Strona 1 z 1

Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 9:08 pm
autor: sebo_runner
Witam !
Zakupiłem parę dni w dobrych pieniążkach pajero 2 z SS i diff lock 2.5 TD 1991 rok . Samochód jest dość mułowaty . Wczoraj jeździłem z gościem takim tylko , że bez SS i diff lock ( może to ma jakieś znaczenie przy mocy ? ) i jego to super dużo mocy miał . U mnie autko kopci trochę na czarno ( lekko podkręcona dawka na pompie ) . W układzie turbo jest trochę oleju ale bez tragedi , ale jest . Turbo luzu nie ma nadmiernego . Myślę , aby zacząć od Wtrysków i od razu sprawdzić ciśnienie na cylindrach . Czy może ktoś pokieruje mnie w jakimś innym kierunku ? Luz na zaworach dziś ustawiałem

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 9:33 pm
autor: Marcingalloper
Pokop forum w tym dziele i w Hyundaiu bo na 100% ktoś miał podobny problem i szukał mocy.
Okazało się że albo coś w turbinie było pęknięte, albo w kolektorze i nie dawała ciśnienia. Chyba nawet zregenerowali turbo i uj dało, dopiero później się dopatrzyli tego pęknięcia.

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 9:42 pm
autor: sebo_runner
A jakie ciśnienie powinno być na cylindrach według papierologii , a jakie optymalne ( biorąc pod uwagę tyle lat pracy ) ? Bo nie wiem czy robić głowicę + pierścienie czy cały remont . A może to tylko wina turba ??

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 9:48 pm
autor: Marcingalloper

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 9:54 pm
autor: sebo_runner
Dzięki marcin , ale aż tak na angielskim to się nie znam :roll: i dalej nie wiem jakie ma być ciśnienie :roll:

Generalnie grzebie to forum od jakiegoś czasu i jakiejś ciekawej odp nie znalazłem odnośnie pękniętego turba czy tam coś . Chyba będę musiał wszystko patrzeć po kolei ...

-mam u siebie w tym roczniku EGR do zaślepienia czy za stary on na to ?
-Jak sprawdzić ciśnienie doładowania turba ? i jak podłączyć manometr ?

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 10:18 pm
autor: Marcingalloper
Stopień sprężania 21

Wyszukiwarka nie działa na forum :)3 .

EGR ja zostawiłem, co roku odkręcam tylko po to by znów go przykręcić - zawsze jest czysty.

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pn lip 04, 2016 10:32 pm
autor: Maras
sebo_runner pisze: -mam u siebie w tym roczniku EGR do zaślepienia czy za stary on na to ?
-Jak sprawdzić ciśnienie doładowania turba ? i jak podłączyć manometr ?
Ja EGR zaślepiłem nie wali sadzą do dolotu.
Ciśnienie turbo najprościej sprawdzić zdejmując wężyk który idzie do pompy wtryskowej. Dajesz na nim trójnik i zegar. Powinno być na max ok.0,8bar.

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: wt lip 05, 2016 8:51 am
autor: sebo_runner
U mnie nie ma chyba egr....albo nie wiem gdzie go szukać. Ewentualnie zaślepienie polega na tym aby blaszkę wstawić i wsio tak ?

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: wt lip 05, 2016 6:31 pm
autor: қzh
cisnienie turbo najlatwiej sprawdzic sciskajac rure od ic i dajac w palnik. jak turbina wizualnie jest cala, czyli ma wszystkie lopatki i kreci, to nie jest mozliwe zeby dala inne cisnienie niz takie jak ma byc.
jezeli kopci i nie ma mocy, to pewnie jest gdzies dziura w dolocie i to cisnienie se spierdala, lub silownik WG jest zdupcony i zatarty w pozycji otwartej. na kolektorze dolotowym od gory tez jest zawor ktory upuszcza nadmiar cisnienia, moze jest na nim nieszcelnosc.
egr zaslepiamy blaszka z nierdzewki.

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: śr lip 06, 2016 5:57 am
autor: sebo_runner
U mnie nie ma tego egr chyba. Misiek jest z 91 roku. Przy kabinie na dolocie jest jakaś mała puszka ale to raczej nie egr albo ja nie wiem gdzie go szukać :o Przewody od turbo zaciska jak daje gazu. A jak sprawdzić elementy które wymieniłeś wyżej ? A moze to wtryski leją i dlatego kopci i brak mocy ?

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: śr lip 06, 2016 8:10 am
autor: қzh

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: śr lip 06, 2016 10:42 am
autor: sebo_runner
Nie ma tego u mnie

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: śr lip 06, 2016 12:10 pm
autor: қzh
no to jeden problem z glowy :)21

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: czw lip 07, 2016 2:42 pm
autor: sebo_runner
A powiedzcie mi zeby wykluczyć odmę to mogę odpiąć przewód z dolotu i dać np w butelkę go ? Czy jakoś inaczej to zrobić ? Aby zobaczyć czy mnie bedzie kopcił ?

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: czw lip 07, 2016 2:56 pm
autor: Marcingalloper
To je dizel, musi dymnić !! .

Mój kopci na czarno, i to bardzo. Najbardziej jak przyśpieszam od dołu - mimo że mam nawyk nie puszczania obrotów poniżej 1500.
Kumpla Pajero kopci jeszcze bardziej :)21 , o Patrolu 2.8 wspominać nie warto bo jak pod ostry podjazd czy przez większe błoto chcemy za nim przelecieć to trzeba chwilę poczekać, aż się zasłona rozwieje :lol: .

Ale mój "moc ma", choć ta moc to taka se :)21 .

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: czw lip 07, 2016 8:46 pm
autor: sebo_runner
Wiadomo ze musi kopcić. Ale nie zostawiać za sobą zasłonę dymną . To jak tak myślisz to w ogóle po co robić zawieszenie ? Puka to puka. Stare auto niech puka :|

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: czw lip 07, 2016 9:11 pm
autor: Marcingalloper
sebo_runner pisze:Wiadomo ze musi kopcić. Ale nie zostawiać za sobą zasłonę dymną . To jak tak myślisz to w ogóle po co robić zawieszenie ? Puka to puka. Stare auto niech puka :|
Zawieszenie wymieniam zanim zacznie pukać :)21 .

Kopci mocno, bardzo mocno czy w ogóle nic z tyłu nie widać.
Bo to co dla jednych jest czarnym bączkiem dla drugiego będzie zasłoną dymną.

Re: Od czego zacząć poszukiwania mocy ?

: pt lip 08, 2016 5:53 am
autor: sebo_runner
Kopci mocno. teb stopień sprężania 21 to znaczy ze ma byc 21 atms tak ? A moze ktos wie jakie moze byc minimalne/nominalne/różnica sprężania na tym silniku ?