Strona 1 z 1

Most pod resorami

: pt paź 07, 2005 3:01 pm
autor: JAKUB PAJERO 2,5TD
Czy istnieje możliwość przełożenia mostu pod resory w pajero 87? Jeżeli tak, to jakie będą skutki uboczne. Pozwoliłobyto pokonywać więkrze przeszkody.

: pt paź 07, 2005 6:42 pm
autor: Misiek Bielsko
Skutki? Przod auta nisko, tyl wysoko. Nic to nie zmieni, oprocz tego, ze bedziesz sie zsuwal z fotela pod kierownice, a swiatla beda swiecic na 3m przed autem :wink:

: pt paź 07, 2005 6:46 pm
autor: Rekwizytornia
Ale też lepiej widać przestrzeń przed maską - mojej żonie by się przydało 8)

Re: Most pod resorami

: pt paź 07, 2005 8:51 pm
autor: Peter
JAKUB PAJERO 2,5TD pisze:Czy istnieje możliwość przełożenia mostu pod resory w pajero 87? Jeżeli tak, to jakie będą skutki uboczne. Pozwoliłobyto pokonywać więkrze przeszkody.
Do tego musiałbyś mieć dwa sztywne mosty... Ale pomyśl o przełożeniu górnych wachaczy w miejsce dolnych, a dolne se gdzieś dospawasz.
Wtedy poziomy ci się wyrównają

:)21 :)21 :)21

: sob paź 08, 2005 1:12 pm
autor: JAKUB PAJERO 2,5TD
Mam strasznie zmęczone resory, i jutro kupię na giełdzie nowe od Lublina, założę i się wszystko wyjaśni.

: ndz paź 30, 2005 4:42 pm
autor: Jomy
Mam strasznie zmęczone resory, i jutro kupię na giełdzie nowe od Lublina, założę i się wszystko wyjaśni
Kolego napisz jak to jest z tymi resorami od lublina bo ja własnie wczoraj złamałem oryginalny resor i szukam zamiennika? interesuje mnie czy wchodzi bez problemu czy trza robic jakies cuda zeby zamontować no i ile kosztuje taki resor. Ja własnie wykrecam stary resor i jutro objazd po sklepach lub szrotach :wink: wdzieczny bede za info. :)2

: ndz paź 30, 2005 8:20 pm
autor: Eskapada
Czytac leszcze forum trza trza a nie tylko pytac NO :)21

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=16783

: ndz paź 30, 2005 8:59 pm
autor: bojach
JAKUB PAJERO 2,5TD pisze:Mam strasznie zmęczone resory, i jutro kupię na giełdzie nowe od Lublina, założę i się wszystko wyjaśni.
od lublina nie podejdą , pozostaje żuk :)2

: ndz paź 30, 2005 10:18 pm
autor: Eskapada
Generalnie mnie to :wink: bo mam sprezyny ale Goszen pisze ze resory bede dobre od Lublina, Bojach ze nie a jesli juz to od Zuka......wiec jak to jest :roll: ??

: pn paź 31, 2005 6:40 am
autor: JAKUB PAJERO 2,5TD
Ja niestety jeszcze nie kupiłem, bo nie miałem czasu po nie jechać do słomczyna na giełdę. Są tam stanowiska z resorami do różnych aut, trzeba zmierzyć swoje i kupić coś od żuka, czy lublina. Moje mają 1220x70mm i takich będę szukał.

: pn paź 31, 2005 8:00 am
autor: Fox
Ja mmimo wszystko szukałbym używanego oryginału. Próbowałem kiedyś zaimplementować do Hila resory od żuka - totalna porażka :)3 :)3 . W zasadzie robota bez sensu - nie dość, że jakość materiału pozostawia wiele do życzenia, to jeszcze będziesz musiał dorobić odpowiednie tuleje resorowe (bo mocowania mają inną średnicę) to nie masz gwarancji czy resor będzie pracował poprawnie (różna twardość lewej i prawej strony). Aha i jeszcze jedno - nie wiem jak jest w Miśkach ale sprawdź sobie czy szpickop (śruba łącząca pióra) jest w środku symetrii resora. W hilu jest niesymetrycznie a to już jest problem - wiercenie nie wchodzi w rachubę (wiem bo to już też przerabiałem) ...
Pozdrawiam
Fox

: pn paź 31, 2005 8:16 am
autor: Eskapada
im wiecej opini tym czlowiek sie robo glupszy :)21 ..dobrze ze juz dawno doszedlem do wniosku ze zadnych resorakow nie chce !! jedymi dla mnie wyjatkiem sa L200 oraz K160 3,3 TD i gdyby taka sytuacja miala miejsce w zestaw startowy w kalkulowalbym nowe resory Heavy Duty :)2

: pn paź 31, 2005 10:42 am
autor: dark_zdzich
@Jomy jak nie główny to idź do zdolnego kowala i ci dorobi
średnia cena w Polsce to 150 zł

: pn paź 31, 2005 4:32 pm
autor: Jomy
Jomy jak nie główny to idź do zdolnego kowala i ci dorobi
średnia cena w Polsce to 150 zł
problem w tym że właśnie główny strzelił i ten zaraz obok głównego też :( chciałem wymienic obydwa resory od razu no bo wiadomo że jeden oryginał a drugi przeszczep to lipa Bojach wyczytałem że wsadziłeś resory od żuka, powiedz co oznacza " mała przeróbka" wdzięczny bede za info

: pn paź 31, 2005 5:18 pm
autor: boris.blank
JAKUB PAJERO 2,5TD pisze:...trzeba zmierzyć swoje i kupić coś od żuka, czy lublina. Moje mają 1220x70mm i takich będę szukał.
Powinny pasować od Trupka.

: pt lis 04, 2005 9:38 am
autor: Jomy
Panowie pisze co zrobiłem z resorami w miśku:
Przypominam że złamało mi się główne pióro i te zaraz przy głównym.Po długich poszukiwaniach zamiennika( Lublin, Zuk, Truck) doszedłem do wniosku że żaden nie pasuje bez większych przeróbek , dlatego jestem ciekaw jak chłopaki powsadzali żukowskie resory bo w nich jest w innym miejscu ta śruba co skreca resor( szpickop) i inne szerokości tulej. Nastepnie szukałem używki, najtaniej 200 zł na drugim końcu kraju no i nie wiesz co kupujesz, (przerobiłem trzy używane resory w polonezie aż kupiłem nowy i spokój.) Nowe oryginały do Pajero nie znalazłem a tuningowane to każdy wie ile kosztują. No i wreszcie: Polecił mi znajomy specjalistyczny warsztat który robi tylko resory. Dzwonie, gość mówi że niema problemu że główny złamany, dorobimy całe nowe pióro i cześć. Gość dorabia z odpowiedniego materiału, takie same pióra, wsadza tuleje gumowe i wszystko jeszcze ładnie czyści i smaruje smarem. Słowem wszystko git, roboty 3 godziny i koszty za głowny 150-200 zł w zależności od długości, pozostałe pióra taniej. Tekst ten nie jest reklamą w/w warsztatu tylko informacją której wcześniej nie znalazłem mianowicie że można bez problemów dorobić główne pióro bo wszyscy wcześnie twierdzili że jak główne poszło to juz po ptokach. Zobaczymy oczywiście ile taka "podróba" pojezdzi i czy sie nie złamie na pierwszych dziurach o czym w razie czego nie omieszkam poinformować.
Dzieki oczywiście za rady co z czego pasuje :wink:
Pozdrawiam

: pt lis 04, 2005 10:16 am
autor: cianbo
To nie wiedziałeś że resory naprawia/dorabia się u kowala?
Z tego co wiem to ten z żuka pasuje jak mu sie właśnie nową dziure na szpickop wywierci.

: pt lis 04, 2005 10:42 am
autor: Jomy
Cianbo napisał:
To nie wiedziałeś że resory naprawia/dorabia się u kowala?
No właśnie nie wiedziałem do końca a do tego wypowiedzi na tym temacie utrwaliły mnie w przekonaniu .że sie nie dorabia przynajmniej głównego
@Jomy jak nie główny to idź do zdolnego kowala i ci dorobi
średnia cena w Polsce to 150 zł
no i własnie zdziwiłem się że bez problemu można dorobić :D no cóż człowiek uczy się całe życie :wink:

: pt lis 04, 2005 11:38 am
autor: Piernik
ja jezdze na praktycznie calkowicie robionych przez kowala
pierwsza wersja byla totalna porazka, obecna stoi po calym sezonie wysoko i niezle robi w terenie...
wazne by myslec przy robocie kowal potrafil i wiedzial co i po co ma zrobic
ja przy kowalu w trakcie roboty (przy poprawce na wersje druga) stalem nontoper i mowilem co sobie zycze
tera jest ok.

: pt lis 04, 2005 1:13 pm
autor: dark_zdzich
Jomy pisze:Cianbo napisał:
To nie wiedziałeś że resory naprawia/dorabia się u kowala?
No właśnie nie wiedziałem do końca a do tego wypowiedzi na tym temacie utrwaliły mnie w przekonaniu .że sie nie dorabia przynajmniej głównego
@Jomy jak nie główny to idź do zdolnego kowala i ci dorobi
średnia cena w Polsce to 150 zł
no i własnie zdziwiłem się że bez problemu można dorobić :D no cóż człowiek uczy się całe życie :wink:
widzisz ale oni się tam piórami zajmują głównie
mój sie też zajmował piórami niby ale na główny kręcił nosem jak sie go wrazie czego zapytałem . Powiedział ze tez by sie dało ale mu sie nie chce i ojojoj coś tam poza tym to on głównie do ciężarówek robi a dziesiąciu metrów stali dla mojego jednego głównego to mu sie nie chce zamawiać , ale nie główny dorobił mi ładnie z czegoś tam i przesmarował i cena się zgadzała nawet z moją :D

: pt lis 04, 2005 11:58 pm
autor: goszen
Jomy pisze:
Mam strasznie zmęczone resory, i jutro kupię na giełdzie nowe od Lublina, założę i się wszystko wyjaśni
Kolego napisz jak to jest z tymi resorami od lublina bo ja własnie wczoraj złamałem oryginalny resor i szukam zamiennika? interesuje mnie czy wchodzi bez problemu czy trza robic jakies cuda zeby zamontować no i ile kosztuje taki resor. Ja własnie wykrecam stary resor i jutro objazd po sklepach lub szrotach :wink: wdzieczny bede za info. :)2
w Gdyni kowal wymienil mi resory , pasowaly od starego lublina, koszt za dwie strony 500 zl.