Co wybrać...?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Co wybrać...?

Post autor: mcorp » pn cze 27, 2005 11:25 am

Cześć

Zastanawiam się nad zamianą swojego Nissana Pickupa na coś bardziej cywilizowanego (bo moje dziecko kiepsko znosi 'kulturę' jazdy pickupa). Wybór mam z grubsza taki: Pajero long 2,8 TD albo Terrano II long 2,7 TD (bo jednak w teren chciałbym się czasem wybrać turystycznie). Jak wyglada ekonomiczność Pajero? I w ogóle, czy warto? :-? Jechałem ostatnio 11-letnim pajero napędzanym od 3 lat olejem opałowym 8), bryka zachowuje się jak nowa... A może niekoniecznie TD tylko benzyna/gaz?

z góry dziękuję za pomoc
M

jackoo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt mar 11, 2005 10:32 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: jackoo » pn cze 27, 2005 10:09 pm

mam 13 latka 3,0 benzyna gaz najechane 350tys, pali od 9,5 do 15 w mieście po czarnym prawie 190 km/h lata, wybierałem między patrolem gr 2,8TD, wybrałem miśka bo bardziej ekonomiczny (2xtaniej na gazie chyba że na red bulu bedziesz jeździł) a po czarnym więcej jeżdzże i tu zawiech lepiej sie spisuje

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn cze 27, 2005 11:24 pm

Też brałbym teraz benzynę, oczywiście przeróbka na LPG - a w niedalekiej przyszłości będzie się jeździło na CNG/LNG. Chory rynek paliw (nie tylko w naszym kraju) nakazuje odżegnywać się od paliw ropopochodnych.Tankowanie "oranżady" też się zaczyna powoli kończyć, męczyło mnie chowanie się z karnistrami po krzakach, celem zatankowania :roll: ... LPG eksploatacyjnie wychodzi ciut taniej od diesla (nie licząc opału ! ), szybko się zwraca - zależnie od tego, ile jeździsz - i zasadniczym mankamentem jest zmniejszony bagażnik :-?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » wt cze 28, 2005 6:46 am

Dzięki za info. Szkoda mi trochę tego miejsca z tyłu, bo oprócz dziecka wożę jeszcze sporego psa :roll: Dużo ubywa?

A ceny części? Porównywalne z nysą?

M

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt cze 28, 2005 11:36 am

misman pisze:Też brałbym teraz benzynę, oczywiście przeróbka na LPG - a w niedalekiej przyszłości będzie się jeździło na CNG/LNG. Chory rynek paliw (nie tylko w naszym kraju) nakazuje odżegnywać się od paliw ropopochodnych.Tankowanie "oranżady" też się zaczyna powoli kończyć, męczyło mnie chowanie się z karnistrami po krzakach, celem zatankowania :roll: ... LPG eksploatacyjnie wychodzi ciut taniej od diesla (nie licząc opału ! ), szybko się zwraca - zależnie od tego, ile jeździsz - i zasadniczym mankamentem jest zmniejszony bagażnik :-?
Moja zona pracuje w PKN Orlen -Gaz ...nie mylic ze stacja paliw :wink: i w najblizszej przyszlosci nie bedzie tak rozowo z gazem czy to do ogrzewania domow czy do zasilania aut......
ja ja bym mial kupowac rodzinne auto to SUV-a jakiegos ekonomicznego ...nomen omen z tych samych zrodel wiem ze cena benzyny moze osiagnac wtym roku jedyne 5 zl...
...a Pajero ymm moj 2500 TDI przy spokojnej jezdzie 80/110 na trasie pali 12-14 litrow ( opony 31x12.5x15 MT ) wiec o ekonomice jazdy nie ma co mowic :)3
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » wt cze 28, 2005 12:59 pm

auć... Jeszcze zobaczę jak to jest z Terrano, ale przy takich osiągach to raczej pójdę w zestaw panda_dla_baby+pickup_dla_taty 8)

dzięki
M

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt cze 28, 2005 4:45 pm

Eskapada pisze:
Moja zona pracuje w PKN Orlen -Gaz ...nie mylic ze stacja paliw :wink: i w najblizszej przyszlosci nie bedzie tak rozowo z gazem czy to do ogrzewania domow czy do zasilania aut......
Eh ? Czyli jednak będzie dojenie za wszelką cenę? Żenada. A poza tym - jeśli LPG pójdzie do góry, to się rynek C(L)NG rozwinie, a gaz ziemny jest tańszy i niezależny od "cen ropy na rynkach światowych" - jak to każdą podwyżkę cen paliw tłumaczą w naszym kraju :evil:

Eskapada pisze:
ekonomicznego ...nomen omen z tych samych zrodel wiem ze cena benzyny moze osiagnac wtym roku jedyne 5 zl...
Brak słów :evil:
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » wt cze 28, 2005 5:40 pm

Eskapada pisze:
misman pisze:
z tych samych zrodel wiem ze cena benzyny moze osiagnac wtym roku jedyne 5 zl...
No niestety tendencja ogólnoświatowa :)3

Awatar użytkownika
mcorp
 
 
Posty: 172
Rejestracja: wt sie 24, 2004 6:46 am
Lokalizacja: W-wa, Hajnówka

Post autor: mcorp » wt cze 28, 2005 7:38 pm

Może mała dygresja: jak ropa i jej przetwory pójdą mocno w górę, to nie ma siły, pociagną za sobą i gaz (najpierw propan-butan, bo to przetwór, potem ziemny, bo popyt bedzie rosl w miare przestawiania instalacji). Opoznienie jakies 2 lata, ale nie ma co liczyc, ze bedzie stal w miejscu tanio, gdy ropa sie powolutku konczy... Prawda jest taka, ze wybralismy sobie nieczasowe hobby. A moze tak szachy...? :-?

M

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » śr cze 29, 2005 12:55 pm

A może czas pomysleć o laniu rzepaku do naszych leciwych miśków z dieselami??? Ciekawe ile by wy3mał silnik na tym "koksie"? Szkoda, że w Polsce nie było badań trwałościowych silników pracujących na płynnych odpadach z fastfoodów (po smażeniu frytek).
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 29, 2005 1:49 pm

byczy pisze:A może czas pomysleć o laniu rzepaku do naszych leciwych miśków z dieselami??? Ciekawe ile by wy3mał silnik na tym "koksie"? Szkoda, że w Polsce nie było badań trwałościowych silników pracujących na płynnych odpadach z fastfoodów (po smażeniu frytek).
bardzo duzo i czesto jezdzilem do wloch i po drodze tankowalem w czechach olej napedowy z rzepaku..Lekki spadek mocy sie odczuwalo oraz troszke wieksze spalanie bylo ...ale nic sie nie dzialo i widzialem jak czesi tankuja do nowych dizli na pompowtryskiwaczach to paliwo i jedzili..W CZ co 3 stacja ma ON z rzepaku nazywa sie to SETA DISEL.
Nie daleko oddemnie PKS Klodzko jezdzi na importowanym rzepakowym oleju od kilku lat ...
Rzepaczanka jest OK..ekologiczna ekonomiczna produkcja dawala by prace rolnikom,sprzedawca maszyn rolniczych prywatnym wlascicielom wytlaczarni oljeu etc etc ...ale u nas oplaty fiskalne dla Panstwa sa najwazniejsze :)3
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr cze 29, 2005 8:58 pm

no a ci ze wschodnich rubieży naszego poczciwego kraju hulają na wyśmienitej białoruskiej bądź ukraińskiej ropce po 1.7złotego
a diesli jeździ tutaj oj dużo dużo :)2
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » śr cze 29, 2005 11:25 pm

Chcialbym co niektorych tutaj poinformowac, ze takie toto jak Diesel rzepakowy czyli nasz BioDiesel jest troszku inkszy od normalnego 8) - chodzi o to, ze rozpuszcza gume i jak na razie niektore firmy samochodowe daja wprawdzie pozwolenie na jazde z tym (inksze przewody itd) ale np firma Bosch nie daje pozwolenia na pompy. Glupio brzmi troche, ale wyglada to tak - kupujesz Golfa, VW daje pozwolenie na BioDiesel, pompa wtryskowa pada i Bosch nie daje gwarancji na to... Jak to w praniu wyglada nie wiem.
Starsze bryki, jak moj Ex-HJ60 nie maja z tym problemu, bo prawie zadnych gumowych przewodow nie ma i inksze pompy - w te nowsze to bym sie zastanowil.
Jezeli chodzi o olej jadalny, to juz mniejszy problem - tyle ze trza to troszku podgrzewac bo inaczej beda problemy z odpaleniem - no chyba ze lato. Znam kilku co na tym juz dlugo pyci i nima problima - jak braknie to sie w aldiku tankuje... :lol:

Pajero 2,5 TD i 12-14 Litrow? Ja jezdze 3 litrowym benzyniakiem i tyle mi nie pali... :wink: - ale to duzo od rozmiaru buta zalezy 8)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 29, 2005 11:54 pm

Tommi pisze:

Pajero 2,5 TD i 12-14 Litrow? Ja jezdze 3 litrowym benzyniakiem i tyle mi nie pali... :wink: - ale to duzo od rozmiaru buta zalezy 8)
to ze jest prawie pierwsza nie znaczy ze nie widze jak do mnie pijesz :wink: :wink: :wink: Zmontany syf na MT to nie wyscigowka wiec but ma maly rozmiar :wink: . 12-14 litrow tak pali srednio przy normalnej jezdzie i bez wkrecania na 3000 obr/min przy kazdej redukcji. Raz nim zrobilem dluga autostradowa trase -3000 km i wyszlo okolo 10,5 nie przekraczajac 110 km/h....
Mialem okazje jechac nowym Pajerem DID 120/140 czasami nawet 160 km/ha i srednia za 2400 km wyszla 8,2 litra ...Niestety stary motor nie jest ekonomiczny
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » czw cze 30, 2005 4:19 pm

@Eskapada
Nie chcialem nikomu na gacie siusiac... Mialem kiedys Paji 2.5 TD Cabrio i tez jezdzilem na 31 i mialem spalanko miedzy 9-11 litrow. Na spokojnie austostrada i mniej. Moj 4 litrowy 20-letni dieselek w Tojce na 32 MT tez mi "tylko" 11-12 palil - moze te staruszki nieekonomiczne byly - ale jezdzily... :lol:
Jednego mi ale nikt nie powie, ze to nie od buta zalezy. A oprocz tego jak takiego DID Paji na wieksze oponki postawie i go troche obwisze tez juz sie z 8 litrami nie zadowoli... :lol:
Mam nadzieje, ze to jakos zrozumiale - bo jakos mi to pisanie ostatnio niedokladnie wychodzi... :wink:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lip 11, 2005 8:08 pm

Ymm jak kupilem swojego Pajero to tez tak pali :)2 ale teraz mowie o zmotanym syfie a nie piknym bulwarze a nie sadze abyś w tym bulwarowym cabrio mial bude podniesiona 5 cm zawieche 2" stalowy zderzak wyciagarke co wazy 60 kg i nonstop na MT jezdził.....OD buta duzo zalezy ale uwierz mi jak go na szosie nie mam :)2
DID ma seryjne opony i nikt do niego nie bedzie niczego innego zakladał bo to taka lemuzyna z fantastycznym napedem 4x4 i naprawde bardzo ekonomiczna
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn lip 11, 2005 8:31 pm

@Eskapad
Jak mojego "bulwara" nie widjel to mi go nie opluwaj... :lol: - dzwigniety nie byl, bo i po co (po lody bym sie w MacDonaldzie jeszcze schylac musial), MT byly tylko takie male 31 bo by te 86 konikow juz wtedy chyba z miejsca nie ruszylo no i jak tu przed dziewojami kolami zamieszac... :wink: Stalowy zderzak tez byl - bo to takie wtedy po wojnie seryjnie byly no i lebiodki tez nie mialem bo mie stac nie bylo, bo cala salate na lody wydawalem wtedy... :lol: No i takich ciezkich to u nas tutaj juz chyba nie ma - w 1945 wszystkie do ruskich wywlekli :wink:
A jak chcesz se te moje cacko lobaczyc - to na mojej stronie jest do wgladu jedno zdjecie z pierwszych wycieczek... (na niemieckiej wersji - meine Autos)

P.S. Ino mi sie tera nie lobraz - jom moze tyle w glinie nie kopol co Wy, ale jak to wyglado tyz wiem i moich "bulwarow" nie dom lobrazac... :lol:
P.S.2 Fajna strone masz :)2

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lip 11, 2005 9:33 pm

nie no jest GIT ja do twojego bulwarka nic nie mam tak sie przekomarzam :)2

dzieki twoja zaraz obzerkam :wink:

pozdrawiam
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn lip 11, 2005 10:33 pm

:lol:

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn lip 11, 2005 11:27 pm

Tommi pisze: Jezeli chodzi o olej jadalny, to juz mniejszy problem - tyle ze trza to troszku podgrzewac bo inaczej beda problemy z odpaleniem - no chyba ze lato. Znam kilku co na tym juz dlugo pyci i nima problima - jak braknie to sie w aldiku tankuje... :lol:


:o Znaczy taki zwykły olej ? Do frytek ? :o
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » wt lip 12, 2005 6:03 pm

@misman
No na przyklad :lol: Znam kilku co na normalnym rzepakowym jezdzi (takim ze sklepu - tyle ze oni zaraz w "fabryce" oleju kupuja wieksze ilosci) i znam jednego co se ten olej za darmo w MacDonaldzie i inkszych frytarniach zbiera, w garazu filtruje i jezdzi za friko (prawie, ze za darmo). Jezdzi takim starszym BJ42. Znam tez jednego co ma "Aldika" 2,5 TDI i juz przeszlo 50.000 km na takim oleju zrobil bez problemu. Jak kto chce to dokladniej toto opisze. Tylko nie biore gwarancji na to - oni jezdza bez probklemow, mnie o troche za duzo roboty by przy tym bylo i jak cosik stanie to nie mam (mialem) drugiego auta na rezerwe.

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » wt lip 12, 2005 7:17 pm

gdzies na forum mercedesa goscie opisuja co i jak i faktycznie smigaja na jadalnym.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt lip 12, 2005 7:30 pm

@ tommi strona fajna, tylko ceny w DM :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » wt lip 12, 2005 7:36 pm

@Eskapada
Ja nie handlarz, to tylko troche techniki i ceny tych aut z tamtych lat tak do porownania... :wink:

A jak kto po mieniecku umie i troche o oleju poczytac chce -> http://www.fmso.de

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » wt lip 12, 2005 11:23 pm

Tommi pisze: Jak kto chce to dokladniej toto opisze.
To ja poproszę :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość