Strona 1 z 2

Hmmmm jaki silnik w PAJERO najlepszy?

: wt mar 28, 2006 2:10 pm
autor: PATMA
Witam

Pytanie do znawców tematu czyli "użytkowników"
Jaki silnik najlepszy do Pajero????
2.5 TDI
2.8TDI rzadko spotykany "ale podobno ma łańcuch zamiast paska"
3.0 V6
Samochodzik ma być głównie podstawą do zbudoawnia "terenówki" do przeprawówek itp.
mam kilka sztuk na oku
1. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=94251928
2. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=92253777
3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C827900
4. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93053419
5. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=93465202
I kilka pytań:
jak z blokadami mech. róż. które modele mają, a które nie?
czy Pajero posiada międzyosiowy mech. róż.?
Co z pompowanym zawieszeniem, bo któryś ma to w opisie, czy to dobra sprawa, czy nie?
Czy ciężko jest z częsciami standart i do off road-u?

Ps. z góry dzięki za odpowiedzi i pomoc w wybraniu silnika. :D

: wt mar 28, 2006 3:23 pm
autor: byczy
Każdy lubi to, czym jeździ. Ja wolę diesela, bo mam diesela, inni wolą benzynę i to z gazem.
Pajero bardziej nadaje się na wyprawówkę niż przeprawówkę. Zapomnij o dobrym lifcie ze względu na niezalezny przód. Chyba, że nie masz co zrobć z kassą.

Re: Hmmmm jaki silnik w PAJERO najlepszy?

: wt mar 28, 2006 8:25 pm
autor: goszen
PATMA pisze:Witam

Pytanie do znawców tematu czyli "użytkowników"
Jaki silnik najlepszy do Pajero????
. :D
Moim zdanie taki co sie nie psuje :)21

: śr mar 29, 2006 9:24 am
autor: gebels
Pajero II ma miedzyosiowy mechanizm roznicowy, ma blokade tylnego mostu i blokade mechanizmu centralnego,

chodzi ci chyba o amorki o regulowanej twardości,
jak padna to z tego co wiem to koszt wymiany amorkow po 1tys. szt. plus regfulator do kazdego za 600zl, albo zakladasz nieregulowane za ulamek tego


moje odczucia co do 3.0v6 sa takie ze zapierdala i mocy mu niebrakuje, ale inni moga miec inne zdanie

Hmmmm jaki silnik w PAJERO najlepszy?

: śr mar 29, 2006 11:47 am
autor: waldi_d
Witam
ja poruszam się 2.8 tdi i nieźle sobie radzi, z ekonomią też niezle bo od 10 do 15l max są wersje ze skrzynią super select (z blokadą międzymostami) i zwykłą na to warto zwrócić uwagę, nie używam swego pojazdu za często w terenie ale z lawetą radzi sobie nieźle.
Silnik 2.8 posiada łańcuch na rozrządzie więć jest praktycznie bezobsługowy, no chyba ze coś padnie np głowica :(

: śr mar 29, 2006 1:53 pm
autor: majcher
gebels pisze:Pajero II ma miedzyosiowy mechanizm roznicowy, ma blokade tylnego mostu i blokade mechanizmu centralnego,
pudło są Pajero II bez takich bajerów - kumpel takiego ma

: śr mar 29, 2006 2:53 pm
autor: Eskapada
Silniki ymm wymieniłeś 3 najlepsze silniki jeśli diesel to 2,8 bo jest mocniejszy. Wybór miedzy benzyna a dieslem to kwestia indywidualnych preferencji – ja bym wybrał diesel motor – choć korci mnie zakup Pajero II z 3,5 litra motrem V6 wywalenie nie zależnej zawiechy i wstawienie sztywnego mostu :)21

2,5 litra diesel jest lepszym wyborem pod względem dostępności używanych cześci tak samo jak V6 3.0 to jest motor który był montowany w kilku autach i nie tylko Mitsubishi. Ale 2.8 będzie najlepszym kompromisem miedzy ekonomią z sprawnością, funkcjonalnością w terenie.

Blokady jak już wspomniał Majcher mogą być i nie muszą dotyczy to zwłaszcza modeli z pierwszego okresu produkcji. Można trafić auto z 3 blokadami – warto poszukać

Przygotowanie, wymiana zawieszenia na heavy duty które da około 2 cali do góry to wydatek rzędu do 4.900 złotych w przypadku najdroższej opcji czyli OME – IronMan będzie w zestawie tanszy Trail Master też ale brak jest w nim tego co naj najważniejsze drążków skrętnych...

: śr mar 29, 2006 3:23 pm
autor: PATMA
Przygotowanie, wymiana zawieszenia na heavy duty które da około 2 cali do góry to wydatek rzędu do 4.900 złotych w przypadku najdroższej opcji czyli OME – IronMan będzie w zestawie tanszy Trail Master też ale brak jest w nim tego co naj najważniejsze drążków skrętnych..
Czy jest w polsce przedstawiciel OME albo IronMan?
gdzie zamówić kompletne zawieszenie z drążkami?
Już mam
http://4by4.pl/index.php?pid=66 i na yto się zdecyduje chyba


Powiedzcie Mi jeżeli zrobie ten lift 41mm to czy wejdą mi 33'
i czt 41mm to nie za mało ( chociaż gostek w tej firmie tłumaczył, że przy lifcie 41mm nic więcej nie trzeba zmieniać tzn. wały itp. wytrzymują :D)
a i czy BF goodrich to dobre oponki wiem, że bardzo popularne ale czy ich bieżnik nie jest już trochę stary? i czy 540 zł za sztukę 33 to dobra cena?


Bo jeżeli dobrze będzie to w sobotę stane się posiadaczem Pajero i odrazu chcę się zabrać za przeróbki :)

Na początek zawiecha, oponki zastanawiam się nad 31 albo 33 godrich
jakieś zderzaki i progi pod lifta i trochę szpei, trapy, metromierz, liny, itp.
Ps.
Każdy lubi to, czym jeździ. Ja wolę diesela, bo mam diesela, inni wolą benzynę i to z gazem.
Pajero bardziej nadaje się na wyprawówkę niż przeprawówkę. Zapomnij o dobrym lifcie ze względu na niezalezny przód. Chyba, że nie masz co zrobć z kassą.
4.900 to nie tak drogo do samuraia trial m kosztuje komplet 4.200
a i czym się różni np: V20 od V60?

EDIT: chyba jednak 3.0 V6 jakoś te 150 kucyków tak ładnie wygląda :D
a do jazdy na codzień mam renie clio 1,5 dCi i pali ok 4,5 l on/100 więc z pajero mogę zaszaleć LOL

: śr mar 29, 2006 4:08 pm
autor: chudzielec
dysel, bo orenżade może pić

: śr mar 29, 2006 4:23 pm
autor: Eskapada
gdzie mozna kupic ymm ja nie wiem bo nie kupowałem ....

cytowanej przez Ciebie wypowiedzi na czerwono nie rozumiem - nie wiem co autor chciał przekazać Nam :)21

Decydujac sie na auto z przednim niezależnym zawieszeniem dokonujesz siwadomego wyboru i wiesz że wykrzyż skok przedniego koła jest mniejszy niż w przypadku sztywnej osi ...

Jak kupisz auto to nie rozmieniaj sie na drobne i nie kupuj 31 tylko 33" :)21 tylko jest jedno ale jesli to bedzie 33x12,50 nie obejdzie sie bez wymiany felg standartowych na inne z wiekszym odsadzeniem.

V60 to Pajero III :wink:

: śr mar 29, 2006 4:27 pm
autor: Eskapada
chudzielec pisze:dysel, bo orenżade może pić
Pajero to kwiat japonskiej motoryzacji a nie Japońska Godzilla :)21

: śr mar 29, 2006 7:43 pm
autor: MACIEK KRAKÓW
Przedstawiciel IRONMAN-a jest w Krakowie :)2

Jak co to na PW ?? !! ..

: czw mar 30, 2006 2:33 pm
autor: byczy
4.900 to nie tak drogo
No, tak... zapomniałem, że nie każdy jest taki biedny jak ja i z każdym tysiakiem musi się liczyć :cry:

Hej, hej, ale Ty tymi zestawami nie pójdziesz o 41mm do góry, bo górne odbijacze wahaczy na to nie pozwolą. A jak podkręcisz na full, to ci przód będzie od asfaltu odrywało i po twardym kilometra nie ujedziesz jeśli przekroczysz 40km/h

: czw mar 30, 2006 8:51 pm
autor: Wołek
tak w ogóle 41 mm to jest średnica rdzenia w amorach :lol: a nie lift. Lift jest określony na 40 mm, ale względem standardu - w syfach z siadniętą zawiechą rzeczywiście ida trochę więcej w górę :roll:

@Byczy - pójdzie 40mm i wszystko będzie OK

: pt mar 31, 2006 1:59 pm
autor: Hagis
tak przy okazji silnikow - ile oleju nalezy wlac mniej wiecej do silnika 2,8 przy wymnianie bo mam zamiar to zrobic a nie wiem jakiej ilosci potrzebuje 5 l czy 10l.

szukalem na forum ale nie znalazlem nic ponad to ze do 2,5 wchodzi ok 6,5

: wt kwie 04, 2006 10:37 am
autor: waldi_d
Do 2,8 diesla wchodzi 6l

: wt kwie 04, 2006 2:41 pm
autor: powa
waldi_d pisze:Do 2,8 diesla wchodzi 6l
no nie do końca, w papierach mam, że do tego silnika(wraz z filtrem) ma być nalane 6.5 L oleju 10W30 lu 15W40 klasy CF/B2-96. Do skrzyni manualnej wchodzi 3.7 L oleju 75W90(pół-syntetyk), do mostu tylniego 3.2 L a do przodu 1.2 L .

howgh

: wt kwie 04, 2006 2:57 pm
autor: powa
a tak przy okazji, to 2.5 diesel to najodpowiednieszy motorek do Misia. 2.8 jest silnikiem nieczęsto występującym, więc jak coś klęknie, to duża szansa, że klęczysz razem z nim. A 2.5 to chyba w jakimś Misiu Kanterze byl, czy coś takiego :D, więc jest szansa, że coś taniej będzie z klamotami do niego.

NieDiesel :D w terenufce to moim zdaniem pomyłka, więc nie polecam.

: czw kwie 06, 2006 8:18 am
autor: Hagis
Dziekuje za odpowiedzi - czyli musze zanabyc 2 pojemniki oleju - na ew dolewki jeszcze zostanie:)

Pozdrawiam
Hagis

: czw kwie 06, 2006 7:41 pm
autor: Tarpi
powa pisze:...]A 2.5 to chyba w jakimś Misiu Kanterze byl...
Raczej odwrotnie...

: wt cze 19, 2007 6:46 pm
autor: madvet
Eskapada pisze:2,5 litra diesel jest lepszym wyborem
czy silnik 2.5TD w krótkim Pajero z 2000r. to ten sam co 2.5 w Pajero II?
Jakie są panów szanownych opinie w kwestii awaryjności tego dieselka? Jak się ma rzeczony do 3.2 DiD z tego rocznika?
przejechałem większość miśkowego forum i mnie nie oświeciło niestety, proszę o wyrozumiałość

: wt cze 19, 2007 7:58 pm
autor: ernil
Chyba nie jest to do konca to samo. Eskapada cos pisal na ten tamat kiedys, ze roznia sie miedzy innymi pompami wtryskowymi. Ale nie wiem, czy ta pompa to juz w 2000 roku byla montowana czy w pozniejszych modelach. Niemniej jestem prawie pewny, ze to nie bedzie to samo... :)

: wt cze 19, 2007 8:09 pm
autor: piotr_z
powa pisze:a tak przy okazji, to 2.5 diesel to najodpowiednieszy motorek do Misia. 2.8 jest silnikiem nieczęsto występującym, więc jak coś klęknie, to duża szansa, że klęczysz razem z nim. A 2.5 to chyba w jakimś Misiu Kanterze byl, czy coś takiego :D, więc jest szansa, że coś taniej będzie z klamotami do niego.

NieDiesel :D w terenufce to moim zdaniem pomyłka, więc nie polecam.
no chyba nie...

silnik 2,8 pochodzi wlasnie z Cantera i zostal zaadoptowany do Pajero.

silniczek ladnie sie wkreca i jest stosunkowo ekonomiczny.

: wt cze 19, 2007 8:13 pm
autor: goszen
od 91roku cały czas były te same silniki 2,5TD, 96 roku zmieniono tłoki i głowicę, w 2000 w pajero a w Sporcie w 98 zamontowano tylko elektroniczną pompę.

: wt cze 19, 2007 8:43 pm
autor: gossy
madvet pisze:czy silnik 2.5TD w krótkim Pajero z 2000r. to ten sam co 2.5 w Pajero II?
Jakie są panów szanownych opinie w kwestii awaryjności tego dieselka? Jak się ma rzeczony do 3.2 DiD z tego rocznika?
Aleś odgrzał temat ;-))

Jeżeli Pajero z 2000 roku ma silnik 2,5TD (4D56) to jest wersją Classic - czyli mechanicznie wypisz wymaluj Pajero II. O tym silniku masz dużo na Forum (patrz - opcja szukaj), ogólnie jak był odpowiednio serwisowany to jak większość starych japonskich diesli - długowieczny.

2,5TD i 3,2DiD to dwie różne epoki.