[Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

[Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: BigYeti » ndz lis 09, 2014 10:55 am

Witam,
Czy planowanie głowicy w silniku 2.8 jest możliwe? tzn. Możliwe pewnie jest, ale czy robi się to? Czy jest to opłacalne?
Słyszałem, że jest problem z ceramicznymi komorami wstępnego spalania podczas szlifowania, że niby pękają.

Pozdrawiam
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: BigYeti » wt lis 11, 2014 12:54 pm

Ponieważ nikt jeszcze nie odpowiedział, napiszę co się dowiedziałem w między czasie m.in. z profesjonalnej szlifierni.

* nie planuje się głowicy z ceramicznymi komorami spalania wstępnego tzn. da się ale koszt jest porównywalny z nową głowicą. Trzeba wybić komory, splanować głowicę i wbić ceramiczne komory (czy jakoś tak, nie pamiętam czy te ceramiczne komory osobno się szlifuje czy kupuje nowe)

* generalnie w szlifierni powiedzieli, że te ceramiczne komory oni wyciągają (poprzez pokruszenie) i montują nowe metalowe. Z tego co się dowiedziałem, nowe głowice hiszpańskiej firmy AMC (chwalone na zagranicznych forach) również mają metalowe komory spalania wstępnego. Koszt takiej operacji, z sprawdzeniem szczelności głowicy, splanowaniem głowicy, wymianą komór to ~600zł.

Zagraniczne fora, również potwierdzają powyższe informacje. Niestety na naszych niewiele tego jest, tak jak i całym "polskim" Internecie.

Mam jednak jeszcze kilka pytań związanych z tematem, na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi, może ktoś z Was będzie ją znał... i pomoże
* Dlaczego Japończycy montowali komory ceramiczne zamiast metalowych? Co tak naprawdę daje ceramiczna komora spalania wstępnego?
* Czy są jakieś zagrożenia, jeśli wymienię ceramiczne komory na metalowe?
* Robić tę głowicę czy kupić nową np. AMC? Jaka jest wasza opinia?

Pozdrawiam
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: Marcingalloper » wt lis 11, 2014 8:31 pm

W "fani czterech kółek" na Discovery nie tak dawno było jak zwykły żeliwny kolektor wydechowy oddali do firmy gdzie ta na kolektor nałożyła właśnie ceramikę. Z tego co pamiętam chodziło o wiele lepsze odprowadzenie ciepła.

dma3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 7:13 pm

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: dma3 » śr lis 12, 2014 11:44 am

Zacznijmy od tego, że nie planuje się głowicy jeśli nie jest to potrzebne. Głowice się MIERZY, sprawdza się odchyłki od płaszczyzny.

Jeśli oryginalnie były komory ceramiczne to tego bym nie zmieniał. Tym bardziej, że skąd weźmiesz metalowe, jeśli nie ma oryginałów ? Jakieś badziewie ?

Jeśli głowica jest krzywa, to kupuj nową AMC.

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: BigYeti » śr lis 12, 2014 5:38 pm

Podobno można dostać metalowe do tej głowicy (100zł/szt. z montażem)
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

dma3
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 7:13 pm

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: dma3 » czw lis 13, 2014 11:53 am

Dostać można, tylko ile one warte ? Jaki producent ? Nie mam absolutnie zaufania do części nieoryginalnych, a już na pewno nie do silnika !

Kupuj nową głowicę AMC, jeśli chcesz tym samochodem pojeździć. Oczywiście oryginalna uszczelka pod głowicę do tego.

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: kacper44 » śr cze 12, 2019 10:02 pm

Dopadło i mnie na 4 cylindrze :-(

Objaw był dziwny, bo wywalało wodę na zewnątrz stąd podejrzewałem pompę wody ale nieistotne już...

Rozmawiałem z warsztatem do którego postawiłem, że mają zakład w Lublinie który ogarnia tą porcelane i zreanimują to.

Czy ktoś ma namiary na te głowice AMC w jakiej są cenie?

Bo na ebay patrze, że 500 USD trzeba wywalić na nowa sztukę. To to samo??
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: vandall1 » czw cze 13, 2019 12:13 am

Marcingalloper pisze:
wt lis 11, 2014 8:31 pm
................ Z tego co pamiętam chodziło o wiele lepsze odprowadzenie ciepła.
..........
Żle pamiętasz,poczytaj na stronie hipeco.
:o O kuzwa,to z przed pieciu lat :o
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Pajero 2.8] Planowanie głowicy

Post autor: kacper44 » czw cze 13, 2019 5:23 am

hahaha :)21
Pajero 2,8TD LWB, bodylift 2'' i MT 33x12,5''

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość