Pajero long

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Pajero long

Post autor: Bng862 » pt cze 23, 2006 4:50 pm

Witam!!
Mam kilka pytań odnośnie tego auta!Chce go nabyć w rozliczeniu.O aucie wiem że jest z 1997 roku,silnik do bani(zatarty),5 dzwiowy w skórze itp.I mam pytanko jaki tam siedzi silnik 2.8Td i intercooler czy występowały inne jednostki,i czy łatwo jest z częsciami albo kupnem całego silnika na wymianę??Jak auto sprawuje się ogólnie teren/szosa!?Czy występują blokady i na co zwracać uwagę.Z góry dzięki za odp. !!
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt cze 23, 2006 5:20 pm

1. nowy używany motor 2.8 to wydatek od 4.500 zł do 8.000 tys zł
2. Inne motory w Pajero II to: 2,5 TDI oraz benzynowe V6 3.0 oraz 3,5. Ale do skrznia mosty 2.8 nie są kompatibilne z w/w silnikami
3.Auto na szosie i w terenie sprawdza sie nalpiej w swojej klasie czyli aut z przednim nie zależnym zawieszeniam. Terrana Ople Isuzi ustepuja jakością wykonania oraz zaawansowaniem technolgicznym. Tylko Tojka J9 moze i jest konkurentem
4. W tym roczniku będziesz miał skrzynie Super Selct 4WD czyli z między osiowym mechanizmem różnicowym tak wiec tak wiec centralna blokada jest w standarcie oraz 100 % na tylny powinna być na 99 % ale zdażały sie egzemplarze bez
5. 2.8 D jest to bardzo fajna jednoska napędowa ale w europie z tym motorem było najmniej sprzedanych aut co wpływa na ceny używanych maneli. Najpopularniejszym silnikiem stosowanym w europejskich samochdach Mitusbishi to motor 2.5 TDI ( 4d56 ) montowany do pierwszej generacji Pajero oraz drugiej do dnia dzisieszjego w L200 AD 2006 oraz w Hjundaj Galoper.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
baluu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 21, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: baluu » sob cze 24, 2006 1:06 pm

z Tym kupnem to kwesita czy masz dojście do części i silnika bo w ciemno motor kupowac to nie ma sensu ja mam 2,5tdi i nie narzekam na niego. Szczerze to Twój to takie autko bardziej szpanerskie niż w teren samo za siebie mówi skóra itp. wiec wybór nalezy do Ciebie. Ale ogólnie te auto są bardzo dobre i polecam
M Pajero 2,5 TDi 93r. + Fulda Tramp 4x4 TRack = Klęska Leśnym Drogom

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob cze 24, 2006 3:57 pm

baluu pisze: Szczerze to Twój to takie autko bardziej szpanerskie niż w teren samo za siebie mówi skóra itp. wiec wybór nalezy do Ciebie.
jesteś w mylnym błędzie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » sob cze 24, 2006 4:44 pm

Auto raczej ma służyc na szose,z czasu teren, z przyczepką ,do terenu ostrego mam dwa pozostałem auta.Myśle że 125 kucy wystarcza na drogę i jest dynamiczne :roll:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
baluu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 21, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: baluu » sob cze 24, 2006 4:54 pm

Bng862 pisze:Auto raczej ma służyc na szose,z czasu teren, z przyczepką ,do terenu ostrego mam dwa pozostałem auta.Myśle że 125 kucy wystarcza na drogę i jest dynamiczne :roll:
no jelsi ma miec takie przeznaczenie to czemu nie !
M Pajero 2,5 TDi 93r. + Fulda Tramp 4x4 TRack = Klęska Leśnym Drogom

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » sob cze 24, 2006 4:58 pm

aaaa...i jeszcze jedno czy auta miały klime i inne bajery??
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

waldi_d
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: czw gru 08, 2005 10:45 pm
Lokalizacja: Oleszyce

Post autor: waldi_d » sob cze 24, 2006 8:29 pm

Miały wiele bajerów, klime powinień mieć na 100%, ABS, elektryka, regulacja twardości zawieszenia, el. duzy szyberdach
Pajero 2.5 TD 97r, krótkie. Jeep Grand Cherokee 4.0 + LPG.

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » ndz cze 25, 2006 11:26 am

No to fajnie :) Auto jest w Mińsku maz. i powienem obejrzeć w ten wtorek ewentualnie jutro.Zdam szczegóły jak go obejrze :wink:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn cze 26, 2006 12:32 pm

Auto obejrzane...ogólnie jest nieżle,niejest dużo zniszczone :)2 A z silnikiem jest następująco:gośc ma 2 silnik 2.8 Tdi,jeden zagotowany a drugi coś z głowicą ma.Wszysko jest kompletne,skrzynia siedzi nie ruszana.Myśle że z 2 motorów można 1 dobry złożyć :)2 Wyposażenie ma super,klima,pełna elektryka,szyber el,skórka,podgrzewane fotele itd...itd.
Z kupnem dowiem się dopiero w srodę,trzeba gadać z komornikiem :wink:
Kilka fot:
http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 0042gg.jpg

http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 0383rv.jpg
http://img49.imageshack.us/my.php?image ... 3210qh.jpg
A i jeszcze takie pytanko co to są za skrzynie "Select" coś więcej o nich??Myślałem że to coś będzie w automacie ale to zwykły manual!?
Ostatnio zmieniony pn cze 26, 2006 12:40 pm przez Bng862, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 26, 2006 12:38 pm

Są dwa rodzaje skrzyń w Mitsubishi Pajero
1. Easy selekt. bez centarlnego mechnizmu różnicowego, czyli ptrzód dopinany na zywca
2. Super selektr tu masz wszystko co tylko moze być i jak jest ta skrzynia to ma na 100% blokade tylnego dyfra

a co do silnika to bym raczej uważał, jak ma coś z głowicą to pewnie ugotowana, albopeknieta

ludzie cholują tymi autkami przyczepy np. lawety i zapierda... ja jak nienormalni nie pilnując temp. no i bec, po motorze, a w instrukcji pisze do jakies masy można cholować z napedem tylko na tył a z jakim tylko z napedem na 4, ale na to nikt nie patrzy a potem płacz, porozmawiaj z kolegą /Waldi d/ to coś ci na ten temat powie
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn cze 26, 2006 12:42 pm

Z tyłu na kole pisało super select własnie tak :)2
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pn cze 26, 2006 12:55 pm

tak powinno pisac na srodku zegarów
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » pn cze 26, 2006 1:04 pm

Tam się mało patrzyłem,był tylko rys z narysowanym układnem 4wd,na którym był zaznaczony mech.miedzy osiowy i z tyłu most czyli pewnie blokada bo z przodu już nie było ,po zblokowaniu pewnie ma sie swiecić kontrolki ostrzegawcze a myśle że w eaesy selecy nie było by takiego schematu :roll: .A super select piasało na pokrowcu koła zapasowego :)2
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
baluu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 21, 2006 9:32 am
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: baluu » pn cze 26, 2006 2:20 pm

ja mam podobne pajerkotylko starsze i bez skóry i bez klimy a poza tym to fajne autko polecam tylko już wspomniane zostało uważaj z motorem
M Pajero 2,5 TDi 93r. + Fulda Tramp 4x4 TRack = Klęska Leśnym Drogom

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn cze 26, 2006 4:17 pm

Eskapada pisze:... Najpopularniejszym silnikiem stosowanym w europejskich samochdach Mitusbishi to motor 2.5 TDI ( 4d56 ) montowany do pierwszej generacji Pajero oraz drugiej do dnia dzisieszjego w L200 AD 2006 oraz w Hjundaj Galoper...
i Pajero Sport zdaje się ciągle
jak już udowodnilismy to bardzo dobra sprawdzona konstrukcja jest :wink:
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4115
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr cze 28, 2006 9:25 am

Bng862 Posiadam podobną Pojarke z 98' 2.8TD Long od kilku miesięcy. Trzeba przyznac ze jak na "epoke" w ktorej powstała mysl konstrukcyjna tego auta to jest całkiem nowoczesne.

Moze zaczne od silnika:
jedyny mankament - czesci (dostepnosc i ceny) jeszcze nie było mi nic potrzebne ale profilaktycznie sprawdzałem - nie jest wesoło (mozna sie pocieszac tym ze te silniki nie posiadają żadnych przypadłosci typu zrywające sie paski rozrządu - posiada lancuch - czy pekające głowice jak w 2.5TD).
zalety - bardzo wysoka kultura pracy, az zadziwiające w aucie terenowym, mam tez Toledo II TDI 110 KM i jest o niebo wiekszym klekotem (na zewnątrz)
- dobra proporcja mocy i momentu (prawie 300Nm) do masy auta, radzi sobie znakomicie (z automatem toche mozolne przy rozpedzaniu, z manualną skrzynią napewno jest duzo lepiej).
- akceptowalne spalanie 11-12l na 100km z automatem (oczywiscie na asfalcie)
- moim zdaniem najbardziej odpowienia jednostka napedowa do tego auta.

Jazda asfalty/teren.
Na asfalcie prowadzi sie znakomicie, byłem zaskoczony, spodziewałem sie ze bedzie gorzej bo w koncu to auto terenowe. Bardzo duży komfort podrozowania, przy 100km/h jest cicho i bez niebezpiecznych przechyłów.
W tej kategorii jest bardzo dobrze.
W terenie nie miałem go okazji konkretnie przetestowac. Na polnych drogach przydaje sie regulacja zawieszenia (na "soft" jest git) Przy 2H i niewielkim blotku było kaput ale mam uniwersalne opony wiec nie ma co sie dziwic, 4H i jakos powoli polazł. Zostanie przy asfaltach, w teren raczej konieczne male modyfikacje (choc kaleką nie jest bo blokady tylnego i centralnego moechanizmu roznicowego są no i reduktor).

Napędy:
Posiada Super Selekt ale jeszcze w pelni zalet tego wynalazku nie mialem okazji doswiadczyc. Z tego co słyszałem przy Super Selekt da rade na 4H po asfalcie ale jakos do tego nie jestem przekonany (to nie quattro) Moge jeszcze dodac ze przełączanie napedow odbywa sie z wielką kulturą, plynnie, bez szarpnięc, prawie niezauważalnie, kontrolki na desce rozdzielczej są przydatne i ułatwiają kontrole nad tym co sie dzieje z napędami.

Co do wyposazenia to bywa czasem tego zbędnie dużo. U mnie np. tempomat, webasto, centralny z pilotem i domykaniem szyb i takie tam pierdoły.
Bardzo dobra klimatyzacja, bez problemu i w moment chłodzi całkiem duzą bude np. Toledo sie nie umywa.

Podsumowując to jest calkiem udane auto, częsciej przyjemnie zaskakuje niz przykro rozczarowuje.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 28, 2006 11:20 am

Videlec pisze:Bng862 .
Napędy:
Posiada Super Selekt ale jeszcze w pelni zalet tego wynalazku nie mialem okazji doswiadczyc. Z tego co słyszałem przy Super Selekt da rade na 4H po asfalcie ale jakos do tego nie jestem przekonany (to nie quattro)
.
do tego fragmentu i ponieżej tego fragmentu wszytsko jest OK :)2 ale to co jest podkreślone jest DUŻYM BŁĘDEM pewnie nie zamierzonym wynikającym z nie wiedzy ale zawsze błędem !!
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr cze 28, 2006 11:25 am

Eskapada pisze:
Videlec pisze:Bng862 .
Napędy:
Posiada Super Selekt ale jeszcze w pelni zalet tego wynalazku nie mialem okazji doswiadczyc. Z tego co słyszałem przy Super Selekt da rade na 4H po asfalcie ale jakos do tego nie jestem przekonany (to nie quattro)
.
do tego fragmentu i ponieżej tego fragmentu wszytsko jest OK :)2 ale to co jest podkreślone jest DUŻYM BŁĘDEM pewnie nie zamierzonym wynikającym z nie wiedzy ale zawsze błędem !!

Eskapada po co go wyprowadzać z błędu, niech żyje w nieświadomości :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4115
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr cze 28, 2006 3:00 pm

gebels pisze: Eskapada po co go wyprowadzać z błędu, niech żyje w nieświadomości :)21
Jesli napisałem cos niezgodnego z prawdą to należy to skorygować!!

Mam to auto od niedawna, to moja pierwsza terenowka, instrukcji obslugi brak wiec posługuje sie nim wg mojej motoryzacyjnej intuicji :wink:

Chodzi o 4H na asfalcie?? Napisałem ze "słyszalem" - informacja pochodzi z katalogu AUTA TERENOWE wydawnictwa Auto Swiat (chyba :-? ) i ze "jakoś do tego nie jestem przekonany (to nie quattro)" znaczy ze nie chce mi sie wierzyc ze da rade 4H po czarnym.

Nie mialem w zamiarze wprowadzac nikogo w błąd ani "popisywać" sie swoją niewiedzą.

Dla jasnosci: czy Super Selekt czy Easy Selekt zawsze 4H tylko w teren!!
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr cze 28, 2006 3:18 pm

Videlec pisze:
gebels pisze: Eskapada po co go wyprowadzać z błędu, niech żyje w nieświadomości :)21
Jesli napisałem cos niezgodnego z prawdą to należy to skorygować!!

Mam to auto od niedawna, to moja pierwsza terenowka, instrukcji obslugi brak wiec posługuje sie nim wg mojej motoryzacyjnej intuicji :wink:

Chodzi o 4H na asfalcie?? Napisałem ze "słyszalem" - informacja pochodzi z katalogu AUTA TERENOWE wydawnictwa Auto Swiat (chyba :-? ) i ze "jakoś do tego nie jestem przekonany (to nie quattro)" znaczy ze nie chce mi sie wierzyc ze da rade 4H po czarnym.

Nie mialem w zamiarze wprowadzac nikogo w błąd ani "popisywać" sie swoją niewiedzą.

Dla jasnosci: czy Super Selekt czy Easy Selekt zawsze 4H tylko w teren!!

Co tak ciśnieniujesz

generalnie przy super selekcie mozna pomykac po czarnym na x4, tylko pytam poco, osiagi maleja wiecej spali

a jak na samym tyle nie wyrabia bo np. jest szklanka na drodze to nieważne czy to jest na czarnym czy szuter zapinasz 4 buty i dawaj

1. super selekt to pernamentny napęd na cztery buty z centralnym mechanizmem różnicowym /można go blokować/
2. easy selekt to stały napęd na tył z "na żywca" dopinanym przodem /brak centralnego mechanizmu różnicowego/

taki easy selekt ma większość autek np. patrol, terrano czy Pajero I

a w autoświecie to różne pierdoły piszą w zależności kto akurat się u nich reklamuje czy w inny sposób daję im kasę /np. art. sponsorowany/

poszukaj dobrze testu np. opon w tym czasopiśmie, raz np. kormoran model x jest super a drugim razem jest syf, to samo dotyczy samochodów

aż mnie ręce zabolały od stukania w klawisze

no :)21


a tak na sam koniec to częśćiej używa opcji szukaj bo takie tematy już multum razy się pojawiały
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4115
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr cze 28, 2006 4:12 pm

gebels nie cisnieniuje :wink: wszystko git :)2 tylko lubie jasnosc i sam tez nie chce wprowadzać zamieszania.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw cze 29, 2006 7:33 am

Wspomniany przez Ciebie napęd quatro jest nazwą zastrzeżoną dla Audi.Nie jest to techniczna nazwa tylko strikte marketingowa. Audi ma naped na cztery koła oraz centralny mechanizm różnocwy zwany TORSEN od dwóch angielskich słów TORque - moment i SENsing -wyczucie.
Mistusbishi nie użwya torsena tylko ma swój własny w pełni mechaniczny napęd na cztery koła zwany Super Select 4WD. Inne samochdy marki jak np Land Rover tez maja stały napęd na 4 koła i nie jest to Torsen - quatro Jeep stosuje stały napęd na 4 koła Quadra Track I lub II...... itp itd

TAK WIEC NIE SIEJ MAŁEŁ HERZJI NA FORUM I SAM NIE PANIKUJ MOŻESZ JEDZIC Z NAPEDEM NA 4 KOŁA ZAWSZE, WSZEDZIE KIEDY MASZ NA TO OCHOTE - BEZ WZGLEDU OD WARUNKÓW DROGOWYCH

http://www.torsen.com

http://www.mitsubishi-motors.com/corpor ... e/4wd.html
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4115
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » czw cze 29, 2006 8:40 am

Eskapada pisze:Wspomniany przez Ciebie napęd quatro jest nazwą zastrzeżoną dla Audi.Nie jest to techniczna nazwa tylko strikte marketingowa. Audi ma naped na cztery koła oraz centralny mechanizm różnocwy zwany TORSEN od dwóch angielskich słów TORque - moment i SENsing -wyczucie.
Mistusbishi nie użwya torsena tylko ma swój własny w pełni mechaniczny napęd na cztery koła zwany Super Select 4WD
Toć przecie nie napisałem ze quattro jest w Mitsu :wink:

Nie ma o co kruszyc kopii.

Skoro nie ma tej nieszczesnej instrukcji to moze wyjascicie mi do czego jest w PII pare guzików, po co mam zgadywać.

CRUISE - po lewej stronie przy tablicy zegarów
R\D LOCK - obok gniazda 12V na tunelu srodkowym
A\T MODE - też na tunelu srodkowym (cos do aut. skrzyni)

no i jak sie zapina blokady mech. rozn.
Ostatnio zmieniony czw cze 29, 2006 9:12 am przez Videlec, łącznie zmieniany 1 raz.
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw cze 29, 2006 8:49 am

R/D lock to blokowanie tylnego dyfra

a jak blokujesz centralną różnicówkę to popatrz na wajche od napędów

czyli do tyłu masz tył, wajcha do przodu masz 4 i tak dalej i tak dalej

o kurde teraz popatrzyłem dopiero że ma automata :)21
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość