Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
Moderator: Kosiarz
Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.krzys333 pisze:Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.goszen pisze:otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.krzys333 pisze:Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
Są egzemplarze co nie mają.piotr_z pisze:no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.goszen pisze:otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.krzys333 pisze:Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!
Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
jesli tak twierdzisz, to Ci wierzecianbo pisze:Są egzemplarze co nie mają.piotr_z pisze:no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.goszen pisze: otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
w II generacji tylko 2,8 TDI ma wlot na masce.piotr_z pisze:no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.
GG 3597101 tel. 602-673-905
Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.
ok. nauki nigdy za wiele. teraz juz wiedzial bede, ze 2,5 ma inna maske niz 2,8goszen pisze:w II generacji tylko 2,8 TDI ma wlot na masce.piotr_z pisze:no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.

generalizujecie Panowie szlachta 
Pajero II 2,5 moze miec wlot namasce lub nie - moj expolde nie ma na masce
. 2.8 zawsze miało na masce.
to ty masz inc czy nie
czy poprostu ze szrotu dorwałeś chłodnice samą
Tak czy owak bez wentylatorka to mozna sobie o kant pupy rozbic ten inc bo wtedy kiedy go najbardziej potrzebujemy czyli w upały nic Ci dodatkowo tego powietrza nie schłodzi. Po 2 nie wiem czy wiesz ale np termostat do motoru z inc a bez ma inna temperaturę otwarcia ...

Pajero II 2,5 moze miec wlot namasce lub nie - moj expolde nie ma na masce

nie nie kumamkrzys333 pisze: . Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, .



Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
zaszkodzić pewnie nie, intercooler jest tylko i wyłącznie chłodnicą powietrza które jest uzywane w procesie spalania mieszanki paliwowo - powietrznej.Im temperatura powietrza jest niższa, tym wyższa jest jego gęstość, a co za tym idzie - zawartość tlenu wtej samaj jednostce np jeden litr jest większa.
Zwrociłem Ci uwagę na rózne termostaty tylko po to żeby uswiadomić Ci że nic nie jest takie proste jakby sie nawm wydawało
Nie można sobie ot tak czegos zamontowac do motoru. Intercoller zwiększa moc i efektywnośc motoru to pociąga za sobą szybsze nagrzewanie. To samo tyczy sie turbiny praktycznie rzecz biorąc nie można zamontowac sobie ot tak turbo do auta ktore ma seryjny motor wolonossący.
Podsumowując jak motać to kompletną chłodnice z elektrycznym wentylatorem, wymienic termostat i po sprawie...a czy INC cos da czy nie ...to poczytaj tutaj :
http://www.tdi.pl/modules.php?op=modloa ... cle&sid=91
i bądz Pan mądry
Zwrociłem Ci uwagę na rózne termostaty tylko po to żeby uswiadomić Ci że nic nie jest takie proste jakby sie nawm wydawało

Podsumowując jak motać to kompletną chłodnice z elektrycznym wentylatorem, wymienic termostat i po sprawie...a czy INC cos da czy nie ...to poczytaj tutaj :
http://www.tdi.pl/modules.php?op=modloa ... cle&sid=91
i bądz Pan mądry

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Odgrzbuję temat, ponieważ zastanawiam się nad dołożeniem intercoolera do mojego 2.5TD.
Silnik 2.5 TD ma moc max 87 KM a 2.5 TDi 99 KM.
Zdaję sobie sprawe, że sam parametr mocy maxymalnej nie mówi jeszcze wszystkiego o osiągach silnika.
Ale różnica wydaje się całkiem spora, przyrost samej mocy maxymalnej o 14%
Ciekawe jak zmieniają się krzywe przebiegu mocy i momentu, może ktoś ma takie wykresy
Nawet jeśli ta moc jest dostępna tylko w przypdku nadmuchu powietrza na IC, to w podróżowaniu chociażby po czarnym nie jest to bez znaczenia a wentylator też można zmotać.
Tylko teraz pytanie czy to wynika wyłącznie z tezgo, że TDi ma tak jak Eskapada pisał: intercooler i inny termostat,
czy może coś jest jeszcze nagrzebane
Bo tak sobie myślę, że jeśli dzięki intercoolerowi pakujemy więcej powietrza do komory spalania to wypadało by też dorzucić paliwa.
Ponieważ więcej powietrza bez paliwa zwiększa temperature spalania a to może mieć nieprzyjemne konsekwencje, chyba że seryjna mieszanka jest ustawiona bogato w paliwo.
Dobrze kombinuje
Co w tych silnikach odpowiada za ilość podawanego paliwa
Silnik 2.5 TD ma moc max 87 KM a 2.5 TDi 99 KM.
Zdaję sobie sprawe, że sam parametr mocy maxymalnej nie mówi jeszcze wszystkiego o osiągach silnika.
Ale różnica wydaje się całkiem spora, przyrost samej mocy maxymalnej o 14%

Ciekawe jak zmieniają się krzywe przebiegu mocy i momentu, może ktoś ma takie wykresy

Nawet jeśli ta moc jest dostępna tylko w przypdku nadmuchu powietrza na IC, to w podróżowaniu chociażby po czarnym nie jest to bez znaczenia a wentylator też można zmotać.
Tylko teraz pytanie czy to wynika wyłącznie z tezgo, że TDi ma tak jak Eskapada pisał: intercooler i inny termostat,
czy może coś jest jeszcze nagrzebane

Bo tak sobie myślę, że jeśli dzięki intercoolerowi pakujemy więcej powietrza do komory spalania to wypadało by też dorzucić paliwa.
Ponieważ więcej powietrza bez paliwa zwiększa temperature spalania a to może mieć nieprzyjemne konsekwencje, chyba że seryjna mieszanka jest ustawiona bogato w paliwo.
Dobrze kombinuje

Co w tych silnikach odpowiada za ilość podawanego paliwa

to stary diesel jest - tu nie ma stałego składu mieszanki jak w benzynówce
paliwa ładujesz ile jest ustawionej dawki na pompie przy danym ustawieniu "gazu" a powietrza ile zaciągniesz
czy jest inne ustawienie pompy do intercoolera trzeba by sprawdzic w danych regulacyjnych u pompiarzy
co do krzywych momentu 2.5 przy tych samych 2000 obrotów masz 235Nm zamiast 200Nm
paliwa ładujesz ile jest ustawionej dawki na pompie przy danym ustawieniu "gazu" a powietrza ile zaciągniesz
czy jest inne ustawienie pompy do intercoolera trzeba by sprawdzic w danych regulacyjnych u pompiarzy
co do krzywych momentu 2.5 przy tych samych 2000 obrotów masz 235Nm zamiast 200Nm
Ostatnio zmieniony śr lut 28, 2007 9:13 am przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Ja mam tak :
1. Turbina od 2,8 wraz z inercooler'em z tedo samego modelu.
2. Dawka podkrecona ( tak ze na jalowym mam ok 900 obr/min)
3. Waste gate dobrze naciagniety
Temperatura na poziomie ale nalezy sprawdzac wtryski czy nie leja.
Jak dugo tak pojezdzi
- nie wiem , jak sypnie dam znac.
Ps. Mysle o zalozeniu turbiny od patrola 3,3 .
Pozdrawiam
1. Turbina od 2,8 wraz z inercooler'em z tedo samego modelu.
2. Dawka podkrecona ( tak ze na jalowym mam ok 900 obr/min)
3. Waste gate dobrze naciagniety

Temperatura na poziomie ale nalezy sprawdzac wtryski czy nie leja.
Jak dugo tak pojezdzi

Ps. Mysle o zalozeniu turbiny od patrola 3,3 .
Pozdrawiam

Tak przy okazji jak ktoś odgrzebał temat.
Ma ktoś może fotkę tego jak jest rozwiązane w miśku odgrodzenie IC od silnika (w wersji IC pod maską). Mam takowy IC zamontowany w Toyce ale widzę że od silnika mocno się całość nagrzewa. Kombinuje czym to odizolować a z tego co piszecie to są w Miśku jakieś maty zamontowane.
Jakby ktoś nawet fotkę poglądową cyknął i przesłał mi na emila to byłbym wdzięczny.
Ma ktoś może fotkę tego jak jest rozwiązane w miśku odgrodzenie IC od silnika (w wersji IC pod maską). Mam takowy IC zamontowany w Toyce ale widzę że od silnika mocno się całość nagrzewa. Kombinuje czym to odizolować a z tego co piszecie to są w Miśku jakieś maty zamontowane.
Jakby ktoś nawet fotkę poglądową cyknął i przesłał mi na emila to byłbym wdzięczny.
Harry, radziłbym zamontować wskaźnik doładowania jeżeli ruszyłeś wastegate. Kosztuje to niewiele, a przydaje się przy zabawach z turbiną. A zwiększyłeś dawkę podstawową, czy ustawieniem LDA (wzbogacenie przy wzroście ciśnienia doładowania)?
Czy po zamontowaniu turbiny od 2.8 nie odczułeś zwiększenia turbodziury, bo podejrzewam, że jest ona większa od 2.5.
Czy po zamontowaniu turbiny od 2.8 nie odczułeś zwiększenia turbodziury, bo podejrzewam, że jest ona większa od 2.5.
Różne diesle teraz vitara tdi.
LDA to taka płaska puszka na samej górze pompy wtryskowej, do niego dochodzi cienki wężyk z kolektora ssącego doprowadzający ciśnienie podczas
ładowania turbiny. Wewnątrz jest gumowa przepona która wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania wciska w głąb pompy trzpień. Trzpień ten w dolnej części jest obtoczony w formie stożka zwężającego się do góry. Stożek współpracuje z popychaczem zwiększającym dawkę paliwa w ten sposób, że
przy wzroście ciśnienia stożek przesuwa się w dół a współpracujący z nim
trzpień wysuwa się. Regulacja LDA sprowadza się do regulacji twardości sprężyny, która od dołu działa na przeponę. Sprężyna osadzona jest na gwintowanej podkładce której wkręcaniem zmniejszamy naprężenie sprężyny
a tym samym dawka zacznie się zwiększać przy niższym ciśnieniu. Stożek na trzpieniu nie jest wytoczony osiowo wraz z trzpieniem, dlatego przekręcenie trzpienia wraz z przeponą o pewien kąt również wpływa na zmianę dawki. Po zdjęciu pokrywki z LDA warto zaznaczyć położenie przepony oraz pamiętać ilość wkręceń podkładki. Jeżeli zwiększamy ciśnienie doładowania, to należałoby zwiększyć dawkę w LDA. A na jakim ciśnieniu jeździsz?
ładowania turbiny. Wewnątrz jest gumowa przepona która wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania wciska w głąb pompy trzpień. Trzpień ten w dolnej części jest obtoczony w formie stożka zwężającego się do góry. Stożek współpracuje z popychaczem zwiększającym dawkę paliwa w ten sposób, że
przy wzroście ciśnienia stożek przesuwa się w dół a współpracujący z nim
trzpień wysuwa się. Regulacja LDA sprowadza się do regulacji twardości sprężyny, która od dołu działa na przeponę. Sprężyna osadzona jest na gwintowanej podkładce której wkręcaniem zmniejszamy naprężenie sprężyny
a tym samym dawka zacznie się zwiększać przy niższym ciśnieniu. Stożek na trzpieniu nie jest wytoczony osiowo wraz z trzpieniem, dlatego przekręcenie trzpienia wraz z przeponą o pewien kąt również wpływa na zmianę dawki. Po zdjęciu pokrywki z LDA warto zaznaczyć położenie przepony oraz pamiętać ilość wkręceń podkładki. Jeżeli zwiększamy ciśnienie doładowania, to należałoby zwiększyć dawkę w LDA. A na jakim ciśnieniu jeździsz?
Różne diesle teraz vitara tdi.
Myślę, że możnaby bezpiecznie podnieść do 1 bara. Jeżeli turbo jest sprawne, filtry ok. nie ma dziury w układzie dolotowym to sprubuj jeszcze
regulacją przy wastegate. Poza tym na kolektorze ssącym jest dodatkowy zawór bezpieczeństwa (u mnie był) i może on nie pozwala na uzyskanie wyższego ciśnienia.
regulacją przy wastegate. Poza tym na kolektorze ssącym jest dodatkowy zawór bezpieczeństwa (u mnie był) i może on nie pozwala na uzyskanie wyższego ciśnienia.
Różne diesle teraz vitara tdi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość