Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: Michał » sob lip 19, 2014 5:44 pm

Witam,

co prawda pacjent to Galloper, ale serce Mitsu, a w tym dziale pewnie odpowiedź prędzej uzyskam.
Mianowicie pojawił się dziś problem z chłodzeniem, podczas powrotnej po górkach z przyczepą drogi łapał temp do 2/3 skali, podczas zjazdów i na płaskim temp. wracała do normy. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca, raz tylko na autostradzie troszkę temp wzrosła, ale zwolniłem i wszystko wróciło do normy, więcej się nie powtórzyło.

Płynu w układzie tyle co trzeba, silnik nie słabnie itp. jak wróciłem do domu to:
- wiatrak przy dodaniu obrotów kręci się prawie tak samo jak na luzie,
- po wyłączeniu silnika dalej luźno obraca się przez 2-3 sekundy a może nawet troszkę dłużej,
- da się go bez najmniejszych problemów zatrzymać podczas pracy silnika.

I teraz czy padło wisko? jeżeli tak to czy da się awaryjnie zblokować?

edit:
Płyn chłodniczy wcześniej był w normie, po przyjeździe cały zbiorniczek wypełniony, widać że część wyrzuciło na zewnątrz.
Jak silnik ostygł zassało cały płyn ze zbiorniczka, po odkręceniu korka widać odsłonięte lamelki chłodnicy - dolałem w sumie jakieś 1,5l

Ki czort? na biało/siwo nie dymi, mocy nie traci, na obroty wkręca się ładnie.
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: piotr-stihl » sob lip 19, 2014 7:40 pm

no cóż , stawiam na ,, czapkę ''

lub starą i już skorodowaną chłodnicę
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: gebels » sob lip 19, 2014 8:08 pm

podobny objaw miałem w citroenie jak się czapka wygięła :)21
Czwarte serce :cry:

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: Michał » sob lip 19, 2014 8:31 pm

Panowie zamiast pocieszyć :)16

Fatalnie w takim razie, bo samochód potrzebny a znając okolice marne szanse by jakiś zakład w miarę szybko, sprawnie i fachowo temat ogarnął...
Tylko czy przy problemach z głowicą/uszczelką nie dymiło by i mocy by nie tracił? bo jechał jak najbardziej poprawnie, znaczy między 80 a max 95 km/h w zależności od drogi i górek. Jeździ z przyczepą w sumie nawet lekką (max 700-750kg), ale dość długą/wysoką która daje spore opory.

Natomiast jak jest z visko - czy przy ciepłym powinna kręcić się z dużym oporem, a podczas pracy rozgrzanego silnika obroty wiatraka powinny rosnąć przy obrotach silnika? Bo teraz kręciła się bardzo lekko, podczas przegazowania tylko minimalnie szybciej?
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: piotr-stihl » sob lip 19, 2014 8:47 pm

raczej albo warsztat ogarnięty albo wróżka , też tak mam czasem
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

krystiannwl
 
 
Posty: 188
Rejestracja: czw lip 02, 2009 2:40 pm
Lokalizacja: lebork

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: krystiannwl » sob lip 19, 2014 9:08 pm

glowica! przerabialem to u siebie w gallopie objawy takie same. nowa czapka zalatwila problem.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: gebels » sob lip 19, 2014 9:25 pm

u mnie tez nowa czapka za 8 koła załatwiła sprawe :)21



płacił Citroen Polska :)21
Czwarte serce :cry:

krystiannwl
 
 
Posty: 188
Rejestracja: czw lip 02, 2009 2:40 pm
Lokalizacja: lebork

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: krystiannwl » sob lip 19, 2014 11:21 pm

az tak strasznie nie bylo!

Awatar użytkownika
Polsky
Posty: 399
Rejestracja: śr kwie 25, 2012 10:05 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: Polsky » ndz lip 20, 2014 12:05 am

U mnie też tak było. Przepuszczala gdzieś uszczelka I przy większych obrotach (powyżej 2tys) zaciagal spaliny do układu.

Generalnie temperatura teraz tez skacze. Zarówno w górę jak i w dół ale "chyba ten typ tak ma"
Mam wszystko nowe, doslownie wiec trzeba się przyzwyczaić ze to nie jest 1.9TDI i temperatura stoi idealnie na 90'C.
Zresztą skala jest bardzo duża na wskaźniku i czerwona kreska jest bardzo wysoko.
Sprawdzałem go w górach i jak temperatura pochodziła na 2/3 to jeszcze go zaczynałem przyciskac i po chwili spadała. A jak zjeżdżalem z góry bez gazu to spadała poniżej połowy. Wiec ten czujnik jest bardzo wrażliwy.
Sprawdź czy nie masz spalin w układzie.
Wysokość liftu należy dopasować do wzrostu teściowej
L200 4d56

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Re: Problem z chłodzeniem, 4D56 (2,5TD)

Post autor: Michał » ndz lip 20, 2014 3:07 pm

Przeczyściłem chłodnicę z zewnątrz (trochę syfu było) i wewnątrz (raczej czysto) i założyłem inne wisko.
Po przejechaniu około 30km po mieście i kilku niewielkich górkach + ok. kilometr polną drogą pod górkę z głębokim piachem pacjent się nie zagrzał tzn trzyma temperaturę poniżej połowy (max do połowy górnej kropki temp. optymalnej).
Wiatrak dmucha o wiele silniej niż na poprzedniej wiskozie.

Oczywiście cieszyć się było by zbyt pochopnym, zobaczę jutro czy potoczy się z przyczepą, ale przynajmniej wiadomo że raczej można wykluczyć chłodnicę i wisko.
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość