Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
apede
-

- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
-
Kontaktowanie:
Post
autor: apede » pt gru 11, 2009 8:05 am
-
sgrzegorz
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sgrzegorz » pt gru 11, 2009 9:58 am
OK

Pajero III
Co z oponkami jakie największe moge wsadzić bez przerabiania

-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » pt gru 11, 2009 10:12 am
sgrzegorz pisze:OK

Pajero III
Co z oponkami jakie największe moge wsadzić bez przerabiania


To chcesz jeździć na ryby i grzyby czy na rajdy4x4???
Jakieś AT-ki o seryjnym rozmiarze do auta okazjonalnie jeżdzonego w tereni będą idalne.
BTW Z uporem maniaka

bym Ci jednak polecał rozpartywanie też Terracana/Sorento. Są to takie uSUVowione terenówki. Mają jeszcze ramę i most z tyłu, ale silniki są mocniejsze i nowocześniejsze a zawieszenie bardziej komfortowe. Jak dla mnie idealne połączenie za pienądze na jakie sobie mogłem pozwolić. (Gdybym wygrał w totka to wolałbym Pajero IV

).
Koreńce będą napewno tańsze i młodsze. Jest też szansa kupić nie zajeżdzone. Mi się udało kupić autko z realnym przebiegiem 120 kkm z 2003 r. za 31 tyś. Oprócz wymiany olejów nic nie musiałem dołożyć. Cześci i eksploatacja też napewno tańsza niż PIII.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
sgrzegorz
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sgrzegorz » pt gru 11, 2009 10:30 am
Chcę wsadzić BF Goodrich All Terrain - tylko nie wiem jaki reozmiar mogę wsadzić ( a tak szczerze nie mam zielonego pojecia co znaczy 245/coś/ coś – tylko się nie wkurzajcie pisałem parę razy powyżej iż jestem laikiem )
Zmieniam samochód na 4x4 gdyż chce wjeżdżać w miejsca gdzie na dzień dzisiejszy nie mam możliwości wjechania. Więc BARDZO istatną sprawą jest wielkość prześwitu

Samochód w 90% miasto a 10% "teren" - ale tam gdzie chcę dojechać to zawsze jest błotko i małe koleiny.
Do terrano „podobno” najlepszy rozmiar to 245/75/16 a jaki do PIII ?
-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » pt gru 11, 2009 10:42 am
sgrzegorz pisze:Chcę wsadzić BF Goodrich All Terrain - tylko nie wiem jaki reozmiar mogę wsadzić ( a tak szczerze nie mam zielonego pojecia co znaczy 245/coś/ coś – tylko się nie wkurzajcie pisałem parę razy powyżej iż jestem laikiem )
Zmieniam samochód na 4x4 gdyż chce wjeżdżać w miejsca gdzie na dzień dzisiejszy nie mam możliwości wjechania. Więc BARDZO istatną sprawą jest wielkość prześwitu

Samochód w 90% miasto a 10% "teren" - ale tam gdzie chcę dojechać to zawsze jest błotko i małe koleiny.
Do terrano „podobno” najlepszy rozmiar to 245/75/16 a jaki do PIII ?
Musisz sobie zdawać sprawę, że większy rozmiar kół w terenie daje dużo, ale na asfalcie dużo odbiera. Samochód robi się odczuwalnie mniej dynamiczny, spada Vmax, zwiększa się zużycie paliwa spada skuteczność hamowania. Terrano 2,7TD słabo jeździ na seryjnych gumach a na asfalcie na 245/75/16 będzie zawalidrogą. Wyprzedanie będzie koszmarem
Jeśli nigdy nie jeździłeś 4x4 to jakiekolwiek auto 4x4 (nawet Panda4x4) będzie na początku zadziwiać Cię możliwościami. Z drugiej strony nawet najbardziej zmotany wóz można wkleić... dużo dalej i dużo trudniej go wyciągnąć

.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Mikrusek
- jestem tu nowy...

- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mikrusek » pt gru 11, 2009 11:03 am
W PIII seryjnie masz wkładane opony 265/70/16. W tym rozmiarze masz na przykład BFG AT- kup, załóż i będzie OK na Twoje potrzeby.
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku

-
Masmo

- Posty: 2353
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Masmo » pt gru 11, 2009 11:06 am
Mikrusek pisze:W PIII seryjnie masz wkładane opony 265/70/16. W tym rozmiarze masz na przykład BFG AT- kup, załóż i będzie OK na Twoje potrzeby.

To 31" więc całkiem starczy a auto będzie jeździć po asfalcie jak powinno a nie jak traktor.
BTW PIII będzie miał z racji niezależnego zawiasu większy prześwit niż rozpartywana tu konkurencja.
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 11:14 am przez
Masmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » pt gru 11, 2009 11:14 am
sgrzegorz pisze:(...)Więc BARDZO istatną sprawą jest wielkość prześwitu

(...)
toś utrafił

Pajero III faktycznie w tej materii "rzondzi"

To jak już je zakupisz to tak jak radził Mroczny przyklej pare osłon pod spodem
a tak poważnie... opone to moim zdaniem niezle wybrałeś, BGF AT to fajna opona na asfalt, sam taką ścieram, myśle, że co do agresywności bieżnika to max co możesz założyć do PIII by mieć jakąś pewność prowadzenia na czarnym, PIII jednak ma sporo większe zdolności przelotowe niż moj gruźlik. Co do rozmiaru to ja bym został przy seryjnym... 90% asfaltu zaprzecza sensowności jakichkolwiek modyfikacji, sam jeżdże serią przy troche wiekszym udziale dróg nieasfaltowych.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
sgrzegorz
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sgrzegorz » pt gru 11, 2009 3:27 pm
Videlec pisze:sgrzegorz pisze:(...)Więc BARDZO istatną sprawą jest wielkość prześwitu

(...)
toś utrafił

Pajero III faktycznie w tej materii "rzondzi"

To jak już je zakupisz to tak jak radził Mroczny przyklej pare osłon pod spodem
a tak poważnie... opone to moim zdaniem niezle wybrałeś, BGF AT to fajna opona na asfalt, sam taką ścieram, myśle, że co do agresywności bieżnika to max co możesz założyć do PIII by mieć jakąś pewność prowadzenia na czarnym, PIII jednak ma sporo większe zdolności przelotowe niż moj gruźlik. Co do rozmiaru to ja bym został przy seryjnym... 90% asfaltu zaprzecza sensowności jakichkolwiek modyfikacji, sam jeżdże serią przy troche wiekszym udziale dróg nieasfaltowych.
Jakie osłony
No to pozostaje szukać PIII

Czy ktos z Was ma PIII na powyższych oponach o jakich pisaliśmy powyżej ? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za wklejenie zdjęć.
Jeszcze jakieś rady

PIII i 3,2 DID

-
BoobeR
- jestem tu nowy...

- Posty: 64
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:01 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: BoobeR » pt gru 11, 2009 4:06 pm
Pajero III, 3,2 DiD + BFG AT w standardowym wymiarze i będziesz szczęśliwy, zarówno na drodze jak i tam, gdzie chcesz wjechać. Uwierz mi, też jestem zaskoczony co potrafi PIII (jeździmy z kumplem, ja II on III). Ja proponuję zdecydowanie automat (zresztą będzie ich chyba więcej w ofercie). W lekkim i średnim terenie jest (subiektywne, ale nie tylko moje) sprawniejszy niż manual i nie ma koła dwumasowego...

A brodzić pewnie nie będziesz po maskę więc nie ma problemu wody w automacie (wyjątkowo się nie lubią...)
Piotrek (BoobeR)
Pajero 1999 3.5V6 gaz, 2" UP, BFG AT 32", winda, snorkel, lampeczki...
-
Mikrusek
- jestem tu nowy...

- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mikrusek » pt gru 11, 2009 7:07 pm
sgrzegorz pisze:
Czy ktos z Was ma PIII na powyższych oponach o jakich pisaliśmy powyżej ? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za wklejenie zdjęć.
Pooglądaj galerię
http://picasaweb.google.com/P.O.C.Poland.
Konkretne fotki są na przykład
tutaj lub
tutaj.
Na tych zdjęciach założony jest rozmiar 245/75/16 - ale na średnicę to praktycznie to samo co 265/70/16.
PS
No i u mnie masz troszkę podniesioną budę- w oryginalnym nadkola będą trochę bliżej opony.
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku

-
benkai
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:17 pm
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Post
autor: benkai » pt gru 11, 2009 7:26 pm
Mikrusek pisze:W PIII seryjnie masz wkładane opony 265/70/16. W tym rozmiarze masz na przykład BFG AT- kup, załóż i będzie OK na Twoje potrzeby.
Mój wkład w temat - już nigdy nie kupie BFG AT. Na mokrym asfalcie to są łyżwy a nie opony. Lepiej poszukać innych AT - teraz mam wranglery duratrack i trzymaja się na mokrym dużo lepiej.
pozdr
Nissan Terrano II '04 31'DuraTrack AFN Safari
MudDoctors
-
sgrzegorz
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sgrzegorz » pt gru 11, 2009 8:47 pm
benkai pisze:Mikrusek pisze:W PIII seryjnie masz wkładane opony 265/70/16. W tym rozmiarze masz na przykład BFG AT- kup, załóż i będzie OK na Twoje potrzeby.
Mój wkład w temat - już nigdy nie kupie BFG AT. Na mokrym asfalcie to są łyżwy a nie opony. Lepiej poszukać innych AT - teraz mam wranglery duratrack i trzymaja się na mokrym dużo lepiej.
pozdr
Sorki, jestem nowicjuszem w tym temacie ale zdążyłem przeglądnąć kilkadzisiąt stron na tym forum i ludzie zachwalają te gumy !
Czasem trzeba ludziom uwierzyć na słowo - ja im wierzę

:) W nich jest nadzieja ze nie wydam kilkudziesęciu tysiaków na zakup gówna a będę się cieszył z tego co kupie ( dla mnie ta kasa to 3 lata zapie....nia tylko na samochód ).
Panowie co możecie mi jescze doradzić

Czy znajdzie się jakiś właściciel Pejaro III z okolic Krakowa

Również chetnie ogladnę P sport i terrano II !
Pozdrówka i dzięki ......... wiecie za co

:)
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt gru 11, 2009 10:13 pm
Z automatem w tym modelu trzeba uważać na zakatowane egzemplarze co zapier****** po hajłeju - remont takiej skrzyni to jedyne 15tyś PLN.

-
ATON
-

- Posty: 185
- Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
- Lokalizacja: Łapanów
Post
autor: ATON » pt gru 11, 2009 10:56 pm
W mim Mavericu 2,7 tdi (tj 127 KM i 275 Nm) jeździłem na zimowych w fabrycznym rozmiarze 235/75 R15, na MT-kach 31/10,5 R15 i na AT-kach 245/75 R16 - jezeli chodzi o osiągi i hamowanie w tym zakresie nie odczuwałem znaczących różnic.
Przyspieszenia jak na terenówke były przyzwoite, nie wiem czemu wszyscy zarzucaja mulastość temu silnikowi, ja uważam że naprwdę mój był chyży, może dlatego że ja miałem krótką wersje tego auta, zawsze trochę lżejsza.
Natomiast hamulce faktycznie nie są mocna stroną tego auta i to bez względu na rozmiar opon, ale nigdy mie nie ściągało i nie zużywały sie nadmiernie, mimo że mam cieżką nogę.
Nivką też można
-
ATON
-

- Posty: 185
- Rejestracja: ndz lip 13, 2003 11:40 am
- Lokalizacja: Łapanów
Post
autor: ATON » pt gru 11, 2009 11:05 pm
Do mojego nowego nabytku kupiłem AT-ki TOYO 275/70 R16, na mokrym OK, na suchym głośne, ostatnio próbowałem je w błotku w beskidzie niskim - do przodu ciągna Ok, ale na boki słabo trzymają. ( mimo to klęknąłem i nie obyło sie bez robótek ręcznych bo narazie wyciagarki brak

)
Zobaczymy jak bedzie zimą - mają stosunkowo duzo lamelek i mieszankę na oko miękką - zweryfikujemy (byle bez strat własnych

)
Nivką też można
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » sob gru 12, 2009 9:37 am
benkai pisze:Mikrusek pisze:W PIII seryjnie masz wkładane opony 265/70/16. W tym rozmiarze masz na przykład BFG AT- kup, załóż i będzie OK na Twoje potrzeby.
Mój wkład w temat - już nigdy nie kupie BFG AT. Na mokrym asfalcie to są łyżwy a nie opony. Lepiej poszukać innych AT - teraz mam wranglery duratrack i trzymaja się na mokrym dużo lepiej.
pozdr
dziwne, ja mam całkowicie odmienne spostrzeżenia, porównuje te ateki do typowych szosówek fuldy, które posiadałem wcześnej, też nowe. BGF AT są w porównaniu do nich pod każdym względem lepsze, nawet są cichsze

na mokrym trzymają wzorowo, szosówka nie była lepsza, więc albo te fuldy to totalne dno albo bgf at to niezły atek.
w każdym razie u mnie się sprawdzają.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
Mroczny
-

- Posty: 40589
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » sob gru 12, 2009 9:49 am
at bfg to dobra opona - mam i sobie chwalę, używam całosezonowo w ciężkim aucie i nie mieszkam na równinach
ale w kategorii szosowej pewnie sa lepsze opony, choćby wspomniany duracośtam - tyle, że zakładając opony at oczekujemy od nich czegos więcej niż szosowej poprawności - więc porównywanie jest zupełnie bez sensu. Jesli natomiast auto zachowuje się na AT źle -to przyczyn trzeba szukac gdzie indziej - od cisnienia, przez geometrię po umiejętności - to nie osobówka fwd
-
grzes
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzes » sob gru 12, 2009 11:24 am
na razie po chwili jezdzenia na Duratrac'u stwierdzam ze na mokrym jest lepsza od BFG AT, wynika to z bardziej miekkiej miszanki. zobaczymy jak z przebiegiem bedzie, na autostradzie chyba slychac tak samo, aczkolwiek nie wiem czy BFG nie jest cichsze, subiektywne to odczucie.
BFG natomiast bije cena i dostepnoscia, wiec jesli GY nie polepszy ceny i dostepnosci to nie zwojuje rynku, choc produkt ma pierwsza klasa.
Na mokrym asfalcie BFG niestety wiele zostawialo do zyczenia, twarda guma, to musialo sie slizgac. Ale to jedyny mankament tych opon.
-
Videlec
-

- Posty: 4114
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: Videlec » sob gru 12, 2009 11:56 am
grzes pisze:Na mokrym asfalcie BFG niestety wiele zostawialo do zyczenia, twarda guma, to musialo sie slizgac. Ale to jedyny mankament tych opon.
hmmm, może bgf cos zmieniło w kwestii twardości mieszanki bo wydaje mi się ta opona miękką (lepiej tłumi nierówności drogi od szosówki), ja zanabyłem je wiosną tego roku, może w trakcie uzytkowania starcą na miekkości a może mam zbyt małe pole porównawcze.
PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
-
cordoba_2004
-

- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Post
autor: cordoba_2004 » sob gru 12, 2009 12:21 pm
Masmo pisze:BoobeR pisze:...Ortodoksyjnie można powiedzieć, że konstrukcja PIII to już bardziej SUV niż terenówka, ale... sprawdza się i ma właśnie te plusy SUV-ów które sprawiają, że na codzień jeździ się nimi... przyjemniej niż "twardzielami" na ramie i sztywnych mostach.....
Też nie rozumiem czemu coraz więcej ludzi chce koniecznie kupić twarde terenowe auto i zarzeka się że nie będzie jeździć w terenie. To jak w tym kawale:
Młody wielbłąd pyta ojca: Tato a po co nam te garby?
Stary wielbłąd odpowiada: Jak idziemy wiele dni po pustyni to magazynujemy w nich wodę.
Na to młody: Tato a po cholerę nam to jak my jesteśmy w ZOO….
Wydaje mi się ze Kolega w tym ostatni zdaniu zawarł esencję offroadu
Wielu ludzi ma zrobioną wodę z mózgu i przygotowuje swoje auta jak by przeprawiali się do źródeł Amazonki a potem okazuje się że w teren jadą sporadycznie a do jazdy po czarnym to tak już nie bardzo się nadaje. I tak się okazuje że zamiast cieszyć się z napędu 4x4 na co dzień stoi taki trup na m-tkach odpalany co dwa tygodnie do małej przejażdżki gdzieś tam, a właściciel buja się mondeo kombi, a cała rodzina się wqrza że taki papaj stoi do niczego..
Podczas gdy terracan grand vitara terrano zwykle wystarcza na drobne fajne zabawy, poza tym jest to użyteczne czy jadąc z przyczepką gdzieś z rowerami itd
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
-
sgrzegorz
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sgrzegorz » sob gru 12, 2009 4:06 pm
ATON, dzięki za spotkanko i wyjaśnienie kilku spraw
Będę wdzięczny za podanie wymiarów zewnętrznych, wewnętrznych oraz bagażnika w Pajero III w modelach 3 i 5 drzwiowych oraz Terrano również 3 i 5 drzwiowych - szukałem w googlach ale nie znalazłem tego typu spacyfikacji.
-
Mikrusek
- jestem tu nowy...

- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mikrusek » sob gru 12, 2009 4:25 pm
Pajero III
5 drzwi:
Rozstaw osi: 2780 mm
Długość: 4795 mm
Szerokość: 1875 mm
Wysokość: 1855 mm
Bagażnik: 215 l - 1700 l (pierwsza wartość przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń). Przy złożonych dodatkowych siedzeniach jest bardziej niż w porządku (5 osobowa rodzina na wczasy nie musi ograniczać się w wyborze niezbędnych rzeczy do zabrania

).
3 drzwi
Rozstaw osi: 2545 mm
Długość: 4280 mm
Szerokość: 1875 mm
Wysokość: 1845 m
Bagażnik: do 1290 l
Terrano II
Rozstaw osi: 2650 mm
Długość: 4720 mm
Szerokość:1755 mm
Wysokość:1810 mm
Bagażnik: 115-1900 l
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 4:41 pm przez
Mikrusek, łącznie zmieniany 1 raz.
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku

-
sgrzegorz
- jestem tu nowy...

- Posty: 45
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 1:24 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sgrzegorz » sob gru 12, 2009 4:36 pm
Mikrusek, wielkie dzięki
Ma ktoś ponizsze dane:
- wielkość bagażnika w P III w wersji 3 drzwiowej ?
- wymiary Terrano 3 drzwiowego oraz pojemność jego bagażnika ?
Z góry dzięki

-
Mikrusek
- jestem tu nowy...

- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mikrusek » sob gru 12, 2009 4:47 pm
Use Google
Terrano II
3 drzwi
Długość: 4185 mm
Szerokość: 1755 mm
Wysokość: 1830 mm
Bagażnik: 355 l
www.pajero.org.pl
Galeon 3.2 DiD + OME + trochę żelastwa na brzuchu i z przodu oraz faja z boku

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości