Strona 1 z 3
Problem z wolnymi obrotami.
: wt kwie 18, 2006 7:05 pm
autor: JACEK 628
Witam.Po zapaleniu rano bez gazu silnik ma jakieś 500obr /telepie/ w miarę wzrostu temp obroty rosną i śilnik chodzi równo ma gdzieś około 800obr. Gdy strzałka na wskazniku temperatury jest na początku skali,czasami wyżej/różnie to bywa/silnik traci obroty i gaśnie. kiedy temp dojdzie do normalnej /srodek skali/ silniczek chodzi idealnie.A żeby było ciekawie to czasami chodzi cały czas dobrze.Może ktoś wie co to może być?
: wt kwie 18, 2006 7:30 pm
autor: Mag69
moga byc padnięte świece

: wt kwie 18, 2006 7:55 pm
autor: luceklucky
hmm , najciekawsze to jest to dlaczego czasem gaśnie? Ale jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to u mnie (w dwóch miśkach) nigdy nie dochodzi do połowy skali tylko najwyżej do 1/3 – na skali jest zaznaczony ten punkt przerwaną linią
: wt kwie 18, 2006 7:57 pm
autor: seba l200
mi się tesz wydaje ze świece

: wt kwie 18, 2006 9:23 pm
autor: + AND +
luceklucky pisze:hmm , najciekawsze to jest to dlaczego czasem gaśnie? Ale jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to u mnie (w dwóch miśkach) nigdy nie dochodzi do połowy skali tylko najwyżej do 1/3 – na skali jest zaznaczony ten punkt przerwaną linią
u mnie temp tak samo okolice 1/3 zawisa na przecinku - a 1/2 to już musi być ostry kat .
co do gaśnięcia -to nie mam zielonego pojęcia ( dziwny obiaw jak na
diesla )
: śr kwie 19, 2006 8:30 am
autor: JACEK 628
Świece sprawdzałem i grzeją.
: śr kwie 19, 2006 8:34 am
autor: goszen
wydaje mi się , że powinieneś zacząć od filtrów. i od jakości paliwa. W sobote zatankowałem takie kiepskie ON, że przy każdym przyspieszaniu słyszałem zawory, a rozruch trawał brdzo dlugo. Jak zatankowałem nowe, jak ręka odjął.
: śr kwie 19, 2006 8:36 am
autor: majcher
świece nie koniecznie - ma ten sam obiaw nawet po założeniu nowych świec
po odpaleniu 500
a za jakąś chwile tak jak trzeba 750
: śr kwie 19, 2006 8:41 am
autor: goszen
majcher pisze:świece nie koniecznie - ma ten sam obiaw nawet po założeniu nowych świec
po odpaleniu 500
a za jakąś chwile tak jak trzeba 750
szczerze mówiąc, to u mie jest tak samo

Aha Majcher, w piatek bedę w Gdansku.
: śr kwie 19, 2006 9:24 am
autor: majcher
lecę na Żelazną chyba żebyś mi do firmy podrzucił
: śr kwie 19, 2006 3:35 pm
autor: JACEK 628
Wydaje mi się że paliwo niema z tym nic wspólnego,bo by chodził cały czas kulawo a on traci obroty w pewnym zakresia temp i to różnym, raz na początku skali innym razem na 1/4 skali a jak mu coś odbije to pracuje idealnie cały czas.
: śr kwie 19, 2006 8:01 pm
autor: krzychpajero
Swiece po rozruchu to odpadaja czeka cie wizyta u pompiarza tak mi sie zdaje ewentualnie filtr paliwa ale jak pali na tyk to tez nie to sam jestem ciekaw bede sledzil temat i czekam na pozytwne rozwiazanie pod wzgledem finansowym

: śr kwie 19, 2006 8:02 pm
autor: krzychpajero
No wlasnie i dotego ta temperatura

: czw kwie 20, 2006 8:09 am
autor: majcher
krzychpajero pisze:Swiece po rozruchu to odpadaja czeka cie wizyta u pompiarza tak mi sie zdaje ewentualnie filtr paliwa ale jak pali na tyk to tez nie to sam jestem ciekaw bede sledzil temat i czekam na pozytwne rozwiazanie pod wzgledem finansowym

eee
wspomniany efekt występuje u mnie przy zrobionej pompie, nowiutkim filtrze i działających świecach
: czw kwie 20, 2006 9:05 am
autor: Gołąb
majcher pisze:świece nie koniecznie - ma ten sam obiaw nawet po założeniu nowych świec
po odpaleniu 500
a za jakąś chwile tak jak trzeba 750
Ale to chyba normalne, że przy zimnym silniku obroty będą niższe?
Obrotomierz mi nie działa, ale słyszę, że silnik inaczej pracuje - co do gaśnięcia - efektów takich brak (całe szczęście

)
Może po prostu obroty są ciut za niskie?
: czw kwie 20, 2006 10:35 am
autor: JACEK 628
Przy zimnym silniku będą niższe, ale w miarę wzrostu temp powinny rosnąć do normalnych. U mnie rosną a pózniej spadają czasami tak że sil gaśnie.Przy normalnej temp pracy silnika są ok tak 800-850 i silnik chodzi dobrze.
: czw kwie 20, 2006 7:39 pm
autor: luceklucky
Sprawdź jeszcze końcówkę linki od gazu (gdzie kończy się pancerz linki) jest tam taka śruba regulacyjna , być może odkręciła się kontra i dlatego ci gaśnie silnik czasami
: pt kwie 21, 2006 5:32 am
autor: BooBoo
Oj, nie wydaje mi się, że wolne obroty reguluje się linką od gazu

: pt kwie 21, 2006 8:30 pm
autor: luceklucky
BooBoo pisze:Oj, nie wydaje mi się, że wolne obroty reguluje się linką od gazu :-?
No bo się nie reguluje ale bywa że odkręci się kontra i wtedy może linka wyskakiwać z uchwytu i mogą drastycznie spaść obroty i może gasnąć
: pt kwie 21, 2006 9:28 pm
autor: + AND +
w dieslach są ograniczniki i nimi się ustawia wolne obroty .
ten problem jest bardziej złożony bo obroty i temp to jedno
a gaśnięcie na świalłach podczas chamowania to drugie
tak się zastanawiam a może to przewody serwa
mi pasuje -na wolnych jak silnik zimny to zawsze pracuje wolniej +
zasysa lewe powietrze i gaśnie
tylko to by tłumaczyło zachwiania obrotów gdy zimny i buja silnikiem
sprawdz wszystkie przewody gumowe
: pt kwie 28, 2006 6:31 pm
autor: JACEK 628
Ograniczniki posprawdzane, wszystko ok.Na światłach podczas hamowania nic się nie dzieje.Sprawdzałem też czujnik temperatury,oporność w normie wg ruskiej instrukcji. Swiece grzeją.Jesienią znieniłem jedną swiecę bo padła , teraz mam trzy CY07 i jedną GGP83 to jest zamiennik i całą zimę było dobrze. Myślę że to nie ta przyczyna.Paliwo wykluczam bo tankowałem już na różnych stacjach i problem pozostał. Filtr paliwa 10tys,pozatym jak ciepły i zimy to chodzi dobrze,wariuje tylko przy średniej temperaturze i to jak pisałem różnej i nie zawsze.Brak pomysłow co jeszcze sprawdzić.
: pt kwie 28, 2006 7:27 pm
autor: BooBoo
No cóż, kochaj ją taką jaka jest.
: pt kwie 28, 2006 8:50 pm
autor: + AND +
: sob kwie 29, 2006 2:17 pm
autor: BooBoo
To może dieselele, bo mi benzyna nie gaśnie

: sob kwie 29, 2006 6:12 pm
autor: + AND +
no to mam pytanie do posiadaczy 2,5 td .
czy ten motor posiada automatyczne ssanie

jeśli tak to by pasowało
zimny pali z ssaniem - temperat.rośnie ssanie się wylancza i motor gaśnie
jeśli ma automat -to tam bym szykał