L200 - mam zderzakowo/olejowego dylemata ...

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

L200 - mam zderzakowo/olejowego dylemata ...

Post autor: Fox » wt sie 01, 2006 8:05 pm

Jak już napisałem w innym temacie z racji tego, że rozbebeszyłem eL-kę (zdemnotowana pozostałość po zderzaku, chłodnica oleju, wiatrak od klimy i takie tam różne osłony) postanowiłem trochę pozmieniać.
Po pierwsze primo:
Zastanawiam się czy łatwo można zamienić zderzak z modelu 2001 (taki miałem) na zderzak z modelu 2002 - dla ułatwienia dodam, że model 2001 ma zderzak z czterema otworami (2 kierunki i 2 czarne zaślepki pod nimi) a nowszy (2002) już tylko 2 otwory na kierunki i wybranie pod grill. Pytam o to z czysto finansowego względu - nowszy jest znacznie tańszy !!
Po drugie primo:
Zmieniam przy okazji olej - chłodnicę oleju trochę szlag trafił. Dylemat jest następujący; auto ma 5 lat i 115000 km przebiegu. Jestem 2 właścicielem, więc nie ma mowy o cofaniu licznika czy innych kombinacjach. Do tej pory jeździło na oleju Mobil 1 5W50 (syntetyk) ale ostatnio zauważyłem, że olej zaczyna przypominać mazut i to raptem po 3000 przejechanych kilometrów. Pojawiły się też "ślimaczenia" oleju w okolicy turbiny, porywy zaworów. Zastanawiam się czy nie pora zmienić olej na np. Mobil 1 10W40 (semisyntetyk).
Co Wy na to ??

Pozdrowienia
Fox
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » wt sie 01, 2006 8:30 pm

zderzak zostaw 3-czesciowy
-jest inna atrapa
-inne wzmocnienie zderzaka
-inne halogeny i swiatelka
-inne wzmocnienie czolowe
-inne chlodnice

widzisz chodzi tu o to,ze sam zderzak nie jest drogi, drogie sa pierdoly pod nim

ja kilka dni temu poskladalemn mojego, a wiec jestem w temacie

jak potrzbujesz cos z przodu to napisz na privat...
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » wt sie 01, 2006 8:42 pm

To znaczy, że nie jest to takie proste :( Wlot powietrza wiem, że jest inny - zastanawiam się tylko nad rozmieszczeniem mocowania nowszego i starszego grilla - też jest różne ?? Kierunkowskazy (całe) też nie pasują?? Ale największe jaja są z chłodnicami - jest inny układ ?? Masz jakieś fotki po zdemontowaniu ?? Trochę dużo tych pytań ... Wysłałem też PW
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » wt sie 01, 2006 8:46 pm

Wymiana oleju na "gęstszy" nie usunie wycieków. Po takim przebiegu małe wycieki to nic strasznego. Uszczelki pracują wraz z silnikiem więc się zużywają. Trzeba je wymienić. Jeśli wycieki w okolicy turbiny pojawiają się koło węży, to turbina puszcza olej wewnątrz, i nawet wymiana węży nic nie pomoże, trzeba wymienić tulejki i uszczelnienia, ale to droga impreza. Jeśli na przewodzie zasilającym- to wymienić podkładki miedziane, lub cały przewód.
Gęstnienie i czernienie oleju To objaw normalny, będzie nasilał się wraz z przebiegiem silnika - i w tym przypadku zmiana jakości oleju nic nie da. :cry:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » wt sie 01, 2006 8:52 pm

chlodnica w nowszym jest o okolo10cm wyzsza :)3

gra niewarta swieczki

a nawet mysle ze ten stary jest ladniejszy

a nakladka zderzaka w Poznaniu byla za 70zl :o
gdzie jedna czesc starego to okolo 200zl

nie przerabiaj

bo za czesci w allegro i gieldzie samochodowej wolaja tyle co za czesci do lexusa,czy mercesesa s klsy z 2002 roku :o

np. dach cena 7500zl
reflektor -500zl
atrapa 400zl
tylna szyba 1000zl

itd itd....

zobacz tu :)21 :)23

http://www.allegro.pl/item117016222_mit ... l_200.html

gosc zwariowal


to do mercedesa e klasy 2005 mozna dostac za 5000tys gdzie samochod warty 150tys a nie 30tys
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » wt sie 01, 2006 8:54 pm

Zadałem "pytanie olejowe" dlatego, że słyszałem że syntetyki mają właściwości czyszczące nagary w silniku - a to ma wpływ na jego szczelność. Dlatego myślę o zmianie na "gęstszy".
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » wt sie 01, 2006 8:57 pm

JONY B pisze:
gosc zwariowal ...
To dość delkatnie powiedziane ... :)27
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » wt sie 01, 2006 8:57 pm

a z olejami to roznie......

kazdy wierzy inaczej.

ja leje zawsze mineralny castrol i zmieniam co 10tys
inni inaczej.......
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » wt sie 01, 2006 9:21 pm

Fox pisze:Zadałem "pytanie olejowe" dlatego, że słyszałem że syntetyki mają właściwości czyszczące nagary w silniku - a to ma wpływ na jego szczelność. Dlatego myślę o zmianie na "gęstszy".
Również na trwałość. Syntetyki dłużej utrzymują silnik w czystości, w kanałach nie odkładają się produkty tarcia i spalania. Nie krążą wraz z olejem i nie rysują powierzchni trących, poprzez to silnik dłużej utrzymuje swoje parametry. Moim zdaniem lepiej zmienić uszczelkę za 20 pln i cieszyć się przebiegiem o kilka tysięcy dłuższym. :D
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt sie 01, 2006 9:48 pm

cze fox

nowoczesne oleje typu mobil 1 mają silne właściwości czyszczące
ale skoro stosujesz go od początku to zadnych nagarów nie masz
jeżeli zmienisz na gorszy olej to wtedy się pojawią
zasada jest prosta .. stosuj najlepszy olej a silnik odpłaci bezawaryjnością przez wiele set tysięcy kilometrów .
inna sprawa jak całe życie pyciłeś na lotosie albo rzepakowym, wtedy może być tak że silnik się tylko na nagarach trzyma.
więc oleju nie zmieniaj chyba ze na 0W40 mobil 1 supersyn turbodiesel

co do zderzaka pomyśl o stalowym.. chyba już czas
długi może więcej

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » wt sie 01, 2006 10:02 pm

Witka Bartek, największy problem jest w tym, że auto do 98000 km przebiegu jeździło na nie wiem czym - dziwne to trochę ale po prostu w książce serwisowej nie było zapisane jaki olej serwis w Austrii zalewał. Zaraz po przywleczeniu go do Polski zmieniłem rozrząd (uszczelniacze na wałkach też 8) ), filtry i olej. No właśnie ten olej - kolega z serwisu Mitsubishi zalecił 5W50 i tego się przez 2 wymiany trzymałem. Odnoszę wrażenie, że to co spuszczam z silnika (przy wymianie co 8 tyś.) jest coraz gorsze. Jak kupiłem auto silnik był suchy, teraz zaczyna ślimaczyć na niektórych uszczelkach. Stąd dylemat olejowy.
Zderzak stalowy narazie nie wchodzi w rachubę - L200 robi za "plaskacza" z dużym bagażnikiem. Wożę nim swój cały szpej nurkowy - więc w teren mi go trochę szkoda. Poza tym lepiej się czuję na fotelu pilota - kierowca terenowy ze mnie taki se .... :)
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt sie 01, 2006 10:10 pm

dwie wymiany mówisz.. więc wyczyściło co miało wyczyścić ..
to jak w teren nie jeździsz to gdzie zderzak urwałeś??
długi może więcej

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » śr sie 02, 2006 6:27 am

pancziki pisze: to jak w teren nie jeździsz to gdzie zderzak urwałeś??
"Dzwonka" wykonałem - zdarza się ... 8)
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5560
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr sie 02, 2006 7:05 am

znowu :)21

chyba jednak zrób stalowy
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » śr sie 02, 2006 7:10 am

Poprawiłem to z zimy :)21 Mniej/więcej w tym samym stylu - ale zderzak już tym razem nie wytrzymał 8)
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » śr sie 02, 2006 8:34 am

pancziki pisze:... chyba ze na 0W40 mobil 1 supersyn turbodiesel..
Bez sensu w naszych warunkach klimatycznych, chyba że do końca roku bedzie pogoda jak w lipcu :)21

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » śr sie 02, 2006 8:36 am

pancziki pisze:cze fox

nowoczesne oleje typu mobil 1 mają silne właściwości czyszczące
ale skoro stosujesz go od początku to zadnych nagarów nie masz
jeżeli zmienisz na gorszy olej to wtedy się pojawią
zasada jest prosta .. stosuj najlepszy olej a silnik odpłaci bezawaryjnością przez wiele set tysięcy kilometrów .
inna sprawa jak całe życie pyciłeś na lotosie albo rzepakowym, wtedy może być tak że silnik się tylko na nagarach trzyma.
więc oleju nie zmieniaj chyba ze na 0W40 mobil 1 supersyn turbodiesel

co do zderzaka pomyśl o stalowym.. chyba już czas
MASZ RACJE,ALE TYLKO JESLI KUPILES NOWY SAMOCHOD

bo jesli ie wiesz co i kiedy ktos lal przed toba to zmiana na lepszy nie ma najmniejszego sensu
ل يشل على تايرين

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość