Problem z wolnymi obrotami.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Problem z wolnymi obrotami.

Post autor: JACEK 628 » wt kwie 18, 2006 7:05 pm

Witam.Po zapaleniu rano bez gazu silnik ma jakieś 500obr /telepie/ w miarę wzrostu temp obroty rosną i śilnik chodzi równo ma gdzieś około 800obr. Gdy strzałka na wskazniku temperatury jest na początku skali,czasami wyżej/różnie to bywa/silnik traci obroty i gaśnie. kiedy temp dojdzie do normalnej /srodek skali/ silniczek chodzi idealnie.A żeby było ciekawie to czasami chodzi cały czas dobrze.Może ktoś wie co to może być?
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt kwie 18, 2006 7:30 pm

moga byc padnięte świece


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » wt kwie 18, 2006 7:55 pm

hmm , najciekawsze to jest to dlaczego czasem gaśnie? Ale jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to u mnie (w dwóch miśkach) nigdy nie dochodzi do połowy skali tylko najwyżej do 1/3 – na skali jest zaznaczony ten punkt przerwaną linią
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

seba l200
Posty: 398
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: przeworsk (podkarpackie)

Post autor: seba l200 » wt kwie 18, 2006 7:57 pm

mi się tesz wydaje ze świece :D
L 200 2008r. bulwar :)
GR Y 60 :)
BMW X5

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » wt kwie 18, 2006 9:23 pm

luceklucky pisze:hmm , najciekawsze to jest to dlaczego czasem gaśnie? Ale jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to u mnie (w dwóch miśkach) nigdy nie dochodzi do połowy skali tylko najwyżej do 1/3 – na skali jest zaznaczony ten punkt przerwaną linią
u mnie temp tak samo okolice 1/3 zawisa na przecinku - a 1/2 to już musi być ostry kat .

co do gaśnięcia -to nie mam zielonego pojęcia ( dziwny obiaw jak na
diesla )
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » śr kwie 19, 2006 8:30 am

Świece sprawdzałem i grzeją.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr kwie 19, 2006 8:34 am

wydaje mi się , że powinieneś zacząć od filtrów. i od jakości paliwa. W sobote zatankowałem takie kiepskie ON, że przy każdym przyspieszaniu słyszałem zawory, a rozruch trawał brdzo dlugo. Jak zatankowałem nowe, jak ręka odjął.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr kwie 19, 2006 8:36 am

świece nie koniecznie - ma ten sam obiaw nawet po założeniu nowych świec
po odpaleniu 500
a za jakąś chwile tak jak trzeba 750
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr kwie 19, 2006 8:41 am

majcher pisze:świece nie koniecznie - ma ten sam obiaw nawet po założeniu nowych świec
po odpaleniu 500
a za jakąś chwile tak jak trzeba 750
szczerze mówiąc, to u mie jest tak samo !!
Aha Majcher, w piatek bedę w Gdansku.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr kwie 19, 2006 9:24 am

lecę na Żelazną chyba żebyś mi do firmy podrzucił
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » śr kwie 19, 2006 3:35 pm

Wydaje mi się że paliwo niema z tym nic wspólnego,bo by chodził cały czas kulawo a on traci obroty w pewnym zakresia temp i to różnym, raz na początku skali innym razem na 1/4 skali a jak mu coś odbije to pracuje idealnie cały czas.
Pajero 2,8TD

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: krzychpajero » śr kwie 19, 2006 8:01 pm

Swiece po rozruchu to odpadaja czeka cie wizyta u pompiarza tak mi sie zdaje ewentualnie filtr paliwa ale jak pali na tyk to tez nie to sam jestem ciekaw bede sledzil temat i czekam na pozytwne rozwiazanie pod wzgledem finansowym :)2
Pajero 2,5td krudkie 87r +

krzychpajero
 
 
Posty: 134
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:34 pm
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: krzychpajero » śr kwie 19, 2006 8:02 pm

No wlasnie i dotego ta temperatura ??
Pajero 2,5td krudkie 87r +

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » czw kwie 20, 2006 8:09 am

krzychpajero pisze:Swiece po rozruchu to odpadaja czeka cie wizyta u pompiarza tak mi sie zdaje ewentualnie filtr paliwa ale jak pali na tyk to tez nie to sam jestem ciekaw bede sledzil temat i czekam na pozytwne rozwiazanie pod wzgledem finansowym :)2
eee
wspomniany efekt występuje u mnie przy zrobionej pompie, nowiutkim filtrze i działających świecach
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Gołąb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 3:43 pm
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb » czw kwie 20, 2006 9:05 am

majcher pisze:świece nie koniecznie - ma ten sam obiaw nawet po założeniu nowych świec
po odpaleniu 500
a za jakąś chwile tak jak trzeba 750
Ale to chyba normalne, że przy zimnym silniku obroty będą niższe?
Obrotomierz mi nie działa, ale słyszę, że silnik inaczej pracuje - co do gaśnięcia - efektów takich brak (całe szczęście :D )
Może po prostu obroty są ciut za niskie?
Pajero Long 2.3 TD

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » czw kwie 20, 2006 10:35 am

Przy zimnym silniku będą niższe, ale w miarę wzrostu temp powinny rosnąć do normalnych. U mnie rosną a pózniej spadają czasami tak że sil gaśnie.Przy normalnej temp pracy silnika są ok tak 800-850 i silnik chodzi dobrze.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » czw kwie 20, 2006 7:39 pm

Sprawdź jeszcze końcówkę linki od gazu (gdzie kończy się pancerz linki) jest tam taka śruba regulacyjna , być może odkręciła się kontra i dlatego ci gaśnie silnik czasami
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt kwie 21, 2006 5:32 am

Oj, nie wydaje mi się, że wolne obroty reguluje się linką od gazu :-?
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » pt kwie 21, 2006 8:30 pm

BooBoo pisze:Oj, nie wydaje mi się, że wolne obroty reguluje się linką od gazu :-?
No bo się nie reguluje ale bywa że odkręci się kontra i wtedy może linka wyskakiwać z uchwytu i mogą drastycznie spaść obroty i może gasnąć
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt kwie 21, 2006 9:28 pm

w dieslach są ograniczniki i nimi się ustawia wolne obroty .

ten problem jest bardziej złożony bo obroty i temp to jedno

a gaśnięcie na świalłach podczas chamowania to drugie

tak się zastanawiam a może to przewody serwa ??

mi pasuje -na wolnych jak silnik zimny to zawsze pracuje wolniej +

zasysa lewe powietrze i gaśnie

tylko to by tłumaczyło zachwiania obrotów gdy zimny i buja silnikiem

sprawdz wszystkie przewody gumowe
Ostatnio zmieniony pt kwie 28, 2006 6:51 pm przez + AND +, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » pt kwie 28, 2006 6:31 pm

Ograniczniki posprawdzane, wszystko ok.Na światłach podczas hamowania nic się nie dzieje.Sprawdzałem też czujnik temperatury,oporność w normie wg ruskiej instrukcji. Swiece grzeją.Jesienią znieniłem jedną swiecę bo padła , teraz mam trzy CY07 i jedną GGP83 to jest zamiennik i całą zimę było dobrze. Myślę że to nie ta przyczyna.Paliwo wykluczam bo tankowałem już na różnych stacjach i problem pozostał. Filtr paliwa 10tys,pozatym jak ciepły i zimy to chodzi dobrze,wariuje tylko przy średniej temperaturze i to jak pisałem różnej i nie zawsze.Brak pomysłow co jeszcze sprawdzić.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pt kwie 28, 2006 7:27 pm

No cóż, kochaj ją taką jaka jest.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » pt kwie 28, 2006 8:50 pm

w topicu o teście mitsu 1990 też im gasł :o

może one tak mają ?? ?? ?? :lol:
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » sob kwie 29, 2006 2:17 pm

To może dieselele, bo mi benzyna nie gaśnie 8)
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » sob kwie 29, 2006 6:12 pm

no to mam pytanie do posiadaczy 2,5 td .

czy ten motor posiada automatyczne ssanie ?? jeśli tak to by pasowało

zimny pali z ssaniem - temperat.rośnie ssanie się wylancza i motor gaśnie

jeśli ma automat -to tam bym szykał
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości