rama

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

rama

Post autor: bazant » śr maja 24, 2006 12:54 pm

panowie nie jest dobrze :( rama mi gnije. za tylnymi swiatlami odpada platami :( co z tym robic??? tylko nowa rama??? robi sie cos z tym w ogole??
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr maja 24, 2006 2:03 pm

pierwsza czy druiga generacja?
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » śr maja 24, 2006 2:10 pm

druga 1992r.
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr maja 24, 2006 8:12 pm

i się zaczeło :)3

czyścisz wycinasz / wspawujesz i malujesz :)2 i się przyzwyczajasz :)21

a za rok :-? czyścisz ............................ :)21


młotkiem opukaj te miejsce ramy które widać za kołem ( od wysokości osi tylnej do końca )
i okolice reduktora - to dwa ulubione miejsca na dziury w ramie
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » śr maja 24, 2006 8:52 pm

a trzeba sciagac przy tym cala bude i inne flaki???/ czy jak?
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr maja 24, 2006 9:34 pm

najlepiej było by ściągać :-? wtedy jest jakiś efekt konkretny :)2
a najlepiej to rozebrać na części i oddać ramę do piaskowania a potem do spawania - ale się rozmażyłem :lol:

ale faktem jest że najlepszy i zajtrfalszy efekt po ściągnięciu :wink:

nawet bez ściągania -jedno jest pewne jak odczyścisz / pomalujesz / ewętualnie zaspawasz dziury jeśli takie znajdziesz to będzie lepiej niż jakbyś nic nie robił :)1
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » śr maja 24, 2006 10:10 pm

no wlasnie zobaczymy. narazie wpadlem w lekka panike.... w piatek ide na ocene do blacharza jak on to widzi i co z tym robic
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » śr maja 24, 2006 10:49 pm

oby tylko to nie był partacz :o

i nie daj sobie na ramie naspawać łaty na dziurze
jak jest dziura to niech wycina większy kwadrat i wspawuje grubą blachę

a tył ramy to konkretnie sprawdż i zrób bo potem możesz mieć wielkie oczy :o jak się gdzieś wkleisz i cię ktoś szarpnie
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » śr maja 24, 2006 10:57 pm

gosc jest konkretny z tego co slyszalem opinie. ogolnie to jest tak ze rury ktore mam na progach sa przykrecone do podlogi. np rura z lewej strony sie rusza - no to nie wiem czy podloga slaba czy co. jest dziura w lewym nadkolu :o z tylu. zarzucona konserwacja od spodu jest i chyba na rdze jaka byla wczesniej takze ciezko cos widziec bez kanalu. jak grzebalem w tylnej lampie tej w zderzaku to zobaczylem tyl ramy i luszczyla sie od srodka takimi platami 2x3cm :o takze sobie moglem to wyciagac i ogladac .....
goszen moze mialby dla mnie rame tyllko prblem w tym ze jest dalek i koszty rosna... nie wiem czy sie to w ogole oplaca. ale to wszystko sie dowiem w piatek
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
byczy
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt cze 29, 2004 3:14 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: byczy » pn maja 29, 2006 9:19 am

Szkoda tylko, że tęramętak zamotali, że nie sposób w środku ją odrdzewić i zabezpieczyć przed dalszym rdzewieniem. A moę da się ramę ocynkować?
krótkie kanciaste Pajero 2,5TD -było, ale się skończyło

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn maja 29, 2006 12:08 pm

Widziałem cynkowane co prawda to była suka i zawias miała zjebany,bo ten co te sprężyny robił i mocowania do nich to powinni rodzinę mu wymordować bo tak prosto to zrobił, no ale gość ramę mial cała w ocynku i już
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcus65 » śr cze 07, 2006 2:42 pm

Przy okazji ja się podłączę do wątku: u kogo w W-wie można dokonać soldnej naprawy ramy? Jest nieco zgnita, więc trzeba byłoby coś zaradzić, wspawać itd. Sprzedaż miśka nie wchodzi w rachubę. Kobita się w nim zakochała i gdyby mogła, to by w tej rynience, w której inni mają pochyłomierz, zasadziła kwiatki :)21
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

christox
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: czw sie 11, 2005 2:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: christox » śr cze 07, 2006 9:04 pm

A czy jest w Pajero I możliwość wyczyszczenia ramy od środka, chodzi oczywiście bardziej o wypłukanie szczątków ramy? Jeśli byłby dostęp z przodu lub z tyłu, a rama w środku jest "gładka" bez żadnych wypustek, to była by przecież możliwość zabezpiecenia jej fluidolem lub brunoxem. Czy jest to możliwe?
pajero long '86 2.5 TDI -sprzedany
DISCO2 TD5

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: rama

Post autor: Gęsior » czw cze 08, 2006 8:18 am

bazant pisze:panowie nie jest dobrze :( rama mi gnije. za tylnymi swiatlami odpada platami :( co z tym robic??? tylko nowa rama??? robi sie cos z tym w ogole??
Ja u siebie styropianem zapchałem dziury żeby do środka się woda nie lała i błoto. Zawsze to coś :)21 :)21 . I nikt nie powie że nic nie robie :wink:
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: rama

Post autor: Eskapada » czw cze 08, 2006 8:39 am

Gęsior pisze:
bazant pisze:panowie nie jest dobrze :( rama mi gnije. za tylnymi swiatlami odpada platami :( co z tym robic??? tylko nowa rama??? robi sie cos z tym w ogole??
Ja u siebie styropianem zapchałem dziury żeby do środka się woda nie lała i błoto. Zawsze to coś :)21 :)21 . I nikt nie powie że nic nie robie :wink:
jak Ci buda zacznie gnic to wymien na trabanta - bedzie do kompletu :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: rama

Post autor: Gęsior » czw cze 08, 2006 10:00 am

Eskapada pisze: jak Ci buda zacznie gnic to wymien na trabanta - bedzie do kompletu :)21
Deskami albo sklejką pozatykam. Jak będe sprzedawał to z czystym sumieniem dam w opisie jako dodatkowe wyposażenie "drewniane wstawki" :)21 :)21
gg: 9637404

Awatar użytkownika
bazant
 
 
Posty: 139
Rejestracja: śr lis 02, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: Limanowa
Kontaktowanie:

Post autor: bazant » czw cze 08, 2006 9:50 pm

co do czysszczenia ramy od srodka mam zamiar wygrzebac ze srodka co sie da , pozalepiac otwory (te oryginalne) i wlac jakiegos oleju do srodka. moze to bedzie robic :roll:
Mitsubishi Pajero 2,5 TD 1992r.
http://maryjan.wordsight.com

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt cze 09, 2006 6:27 am

bazant pisze:co do czysszczenia ramy od srodka mam zamiar wygrzebac ze srodka co sie da , pozalepiac otwory (te oryginalne) i wlac jakiegos oleju do srodka. moze to bedzie robic :roll:
Ja też musze się trochę wziąć za konserwacje ramy. Ale najpierw kupię jakąś piaskarkę. W najprostszej wersji to sprężarka za 400 zł i pistolet za 100 czy 200 a to się zwsze przyda. Tylko najpierw jeszcze Brazylia musi dojść do finału bo na nich obstawiłem, jak Canarinhos nie zawiodą to będe mogł kupić kilka takich :)21
gg: 9637404

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt cze 09, 2006 6:48 am

Aha... juz wypiaskujesz takim zestawem
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt cze 09, 2006 7:25 am

gri74 pisze:Aha... juz wypiaskujesz takim zestawem
A co to lipa ? Robiłeś takim czymś ??
Domyślam się że to nie będzie jakiś wypas ale chyba łatwiej będzie niż kątówką czy szczotka drucianą.
gg: 9637404

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt cze 09, 2006 8:14 am

Gęsior pisze:
gri74 pisze:Aha... juz wypiaskujesz takim zestawem
A co to lipa ? Robiłeś takim czymś ??
Domyślam się że to nie będzie jakiś wypas ale chyba łatwiej będzie niż kątówką czy szczotka drucianą.
:o rozbroiłeś mnie jeszcze bardziej niz tym pomysłem z olejem. Naprawde nie wiesz co to jest piaskowanie ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Gęsior
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr maja 18, 2005 9:56 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Gęsior » pt cze 09, 2006 8:37 am

Eskapada pisze:
Gęsior pisze:
gri74 pisze:Aha... juz wypiaskujesz takim zestawem
A co to lipa ? Robiłeś takim czymś ??
Domyślam się że to nie będzie jakiś wypas ale chyba łatwiej będzie niż kątówką czy szczotka drucianą.
:o rozbroiłeś mnie jeszcze bardziej niz tym pomysłem z olejem. Naprawde nie wiesz co to jest piaskowanie ??
Kolego wszechwiedzący ESKAPADA pomysł z olejem nie jest mój, aczkolwiek takie całkiem dno to chyba nie jest. Nie piaskowałem jeszcze to fakt, z czym się wogóle nie kryje. Ale dobrze że mamy kolegę na forum, który wie wszystko (tak mu się przynajmniej wydaje). Chociaż dla mnie osobiście to jest tylko kimś kto w temacie 4x4 siedzi dłużej niż większość forumowiczów i jest to jego chleb codzienny a większość to amatorzy. Ale kolega chyba trochę przecenia się a gdyby nie był tak złosliwy w przekazywaniu swojej wiedzy na pewno bardziej ceniony by był jako źródło informacji. A tak tylko wqrwia.
gg: 9637404

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pt cze 09, 2006 9:44 am

Gęsior pisze:
Eskapada pisze:
Gęsior pisze: A co to lipa ? Robiłeś takim czymś ??
Domyślam się że to nie będzie jakiś wypas ale chyba łatwiej będzie niż kątówką czy szczotka drucianą.
:o rozbroiłeś mnie jeszcze bardziej niz tym pomysłem z olejem. Naprawde nie wiesz co to jest piaskowanie ??
Kolego wszechwiedzący ESKAPADA pomysł z olejem nie jest mój, aczkolwiek takie całkiem dno to chyba nie jest. Nie piaskowałem jeszcze to fakt, z czym się wogóle nie kryje. Ale dobrze że mamy kolegę na forum, który wie wszystko (tak mu się przynajmniej wydaje). Chociaż dla mnie osobiście to jest tylko kimś kto w temacie 4x4 siedzi dłużej niż większość forumowiczów i jest to jego chleb codzienny a większość to amatorzy. Ale kolega chyba trochę przecenia się a gdyby nie był tak złosliwy w przekazywaniu swojej wiedzy na pewno bardziej ceniony by był jako źródło informacji. A tak tylko wqrwia.
dzieki takim jak @eskapada uczą sie ci którzy zaczynają, a dzieki nie wyszukanym otpowiedzim, łatwiej się utrwala wiedza. :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt cze 09, 2006 10:19 am

@ Gęsior zadałem Ci pytanie czy na pewno nie wiesz co to jest piaskowanie bo uwierz mi ze po tym pomysle z wlaniem oleju do ramy to myślałem ze żartujesz... Powiedz mi jak miałes zamiar WYGRZEBAĆ cos ze śrdoka ramy ?? !! Chłopie zastanów sie jest fizycznie nie możliwe ze wzgledu na na wielkość otworu !! to nie jest rura od gazociągu FI 2300 mm mm do ktrórej wleziesz ze szczątką drucianą to raz !! Ze względu na jej kształ domniemana szczotka druciana na kiju od miotły tez odpada wiec ...wa mać jak ?? Ja Ci powiem jak PIASKUJE SIE taką rame urządzeniem które za pomocą sprężonego powietrza i specialnego pistoletu wyrzuca z duża siła ziarnka suchego kopalnianego piasku. Docierają one wszędzie i z taka siła ze zostaje tylko czysty metal. A pomysł który mnie rozbroił to zatakanie ramy i wlanie oleju ..... ja to zostawie bez komentarza jedyne o co Cie poprosze to o wytłumaczenie ja chciałeś zatkać rame ??

Ciebie moje posty w q... cóz ja sie z tym licze ze jak sie upublicznia swoje wypowiedzi to trzeba sie liczyć z krytyką innych lub innym zadaniu na ten sam temat. Natomiast mnie twoje wypowiedzi nie w q.... tylko zastanawiają jak można miec takie pomysły nie tyle pozbawione wiedzy technicznej co zdrowo rozsądkowego myślenia.. wiec ponowie pytania:
1) jak chciałeś wygrzebać cos ze śrdoka ramy
2) jak chciałeś uszczelnić rame
3) w jakim celu chciałeś nalac olej
4) ile jakie otwory zatkałeś styropianem
5 ) czy otwory od czoła ramy z porzodu i tyłu gdzie są przykręcone zderzaki tez zatkałeś ??

Twoje pomysły można porównac do odpalania papierosa mitaczem płomieni jest to pewnie wykonalne ale głupie !!
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt cze 09, 2006 12:23 pm

Eskapada pisze:(...) można porównac do odpalania papierosa mitaczem płomieni jest to pewnie wykonalne ale głupie !!
że ja o tym wcześniej nie pomyślałem :evil:

:)21
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości