Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Witam !
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Pokop forum w tym dziele i w Hyundaiu bo na 100% ktoś miał podobny problem i szukał mocy.
Okazało się że albo coś w turbinie było pęknięte, albo w kolektorze i nie dawała ciśnienia. Chyba nawet zregenerowali turbo i uj dało, dopiero później się dopatrzyli tego pęknięcia.
Okazało się że albo coś w turbinie było pęknięte, albo w kolektorze i nie dawała ciśnienia. Chyba nawet zregenerowali turbo i uj dało, dopiero później się dopatrzyli tego pęknięcia.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
A jakie ciśnienie powinno być na cylindrach według papierologii , a jakie optymalne ( biorąc pod uwagę tyle lat pracy ) ? Bo nie wiem czy robić głowicę + pierścienie czy cały remont . A może to tylko wina turba 

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Dzięki marcin , ale aż tak na angielskim to się nie znam
i dalej nie wiem jakie ma być ciśnienie
Generalnie grzebie to forum od jakiegoś czasu i jakiejś ciekawej odp nie znalazłem odnośnie pękniętego turba czy tam coś . Chyba będę musiał wszystko patrzeć po kolei ...
-mam u siebie w tym roczniku EGR do zaślepienia czy za stary on na to ?
-Jak sprawdzić ciśnienie doładowania turba ? i jak podłączyć manometr ?


Generalnie grzebie to forum od jakiegoś czasu i jakiejś ciekawej odp nie znalazłem odnośnie pękniętego turba czy tam coś . Chyba będę musiał wszystko patrzeć po kolei ...
-mam u siebie w tym roczniku EGR do zaślepienia czy za stary on na to ?
-Jak sprawdzić ciśnienie doładowania turba ? i jak podłączyć manometr ?
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Stopień sprężania 21
Wyszukiwarka nie działa na forum
.
EGR ja zostawiłem, co roku odkręcam tylko po to by znów go przykręcić - zawsze jest czysty.
Wyszukiwarka nie działa na forum

EGR ja zostawiłem, co roku odkręcam tylko po to by znów go przykręcić - zawsze jest czysty.
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Ja EGR zaślepiłem nie wali sadzą do dolotu.sebo_runner pisze: -mam u siebie w tym roczniku EGR do zaślepienia czy za stary on na to ?
-Jak sprawdzić ciśnienie doładowania turba ? i jak podłączyć manometr ?
Ciśnienie turbo najprościej sprawdzić zdejmując wężyk który idzie do pompy wtryskowej. Dajesz na nim trójnik i zegar. Powinno być na max ok.0,8bar.
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
U mnie nie ma chyba egr....albo nie wiem gdzie go szukać. Ewentualnie zaślepienie polega na tym aby blaszkę wstawić i wsio tak ?
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
cisnienie turbo najlatwiej sprawdzic sciskajac rure od ic i dajac w palnik. jak turbina wizualnie jest cala, czyli ma wszystkie lopatki i kreci, to nie jest mozliwe zeby dala inne cisnienie niz takie jak ma byc.
jezeli kopci i nie ma mocy, to pewnie jest gdzies dziura w dolocie i to cisnienie se spierdala, lub silownik WG jest zdupcony i zatarty w pozycji otwartej. na kolektorze dolotowym od gory tez jest zawor ktory upuszcza nadmiar cisnienia, moze jest na nim nieszcelnosc.
egr zaslepiamy blaszka z nierdzewki.
jezeli kopci i nie ma mocy, to pewnie jest gdzies dziura w dolocie i to cisnienie se spierdala, lub silownik WG jest zdupcony i zatarty w pozycji otwartej. na kolektorze dolotowym od gory tez jest zawor ktory upuszcza nadmiar cisnienia, moze jest na nim nieszcelnosc.
egr zaslepiamy blaszka z nierdzewki.
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
U mnie nie ma tego egr chyba. Misiek jest z 91 roku. Przy kabinie na dolocie jest jakaś mała puszka ale to raczej nie egr albo ja nie wiem gdzie go szukać
Przewody od turbo zaciska jak daje gazu. A jak sprawdzić elementy które wymieniłeś wyżej ? A moze to wtryski leją i dlatego kopci i brak mocy ?

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Nie ma tego u mnie
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
no to jeden problem z glowy 

Nie siedzę na forum i NIE KORZYSTAM Z ŻADNEGO INNEGO NICKA
NIE PISAĆ DO MNIE PW
NIE PISAĆ DO MNIE PW
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
A powiedzcie mi zeby wykluczyć odmę to mogę odpiąć przewód z dolotu i dać np w butelkę go ? Czy jakoś inaczej to zrobić ? Aby zobaczyć czy mnie bedzie kopcił ?
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
To je dizel, musi dymnić
.
Mój kopci na czarno, i to bardzo. Najbardziej jak przyśpieszam od dołu - mimo że mam nawyk nie puszczania obrotów poniżej 1500.
Kumpla Pajero kopci jeszcze bardziej
, o Patrolu 2.8 wspominać nie warto bo jak pod ostry podjazd czy przez większe błoto chcemy za nim przelecieć to trzeba chwilę poczekać, aż się zasłona rozwieje
.
Ale mój "moc ma", choć ta moc to taka se
.

Mój kopci na czarno, i to bardzo. Najbardziej jak przyśpieszam od dołu - mimo że mam nawyk nie puszczania obrotów poniżej 1500.
Kumpla Pajero kopci jeszcze bardziej


Ale mój "moc ma", choć ta moc to taka se

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Wiadomo ze musi kopcić. Ale nie zostawiać za sobą zasłonę dymną . To jak tak myślisz to w ogóle po co robić zawieszenie ? Puka to puka. Stare auto niech puka :|
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Zawieszenie wymieniam zanim zacznie pukaćsebo_runner pisze:Wiadomo ze musi kopcić. Ale nie zostawiać za sobą zasłonę dymną . To jak tak myślisz to w ogóle po co robić zawieszenie ? Puka to puka. Stare auto niech puka :|

Kopci mocno, bardzo mocno czy w ogóle nic z tyłu nie widać.
Bo to co dla jednych jest czarnym bączkiem dla drugiego będzie zasłoną dymną.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: śr cze 01, 2016 5:47 pm
Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?
Kopci mocno. teb stopień sprężania 21 to znaczy ze ma byc 21 atms tak ? A moze ktos wie jakie moze byc minimalne/nominalne/różnica sprężania na tym silniku ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości