pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt paź 07, 2008 1:12 pm

Panowie Mitsubiszowcy,
jak to jest ze sprzegielkami manualnymi do Pajero I ? wystepowaly, zdarzaja sie w uzywce, czy nie ? w automatach ile trzeba cofnac, zeby sie rozpiely ? Jakos nie ufam automatom w moim autobusie...
Dzieki :)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » wt paź 07, 2008 1:22 pm

Cofnąć by wypadało pełen obrót koła, w instrukcji jest napisane,że około 2 m
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » śr paź 08, 2008 4:11 pm

Witam kolegów...
Jest sprawa troszkę pilna :roll:
Pajero przestało jeździć - poszedł komputer albo sprawdzić może elektryk się mylił ?? Może idzie jakoś inaczej go sprawdzić?
Na allegro nic nie ma :(
Zostało tylko wyciągniecie z innego auta dobrego komp. ??

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam :)2

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr paź 08, 2008 4:15 pm

Masakra pisze:Witam kolegów...
Jest sprawa troszkę pilna :roll:
Pajero przestało jeździć - poszedł komputer albo sprawdzić może elektryk się mylił ?? Może idzie jakoś inaczej go sprawdzić?
Na allegro nic nie ma :(
Zostało tylko wyciągniecie z innego auta dobrego komp. ??

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam :)2
a co to za silnik , rok ?

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » śr paź 08, 2008 4:29 pm

Adas pisze:
Masakra pisze:Witam kolegów...
Jest sprawa troszkę pilna :roll:
Pajero przestało jeździć - poszedł komputer albo sprawdzić może elektryk się mylił ?? Może idzie jakoś inaczej go sprawdzić?
Na allegro nic nie ma :(
Zostało tylko wyciągniecie z innego auta dobrego komp. ??

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam :)2
a co to za silnik , rok ?
3,0 V6 a rok 97

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » śr paź 08, 2008 7:49 pm

Wczasowicz pisze:
Bartolomeo pisze:No i 3 posty 'nabite', hehe ;)
Możemy też się pośmiać ? hehe :wink:
A jestes pewien, ze to tylko simmering? tam moze byc tez tuleja uszczelniajaca (z takimi kierunkowymi kanalikami), ze specjalnego stopu, dopiero za tym jest simmering. Nie masz czasem luzu na wale w tym miejscu?
Ta tuleja nie jest uszczelnieniem, a raczej łożyskiem ślizgowym wału, a kanaliki służą do smarowania tego łożyska... 8)
Co do tego przeciekania skrzynia->reduktor to zdaje sie jest jak najbardziej mozliwe...
A mnie się wydaje, że nie.

Widziałeś kiedyś wymontowany reduktor ? Chyba nie widziałeś... :cry:

Reduktor od strony skrzyni posiada uszczelniacz, a wejście na wałek ze skrzyni jest zaślepione blachą.



A tak na marginesie to mam wrażenie, że kolega Qsy myli reduktor ze skrzynią.

Reduktor to ten element do którego wchodzą oba wały jak również dźwignie: zmiany biegów i załączania napędu.
Skrzynia to ten większy element przy silniku :lol:
I juz jakby naprawione.
Simering trzyma idealnie, nigdzie nie ma zadnego wycieku ale po przejechaniu ok. 300km postanowilem sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegow oraz reduktorze. Najpierw odkrecilem korek wlewowy(kontrolny) od skrzyni i nic nie wycieklo, odkrecilem wiec korek spustowy i zlecialo ale jakby troche za malo na 2.3l.ktore wlalem. Nastepnie odkrecam korek wlewowy(kontrolny) od reduktora i... o malo nie utonolem. Poziom oleju w reduktorze byl conajmniej o 1l za
wysoki. Wszystko to sprawdzalem zaraz po przyjezdzie na cieplym silniku.
Biegi wchodza dobrze no moze 2 troche gorzej szcegolnie na zimnym silniku.
Skrzynia pracuje jakby troche ciszej.
Co robic, dolewac do skrzyni olej do poziomu kontrolnego, nic nie dolewac?

Pajero1 87r. 2.6 gaz
pozdrawiam Darek

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » czw paź 09, 2008 10:35 am

Tak sobie jeszcze mysle...
Troche bylo na tym forum napisane o tzw."wybuchach skrzyn biegow"
Moze to jest wlasnie przyczyna.

ps.
Przy okazji wymiany simeringu sprawdzilem odpowietrzenie w skrzyni
i jest raczej OK.

Pajero1 87r. 2.6 gaz

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt paź 10, 2008 8:20 am

Hej panowie mam pytanko.
4d56t, padla pompa wody. Da rade to ustrojstwo wyjac bez rozbierania rozrzadu ? Pytam bo nie wiem czy wlec go do mechaniora czy probowac samemu; rozrzadu sam nie ustawie bo nigdy tego nie robilem.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 10, 2008 8:41 am

Kajen pisze:Hej panowie mam pytanko.
4d56t, padla pompa wody. Da rade to ustrojstwo wyjac bez rozbierania rozrzadu ? Pytam bo nie wiem czy wlec go do mechaniora czy probowac samemu; rozrzadu sam nie ustawie bo nigdy tego nie robilem.
aby wyjąć pompę trzeba odgiąć sprężynę napinacza paska rozrządu bo na pompie jest cypel od niej , da sie to zrobić bez zdejmowania go , ale musisz mieć dobry dostęp więc , chłodnicę atrapę musisz zdjąć

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt paź 10, 2008 8:44 am

Dzieki Adas mozna na Ciebie liczyc.

Troche mi przeszkadza dolna plastikowa oslona rozrzadu, i zastanawiam sie czy moge poluzowac kolo pasowe na wale korbowym = czy mi sie nic nie poprzestawia...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 10, 2008 9:51 am

Kajen pisze:Dzieki Adas mozna na Ciebie liczyc.

Troche mi przeszkadza dolna plastikowa oslona rozrzadu, i zastanawiam sie czy moge poluzowac kolo pasowe na wale korbowym = czy mi sie nic nie poprzestawia...
koło pasowe ma klin na wale i pasuje tylko w jednej pozycji :wink:

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt paź 10, 2008 11:09 am

Jest tak jak mowisz, zdemontowalem wszystko ale na pompe najprawdopodobniej bede musial czekac do jutra... i kosztuje stowke...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt paź 10, 2008 1:49 pm

Kajen pisze:Jest tak jak mowisz, zdemontowalem wszystko ale na pompe najprawdopodobniej bede musial czekac do jutra... i kosztuje stowke...
wymień też termostat :roll:

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt paź 10, 2008 2:23 pm

Termostat wymienialem niedawno, takze jest ok. :)

Wojt00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 88
Rejestracja: pt lis 09, 2007 9:08 pm
Lokalizacja: Elbląg

Gad się trzęsie przy przyspieszaniu

Post autor: Wojt00 » sob paź 11, 2008 7:54 am

Witam
PII 3.0 V6.
Drży gdy przyspieszam, ale tylko pomiędzy 30 a 60 km/h. Nawet gdy w tych prędkościach lekko odpuszczę gaz to przestaje drżeć. Sprawdziłem wydech czy nie jest za sztywny i poduszkę pod skrzynią. Wszsytko OK. Czy możliwe, że poduszka pod silnikiem

Dzięki za odpowiedź
MPII 3.0V6

aluluk
 
 
Posty: 186
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 8:26 pm
Lokalizacja: Kielce i okolice

Re: Gad się trzęsie przy przyspieszaniu

Post autor: aluluk » sob paź 11, 2008 10:48 am

Wojt00 pisze:Witam
PII 3.0 V6.
Drży gdy przyspieszam, ale tylko pomiędzy 30 a 60 km/h. Nawet gdy w tych prędkościach lekko odpuszczę gaz to przestaje drżeć. Sprawdziłem wydech czy nie jest za sztywny i poduszkę pod skrzynią. Wszsytko OK. Czy możliwe, że poduszka pod silnikiem

Dzięki za odpowiedź
Poduszka reduktora i krzyżaki proponuje sprawdzić.

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » ndz paź 12, 2008 12:47 pm

Witam...
Szukam mikroprocesora do 3,0 V6 rok 97 ma ktoś może jakieś dojście ?? Na allegro są ale do diesla ;(

pziem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 11:01 am

Post autor: pziem » wt paź 14, 2008 9:07 am

w sprawie poduszki pod szkrzynią - jak łomikiem podnoszę skrzynię to unosi się tak ze 3 cm do góry wiem że to może głupie ale już sam nie wiem czy to normalne czy nie - w poprz.autach które miałem skrznia na poduszkach nie miała prawa się ruszać ale tutaj poduszka jest okrągła i wygląda jakby luz był dopuszczalny ? myślałem je zmienić ale nie wiem czy mato sens bo może ten typ tak ma - pajero 2,8 td 96 r long

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » wt paź 14, 2008 6:48 pm

pziem pisze:w sprawie poduszki pod szkrzynią - jak łomikiem podnoszę skrzynię to unosi się tak ze 3 cm do góry wiem że to może głupie ale już sam nie wiem czy to normalne czy nie - w poprz.autach które miałem skrznia na poduszkach nie miała prawa się ruszać ale tutaj poduszka jest okrągła i wygląda jakby luz był dopuszczalny ? myślałem je zmienić ale nie wiem czy mato sens bo może ten typ tak ma - pajero 2,8 td 96 r long
I jeszcze pewnie przenosi ci wibracje na nadwozie od zespołu napędowego :D , właśnie przerabiam temat, moje też oklapły i sparciały. Jestem na etapie poszukiwania "alternatywy", dla tych tuleji. Oryginał 547,37 brutto :wink: występuje tylko z tą poprzeczką skrzyni. Jeśli coś wymyślisz szybciej ode mnie daj znać proszę. Ja kombinuje co by tam jakiś simerblok dopasować.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » wt paź 14, 2008 6:49 pm

Masakra pisze:Witam...
Szukam mikroprocesora do 3,0 V6 rok 97 ma ktoś może jakieś dojście ?? Na allegro są ale do diesla ;(
znaczy się centralki wtrysku?
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

pziem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 11:01 am

poduszki reduktora

Post autor: pziem » śr paź 15, 2008 7:32 am

w intercars występują jako poduszka mocowania reduktora w cenie 50.78 zł nr kat jc i55022 zamierzam je kupić i zamocować oczyw.same gumy, a co do wibracji to oczywiście się przenoszą pomimo że wymieniłem krzyżaki, piastę ślizgową w czymś co powinno być podporą wału( nie występuje jako część zamienna ale dotoczyłem wprasowałem i działa) zrobiłem cały przód wyważyłem koła i jest dużo lepiej ale cały czas przy 90 km/h czuć wibracje oczywiście fachowiec kazał wał wyważać a tuman nie sprawdził poduszek- to znaczy powiedział że sprawdził i są ok, dodam że poduszki kazałem sprawdzić w pierwszej kolejności. i po raz kolejny przekonałem się że jak coś się samemu zrobi to jest zrobione.

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Post autor: marcyb3 » czw paź 16, 2008 3:51 pm

witam mam pytanie czy silnik 4D56 od automata bedzie pasował do manuala,proszę o szybką odpowiedz.silnik 2,5 TD pajero 1.pozdrawiam
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 16, 2008 4:24 pm

marcyb3 pisze:witam mam pytanie czy silnik 4D56 od automata bedzie pasował do manuala,proszę o szybką odpowiedz.silnik 2,5 TD pajero 1.pozdrawiam
tak , tylko musisz przełożyć koło zamachowe i sprzęgło w automacie jest pompa, no i na pompie wtryskowej będzie kilka czujników do demontażu

marcyb3
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie

Post autor: marcyb3 » czw paź 16, 2008 4:31 pm

dzięki Adaś , czyli nie ma problemu??pompa prawdopodobnie bedzie ze starego silnika.a tak po za tym to reszta bedzie pasowała??
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw paź 16, 2008 4:48 pm

marcyb3 pisze:dzięki Adaś , czyli nie ma problemu??pompa prawdopodobnie bedzie ze starego silnika.a tak po za tym to reszta bedzie pasowała??
tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości