problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Moderator: Kosiarz
problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Witam, mam problem z pompą wtryskową w moim pajero. Problem jest taki, że pompa nie podaje palia na wtryski. Podłączałem paliwo na wszystkie sposoby i pod powrót i pod zasilanie, bo myślałem, że może pomyliłem przewody. Odpowietrzyłem filtr paliwa, przepompowałem go pompką na filtrze, a także taką gumową gruszką, którą założyłem między wyjściem z filtra a wejściem do pompy i dalej nic. Sprawdzałem też, czy dochodzi napięcie na oba zaworki w pompie ( ten na powrocie i ten na sekcji tłoczącej ) i wszystko wydaje się być prawidłowo. Czy ktoś z kolegów posiada może schemat elektryczny pompy wtryskowej do tego silnika, pompa jest zwykła z dwiema kostkami (jedna trójkątna, a druga prostokątna) albo ewentualnie wie co może być przyczyną nie podawania paliwa na wtryski. Czy tą pompę odpowietrza się w jeszcze jakiś dziwny nieznany mi sposób ? Dodam też, że auto miało alarm ale został on wycięty i wszystkie przewody polutowane i zaizolowane.
Dzięki wszystkim i pozdrawiam.
Dzięki wszystkim i pozdrawiam.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Co bezpośrednio poprzedziło wystąpienie usterki?
Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Ciężko stwierdzić co poprzedziło wystąpienie usterki ponieważ auto było rozebrane do ostatniej śrubki i było naprawiane ( rama piaskowana malowana, buda podobnie itp.) Jednak przed wyjęciem silnika z ramy auto normalnie jeździło i odpalało bez najmniejszego problemu. Dodam jeszcze, że auto stało około pół roku przykryte plandeką, ale na dworze. Może to spowodowało zaśniedzenie zaworków albo tłoczków w pompie wtryskowej. Teraz to trochę jak szukanie igły w stogu siana.
Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Czy jak podajesz napięcie na zaworek gaszący słychać go
(cyknięcie)

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Tak słychać go. Wykręciłem nawet ten zawór wyjąłem grzybek z niego i wkręciłem z powrotem, ale to nic nie zmieniło. Pompa już leży u speców, bo najprawdopodobniej od tak długiego stania albo się posklejała w środku, albo zardzewiała. Jak ją odbiorę i będzie działać to dla potomnych napiszę co było nie tak.
Mam jeszcze jedną prośbę czy ma ktoś może jakiś link gdzie jest pokazane jak ustawić początek wtrysku w 4M40 ? Serwisówke mam do tego motoru jednak wolał bym zobaczyć jak to się ustawia.
Pozdrawiam
Problem został rozwiązany. Przyczyną było to, że samochód stał nieopalany i pompa zardzewiała w środku. Nie wiedząc o tym gdy przekręciłem pierwszy raz rozrusznikiem urwała się przesuwka w głowicy pompy i dla tego nie chciała podawać paliwa. Pompa została zregenerowana i dziś samochód odpalił.
Żeby nie było tak wesoło mam do was jeszcze jedno pytanie. Ustawiałem statyczny początek wtrysku zgodnie z instrukcją i tu pojawił się problem. Znaki na kole pasowym się zgadzają na pompie również, jednak czujnik zegarowy po przekręceniu silnikiem na wartość 12 stopni pokazuje maksymalnie 0,85 mm a powinno być z tego co wyczytałem 1,00 + - 0.03 mm i nie mogę już dalej obrócić pompy gdyż opiera się już o głowice silnika. Czy ktoś miał podobny problem?? może ja coś robię nie tak.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Mam jeszcze jedną prośbę czy ma ktoś może jakiś link gdzie jest pokazane jak ustawić początek wtrysku w 4M40 ? Serwisówke mam do tego motoru jednak wolał bym zobaczyć jak to się ustawia.
Pozdrawiam

Problem został rozwiązany. Przyczyną było to, że samochód stał nieopalany i pompa zardzewiała w środku. Nie wiedząc o tym gdy przekręciłem pierwszy raz rozrusznikiem urwała się przesuwka w głowicy pompy i dla tego nie chciała podawać paliwa. Pompa została zregenerowana i dziś samochód odpalił.
Żeby nie było tak wesoło mam do was jeszcze jedno pytanie. Ustawiałem statyczny początek wtrysku zgodnie z instrukcją i tu pojawił się problem. Znaki na kole pasowym się zgadzają na pompie również, jednak czujnik zegarowy po przekręceniu silnikiem na wartość 12 stopni pokazuje maksymalnie 0,85 mm a powinno być z tego co wyczytałem 1,00 + - 0.03 mm i nie mogę już dalej obrócić pompy gdyż opiera się już o głowice silnika. Czy ktoś miał podobny problem?? może ja coś robię nie tak.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
Ktoś coś wie może na ten temat 

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual
moje P2 nie było odpalane dużo dłużej niż Twoje i odpaliło bez problemu,
może dlatego, że jeździłem na paliwie bez siarki
stara szkoła lała mixol do baku
może dlatego, że jeździłem na paliwie bez siarki

stara szkoła lała mixol do baku
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
XJ 900 Diversion
mobile 603 265 921
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość