L200 2004
Moderator: Kosiarz
L200 2004
Wcześniej zastanawiałem się nad Hiluxem i z tego się nie wycofuję ale być może będę miał do kupienia L200 z 2004r. w bardzo dobrej cenie (za 75000zł lub nawet mniej i to full wypas). Na temat tego samochodu nic nie wiem. Jestem myśliwym i auto służyć mi będzie do jazdy miejskiej i trochę terenowej, głównie w zimie a więc śnieg.
1. W jakich wersjach kabinowych występuje?
2. Jakie silniki?
3. Jak napęd 4x4?
4. Słabe punkty? Czego się wystrzegać?
Dzięki,
Mariusz
1. W jakich wersjach kabinowych występuje?
2. Jakie silniki?
3. Jak napęd 4x4?
4. Słabe punkty? Czego się wystrzegać?
Dzięki,
Mariusz
poszukaj troche na forum bo bylo walkowane bardzo ale to bardzo czesto....
a tak w ogole to:
1. wersje kabinowe to z kabina pojedyncza, przedluzona i podwojna-najczesciej wystepujaca, innych jest zdecydowanie mniej, ale sie zdarzaja.
2. silnik 2.5 td-bardzo dobry, dynamiczny, w miare prosty, trwaly, oszczedny, przynajmniej ja mam o nim takie zdanie.
3. naped niestety dolaczany bez centralnego mech. roznicowego-4x4 mozesz wlaczyc tylko na luznej nawierzchni, do wyboru na tyl, 4x4 bez redukcji, 4x4 z redukcja.
4.slabe punkty hmmm
- padajace lozyska w skrzyni (doswiadczeni koledzy dobrze to ujalem ?), niezalezne przednie zawieszenie (zalezy w jakim stanie i dla kogo, dla niektorych wada ale nie az taka straszna), slaby wykrzyz, zwisy, kat rampowy. co do rzeczy czysto technicznych nie moge wiecej powiedziec.
Prosze poszukaj na forum-bylo walkowane wiele razy w wielu dzialach, teraz nie mam czasu ale jak znajde to postaram sie pomoc i podac linki.
generalnie auto godne polecenia, mysle ze do Twoich zastosowan sie sprawdzi.
pozdrawiam

a tak w ogole to:
1. wersje kabinowe to z kabina pojedyncza, przedluzona i podwojna-najczesciej wystepujaca, innych jest zdecydowanie mniej, ale sie zdarzaja.
2. silnik 2.5 td-bardzo dobry, dynamiczny, w miare prosty, trwaly, oszczedny, przynajmniej ja mam o nim takie zdanie.
3. naped niestety dolaczany bez centralnego mech. roznicowego-4x4 mozesz wlaczyc tylko na luznej nawierzchni, do wyboru na tyl, 4x4 bez redukcji, 4x4 z redukcja.
4.slabe punkty hmmm

Prosze poszukaj na forum-bylo walkowane wiele razy w wielu dzialach, teraz nie mam czasu ale jak znajde to postaram sie pomoc i podac linki.
generalnie auto godne polecenia, mysle ze do Twoich zastosowan sie sprawdzi.
pozdrawiam
- Jomy
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 2:10 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych\obecnie Francja
Mariusz kupuj L200 i się nie zastanawiaj, w terenie da rady a na polowanie z taką paką to se na bawoły możesz pojechać
Ale jest jedno ale.... Widziałem ostatnio ofertę funkiel nówki miski L200 w salonie zaczynają sie własnie chyba od 75 koła? wiesz co sprawdz czy tak jest napewno, bo lepiej chyba kupić nówke z gwarancją, niż dwulatka? No i jeszcze bedziesz miał folie na siedzeniach
Co do twoich pytań to Ci nie pomoge bo sie nie znam na L200 ale wiem że chłopaki jezdzą i niewymiękają a misiek to naprawde twarda bestia i zawsze do domu wróci(prawie zawsze) a co do zawieszenia przedniego niezależnego to w twoim przypadku tylko zaleta a nie wada, bo jazda po czarnym o wiele przyjemniejsza niż np w sztywnym parcholu 



Ekipa 4x4 Karkonosze
Misiu 2.6 L na simexas
Misiu 2.6 L na simexas
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: pt mar 17, 2006 7:46 am
- Lokalizacja: Katowice - Krosno
Kupiłem w salonie, L200 goły 89kZŁ ale: 3 lata gwarancji, ABS, blokada tył, podgrzewany układ paliwow = odpalił o 5 rano przy - 28 stopniach jak w zwykły dzień, to wersja invite więc bez całej reszty ale taki był tańszy od całkiem gołego Pickupa nissana z salonu, tamten miał tylko poduszkę kierowcy i LSD z tyłu.
Pakiet startowy to gumowe dywaniki do środka i plastikowa zabudowa skrzyni ładunkowej. Sprawdziłem, sam jestem w stanie ją zdjąć, metalowa, ta szpanerska ze spoilerem to chyba czterych silnych trzeba.
Jest gwarancja więc za bardzo nie da się ingerować w auto ale myślę, że po założeniu 31 GY MTR jak dark_zdzich poradził da sobie radę w lekim terenie. Auto ma miejsce pod klimę przewidziane i można bez jakichś przeróbek założyć. Na fabrycznych oponach jedzie w/g szybkościomierza 160, przy 120 - 130 jest w środku zaskakująco cicho
Pakiet startowy to gumowe dywaniki do środka i plastikowa zabudowa skrzyni ładunkowej. Sprawdziłem, sam jestem w stanie ją zdjąć, metalowa, ta szpanerska ze spoilerem to chyba czterych silnych trzeba.
Jest gwarancja więc za bardzo nie da się ingerować w auto ale myślę, że po założeniu 31 GY MTR jak dark_zdzich poradził da sobie radę w lekim terenie. Auto ma miejsce pod klimę przewidziane i można bez jakichś przeróbek założyć. Na fabrycznych oponach jedzie w/g szybkościomierza 160, przy 120 - 130 jest w środku zaskakująco cicho
gastronauta
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: pt mar 17, 2006 7:46 am
- Lokalizacja: Katowice - Krosno
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: pt mar 17, 2006 7:46 am
- Lokalizacja: Katowice - Krosno
Dziekuję za podpowiedzi a wracajęcy do zapytania Mariusza to istotną wadą o której informują w salonie w ostatniej chwili to wymiana oleju co 7500 km. Przegląd co roku lub co 15000 km. To u konkurencji może być lepsze. Ale za to paka z tyłu i ładowność znakomita. Sam widziałem na własne trzeźwe oczy L200 z quadem na pace pomykające między Sączem a Limanową. No i jeszcze jedno, zdjąłem koła z przodu a tam na zwrotnicach kalamitki do smarowania jak w malaczu
, w instrukcji ani słowa o smarowaniu. W ogóle instrukcja taka, że płakać się chce.

gastronauta
Oczywiście poszukałem wcześniej po tematach i poczytałem. Pytać lubię i mogę na okrągło (zboczenie zawodowe). Wcześniej rozważałem Hiluxa ale chyba ta oferta może być jeszcze ciekawsza. Kolega ma Pajero i bardzo sobie chwali.
Interesuje mnie na pewno napęd: musi być reduktor, bo to podstawa ale pytanie o mechanizm różnicowy-z tego, co się orientuję są trzy możliwości: jakie?czym się różnią? jak z ich zastosowaniem w użytkowaniu myśliwskim (głównie śnieg)?
Co mnie będzie czekało zaraz po zakupie:
opony terenowe - jakie? za ile?
osłona pod spód - jaka? ile?
rury, progi - które? ale nie dla szpanu
Co jeszcze?
Interesuje mnie na pewno napęd: musi być reduktor, bo to podstawa ale pytanie o mechanizm różnicowy-z tego, co się orientuję są trzy możliwości: jakie?czym się różnią? jak z ich zastosowaniem w użytkowaniu myśliwskim (głównie śnieg)?
Co mnie będzie czekało zaraz po zakupie:
opony terenowe - jakie? za ile?
osłona pod spód - jaka? ile?
rury, progi - które? ale nie dla szpanu
Co jeszcze?
po zakupie wypierdziel eleganckie aluminiowe progi i załóż rury stalowe
reduktor jest
blokada tylnego dyfra 100% jest
osłony pod spód nie trzeba
opony śmiało dawaj 33 ale wpierw podkręć go 5 cm na drążkach
amory fabryczne bardzo miekkie .. komfort jest ale dobijają na wyjebach
zmień na twardsze przy okazji liftu
możesz z przodu gril zrobić ale fabryczny plastic fantastic jest bardzo wyrozumiały dla użytkownika.. u mnie odpadł w 3 roku dopiero .. warto na tomiast założyć solidniejszą rurę na tył .. w lesie się przydaje
reduktor jest
blokada tylnego dyfra 100% jest
osłony pod spód nie trzeba
opony śmiało dawaj 33 ale wpierw podkręć go 5 cm na drążkach
amory fabryczne bardzo miekkie .. komfort jest ale dobijają na wyjebach
zmień na twardsze przy okazji liftu
możesz z przodu gril zrobić ale fabryczny plastic fantastic jest bardzo wyrozumiały dla użytkownika.. u mnie odpadł w 3 roku dopiero .. warto na tomiast założyć solidniejszą rurę na tył .. w lesie się przydaje
długi może więcej
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: pt mar 17, 2006 7:46 am
- Lokalizacja: Katowice - Krosno
Szanowny Panie Mariuszu,
Ja mojego L200 używam dopiero od października i doświadczenie w terenie jeszcze żadne oprócz dawnego uazowego ale tej zimy, a mieliśmy ją tu na górnym śląsku śnieżną, to auto tak jak wyszło z salony radziło sobie rewelacyjnie. Zresztą mój Prezes Kochany kupił identyczne na firmę a że ma dom w Zawoji to całą zimę w każdy weekend poprostu dojeżdżał sobie pod dom a ma go dość wysoko prawie pod przełęcz klekociny. Ja zaś muszę z odpowiednimi załącznikami udać się do Krapkowic alboliteż do Ząbkowic, doświadczonych kolegów o audiencję poprosić i przegwarzyć co do jakiego terenu jest potrzebne. A przy okazji, odkryłem fabrycznie naklejoną naklejkę (naklejoną naklejkę - co ja bredzę) stwierdzającą jednoznacznie że 4x4 można włączać do 100km/h tylko na skrzyni ma być luz i wciśnięte sprzęgło. Tą fabryczną instrukcję to w kiblu powiesić najlepiej razem z tłumaczem!
Ja mojego L200 używam dopiero od października i doświadczenie w terenie jeszcze żadne oprócz dawnego uazowego ale tej zimy, a mieliśmy ją tu na górnym śląsku śnieżną, to auto tak jak wyszło z salony radziło sobie rewelacyjnie. Zresztą mój Prezes Kochany kupił identyczne na firmę a że ma dom w Zawoji to całą zimę w każdy weekend poprostu dojeżdżał sobie pod dom a ma go dość wysoko prawie pod przełęcz klekociny. Ja zaś muszę z odpowiednimi załącznikami udać się do Krapkowic alboliteż do Ząbkowic, doświadczonych kolegów o audiencję poprosić i przegwarzyć co do jakiego terenu jest potrzebne. A przy okazji, odkryłem fabrycznie naklejoną naklejkę (naklejoną naklejkę - co ja bredzę) stwierdzającą jednoznacznie że 4x4 można włączać do 100km/h tylko na skrzyni ma być luz i wciśnięte sprzęgło. Tą fabryczną instrukcję to w kiblu powiesić najlepiej razem z tłumaczem!
gastronauta
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
OK. Zatem dam progi z rur stalowych. Podnosić go raczej na początku nie będę ale koła zmienię na większe (jaki będą miały wpływ na jazdę w terenie a jaki na jazdę po asfalcie?), choć nie na 33 a raczej 31-wtedy go chyba nie będę musiał podnosić. Może dołożę mu moduł, żeby zwiększyć moc.
Po co solidniejsza rura na tył?
Po co solidniejsza rura na tył?
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
- dark_zdzich
- Posty: 384
- Rejestracja: śr maja 18, 2005 6:55 pm
- Lokalizacja: Krapkowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości