PAJERO III 2.5tdi

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Kamel » pn mar 10, 2014 11:50 am

Witajcie,

Kolega sprowadzić chce sobie Pajero V60 z silnikiem 2,5tdi. Czy macie jakieś doświadczenia z takimi konfiguracjami. Dodam ze model 2005 wersja krótka. Silnik to pewnie ten sam co w Sporcie lub L200 4D56.

Pozdrawiam
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: gebels » pn mar 10, 2014 1:31 pm

pytaj twardego kiedys takiego miał w ciagłej obsłudze
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Kamel » pn mar 10, 2014 4:52 pm

Poszukuję dodatkowych info. :wink:
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Adas » wt mar 11, 2014 9:20 am

poza silnikiem to reszta taka sam jak 3,2DID
Ciekawe jak z mocą tej jednostki w PIII pewnie zbyt dużo użytkowników nie ma.

dma3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 7:13 pm

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: dma3 » czw mar 13, 2014 7:21 pm

Mam i używam PIII 2,5. Bardzo sobie chwalę.
poza silnikiem to reszta taka sam jak 3,2DID
Inna skrzynia, inne przełożenia w dyfrach. Z półosiami coś też inaczej.

Unikaj wersji 2000-2001 z pompami paliwa na linkę.

Baza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 24, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Baza » pt sty 02, 2015 5:10 pm

Sorki za odkopywanie kotleta ale właśnie też coś słyszałem żeby szukać wersji z końca 2001 i młodszych o mocy 116KM z elektronicznym sterowaniem pompy. Czy mógłby ktoś rozwinąć trochę czemu coś co teoretycznie jest bardziej skomplikowane, uznaje się za rozwiązanie lepsze. Nie chcę zakładać też nowego tematu bo i po co ewentualnie jak tu coś mądrego wypłynie to może jakiś moderator wydzieli do nowego topicu. Mam jeszcze pytanka odnośnie pojary III z 2.5 której niedostatek mocy nie jest dla mnie czymś co ją całkowicie skreśla bo to nie wyścigówka a GR Y61 z 2.8 też wcale dużo lepiej nie jedzie.
Na innym forum dzisiaj wyczytałem żeby unikać manualnej skrzyni i brać automaty.Czy ktoś może powiedzieć o co w tym chodzi??
Nie chciałbym automatu ale czy są jakieś problemy z ręczną skrzynią w PIII??
Czy problemy z rozpuszczającą się warstwą antykorozyjną baku dotyczą również wersji 2.5? Czy też trzeba myśleć o zmianie baku?
I powiedzcie mi czy 2.5 były oferowane tylko w Italii?? Bo przeglądając ogłoszenia to widzę że wszystko co ma 2.5 pochodzi od makarownów.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Mroczny » pt sty 02, 2015 5:16 pm

116KM plus automat w tej budzie? To już nawet nie będzie zbyt słabe tylko niebezpieczne na drodze...


sport z tym silnikiem nie jechał

Baza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 24, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Baza » pt sty 02, 2015 7:12 pm

No ja nie lubię automatów tylko pytanie czy w 2.5 przy manualu też jest nieszczęsny dwumas który trzeba robić co niecałe 100tyś km.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: ernil » pt sty 02, 2015 7:15 pm

A nawet jeśli, to jak szybko zrobisz te 100kkm?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Mroczny » pt sty 02, 2015 8:14 pm

nieprędko.. 116KM

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Adas » pt sty 02, 2015 8:24 pm

jakaś paranoja się zrobiła tym silnikiem 3,2 nawet obecnie pompy staniały

Baza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 24, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Baza » sob sty 03, 2015 10:51 am

Może nie prędko nakręcę 100kkm. ALe nie masz pewności że zaraz po zakupie nie trzeba będzie robić sprzęgła.
Jak już wcześniej pisałem będzie to auto na miasto,dla żony i synka na dojazdy do pracy i przedszkola, na zakupy i wycieczki krajoznawcze na pewno nie w ciężkim terenie. Na trasy mam inne auto więc jak już pisałem na mocy mi nie zależy a chodziło mi
o to że stare sprawdzone 2.5 na pewno jest mniej problematyczne niż 3.2 którego faktycznie się boję bo krążą już o nim legendy.Nawet ceny pomp które mocno spadły w ostatnim czasie i tak są mocno zaporowe poza tym z tego co słyszałem to pompa to nie jedyna dolegliwość tej jednostki. Pytałem konkretnie o 2.5 i dlatego chciałbym dostać odpowiedzi na moje pytania bez aluzji i uszczypliwości :wink:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Mroczny » sob sty 03, 2015 11:22 am

nie ma w tym uszczypliwości

auto z przyspieszeniem 20s czy większym jest zwyczajnie niebezpieczne. Nie nadaje się do sprawnego ruchu miejskiego. Jesteś kierowcą więc pewnie wiesz dlaczego.

No i pewnie ani żywotność ani ekonomia zbyt słabego silnika nie zachwycą..

Awatar użytkownika
ssslavo
Posty: 712
Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: ssslavo » sob sty 03, 2015 11:50 am

Mroczny pisze: auto z przyspieszeniem 20s czy większym jest zwyczajnie niebezpieczne
Co powiesz właścicielom Samurai na nalewkach ? 20s.to do 60km/h z biedą,a setka jest jak druga prędkość kosmiczna- nie osiągalna :)21
PATROL
SAMURAI
GEKON

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Mroczny » sob sty 03, 2015 11:51 am

raczej samuraia na nalewce nie kupuje się kobiecie z dzieckiem na miasto. Poza tym - dobry samurai jedzie nieźle w ruchu miejskim. I do tych 60 bardzo nie odstaje

ja wiem, ze wszystkim się da. Tylko po co się męczyć? Zwłaszcza jak pahero występuje z niegłupim benzyniakiem...

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Adas » sob sty 03, 2015 12:03 pm

silnik 2,5 to stary prehistoryczny muł, wysilony do 116 kM jest wolny, nie ekonomiczny to padlina w tym modelu.

Baza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 24, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Baza » sob sty 03, 2015 12:12 pm

To już sam nie wiem. 3.2 niestety mnie odstrasza.Musiałbym się przejechać takim 2.5 żeby sprawdzić czy faktycznie jest aż tak źle. Ale zakładając że faktycznie osiągi nie mają znaczenia dalej nie dostałem odpowiedzi czy 2.5 ma też dwumasowe koło w manualu? I jak z resztą moich pytań?

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: goszen » pn sty 05, 2015 8:25 am

2,5 nie ma dwumasy.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Baza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: sob gru 24, 2005 5:40 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Baza » pn sty 05, 2015 8:43 am

I o to mi chodziło. Czyli jeden problem z głowy a jak z bakiem? Ten sam problem co w 3.2 czy może w 2.5 pompa nie dostaje po dupie? W ogóle jest tu na forum ktoś kto takowym PIII 2.5 jeździ?

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: jradek » pn sty 05, 2015 8:49 am

Baza pisze:To już sam nie wiem. 3.2 niestety mnie odstrasza.Musiałbym się przejechać takim 2.5 żeby sprawdzić czy faktycznie jest aż tak źle. Ale zakładając że faktycznie osiągi nie mają znaczenia dalej nie dostałem odpowiedzi czy 2.5 ma też dwumasowe koło w manualu? I jak z resztą moich pytań?
Ja mam II krótką co ma 99KM. Dynamika jak w ciężarówce, wiem bo mam C. Raczej bezsensowny zakup do miasta dla kogoś kto tego nie lubi. Dla żony kup suva, albo vana.
Pamiętaj
Happy wife, happy life.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

doktor_zło
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: czw paź 09, 2014 3:24 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: doktor_zło » pn sty 05, 2015 6:51 pm

Auto z niedostatkiem mocy do masy będzie kopcić znacznie więcej, niż wydawałoby się, że wynika z małego silnika- w mieście będziesz często ruszał i hamował. nie napalaj się na bździdło, bo za oszczędności płaci się podwójnie.
Dziadoski pinin 2.0 ma 129 kucyków przy masie ~1250 kg.
99 KM przy ~2150 kg mówi samo za siebie...
Pinin 2.0

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: Blues_M07 » pn sty 05, 2015 7:27 pm

Sranie w banie.... Weź się przejedź gdzieś taki autem,jak Wam będzie odpowiadać,to cza brać.L200 małe nie jest a jakoś jeździ tego pełno(silnik 2.5 jak się nie mylę)
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: jradek » pn sty 05, 2015 7:38 pm

Tez prawda.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
TangoKK
Posty: 455
Rejestracja: sob kwie 09, 2011 1:36 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: TangoKK » pn sty 05, 2015 7:45 pm

Blues_M07 pisze:Sranie w banie.... Weź się przejedź gdzieś taki autem,jak Wam będzie odpowiadać,to cza brać.L200 małe nie jest a jakoś jeździ tego pełno(silnik 2.5 jak się nie mylę)
Jasne L200 z silnikiem 2.5 CR ma 160 kucy to nic dziwnego, że jedzie :)21
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: PAJERO III 2.5tdi

Post autor: suziXL » pn sty 05, 2015 8:10 pm

Wiecie, przeciętna ciężarówka ma około 400+ koników, a targać legalnie może łącznie 40t. Niespecjalny stosunek mocy do masy, a jakoś jeździ. Jak się ma samozaparcie to można wiele :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości