2.3td a 2.5td

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

2.3td a 2.5td

Post autor: MACIEK27 » śr sty 15, 2003 7:31 pm

1.Jaka jest różnica w konstrukcji i mocy między silnikami 2.3td a 2.5 td, czy średnica tłoków jest taka sama, a głowica jakie różnice? :roll:
2. Czy łatwo przerobić 2.3 td na 2.5td?(czy warto?) :o
3.Do czego jest kabelek i czujnik na obudowie od rozrzadu? W niektorych modelach go nie ma. :-?
Pozdrawiam Maciek
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

2,3/2,5

Post autor: bojach » czw sty 16, 2003 8:26 am

maćku różnica jest tylko w wale korbowym ( kąt ) , reszta jest ta sama tłoki ,głowica :) 2,5 ma nieco większą moc trochę większy moment obrotowy i większe zużycie paliwa . dokładne parametry dostaniesz gdy do mnie przyjedziesz bo mam z serwisówki :)2
pozdrawiam Marek
offpoje team

ryjek13
 
 
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 04, 2003 9:44 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ryjek13 » śr maja 14, 2003 3:34 pm

poza wymienionymi wyżej różnicami to są jeszcze następujące:

Filtr oleju w 2,3 jest o mniejszej średnicy
dźwignie zaworowe ( koniki) w 2,3 są ślizgowe a w 2,5 są na rolkach
Ciśnienia oleju, w 2,3 3bar przy 2200 obr/min a w 2,5 około 2 przy 800 obr/min

Z zewnątrz to nałatwiej rozruźnić po filtrze oleju, bo reszta jest identyczna, pokrywa zaworów itp, ale pod pokrywką kryje się prawda, o tym czy ktoś ma 2,3 czy 2,5.

hehe Pzdrowienia :lol:
Marcin K. <RYJEK>

Discovery II TD5

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » czw maja 15, 2003 7:59 am

A jednak różnice są :D
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw maja 15, 2003 8:28 am

Zapomnieliście jeszcze o wtryskiwaczach... całkiem inne 8)
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » sob sty 24, 2004 11:44 pm

Mam pytanie jak jest naprawde z wtryskami do 2,3 czy są takie same jak w 2,5 czy nie ????
Mam kilka opini na ten temat i nie wiem co robic bo czeka mnie wymiana :(
Sa dwie opinie z tego co wiem ze rodzaj wtrysku (duzy , mały)zalezy od roku produkcji lub koncowka wtryskuje paliwo pod innym kątem.

Jaka jest prawda ???

P.S jeli ktos ma do sprzedania to poszukuje wtryski do 2,3 85r (małe)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz sty 25, 2004 1:27 am

Maciej_20 pisze: P.S jeli ktos ma do sprzedania to poszukuje wtryski do 2,3 85r (małe)
A ile proponujesz.. ? 8)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
sopociak
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SOPOT
Kontaktowanie:

Post autor: sopociak » ndz sty 25, 2004 10:04 am

rozsadna cene za dobry (bardz dobry:) stan :)2
pozdrawiam
Waldek


Terrano II 3,0 DI LONG ze spaniem ;)

601 611 510

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » ndz sty 25, 2004 10:07 am

sopociak pisze:rozsadna cene za dobry (bardz dobry:) stan :)2
To Pisałem ja tylko ze z komputera Taty :)

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » ndz sty 25, 2004 10:22 am

Tzn. Mogą byc same koncówki ale to zalezy od ceny.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz sty 25, 2004 12:49 pm

Maciej_20 pisze:Tzn. Mogą byc same koncówki ale to zalezy od ceny.
:o Przeciez to bez sensu, montowac uzywane koncowki :roll: dokladasz 20 PL/szt i masz neue sztuke nie smigana, i tez z regulacja - i pozyje 10x dluzej niz uzywki...
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » ndz sty 25, 2004 5:44 pm

tak tylko nastraszyli mnie ze w 2,3 sa inne niz w 2,3 :evil: i najbardziej to chodzi mi o to jak jest roznica :)5 :)5 :)5

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » ndz sty 25, 2004 6:09 pm

Z tego co wiem chodzi tylko o rocznik, z którego pochodzi głowica. W starszych wtryski były na klucz 27 a w nowszych na 21.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz sty 25, 2004 8:08 pm

Maciej_20 pisze:tak tylko nastraszyli mnie ze w 2,3 sa inne niz w 2,3 :evil: i najbardziej to chodzi mi o to jak jest roznica :)5 :)5 :)5
Tak z ciekawości czym sie różni 2,3 od 2,3 :o
LJ 70

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » ndz sty 25, 2004 9:43 pm

Mag69 pisze: Tak z ciekawości czym sie różni 2,3 od 2,3 :o
Miało być 2,5 :o

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » ndz sty 25, 2004 9:46 pm

a czy wiadomo cos komus o tym ze w 2,3 końcówka ma inny kąt wtrysku paliwa :)5 :)5 :)5

Czy jesli mam małe wtryski to moge smialo montowac takie jak do 2,5 :)5 :)5 :)5

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sty 25, 2004 11:33 pm

o ile pamietam inny :-?

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » czw sty 29, 2004 5:08 pm

Znalazłem element po jakim mozna rozróznic z zewnatrz silik 2,3 od 2,5 !!!!
filtr oleju
2,3 ma mniejszy filtr wymiarami i gwitem niz 2,5
Zapisałem sobie wszytkie wymiary ale zapodziałem karteczke postaram sie je w niedługim czasie umiescic.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr lut 04, 2004 3:43 pm

no to różnią się te silniki osiągami czy nie????

i czy jest to bardzo odczuwalne w aucie????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr lut 04, 2004 8:06 pm

kpeugeot pisze:no to różnią się te silniki osiągami czy nie????

i czy jest to bardzo odczuwalne w aucie????
Az tak bardzo to nie :D
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Maciej_20
 
 
Posty: 275
Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: TCZEW
Kontaktowanie:

Post autor: Maciej_20 » czw lut 05, 2004 8:48 pm

Mam wrazenie ze moc w pajero zalezy od stanu silnikia a nie od pojemnosci bo jechalem kilkoma i z jazdy nie da rady odczuc co jest pod maska a kazde ma inne osiagi.

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » wt lut 24, 2004 12:33 am

Ja miałem Pajero 2,5TDI 92 rok i jak mi poszła głowica to założyłem od 2,3 td . Głowice różniły się tylko wtryskami 2,5 małe 2,3 duże i nie było możliwości zamiany (jak by kto chciał to mam małe wtryski od 2,5 po wyregulowaniu stan bdb za literka oddam)
Silniki rużniły się też turbinkami
pajerko po tej wymianie głowicy ztraciło troche mocy dla porównania przy głowicy 2,5tdi wyciągało 150km/h a po założeniu od 2,3 td 130km/h . po za tym :)2
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » pt lut 27, 2004 6:29 pm

Maciej_20 pisze:Znalazłem element po jakim mozna rozróznic z zewnatrz silik 2,3 od 2,5 !!!!
filtr oleju
2,3 ma mniejszy filtr wymiarami i gwitem niz 2,5
Zapisałem sobie wszytkie wymiary ale zapodziałem karteczke postaram sie je w niedługim czasie umiescic.
i jak z tymi wymiarami :)5
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » pt lut 27, 2004 6:30 pm

syll pisze:Ja miałem Pajero 2,5TDI 92 rok i jak mi poszła głowica to założyłem od 2,3 td . Głowice różniły się tylko wtryskami 2,5 małe 2,3 duże i nie było możliwości zamiany (jak by kto chciał to mam małe wtryski od 2,5 po wyregulowaniu stan bdb za literka oddam)
Silniki rużniły się też turbinkami
pajerko po tej wymianie głowicy ztraciło troche mocy dla porównania przy głowicy 2,5tdi wyciągało 150km/h a po założeniu od 2,3 td 130km/h . po za tym :)2
o to coś nowego :o może ktoś ma wiecej danych :roll:
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » pt lut 27, 2004 6:44 pm

MACIEK27 pisze:
syll pisze:Ja miałem Pajero 2,5TDI 92 rok i jak mi poszła głowica to założyłem od 2,3 td . Głowice różniły się tylko wtryskami 2,5 małe 2,3 duże i nie było możliwości zamiany (jak by kto chciał to mam małe wtryski od 2,5 po wyregulowaniu stan bdb za literka oddam)
Silniki rużniły się też turbinkami
pajerko po tej wymianie głowicy ztraciło troche mocy dla porównania przy głowicy 2,5tdi wyciągało 150km/h a po założeniu od 2,3 td 130km/h . po za tym :)2
o to coś nowego :o może ktoś ma wiecej danych :roll:
tak bo o ile 2.3 td a 2.5 td głowice są takie same to w 2.5 tdI ( intercooler ) głowica jest innej konstrukcji a poznać ją łatwo bo gniazda zaworowe są głębiej umieszczone przez co zawór jest schowany w głowicy całkowicie co w pozostałych nie ma miejsca ,
różnica turbiny i filtra olejowego wynika z modernizacji rocznikowych oraz różnic modela silnika i nie wskazuje na różnicę 2.3 a 2.5 :wink:
pozdrawiam Marek
offpoje team

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość