Test łosia

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Test łosia

Post autor: Marcus65 » śr mar 01, 2006 3:07 pm

Czy pojara V20 przechodziła kiedyś coś na podobieństwo testu łosia? Jak wygląda sprawa wywrotności tego samochodu? Oczywiście, nie chodzi mi tu o wywrotność na stromych trawersach, choć to też mnie interesuje, ale raczej o kwestię nagłych skrętów na trasie. Czysto teoretycznie. Macie jakieś info na ten temat?
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr mar 01, 2006 3:12 pm

lepiej się tym nie dręczyć. Większość starych terenówek odbiega nieco ( w tym teście ) od osobówek :)21 .
Przy dużej prędkośći, lepiej zmrużyć oczy i nie robić nic gwałtownie
:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Hagis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Lubaczów - Podkarpacie

Post autor: Hagis » śr mar 01, 2006 6:12 pm

Z czysto teoretycznego punktu widzenia takiego testu losia przejsc nie powinna. Po pierwsze - bardzo wysoki punkt ciezkosci, brak esp w standardzie. Wydaje mi sie ze jesli taki mesio klasa A byl wywrotny - a byl nizszy od terenowki - to samochod o gabarytach v20 leci na boczek az milo. Zreszta widzialem kiedys wyglupy arabow terenowkami na asfalcie - po kilku gwaltowniejszych skretach skonczylo sie to dachem - i to kilkukrotnym :) Nie powiem nawet ze samochod byl calkowita bulwarowa - czyli i tak srodek ciezkosci byl nizej niz w wiekszosci motanych terenowek.

a jeszcze jak trafisz na tak popularne i lubiane koleiny...

ale moge sie mylic :)

ja tam prubowal nie bede...
kieruje sie rada jaka dala babcia wnuczkowi -pilotowi - lataj nisko i powoli

Hagis
PAJERO GLS '95 2800 Turbo Intercooler
...bo moj podpis byl za dlugi...

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » śr mar 01, 2006 6:24 pm

Czytałem w prasie kiedyś że Disko sie przewraca i tak będzie, bo za mietki i wysoki. Potem wpadła mi gazetka jak była ptemiera Liberty,( teraz to chyba szeroki)i tam napisano i pokazano jak też sie kładzie i dachuje. :oops:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr mar 01, 2006 8:05 pm

pyscha wam klęka widać :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr mar 01, 2006 8:12 pm

No tak dla prawdziwego ofrołdowca nie ma nic milszego niż dach lub chociażby boczek. :wink:
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr mar 01, 2006 8:37 pm

BooBoo pisze:No tak dla prawdziwego ofrołdowca nie ma nic milszego niż dach lub chociażby boczek. :wink:
chetnie przeżyje go w Twoim aucie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » śr mar 01, 2006 10:37 pm

ja tam sie nie znam ale wtrace swe 3 grosze:
wg mnie nie powinno sie w ogole rozpatrywac "prawdziwych terenowek" jesli chodzi o takie testy. przeca nie od dzis wiadomo, ze wyzszy srodek ciezkosci, masa, zawiecha robia swoje. moze taki ml albo xc90 sa bardzo bezpieczne jesli o to chodzi ale to nie terenowki. a pajero czy inne terenowki nigdy nie beda pod tym wzgledem takie jak osobowki ktore przechodza tego typu testy i tak majac czesto problemy. jak sie ma syfa jakiego to trza sie pogodzic z tym, ze trzeba uwazac, wolniej jezdzic i nie porownywac zachowania auta terenowego do osobowego na szosie bo to nie bedzie obiektywne.
pozdr.

PiotrGdynia
 
 
Posty: 270
Rejestracja: wt lip 05, 2005 10:44 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: PiotrGdynia » śr mar 01, 2006 10:55 pm

Tez prawda ale za to jakie nam rozposcieraja sie widoki jak juz wjedziemy na sam szczyt gory a inni (czyt. ML, XC90) beda mogli tylko zazdroscic :lol:
Od niedawna ;)
Pojarka 2,6 B + LPG GG 2952459

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcus65 » czw mar 02, 2006 3:24 am

W poście zaznaczyłem, że pytanie jest czysto teoretyczne. Jak narazie bowiem, jestem dopiero na etapie wyszukiwania miśki dla siebie. Przyznaję też szczerze, jak na spowiedzi, że w życiu prowadziłem samochód terenowy 1 (słownie jeden) raz i był to właśnie Pajero. Sprawa zainteresowała mnie po wczorajszej sytuacji drogowej, w której swoim plaskaczem musiałem się ratować nagłym manewrem kierownicą. Ponieważ decyzja o zakupie pojary jest już właściwie podjęta, to zaczęło mnie zastanawiać, co by było gdyby...
A tak przy okazji, to pewnie jeszcze nie raz będę Szacownych Kolegów męczył lamerskimi pytaniami. Można?
A co do mojego pytania, to wydaje mi się, że nie ma samochodu, którego nie dałoby się wywrócić. Kwestia tylko odpowiedniej szybkości...
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw mar 02, 2006 8:03 am

Marcus65 pisze:. Można?
A co do mojego pytania, to wydaje mi się, że nie ma samochodu, którego nie dałoby się wywrócić. Kwestia tylko odpowiedniej szybkości...
można :wink: ale Cie prosze przestań juz teoretyzować :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw mar 02, 2006 9:43 am

Eskapada pisze:
BooBoo pisze:No tak dla prawdziwego ofrołdowca nie ma nic milszego niż dach lub chociażby boczek. :wink:
chetnie przeżyje go w Twoim aucie :)21
Ale jedziesz na dachu :)21


Coś słyszałem o Twoich planach, więc może będziesz miał okazję.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw mar 02, 2006 9:46 am

Marcus65 pisze:A co do mojego pytania, to wydaje mi się, że nie ma samochodu, którego nie dałoby się wywrócić. Kwestia tylko odpowiedniej szybkości...
Albo odpowiedniej dźwigni. :D

"dajcie mi punkt podparcia..."
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » czw mar 02, 2006 9:53 am

Marcus65 pisze: A co do mojego pytania, to wydaje mi się, że nie ma samochodu, którego nie dałoby się wywrócić. Kwestia tylko odpowiedniej szybkości...
No nie przesadzaj. Każdego nie wywrócisz. Przecież niektórych sportówek plaskość nie sięga do pępka. Osobiście widzialem jak Schumi na F40 Maranello w Bologni takie bąki kręcił jakby sił tarcia wogóle nie było. Ale przy tej mocy i plaskości to tak jakbym swojego paska na czystym lodzie chciał wywrócić. A to raczej nie jest mozliwe. Różnica jest tylko taka że ja do setki bym się rozpędzał z 3 min a on do 270 w 30 sek ( nie śpieszęc się).
Moim zdaniem czy coś się przewróci czy nie to przedwszystkim kwestia przyczepności.
Mesio A klasy też by się nie wywrócił jakby łosia na lodzie chciał ominąć, co najwyżej by go drzwiami ździelił :)21 . Z drugiej strony jakby na oponach z przyssawkami jeździć zakładając że da się oderwać jedną stronę a nie wpaść w poślizg to takie F40 też się wywróci i to przy niedużuch prędkościach.
Środek ciężkości tez oczywiście ma znaczenie. Osobiście wole łosia bokiem albo tyłem łupnąć niz wydachować :wink:
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw mar 02, 2006 10:09 am

BooBoo pisze:
Eskapada pisze:
BooBoo pisze:No tak dla prawdziwego ofrołdowca nie ma nic milszego niż dach lub chociażby boczek. :wink:
chetnie przeżyje go w Twoim aucie :)21
Ale jedziesz na dachu :)21


Coś słyszałem o Twoich planach, więc może będziesz miał okazję.
BooBoo jakich prosze mi przypomniec :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Jomy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: Wałbrzych\obecnie Francja

Post autor: Jomy » czw mar 02, 2006 2:51 pm

eeeeeee placki jesteście. ja sie wywaliłem na bok i mi sie tylko słupek tylny zadrapał :lol: mam to nagrane na kasecie wideo, wie ktoś jak to wsadzić do kompa????
Bartek jak masz ochote to zapraszam, powywracamy sie troche u mnie pod hałdą :lol: a BooBoa misiek to jeszcze za ładny na wywrotki ale czas leci................
Ekipa 4x4 Karkonosze
Misiu 2.6 L na simexas

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » czw mar 02, 2006 4:08 pm

Eskapada pisze:
BooBoo pisze:
Eskapada pisze: chetnie przeżyje go w Twoim aucie :)21
Ale jedziesz na dachu :)21


Coś słyszałem o Twoich planach, więc może będziesz miał okazję.
BooBoo jakich prosze mi przypomniec :roll:
Plan pokazania się poza grajdołem :)21 .

Zaproszenie Jomego jak znalazł.

Masz rację Jomy, trzeba by moją Miśke do terenówki upodobnić. Na razie jest tylko malowniczo upierdzielona, ale Ruda nią dojeżdża do roboty i coś przebąkuje o jakiejś myjni. Zgroza.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » czw mar 02, 2006 10:16 pm

Marcus65 pisze:...A co do mojego pytania, to wydaje mi się, że nie ma samochodu, którego nie dałoby się wywrócić. Kwestia tylko odpowiedniej szybkości...
Spróbuj z F1 :)21

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt mar 03, 2006 8:03 am

Tarpi pisze:
Marcus65 pisze:...A co do mojego pytania, to wydaje mi się, że nie ma samochodu, którego nie dałoby się wywrócić. Kwestia tylko odpowiedniej szybkości...
Spróbuj z F1 :)21
No właśnie, albo F16 :)21
gg: 9637404

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt mar 03, 2006 8:50 am

Jomy pisze:eeeeeee placki jesteście. ja sie wywaliłem na bok i mi sie tylko słupek tylny zadrapał :lol: mam to nagrane na kasecie wideo, wie ktoś jak to wsadzić do kompa????
Bartek jak masz ochote to zapraszam, powywracamy sie troche u mnie pod hałdą :lol: a BooBoa misiek to jeszcze za ładny na wywrotki ale czas leci................

Coś Eskapada tego nie doczytał. Dziwne. Bo inne tak.

No to co z tym wywracaniem ??
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt mar 03, 2006 9:03 am

Jomy pisze:e mam to nagrane na kasecie wideo, wie ktoś jak to wsadzić do kompa????
Nie robiłem tego nigdy ale wydaje mi się że trzeba miec kartę telewizyjna w kompie, podłączyć do nie kamerke tak jak antene albo przez jakies inne wejście jesli posiada i nagrać na dysk tak jak sie nagrywa jakiś program z TV. Potem mozna skompresować jeżeli karta nie kompresuje w czasie rzeczywistym. Nagrywanie powinno załatwic oprogramowanie karty
gg: 9637404

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt mar 03, 2006 9:08 am

Jomy ja mam taką kartę telewizyjną i nawet próbowałem coś tam robić. Niestety efekty raczej takie średnie :cry: .

Ale może to wina oprogramowania?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt mar 03, 2006 9:14 am

Kiedyś czytałem test w AŚ. Pajero długie, Monterey, Disco i coś jeszcze. Przy teście łosia jedyne co uratowało pojarę przed wywrotką to kontra kierownicą ale ulicy by brakło. Strzasznie dojebali się do tego :wink:
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt mar 03, 2006 9:14 am

A wracająć do wyracania - ternówki może są bardziej wywrotne, dużo palą, powoli jeżdżą ale za to mają charakter.

I można im duuuużo wybaczyć.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pt mar 03, 2006 10:57 am

maja charakter i w dodatku dadza rade tam gdzie plaskaczem mozna tylko pomazyc :)2
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości