problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

xiiooll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 03, 2011 5:55 pm
Lokalizacja: łódź

problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: xiiooll » ndz maja 11, 2014 10:22 pm

Witam, mam problem z pompą wtryskową w moim pajero. Problem jest taki, że pompa nie podaje palia na wtryski. Podłączałem paliwo na wszystkie sposoby i pod powrót i pod zasilanie, bo myślałem, że może pomyliłem przewody. Odpowietrzyłem filtr paliwa, przepompowałem go pompką na filtrze, a także taką gumową gruszką, którą założyłem między wyjściem z filtra a wejściem do pompy i dalej nic. Sprawdzałem też, czy dochodzi napięcie na oba zaworki w pompie ( ten na powrocie i ten na sekcji tłoczącej ) i wszystko wydaje się być prawidłowo. Czy ktoś z kolegów posiada może schemat elektryczny pompy wtryskowej do tego silnika, pompa jest zwykła z dwiema kostkami (jedna trójkątna, a druga prostokątna) albo ewentualnie wie co może być przyczyną nie podawania paliwa na wtryski. Czy tą pompę odpowietrza się w jeszcze jakiś dziwny nieznany mi sposób ? Dodam też, że auto miało alarm ale został on wycięty i wszystkie przewody polutowane i zaizolowane.

Dzięki wszystkim i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: jarekstryszawa » pn maja 12, 2014 9:34 am

Co bezpośrednio poprzedziło wystąpienie usterki?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

xiiooll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 03, 2011 5:55 pm
Lokalizacja: łódź

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: xiiooll » pn maja 12, 2014 1:49 pm

Ciężko stwierdzić co poprzedziło wystąpienie usterki ponieważ auto było rozebrane do ostatniej śrubki i było naprawiane ( rama piaskowana malowana, buda podobnie itp.) Jednak przed wyjęciem silnika z ramy auto normalnie jeździło i odpalało bez najmniejszego problemu. Dodam jeszcze, że auto stało około pół roku przykryte plandeką, ale na dworze. Może to spowodowało zaśniedzenie zaworków albo tłoczków w pompie wtryskowej. Teraz to trochę jak szukanie igły w stogu siana.

darekk310
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt kwie 18, 2014 10:02 pm

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: darekk310 » ndz maja 18, 2014 9:36 pm

Czy jak podajesz napięcie na zaworek gaszący słychać go ?? (cyknięcie)

xiiooll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 03, 2011 5:55 pm
Lokalizacja: łódź

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: xiiooll » pn maja 19, 2014 5:56 am

Tak słychać go. Wykręciłem nawet ten zawór wyjąłem grzybek z niego i wkręciłem z powrotem, ale to nic nie zmieniło. Pompa już leży u speców, bo najprawdopodobniej od tak długiego stania albo się posklejała w środku, albo zardzewiała. Jak ją odbiorę i będzie działać to dla potomnych napiszę co było nie tak.

Mam jeszcze jedną prośbę czy ma ktoś może jakiś link gdzie jest pokazane jak ustawić początek wtrysku w 4M40 ? Serwisówke mam do tego motoru jednak wolał bym zobaczyć jak to się ustawia.

Pozdrawiam :)


Problem został rozwiązany. Przyczyną było to, że samochód stał nieopalany i pompa zardzewiała w środku. Nie wiedząc o tym gdy przekręciłem pierwszy raz rozrusznikiem urwała się przesuwka w głowicy pompy i dla tego nie chciała podawać paliwa. Pompa została zregenerowana i dziś samochód odpalił.

Żeby nie było tak wesoło mam do was jeszcze jedno pytanie. Ustawiałem statyczny początek wtrysku zgodnie z instrukcją i tu pojawił się problem. Znaki na kole pasowym się zgadzają na pompie również, jednak czujnik zegarowy po przekręceniu silnikiem na wartość 12 stopni pokazuje maksymalnie 0,85 mm a powinno być z tego co wyczytałem 1,00 + - 0.03 mm i nie mogę już dalej obrócić pompy gdyż opiera się już o głowice silnika. Czy ktoś miał podobny problem?? może ja coś robię nie tak.

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)

xiiooll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 03, 2011 5:55 pm
Lokalizacja: łódź

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: xiiooll » pn maja 26, 2014 7:03 am

Ktoś coś wie może na ten temat ??

Marc.
 
 
Posty: 287
Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Lokalizacja: SMI

Re: problem z pompą wtryskową Pajero II 2.8 96r 4m40 manual

Post autor: Marc. » pn cze 02, 2014 7:02 pm

moje P2 nie było odpalane dużo dłużej niż Twoje i odpaliło bez problemu,
może dlatego, że jeździłem na paliwie bez siarki :)21
stara szkoła lała mixol do baku
PII SS 2.8TD AT BFG 31/10.5/15
XJ 900 Diversion

mobile 603 265 921

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość