jak rozebrać sprzęgiełka.
Moderator: Kosiarz
jak rozebrać sprzęgiełka.
bardzo proszę, żeby ktos opisał jak rozebrać sprzęgiełka auto. pokoleijak odkręca się ten dekielek, i co wchodzi w skład sprzęgiełka, bardzo prosze bo to dosyc pilne.
pozdrawiam
pozdrawiam
GG 3597101 tel. 602-673-905
- Jomy
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 2:10 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych\obecnie Francja
Panowie najpierw trzeba odkręcic ten ładny alu dekielek z napisem auto coś tam free hub, odkręca sie go w odwrotnym kierunku do obrotów zegara najlepiej urządzeniem do odkrecania filtra oleju lub srubbokretem i młotkiem. następnie ukaże Wam się półoska na której jest zawleczka i którą tez trzeba zdjąć najlepiej śrubsztakiem. Potem odkręcamy sześć srub tych na imbus i całe sprzegło musi nam zejść. i co dalej???? jakie są objawy?? co nie działa??? u mnie sprzegło wogóle nie załączało. Przyczyna: po wykręceniu sprzegła zobaczycie od strony wewnenrznej taki pierscień który odpowiada za załączanie i rozlączanie napędu. Najważniejszym elementem tego pierscienia jest taki nazwę go ZĄBEK który zazębia sie z wgłębieniem na zabezpieczeniu łożyska. Jak on jest uwalony, krzywy lub w inny sposób zdeformowany to robić nie bedzie albo bedzie sie sam załączał itd. Ja miałem całkowicie ścięty ten "ząbek" Naspawał mi go arcymistrz rzemiosła offrołdowego Andrzej z Nowej Rudy
i działało ale już nie działa bo to syf, tego najlepszy mechanik nie wyleczy. Pomaga taka naprawa ale na krótko. Wracając do pytania jak to rozebrać, ten pierscien trzyma zawleczka którą też można ściągnąc żeby całosc rozebrać na czesci pierwsze i przeczyścic, (jest tam jeszcze sprężyna która odciaga pierscien,)dać mało, ale pożądnego smaru, o czym nie wiedziałem za pierwszym razem i napchałem na ful jakiegos badziewia do smatowania bram i nie działało nic. Życzę powodzenia przy rozbieraniu i życze tanio kupić jedyny pożądny substytut auto free hub czyli sprzegiełka ręczne. 


Ekipa 4x4 Karkonosze
Misiu 2.6 L na simexas
Misiu 2.6 L na simexas
- Jomy
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 2:10 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych\obecnie Francja
Wojtus tylko czasem sie nie obraż bo smar pierwsza liga ale nie do tego do czego zesmy go uzyli, czyli do sprzegielek raczej jakis taki nie taki
Goszen problemu nie ma, zawsze trza pytać, ja rok temu myślałem że ma blokade przedniego mostu czyli ze sprzegielka sie zapina i jest blokada
no i forum zweryfikowalo moją wiedze


Ekipa 4x4 Karkonosze
Misiu 2.6 L na simexas
Misiu 2.6 L na simexas
witam wszystkich
sorka za odswiezanie starego kotleta, ale lepiej tak niz napisac nowy watek
sprawa jest taka... chcialbym jakos unieruchomic te sprzegielka, ale pytanie jest takie. Niezabardzo jeszcze wiem na czym to polega - czy jak je unieruchomie (zaspawam) to w ogole strace naped 4x4 czyli jak przelacze na 4h to i tak bedzie 2h?
Moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc zasade dzialania tego urzadzenia, bo poki co jestem zielony, goly i wesoly
Pozdro
sorka za odswiezanie starego kotleta, ale lepiej tak niz napisac nowy watek

sprawa jest taka... chcialbym jakos unieruchomic te sprzegielka, ale pytanie jest takie. Niezabardzo jeszcze wiem na czym to polega - czy jak je unieruchomie (zaspawam) to w ogole strace naped 4x4 czyli jak przelacze na 4h to i tak bedzie 2h?
Moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc zasade dzialania tego urzadzenia, bo poki co jestem zielony, goly i wesoly

Pozdro
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Wszystko zalerzy od tego w jakiej pozycji je zaspawasz. Automatyczne sprzegiełka, spinają kręcąca sie półoś z kołem w momecie gdy zostanie podany napęd na przedni most. Jeżeli je zaspawasz w pozycji FREE ( chyba bezsensowna opcja) to choćbyś nie wiem co robił z dźwignia skrzyni rozdzielczej to nie bedziesz miał napędu na przednich kołach. Nepęd zostanie podany na przedni most ale koła nie bnedą go odbierały z półosi. Jeśli juz musisz zaspawać to tylko w pozycji LOCK. Dysponujesz wtedy napędem na przednich kołach (oczywiście po uprzednim przełożeniu dźwigni skrzyni rozdzielczej) i masz w miare niezawodne przeniesienie napędu z półosi na koło. Jedyna wadą ( nie wszyscy uważają, ze to wadaKrzysiekP pisze:witam wszystkich
sorka za odswiezanie starego kotleta, ale lepiej tak niz napisac nowy watek![]()
sprawa jest taka... chcialbym jakos unieruchomic te sprzegielka, ale pytanie jest takie. Niezabardzo jeszcze wiem na czym to polega - czy jak je unieruchomie (zaspawam) to w ogole strace naped 4x4 czyli jak przelacze na 4h to i tak bedzie 2h?
Moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc zasade dzialania tego urzadzenia, bo poki co jestem zielony, goly i wesoly![]()
Pozdro

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Będzie można.KrzysiekP pisze:dzieki koledzy
jeszcze jedno pytanko, czy jak zaspawam w pozycji LOCK te sprzegielka, bedzie mozna jezdzic 2H po suchej drodze? Chodzi mi o to, czy kola beda sie krecily oddzielnie, czy oba tak samo...
Bedzie działał mechanizm róznicowy przedniego mostu. Nigdy nie rozbierałem sprzęgów od miśka ale wydaje mi sie , ze zasada zapinania jest podobna jak w patrolowych. Pokombinuj bo moze uda sie je zapiąć bez spawania. w patrolu to proste. Zapinasz na stałe i montujesz bez elementu, który powoduje zapinanie-rozpinanie. Masz wtedy zawsze mozliwość powrótu do stanu fabrycznego ( przy zakupie uszkodzonych części). Przydaje sie również gdy masz do pokonania długie trasy. Po co wlec przedni most przed sobą kilkaset kilometrów skoro mozna go w miarę szybko rozpiąć. Tu masz link do fotek jakie zrobilismy zapinająć na stałe sprzęgi patrolowe, może Ci sie przyda... : http://www.peepuck.pijemy.pl/klamotyk16 ... base0.html
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Peepuck! pisze:Będzie można.KrzysiekP pisze:dzieki koledzy
jeszcze jedno pytanko, czy jak zaspawam w pozycji LOCK te sprzegielka, bedzie mozna jezdzic 2H po suchej drodze? Chodzi mi o to, czy kola beda sie krecily oddzielnie, czy oba tak samo...
Bedzie działał mechanizm róznicowy przedniego mostu. Nigdy nie rozbierałem sprzęgów od miśka ale wydaje mi sie , ze zasada zapinania jest podobna jak w patrolowych. Pokombinuj bo moze uda sie je zapiąć bez spawania. w patrolu to proste. Zapinasz na stałe i montujesz bez elementu, który powoduje zapinanie-rozpinanie. Masz wtedy zawsze mozliwość powrótu do stanu fabrycznego ( przy zakupie uszkodzonych części). Przydaje sie również gdy masz do pokonania długie trasy. Po co wlec przedni most przed sobą kilkaset kilometrów skoro mozna go w miarę szybko rozpiąć. Tu masz link do fotek jakie zrobilismy zapinająć na stałe sprzęgi patrolowe, może Ci sie przyda... : http://www.peepuck.pijemy.pl/klamotyk16 ... base0.html
Konrad muszę przyznać że na damskiej bieliźnie sprzęgiełka prezentują się



powinieneś fotki robić dla kreatorów mody albo dla gigantów motoryzacyjnych



Czwarte serce 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości