrząd wymieniany był ok. niecałych 3,5tyś km w serwisie aut terenowych http://3p-4x4.prv.pl/
Zrobiony był przegląd napędów i blokady tylnego mostu (wymienione wężyki).
Zrobili alternator oraz sprzęgło na nowe dla pewności żeby nic nie sprawiło niespodzianki.
Zamontowali również metromierz (oraz wyciągarkę która jest w aucie ale się rozsypała i nie ma czasu na razie na naprawę)
Między czasie zrobione gumki i końcówki w zawieszeniu, klocki i tłoczki hamulcowe.
Spalania nigdy nie liczyłem bo ciężko po kilometrach dojść ale zbiornik to cały dzień dobrej zabawy.
oczywiście o snurklu z hydraulicznego nie mówimy![]()
![]()
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość