koła 33" a mosty
Moderator: Kosiarz
koła 33" a mosty
Witam
Czy mosty Pajero 2.5 TD 90r wytrzymają takie koła??
Ktoś jezdzi na podobnym rozmiarze??
Czy mosty Pajero 2.5 TD 90r wytrzymają takie koła??
Ktoś jezdzi na podobnym rozmiarze??
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
przy normalnym upalaniu na bardzo dlugo. Przegladam regularnie australijskie forum klubowe Mitsubishi i praktycznie rzecz biorąc wszyscy tam jeżdzą na 33.BooBoo pisze:Jak długo?
Po 2 BooBoo 31 to wymiar standartowy do Pajero - fakt że po 1994 były one zakładne - tak wiec 33" nie stanowi jakiegos wyzwnia dla mostów w Mitsubishi. Gorzej moze być ze starym reduktorami a dokłanie rzecz biorąc z łańcuchami. Jak wiesz naprzykładzie Krzyska łańcuch lubi sie zweryfikować.
W razie W jakbyś chciał wybrówbować 33x12 to daj znac - zrobimy akcje i sie przełoży z mojego na Twój


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Wiesz że nawet bardzo chętnieEskapada pisze:przy normalnym upalaniu na bardzo dlugo. Przegladam regularnie australijskie forum klubowe Mitsubishi i praktycznie rzecz biorąc wszyscy tam jeżdzą na 33.BooBoo pisze:Jak długo?
Po 2 BooBoo 31 to wymiar standartowy do Pajero - fakt że po 1994 były one zakładne - tak wiec 33" nie stanowi jakiegos wyzwnia dla mostów w Mitsubishi. Gorzej moze być ze starym reduktorami a dokłanie rzecz biorąc z łańcuchami. Jak wiesz naprzykładzie Krzyska łańcuch lubi sie zweryfikować.
W razie W jakbyś chciał wybrówbować 33x12 to daj znac - zrobimy akcje i sie przełoży z mojego na Twój![]()

Tylko wzrok mi naprawią i w 2 tygodnie bedę gotów do jazdy.
A góry są piękne jesienią.
Na razie to i tak mam za szybki reduktor to co bedzie przy 33. Trzaby coś pomotać z przełożeniami.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
Łańcuch jest cześcią eskploatacyjną i normalnym jest to że sie w miare upływu czasu sie zużywa a załorzenie wiekszych opon przyspiesza ten proces. Przyspiesza i to znacze ale z prostego powodu - bo wieksze koła zakladamy do 10, 15 i 20 letnich samochdów które mają tyle samo letnie łańcuchyMACIEK27 pisze:Z przodu moim zdaniem przeguby moga dostac na 33 calach i reduktor (łancuch w reduktorze nie wytrzyma - rozciaga sie ).

Przegubom 33" też nie wydłużą zycia ale i tez jest to element który podlega normalnemu zużyciu tak czy owak tragedi nie ma - nie lecą one na łeb na szyje.
Najbardziej niszczycielską siłe ma ciśnienie kierowcy ono przy pomocy opony o wymiarze 29x9,50 może zmielić dwa mosty i zwybuchować motor

BooBoo ostanio w Lublinie rozmawiałem ze Zbowidem i oglądalem jego syfa - mysle ze on sie miarodajnie wypwie na teamt jazdy na 33x12,50 plus Pajero I V6

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Jeżeli chodzi o nazwę jakiej użyłeś w stosunku do naszego autka to moja Żona czuje się urażonaEskapada pisze:Łańcuch jest cześcią eskploatacyjną i normalnym jest to że sie w miare upływu czasu sie zużywa a załorzenie wiekszych opon przyspiesza ten proces. Przyspiesza i to znacze ale z prostego powodu - bo wieksze koła zakladamy do 10, 15 i 20 letnich samochdów które mają tyle samo letnie łańcuchyMACIEK27 pisze:Z przodu moim zdaniem przeguby moga dostac na 33 calach i reduktor (łancuch w reduktorze nie wytrzyma - rozciaga sie ).Jestem święcie przekonany że nowy łancuch wytrzyma długo, długo a że kosztuje tyle co 3 opony BFG MT 33x12,50 to juz inna bajka.
Przegubom 33" też nie wydłużą zycia ale i tez jest to element który podlega normalnemu zużyciu tak czy owak tragedi nie ma - nie lecą one na łeb na szyje.
Najbardziej niszczycielską siłe ma ciśnienie kierowcy ono przy pomocy opony o wymiarze 29x9,50 może zmielić dwa mosty i zwybuchować motor![]()
BooBoo ostanio w Lublinie rozmawiałem ze Zbowidem i oglądalem jego syfa - mysle ze on sie miarodajnie wypwie na teamt jazdy na 33x12,50 plus Pajero I V6

Nie widzę żadnych problemów z wytrzymałością ale trzeba zmienić sprzęgiełka na ręczne bo automaty "puszczają" w ciężkich podjazdach a po za tym to wszystko OK - czuć trochę po kieszeni przy normalnej jeździe na czarnym - trafia się co jakiś czas....
Nie wiem ile waży koło z 31" ale 33" ważą 37 kg bez kilku deko... więc różnica jest nieduża...
Jak masz jakieś konkretne pytania to pisz

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

troche racjii jestEskapada pisze:Łańcuch jest cześcią eskploatacyjną i normalnym jest to że sie w miare upływu czasu sie zużywa a załorzenie wiekszych opon przyspiesza ten proces. Przyspiesza i to znacze ale z prostego powodu - bo wieksze koła zakladamy do 10, 15 i 20 letnich samochdów które mają tyle samo letnie łańcuchyMACIEK27 pisze:Z przodu moim zdaniem przeguby moga dostac na 33 calach i reduktor (łancuch w reduktorze nie wytrzyma - rozciaga sie ).Jestem święcie przekonany że nowy łancuch wytrzyma długo, długo a że kosztuje tyle co 3 opony BFG MT 33x12,50 to juz inna bajka.
Przegubom 33" też nie wydłużą zycia ale i tez jest to element który podlega normalnemu zużyciu tak czy owak tragedi nie ma - nie lecą one na łeb na szyje.
Najbardziej niszczycielską siłe ma ciśnienie kierowcy ono przy pomocy opony o wymiarze 29x9,50 może zmielić dwa mosty i zwybuchować motor![]()
BooBoo ostanio w Lublinie rozmawiałem ze Zbowidem i oglądalem jego syfa - mysle ze on sie miarodajnie wypwie na teamt jazdy na 33x12,50 plus Pajero I V6

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
Zbowid - najbardziej mnie interesują przełożenia - jeździsz na oryginalnym reduktorze od V6? Jak dla mnie na 31 to mógłby być jednak wolniejszy (wcześniej jeździłem na Sj z reduktorem od 410 i robiło b,dobrze).
Czy są jakieś zestawy (w przyzwoitej cenie) do zwiększenia przełożeń w reduktorze lub mostach, ewentualnie patenty typu mosty od 2,6. Chociaż z tego co się orientuje to podobnież tamte mosty jakieś niby słabsze (zasłyszane).
I tak mam trochę czasu póki mt się nie zedrą
Czy są jakieś zestawy (w przyzwoitej cenie) do zwiększenia przełożeń w reduktorze lub mostach, ewentualnie patenty typu mosty od 2,6. Chociaż z tego co się orientuje to podobnież tamte mosty jakieś niby słabsze (zasłyszane).
I tak mam trochę czasu póki mt się nie zedrą

Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
NO dobrze, ale bez liftu budy nie da rady, chyba że z max ET na felgach+dystanse i pół metra pasa transmisyjnego na błotnikac. Próbowałem założyć 33x12,5 do siebie i niestety przy max skręcie obcierały o zawias. Dlatego zdecydowałem się na 32x11,5 bez bodyliftu.Eskapada pisze:[...Przegladam regularnie australijskie forum klubowe Mitsubishi i praktycznie rzecz biorąc wszyscy tam jeżdzą na 33. ..
opon do Pajero 33x12.50 bez wymiany felg na felgi z większym odsadzeniem nie da sie założyc: na dzien dzisiejszy to DOTZ ma idealna felge 8,50x15 ET -30 - faktem jest że poszeżenia musza być tak około 6-8 cm. Body lift raczej konieczny 4-5 cm - bo na drązkach auto mozna podnieść max 35 mm
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Reduktor mam oryginalny od 3,0V6. Żadnych zmian i ingerencji w zespół napędowy nie robiłem, buda i owszem podniesiona o 4 cm, amorki Heavy Duty Truck - gazowe więc zachowanie autka też jest fajne...BooBoo pisze:Zbowid - najbardziej mnie interesują przełożenia - jeździsz na oryginalnym reduktorze od V6? Jak dla mnie na 31 to mógłby być jednak wolniejszy (wcześniej jeździłem na Sj z reduktorem od 410 i robiło b,dobrze).
Czy są jakieś zestawy (w przyzwoitej cenie) do zwiększenia przełożeń w reduktorze lub mostach, ewentualnie patenty typu mosty od 2,6. Chociaż z tego co się orientuje to podobnież tamte mosty jakieś niby słabsze (zasłyszane).
I tak mam trochę czasu póki mt się nie zedrą
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

można wymienić przełożenia w mostach - wałek atakujący i koło talerzowe ale jest to b. drogie i nie dostępne do wszystkich mostów w Mitsubishi. Tańszym rozwiązaniem jest zestaw redukcyjny do reduktora ale i on kosztuje około 3 tys zł z przesyłką z Australii ( bez opłat celnych VATBooBoo pisze:Zbowid - najbardziej mnie interesują przełożenia - jeździsz na oryginalnym reduktorze od V6? Jak dla mnie na 31 to mógłby być jednak wolniejszy (wcześniej jeździłem na Sj z reduktorem od 410 i robiło b,dobrze).
Czy są jakieś zestawy (w przyzwoitej cenie) do zwiększenia przełożeń w reduktorze lub mostach, ewentualnie patenty typu mosty od 2,6. Chociaż z tego co się orientuje to podobnież tamte mosty jakieś niby słabsze (zasłyszane).

Tak czy owak na 33" w terenie na reduktorze jest OK gorzej jest na szosie na piątym biegu.
W moim dyzlu 100 km /h = 2.900 / 3000 obr/min.
Predkość min na 5 biegu to powyżej 80 km/h - przy 31 60/70
Prędkośc max 120 km /h
Ale o dziwo z 2 biegu mozna prawie bez gazu ruszyć

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Wszystko o czym piszecie to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Pajero nie nadaje się na extremalne upalanie a takie przeróbki do tego zmierzają. A jak widać na załączonym obrazku (patrzcie post założony przez Eskapadę o transsyberii) wystarczy seryjny pajac żeby wyjechać na wyprawę. A jak ma być extrem to trzeba sobie było samuraje pokupować a nie pajace-taniej by wyszło bo cały reduktor 200-300 zyli kosztuje i jak się ukręci to mu ch.w.d.
Chyba od samuraja bo od SJ410 to kwota około 1kpln.Tarpi pisze:Wszystko o czym piszecie to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Pajero nie nadaje się na extremalne upalanie a takie przeróbki do tego zmierzają. A jak widać na załączonym obrazku (patrzcie post założony przez Eskapadę o transsyberii) wystarczy seryjny pajac żeby wyjechać na wyprawę. A jak ma być extrem to trzeba sobie było samuraje pokupować a nie pajace-taniej by wyszło bo cały reduktor 200-300 zyli kosztuje i jak się ukręci to mu ch.w.d.
Miałem Sukę - zajebista. teraz mam Pajero i mam kaprys coby mieć wolny reduktor.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
I to jest odpowiedźbojach pisze:a jak ktoś poprostu kocha swojego miśkaTarpi pisze:Wszystko o czym piszecie to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Pajero nie nadaje się na extremalne upalanie a takie przeróbki do tego zmierzają

Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość