Strona 1 z 2
pomocy z półośką do P2
: pn lip 27, 2015 12:05 pm
autor: kedek
Cześć!
mam w zmocie most tylny od PAJERO II uwaliłem półośkę prawą długą i za cholere nie mogę NIGDZIE takiej namierzyć, czy trafił mi się jakiś dziki most

mam blokadę mechaniczną i przełożenie 4,625 dł półośki 67,7cm od przylgni piasty i 28 zębów i mam wrażenie że taka półoś występuje tylko w jednym moim moście ... POMOCYYYY

Re: pomocy z półośką do P2
: pn lip 27, 2015 2:15 pm
autor: Kabal
Przeca te mosty teraz w cenie złomu latają. Kup cały most na alle i już. Szukaj od 2.5 tdi bo one miały chyba tylko 4.625
ale wróć - pajero ma na środku gruchę. Co Ty masz za most?

Re: pomocy z półośką do P2
: pn lip 27, 2015 6:46 pm
autor: kedek
Mam gruchę na środku, poka mi most z blokadą z tym przełożeniem w cenie złomu to sobie kupię i wyciągnę półoś bo ja już nie mam nerwów.
P.S. 700-800zł to dla mnie nie cena złomu, żeby nie było
Re: pomocy z półośką do P2
: pn lip 27, 2015 7:26 pm
autor: Marcingalloper
kedek pisze:Mam gruchę na środku, poka mi most z blokadą z tym przełożeniem w cenie złomu to sobie kupię i wyciągnę półoś bo ja już nie mam nerwów.
P.S. 700-800zł to dla mnie nie cena złomu, żeby nie było
300zł jakieś półtora miecha temu. Kupione po wydzwonieniu z OLX od gościa co miał graty do Pajero.
Most jak i blokada działa od tamtej pory bardzo dobrze

.
Re: pomocy z półośką do P2
: wt lip 28, 2015 10:24 am
autor: kedek
dzisiaj jeden handlarz który gadał sensownie jak rzadko który powiedział że nie widział jeszcze takiej półosi która by byłą taka długa i miała zębów 28 a nie 31, jak to możliwe?
Re: pomocy z półośką do P2
: wt lip 28, 2015 11:19 am
autor: Kabal
Ja sobie coś zaczynam przypominać, że jak do swojego mostu wkładałem bebechy od 3.0 (przełożenie 4.875) to faktycznie półosie różniły się wielowypustami, czy długością nie wiem. Różniły się też piasty minimalnie, bo jeden dawca był bez abs, więc nie miał czujników i pierścieni.
Po przerzuceniu główki mostu i półosi z tego 4.875 do obudowy z 2.5 (4.625) wszystko zadziałało...
Możliwe, że kompletacji było więcej niż tylko przełożeń w mostach przemnożone przez modele bez blokady, z blokadą i lsd... i jednak najłatwiej będzie pozyskać cały most. Ja swój chyba za 400 pogoniłem.
Re: pomocy z półośką do P2
: wt lip 28, 2015 11:31 am
autor: kedek
może powinienem w swojej pochwie mieć główkę na 31 zębów a nie 28 i wtedy było by ok? możliwe, że zamieszałem bebechami za bardzo? główkę mam od piromana dostałem od niego z wydupconym przełożeniem 4,875 , założyłem przełożenie 4,625 które miałem z mostu bez blokady poskładałem wszystko i jakoś zagrało i półośka była ok ale teraz dupa
Re: pomocy z półośką do P2
: śr lip 29, 2015 8:18 am
autor: Kabal
kedek pisze:może powinienem w swojej pochwie mieć główkę na 31 zębów a nie 28 i wtedy było by ok? możliwe, że zamieszałem bebechami za bardzo? główkę mam od piromana dostałem od niego z wydupconym przełożeniem 4,875 , założyłem przełożenie 4,625 które miałem z mostu bez blokady poskładałem wszystko i jakoś zagrało i półośka była ok ale teraz dupa
Ta rozpieprzona główka od PiRomana to było 4.625

Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 1:34 pm
autor: kedek
Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 2:47 pm
autor: ernil
Zadzwoń może do e-pajero. Zbyszek powinien mieć jakąś wiedzę w temacie.
Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 3:12 pm
autor: kedek
koleś z e-pajero wysłał mi nową półoś zmierzył ją od początku do końca nie licząc szpilek i wyszło mu 5 cm więcej niż jak ja mierzyłem, wysłałem mu miarkę przyłożoną tak żeby ewidentnie było widać że jest krótsza niż miała być i jego jedyna odpowiedź była, że on nie wie jak on to mierzył i że faktycznie jest inaczej i mogę oddać...
Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 4:13 pm
autor: ernil
Dobre.
Z przyzwyczajenia mierzył inną miarką, tą samą, co jak podawał dane na juporn...

Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 4:49 pm
autor: kedek
nie powiem, nie byłem szczęśliwy i powiedziałem nawet 'może ma Pan miarkę zepsutą?' a on 'no może...'

no dobra ale tu nie ma szpecoznawców? jak to jest z tymi pochwami główkami.. ?
Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 6:57 pm
autor: PiRoman
Dać Ci jeszcze pilnik...?

Re: pomocy z półośką do P2
: ndz wrz 06, 2015 8:03 pm
autor: kedek
chyba palnik Romuś
Re: pomocy z półośką do P2
: pn wrz 07, 2015 7:59 pm
autor: jradek
Jak ja sie ciesze, ze mam seryjne auto.
Jak wczoraj jezdzilem to dosc regularnie co 50-100 metrow podloga wpadala w dziwne drzenie na ok 1 sekunde? Ki diabel?
Re: pomocy z półośką do P2
: pn wrz 07, 2015 8:26 pm
autor: Marcingalloper
jradek pisze:Jak ja sie ciesze, ze mam seryjne auto.
Jak wczoraj jezdzilem to dosc regularnie co 50-100 metrow podloga wpadala w dziwne drzenie na ok 1 sekunde? Ki diabel?
Jak szybko jechałeś czy wolno.
Krzyżak

.
Re: pomocy z półośką do P2
: pn wrz 07, 2015 8:29 pm
autor: jradek
Powiedzmy 60 po rowniutkim asfalcie.
W terenie fotel zaglusza wszystko...
Re: pomocy z półośką do P2
: pn wrz 07, 2015 9:21 pm
autor: Marcingalloper
jradek pisze:Powiedzmy 60 po rowniutkim asfalcie.
W terenie fotel zaglusza wszystko...
Musisz znaleźć prędkość kiedy to występuje i zobaczyć czy cichnie po dodaniu lub puszczeniu gazu. Albo bujnięciu kierownicą prawo lewo (łożysko koła).
Ja mam u siebie jadąc 80-85km/h obciążonym samochodem (powiedzmy 3 lub 4 osoby) pod małą górkę to słychać takie głuche dudnienie przy dodaniu gazu - coś w rodzaju dudnienia powietrza jak występuje przy otwartym szyberdachu

. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, tylko ja znalazłem rozwiązanie i po prostu smaruję krzyżaki wału - po takim smarowaniu mam przez około 2-3tygodnie spokoju

.
Re: pomocy z półośką do P2
: wt wrz 08, 2015 9:01 am
autor: Kabal
łożysko igiełkowe

Re: pomocy z półośką do P2
: wt wrz 08, 2015 10:15 am
autor: RADZILLA
Kabal ma racje. Poloz sie pod auto i zlap za przegub jesli rusza sie dosc sporo to znaczy ze igielki juz polecialy. Dla kogos ogarnietego to okolo godziny pracy a lozysko niecale 100 pln.

Re: pomocy z półośką do P2
: wt wrz 08, 2015 1:41 pm
autor: jradek
Zakładam, że z tym łożyskiem to do mnie.
Jakie łożysko igiełkowe? Zgaduję, że na wale do tylnego mostu w reduktorze?
Re: pomocy z półośką do P2
: wt wrz 08, 2015 2:11 pm
autor: Kabal
jradek pisze:Zakładam, że z tym łożyskiem to do mnie.
Jakie łożysko igiełkowe? Zgaduję, że na wale do tylnego mostu w reduktorze?
Nie, w piaście z przodu jest wewnątrz łożysko igiełkowe, niejako za łożyskiem piasty. Timken kosztuje ok 80 zł i chyba nawet ma uszczelniacz w zestawie jeśli się nie mylę. Tylko nie pogub igiełek jak będziesz z pudełka wyciągał, lubią się rozlecieć po całym warsztacie

Re: pomocy z półośką do P2
: wt wrz 08, 2015 2:25 pm
autor: Marcingalloper
Kabal pisze:jradek pisze:Zakładam, że z tym łożyskiem to do mnie.
Jakie łożysko igiełkowe? Zgaduję, że na wale do tylnego mostu w reduktorze?
Nie, w piaście z przodu jest wewnątrz łożysko igiełkowe, niejako za łożyskiem piasty. Timken kosztuje ok 80 zł i chyba nawet ma uszczelniacz w zestawie jeśli się nie mylę. Tylko nie pogub igiełek jak będziesz z pudełka wyciągał, lubią się rozlecieć po całym warsztacie

Do zrobienia na parkingu pod blokiem

, pytam poważnie.
Co jeszcze warto zrobić przy okazji bo zrobiłbym i ja wszystko na raz.
Mam luz na łożysku koła od strony pobocza - wymienię kpl. łożysk (Koyo

), o tym co piszesz nie wiedziałem i dobrze że się dowiedziałem

. Oczywiście uszczelniacz, tylko jeden

ten który jest przy łożyskach koła czy jeszcze jeden ten od półosi, o którym wspominasz.
Rozumiem że półośkę trzeba zwalić i tu pytanie co zastanę od strony mostu

. Tam coś się robi, jakieś uszczelniacze czy coś

.
Re: pomocy z półośką do P2
: wt wrz 08, 2015 2:36 pm
autor: RADZILLA
Zwalasz cala zwrotnice i to lozysko jest od strony przegubu wbijane. Do zrobienia pod blokiem.
