jak rozebrać sprzęgiełka.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

jak rozebrać sprzęgiełka.

Post autor: goszen » wt sty 24, 2006 4:12 pm

bardzo proszę, żeby ktos opisał jak rozebrać sprzęgiełka auto. pokoleijak odkręca się ten dekielek, i co wchodzi w skład sprzęgiełka, bardzo prosze bo to dosyc pilne.
pozdrawiam
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: 1darek1 » wt sty 24, 2006 7:50 pm

mam ten sam problem . Jakie miales objawy przedwybuchowe. U mnie narazie jak zapne przod to przy jezdzie ok 40 km/h straszny rezonans w budzie nie idzie wytrzymac .

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » wt sty 24, 2006 8:09 pm

pod dekielkiem jest simmering trzymajacy polos , , potem ruby - imbus 10-od tylu pierscien trzymajacy mechanizm i masz juz polowe najwazniejsza na wiezchu,
pozdrawiam Marek
offpoje team

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » wt sty 24, 2006 8:36 pm

bojach pisze:pod dekielkiem jest simmering trzymajacy polos , , potem ruby - imbus 10-od tylu pierscien trzymajacy mechanizm i masz juz polowe najwazniejsza na wiezchu,
a jak zdjąć dekielek ?? jak wyjmę ta głuwke po odkręceniu imbusów, to jak wyjąć resztę ??
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Jomy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: Wałbrzych\obecnie Francja

Post autor: Jomy » śr sty 25, 2006 10:03 am

Panowie najpierw trzeba odkręcic ten ładny alu dekielek z napisem auto coś tam free hub, odkręca sie go w odwrotnym kierunku do obrotów zegara najlepiej urządzeniem do odkrecania filtra oleju lub srubbokretem i młotkiem. następnie ukaże Wam się półoska na której jest zawleczka i którą tez trzeba zdjąć najlepiej śrubsztakiem. Potem odkręcamy sześć srub tych na imbus i całe sprzegło musi nam zejść. i co dalej???? jakie są objawy?? co nie działa??? u mnie sprzegło wogóle nie załączało. Przyczyna: po wykręceniu sprzegła zobaczycie od strony wewnenrznej taki pierscień który odpowiada za załączanie i rozlączanie napędu. Najważniejszym elementem tego pierscienia jest taki nazwę go ZĄBEK który zazębia sie z wgłębieniem na zabezpieczeniu łożyska. Jak on jest uwalony, krzywy lub w inny sposób zdeformowany to robić nie bedzie albo bedzie sie sam załączał itd. Ja miałem całkowicie ścięty ten "ząbek" Naspawał mi go arcymistrz rzemiosła offrołdowego Andrzej z Nowej Rudy :wink: i działało ale już nie działa bo to syf, tego najlepszy mechanik nie wyleczy. Pomaga taka naprawa ale na krótko. Wracając do pytania jak to rozebrać, ten pierscien trzyma zawleczka którą też można ściągnąc żeby całosc rozebrać na czesci pierwsze i przeczyścic, (jest tam jeszcze sprężyna która odciaga pierscien,)dać mało, ale pożądnego smaru, o czym nie wiedziałem za pierwszym razem i napchałem na ful jakiegos badziewia do smatowania bram i nie działało nic. Życzę powodzenia przy rozbieraniu i życze tanio kupić jedyny pożądny substytut auto free hub czyli sprzegiełka ręczne. :lol:
Ekipa 4x4 Karkonosze
Misiu 2.6 L na simexas

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr sty 25, 2006 10:20 am

serdeczne dzięki, tego trzeba mi nyło :P . jedna wiadomośc a jak potrafi cieszyć :P , majeherowi też bardzo dziękuje bo bardzo się przejął i smsa mi wysłał, gość spoko :)2 .. pozdrawiam, wten miej mroźny poraek. :)2
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr sty 25, 2006 7:20 pm

Jomy pisze:pożądnego smaru, o czym nie wiedziałem za pierwszym razem i napchałem na ful jakiegos badziewia do smatowania bram i nie działało nic. :lol:
Mam tego badziewia jeszcze 3/4 puszki :D

Ale w smaku niezgorsze
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr sty 25, 2006 9:43 pm

operacja się udala dzięki kilku kolegom z forum, bardzo wam dziękuje. Fajne uczucie jak na kogos mozna liczyć. :P :)2 wszystkich pozdrawiam
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Jomy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: Wałbrzych\obecnie Francja

Post autor: Jomy » czw sty 26, 2006 9:45 am

Wojtus tylko czasem sie nie obraż bo smar pierwsza liga ale nie do tego do czego zesmy go uzyli, czyli do sprzegielek raczej jakis taki nie taki :wink: Goszen problemu nie ma, zawsze trza pytać, ja rok temu myślałem że ma blokade przedniego mostu czyli ze sprzegielka sie zapina i jest blokada :lol: no i forum zweryfikowalo moją wiedze
Ekipa 4x4 Karkonosze
Misiu 2.6 L na simexas

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw sty 26, 2006 11:51 am

Fajnie było, Jomy czarował sprzęgiełka a my z Gołebiem mocowaliśmy reduktor do SJ.

Pamiętasz "Ostateczny Argument" :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Pandora » czw sty 26, 2006 4:25 pm

Taki offtopic, Bojach rumia!? kraina trzech wieżowców? Miło wiedzieć, że jest tu ktoś z trójmiasta :)
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: 1darek1 » czw sty 26, 2006 9:11 pm

fajnie bylo poczytac porady , natomiast u mnie po rozebraniu okazalo sie ze zawleczek na polosiach nie stwierdzono ;) zalozylem nowe i wszystko gra ;)

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt sty 27, 2006 9:00 am

Pandora pisze:Taki offtopic, Bojach rumia!? kraina trzech wieżowców? Miło wiedzieć, że jest tu ktoś z trójmiasta :)
nie jeden Bojach z 3miasta :D
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Pandora » pt sty 27, 2006 7:20 pm

No właśnie tak widze, że więcej pojarkowiczów z trójmiasta :)
(sorki, że nie w temacie :) )
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt sty 27, 2006 7:43 pm

Pandora pisze:No właśnie tak widze, że więcej pojarkowiczów z trójmiasta :)
(sorki, że nie w temacie :) )
chociaz wyprowadziłem sie 5 lat temu zGdańska dalej czuje się gdańszczaninem. pozdrawiam wszystkich z 3miasta i i tych z poza :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Pandora
Posty: 393
Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: Pandora » pt sty 27, 2006 7:58 pm

Ja mieszkam w Gdyni Cisowie a z okna mam widok na rumię.
Bojach, w jakiej częśći rumi mieszkasz?
WD21 2,7TD

tel 609204000
GG - 506386

Awatar użytkownika
1darek1
 
 
Posty: 216
Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: 1darek1 » pt sty 27, 2006 9:42 pm

Panowie. Prosba o dalsza porade. Zalozylem zawleczki na poloski , naped robibil i przestal . PO zdieciu zawleczek teraz robi . Co jest grane ?? Czy polosie maja chodzic luzno w poziomie?? Jak byly zawleczki to nie dalo sie nimi ruszyc ??? Glupieje .

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » pt sie 10, 2007 10:29 pm

witam wszystkich

sorka za odswiezanie starego kotleta, ale lepiej tak niz napisac nowy watek :D

sprawa jest taka... chcialbym jakos unieruchomic te sprzegielka, ale pytanie jest takie. Niezabardzo jeszcze wiem na czym to polega - czy jak je unieruchomie (zaspawam) to w ogole strace naped 4x4 czyli jak przelacze na 4h to i tak bedzie 2h?

Moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc zasade dzialania tego urzadzenia, bo poki co jestem zielony, goly i wesoly :D

Pozdro

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » sob sie 11, 2007 7:49 am

KrzysiekP pisze:witam wszystkich

sorka za odswiezanie starego kotleta, ale lepiej tak niz napisac nowy watek :D

sprawa jest taka... chcialbym jakos unieruchomic te sprzegielka, ale pytanie jest takie. Niezabardzo jeszcze wiem na czym to polega - czy jak je unieruchomie (zaspawam) to w ogole strace naped 4x4 czyli jak przelacze na 4h to i tak bedzie 2h?

Moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc zasade dzialania tego urzadzenia, bo poki co jestem zielony, goly i wesoly :D
Pozdro
Wszystko zalerzy od tego w jakiej pozycji je zaspawasz. Automatyczne sprzegiełka, spinają kręcąca sie półoś z kołem w momecie gdy zostanie podany napęd na przedni most. Jeżeli je zaspawasz w pozycji FREE ( chyba bezsensowna opcja) to choćbyś nie wiem co robił z dźwignia skrzyni rozdzielczej to nie bedziesz miał napędu na przednich kołach. Nepęd zostanie podany na przedni most ale koła nie bnedą go odbierały z półosi. Jeśli juz musisz zaspawać to tylko w pozycji LOCK. Dysponujesz wtedy napędem na przednich kołach (oczywiście po uprzednim przełożeniu dźwigni skrzyni rozdzielczej) i masz w miare niezawodne przeniesienie napędu z półosi na koło. Jedyna wadą ( nie wszyscy uważają, ze to wada 8) ) jest to, ze po wyłączeniu napędu podczas jazdy przednie koła tocząc sie napedzają półosie a co za tym idzie kręci sie też przedni wał. Zatem napewno większe zurzycie paliwa. Oczywiście pozycje LOCK i FREE dotyczą manualnych sprzęgiełek ale chodzi mi tu o wyraźne zaznaczenie pozycji w jakiej znajduje sie w danej chwili sprzegiełko automatyczne.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » sob sie 11, 2007 8:15 am

tu masz Goszen rysunek, tyle razy byłeś na mojej stronce i nie widziałeś ?? a jest na samym wierzchu


Obrazek
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: KrzysiekP » sob sie 11, 2007 8:53 am

dzieki koledzy :)

jeszcze jedno pytanko, czy jak zaspawam w pozycji LOCK te sprzegielka, bedzie mozna jezdzic 2H po suchej drodze? Chodzi mi o to, czy kola beda sie krecily oddzielnie, czy oba tak samo...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » sob sie 11, 2007 9:31 am

KrzysiekP pisze:dzieki koledzy :)

jeszcze jedno pytanko, czy jak zaspawam w pozycji LOCK te sprzegielka, bedzie mozna jezdzic 2H po suchej drodze? Chodzi mi o to, czy kola beda sie krecily oddzielnie, czy oba tak samo...
Będzie można.
Bedzie działał mechanizm róznicowy przedniego mostu. Nigdy nie rozbierałem sprzęgów od miśka ale wydaje mi sie , ze zasada zapinania jest podobna jak w patrolowych. Pokombinuj bo moze uda sie je zapiąć bez spawania. w patrolu to proste. Zapinasz na stałe i montujesz bez elementu, który powoduje zapinanie-rozpinanie. Masz wtedy zawsze mozliwość powrótu do stanu fabrycznego ( przy zakupie uszkodzonych części). Przydaje sie również gdy masz do pokonania długie trasy. Po co wlec przedni most przed sobą kilkaset kilometrów skoro mozna go w miarę szybko rozpiąć. Tu masz link do fotek jakie zrobilismy zapinająć na stałe sprzęgi patrolowe, może Ci sie przyda... : http://www.peepuck.pijemy.pl/klamotyk16 ... base0.html
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » sob sie 11, 2007 11:50 am

gebels pisze:tu masz Goszen rysunek, tyle razy byłeś na mojej stronce i nie widziałeś ?? a jest na samym wierzchu
A co ty chcesz ode mnie? Przecież to bardzo stary post, koleś go tylko odświeżył.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » sob sie 11, 2007 12:26 pm

Peepuck! pisze:
KrzysiekP pisze:dzieki koledzy :)

jeszcze jedno pytanko, czy jak zaspawam w pozycji LOCK te sprzegielka, bedzie mozna jezdzic 2H po suchej drodze? Chodzi mi o to, czy kola beda sie krecily oddzielnie, czy oba tak samo...
Będzie można.
Bedzie działał mechanizm róznicowy przedniego mostu. Nigdy nie rozbierałem sprzęgów od miśka ale wydaje mi sie , ze zasada zapinania jest podobna jak w patrolowych. Pokombinuj bo moze uda sie je zapiąć bez spawania. w patrolu to proste. Zapinasz na stałe i montujesz bez elementu, który powoduje zapinanie-rozpinanie. Masz wtedy zawsze mozliwość powrótu do stanu fabrycznego ( przy zakupie uszkodzonych części). Przydaje sie również gdy masz do pokonania długie trasy. Po co wlec przedni most przed sobą kilkaset kilometrów skoro mozna go w miarę szybko rozpiąć. Tu masz link do fotek jakie zrobilismy zapinająć na stałe sprzęgi patrolowe, może Ci sie przyda... : http://www.peepuck.pijemy.pl/klamotyk16 ... base0.html



Konrad muszę przyznać że na damskiej bieliźnie sprzęgiełka prezentują się :)2 :)21 :)23


powinieneś fotki robić dla kreatorów mody albo dla gigantów motoryzacyjnych :)2 :)21 :)23
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » sob sie 11, 2007 12:55 pm

gebels pisze: Konrad muszę przyznać że na damskiej bieliźnie sprzęgiełka prezentują się :)2 :)21 :)23
8) :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości