Swap 4d56
Moderator: Kosiarz
Swap 4d56
Podmiana 4d56 na 4m41 . Zamienił stryjek ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Swap 4d56
Robiłem odwrotnie. Cięcie i spawanie. Mocowania na ramie inne i przesunięte. Wydech też chyba będziesz rzeźbił. Belkę pod skrzynią o ile pamiętam wystarczy odwrócić o 180st, ale ręki sobie nie dam obciąć (do tego ja w komplecie zmieniałem też automat na manual, bo nie skrzynie nie są zamienne). Wiązki w moją stronę były łatwizną, ale 4m41 ma jakąś elektronikę na pompie i mi jedna tajemnicza kostka została luzem (nie wiem, może to związane z automatem). U mnie była po prostu dziura po 4m41 a wolny 4d56, stąd moje niewiadome.
Ja to bym jednak nie ruszał. Zmień przełożenia w mostach na wolniejsze i ciesz się autem. Demona prędkości i tak z tego kiosku nie zrobisz.
Ja to bym jednak nie ruszał. Zmień przełożenia w mostach na wolniejsze i ciesz się autem. Demona prędkości i tak z tego kiosku nie zrobisz.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Swap 4d56
Cel ćwiczenia mocniejszy silnik ,skrzynia i ss.Dużo ma ten 3.2 did elektroniki w porównaniu z 3.2cr ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Swap 4d56
Chcesz mocy to pakuj 3.0 twin turbo z 3000gt. Swap dla 20 km bez potencjału na więcej to trochę masochizm.
Ale co kto lubi.
Ja bym sprzedał to co mam i kupił sobie z taką mocą jak mi trzeba. Z bezsensownych projektów się wyrasta. Albo nie
ja zdecydowanie inne rzeczy wolę od leżenia pod autem.
Ale co kto lubi.
Ja bym sprzedał to co mam i kupił sobie z taką mocą jak mi trzeba. Z bezsensownych projektów się wyrasta. Albo nie

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Swap 4d56
Mam wrażenie że miałeś 4M40 czyli 2.8 a nie 4M41 czyli 3.2 did.Kabal pisze:Robiłem odwrotnie. Cięcie i spawanie. Mocowania na ramie inne i przesunięte. Wydech też chyba będziesz rzeźbił. Belkę pod skrzynią o ile pamiętam wystarczy odwrócić o 180st, ale ręki sobie nie dam obciąć (do tego ja w komplecie zmieniałem też automat na manual, bo nie skrzynie nie są zamienne). Wiązki w moją stronę były łatwizną, ale 4m41 ma jakąś elektronikę na pompie i mi jedna tajemnicza kostka została luzem (nie wiem, może to związane z automatem). U mnie była po prostu dziura po 4m41 a wolny 4d56, stąd moje niewiadome.
Ja to bym jednak nie ruszał. Zmień przełożenia w mostach na wolniejsze i ciesz się autem. Demona prędkości i tak z tego kiosku nie zrobisz.
Do montero
Zmiana z 4D56 na 4M41 to jest niezła jazda. W pip elektroniki do ogarnięcia. Z mechaniki też nic nie pasuje. W jakim aucie chcesz to zrobić? PII czy PIII?
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Swap 4d56

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Swap 4d56
@Kabal chodziło mi o 3.2 did .Zamiana 2.5 na 2.8 też by mi się nie chciało
Auto to Hundaj H-1 .Dwa razy było na Rumunii i za drugim razem zdechło. Mam uszkodzony silnik , skrzynię biegów też taką se-sterowaną cięgłami ,elektrycznie załączaną skrzynię rozdzielczą Borg , tylny most bez blokady 4.625 .Pomijając specyfiką resorowania (siedzi się blisko przedniej osi), sama buda jest fajna i da się lubić.Można przewieżć np moto, ponton z silnikiem i nadal można w aucie spać
Silnik na szosie trochę osłabiał chęci na dalsze podróże , w górach czuć masę było ciężar budy tzn nawet na reduktorze silnik miał co robić.
Pytanie o p3 bo były p3 z 4d56.Wiem że pompa 4m41 to wybuch ale cały zespół napędowy może by podszedł .M57 sie nie zmieści

Auto to Hundaj H-1 .Dwa razy było na Rumunii i za drugim razem zdechło. Mam uszkodzony silnik , skrzynię biegów też taką se-sterowaną cięgłami ,elektrycznie załączaną skrzynię rozdzielczą Borg , tylny most bez blokady 4.625 .Pomijając specyfiką resorowania (siedzi się blisko przedniej osi), sama buda jest fajna i da się lubić.Można przewieżć np moto, ponton z silnikiem i nadal można w aucie spać

Silnik na szosie trochę osłabiał chęci na dalsze podróże , w górach czuć masę było ciężar budy tzn nawet na reduktorze silnik miał co robić.
Pytanie o p3 bo były p3 z 4d56.Wiem że pompa 4m41 to wybuch ale cały zespół napędowy może by podszedł .M57 sie nie zmieści

Ostatnio zmieniony sob gru 03, 2016 10:05 pm przez montero, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Swap 4d56
Żeby było dobrze z 4M41, to pakować tylko że skrzynią bo:
Sprzęgło jest ciągnięte, a nie pchane jak w H1
Sprzęgło jest dużo wieksze
Silnik musi widzieć czujniki skrzyni (chociaż da się to obejść)
I po czwarte ostatnie, skrzynia z H po prostu wybuchnie, nie jest w stanie przenieść takiego momentu jaki ma 4M41, z resztą reduktor też nie.
Pytanie zasadnicze czy ten silnik się zmieści do Hyundaia, jest szerszy od 4d56 o kolektor ssący ( jest z drugiej strony głowicy). Skrzynia biegów jest dużo dłuższa. Wały z did nie nadają się do przeróbki bo są z ... plastiku, no kompozytu, czy jak to zwał. Trzeba by przerobić wał z 2.8.
Osobiście jednak bym się w to nie pchał, 3.2 to fajny silnik, ale osprzęt jest problematyczny. Ciężki w diagnostyce, a w zmocie to podwójny problem.
Kupił bym angola z 4M40 i przeżucił całość. 4M40 to prosty idiotoodporny diesel. Były wersje 125 (najczęściej) i 147 KM czyli ledwie o 13 KM mniej jak did.
Gabarytowo niemalże identyczny z 4d56. 0 elektroniki, więc swap prosty jak budowa cepa. Na pewno zmieści sie do H1 gdyż a ponieważ był fabrycznie montowany w Mitsubishi L400 czyli bracie bliźniaku H1.
Sprzęgło jest ciągnięte, a nie pchane jak w H1
Sprzęgło jest dużo wieksze
Silnik musi widzieć czujniki skrzyni (chociaż da się to obejść)
I po czwarte ostatnie, skrzynia z H po prostu wybuchnie, nie jest w stanie przenieść takiego momentu jaki ma 4M41, z resztą reduktor też nie.
Pytanie zasadnicze czy ten silnik się zmieści do Hyundaia, jest szerszy od 4d56 o kolektor ssący ( jest z drugiej strony głowicy). Skrzynia biegów jest dużo dłuższa. Wały z did nie nadają się do przeróbki bo są z ... plastiku, no kompozytu, czy jak to zwał. Trzeba by przerobić wał z 2.8.
Osobiście jednak bym się w to nie pchał, 3.2 to fajny silnik, ale osprzęt jest problematyczny. Ciężki w diagnostyce, a w zmocie to podwójny problem.
Kupił bym angola z 4M40 i przeżucił całość. 4M40 to prosty idiotoodporny diesel. Były wersje 125 (najczęściej) i 147 KM czyli ledwie o 13 KM mniej jak did.
Gabarytowo niemalże identyczny z 4d56. 0 elektroniki, więc swap prosty jak budowa cepa. Na pewno zmieści sie do H1 gdyż a ponieważ był fabrycznie montowany w Mitsubishi L400 czyli bracie bliźniaku H1.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Swap 4d56
No myślałem o przekładce całości razem z reduktorem.Wystarczająco dużo roboty z przekładką żeby jeszcze bawić się w kombinacje. 3.2 did jest duży ale np 2.5cr did z l200 jest mniejszy gabarytowo .Znalezienie 4m40 np z ss , w dobrej kondycji chyba nie będzie łatwe z racji wysługi lat.Ile ta mocna wersja 147km wciąga ? 15/100 ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Swap 4d56
W moim misiu łoił 12-13 przy 120 km/h średnio. Krótkie PII na 33" z bagaznikiem wyprawowym.
4M40 robi 800kkm bez scen. Jak znajdziesz taki co ma 200-300kkm to nie ma się co bać.
Najlepiej kupić całego angola, będziesz miał komplet części za 4-6kpln, kupując goły motor i tak wydasz 3-4kpln.
4M40 robi 800kkm bez scen. Jak znajdziesz taki co ma 200-300kkm to nie ma się co bać.
Najlepiej kupić całego angola, będziesz miał komplet części za 4-6kpln, kupując goły motor i tak wydasz 3-4kpln.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Swap 4d56
Radek czytaj ze zrozumieniem. 4M40 miałem. Tylko lekko dłubnięty.
Wstawianie pędzonego na kabelki silnika, do auta które ma się poruszać w mało cywilizowanych rejonach, to pchanie się w kłopoty.
Moim skromnym zdaniem, im prostszy silnik tym lepszy, nawet kosztem osiągów.
Wstawianie pędzonego na kabelki silnika, do auta które ma się poruszać w mało cywilizowanych rejonach, to pchanie się w kłopoty.
Moim skromnym zdaniem, im prostszy silnik tym lepszy, nawet kosztem osiągów.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Swap 4d56
Patrzyłem na ten 4m40 .W porównaniu z 4d56 to inna bajka .Co ile zawory ? Najbardziej wybuchowy element to czapka ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Swap 4d56
Jakiś czas temu na sprzedaż był P2 z 4m41, ale wyglądał jak jakiś koszmar koszmarów.rudypajero.koszalin pisze:Radek czytaj ze zrozumieniem. 4M40 miałem. Tylko lekko dłubnięty.
Wstawianie pędzonego na kabelki silnika, do auta które ma się poruszać w mało cywilizowanych rejonach, to pchanie się w kłopoty.
Moim skromnym zdaniem, im prostszy silnik tym lepszy, nawet kosztem osiągów.
Jeden taki gość, szpenio od P3 powiedział kiedyś, że najchętniej to by do P3 przeszczepił 4M40 i powstało by auto idealne.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Swap 4d56
Namawiajcie mnie na 4m40
i tak wiem że to wybuch

i tak wiem że to wybuch

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Swap 4d56
https://www.youtube.com/watch?v=uYmth-3K-Q4
no dobra ten filmik mnie przekonał.
no dobra ten filmik mnie przekonał.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Swap 4d56
Idź od razu na grubo https://www.youtube.com/watch?v=M8zrai2HzLA poszerzysz sobie tunel to i do H1 wejdzie.
Albo to https://www.youtube.com/watch?v=pqaGU0tj3OI
Sky is the limit
Albo to https://www.youtube.com/watch?v=pqaGU0tj3OI
Sky is the limit

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Swap 4d56
Jak wezmę z anglika skrzynie to te wajchy będą odwrotnie ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Swap 4d56
Czapka to wybuchowy element w każdym zaniedbanym silniku.montero pisze:Patrzyłem na ten 4m40 .W porównaniu z 4d56 to inna bajka .Co ile zawory ? Najbardziej wybuchowy element to czapka ?
Nawet w patrolu głowica przeżywa dużo, kiedy chłodzenie jest O.K.
Zawory? O co konkretnie pytasz?
4M40 ma przede wszystkim lepszy przebieg momentu obrotowego niż 4D56, a w aucie terenowym jest to wielce porządane.
Nie bój nicmontero pisze:Namawiajcie mnie na 4m40![]()
i tak wiem że to wybuch

Zaufaj mi, jestem inżynierem

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Swap 4d56
Pytałem o regulację luzów zaworowych , płytkami zdaje się .
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Swap 4d56
Te wajchy angielskie można zamienić na europejskie ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Swap 4d56
No będzie trochę zmota .Muszę zobaczyć czy nie będzie za daleko sięgać do biegów.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości