Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

krzys333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr sie 09, 2006 1:10 pm
Lokalizacja: Wadowice

Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: krzys333 » śr lis 08, 2006 2:43 pm

Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr lis 08, 2006 3:04 pm

a którędy ma wpadać powietrze żeby intercoolera chłodzić ??
normalnie wpada otworem w masce
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: goszen » śr lis 08, 2006 3:14 pm

krzys333 pisze:Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: piotr_z » śr lis 08, 2006 3:54 pm

goszen pisze:
krzys333 pisze:Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.
no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: cianbo » śr lis 08, 2006 5:15 pm

piotr_z pisze:
goszen pisze:
krzys333 pisze:Czy dołożenie intercoulera do silnika 2.5 TD w komorze silnika ma wpływ na jego moc i na jego żywotność. Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, ale w masce nie ma wyciętego otworu nawiewu powietrza na niego.
Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia i nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika.
Proszę o informacje.
otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.
no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.
Są egzemplarze co nie mają.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: piotr_z » śr lis 08, 2006 5:28 pm

cianbo pisze:
piotr_z pisze:
goszen pisze: otwór nie musi być podwarunkiem, że zrobisz tak jak w II gheneracji, czyli specjalną matę od spodu maski i wloty z gila, albo mozna zamontować, obok chłodnicy oleju z przodu.
no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.
Są egzemplarze co nie mają.
jesli tak twierdzisz, to Ci wierze :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: goszen » śr lis 08, 2006 5:56 pm

piotr_z pisze:no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.
w II generacji tylko 2,8 TDI ma wlot na masce.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Intercouler a silnik 2.5TD w Pajero I z 1989r.

Post autor: piotr_z » śr lis 08, 2006 5:59 pm

goszen pisze:
piotr_z pisze:no chyba nie do konca bo II generacja ma wlot w masce.
w II generacji tylko 2,8 TDI ma wlot na masce.
ok. nauki nigdy za wiele. teraz juz wiedzial bede, ze 2,5 ma inna maske niz 2,8 :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw lis 09, 2006 9:56 am

generalizujecie Panowie szlachta :)20

Pajero II 2,5 moze miec wlot namasce lub nie - moj expolde nie ma na masce :wink: . 2.8 zawsze miało na masce.
krzys333 pisze: . Przy czym intercouler nie ma dodatkowego wentylatora i jest umiejscowiony nad silnikiem, .
nie nie kumam :roll: to ty masz inc czy nie ?? czy poprostu ze szrotu dorwałeś chłodnice samą ?? Tak czy owak bez wentylatorka to mozna sobie o kant pupy rozbic ten inc bo wtedy kiedy go najbardziej potrzebujemy czyli w upały nic Ci dodatkowo tego powietrza nie schłodzi. Po 2 nie wiem czy wiesz ale np termostat do motoru z inc a bez ma inna temperaturę otwarcia ...
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

krzys333
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr sie 09, 2006 1:10 pm
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: krzys333 » czw lis 09, 2006 10:40 pm

Czyli wnioskuje że zamontowanie tylko tej chłodnicy nic nie daje w taki sposób, wręcz może zaszkodzić silnikowi. Jak wygląda sprawa z tym termostatem są one na inną temperaturę w wersji z intercoulerem.
Czy może to doprowadzać do przegrzewania się silnika.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt lis 10, 2006 7:11 am

zaszkodzić pewnie nie, intercooler jest tylko i wyłącznie chłodnicą powietrza które jest uzywane w procesie spalania mieszanki paliwowo - powietrznej.Im temperatura powietrza jest niższa, tym wyższa jest jego gęstość, a co za tym idzie - zawartość tlenu wtej samaj jednostce np jeden litr jest większa.

Zwrociłem Ci uwagę na rózne termostaty tylko po to żeby uswiadomić Ci że nic nie jest takie proste jakby sie nawm wydawało :wink: Nie można sobie ot tak czegos zamontowac do motoru. Intercoller zwiększa moc i efektywnośc motoru to pociąga za sobą szybsze nagrzewanie. To samo tyczy sie turbiny praktycznie rzecz biorąc nie można zamontowac sobie ot tak turbo do auta ktore ma seryjny motor wolonossący.

Podsumowując jak motać to kompletną chłodnice z elektrycznym wentylatorem, wymienic termostat i po sprawie...a czy INC cos da czy nie ...to poczytaj tutaj :

http://www.tdi.pl/modules.php?op=modloa ... cle&sid=91

i bądz Pan mądry :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

BaRy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 04, 2003 4:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BaRy » wt lut 27, 2007 9:26 am

Odgrzbuję temat, ponieważ zastanawiam się nad dołożeniem intercoolera do mojego 2.5TD.
Silnik 2.5 TD ma moc max 87 KM a 2.5 TDi 99 KM.
Zdaję sobie sprawe, że sam parametr mocy maxymalnej nie mówi jeszcze wszystkiego o osiągach silnika.
Ale różnica wydaje się całkiem spora, przyrost samej mocy maxymalnej o 14% !!
Ciekawe jak zmieniają się krzywe przebiegu mocy i momentu, może ktoś ma takie wykresy ??
Nawet jeśli ta moc jest dostępna tylko w przypdku nadmuchu powietrza na IC, to w podróżowaniu chociażby po czarnym nie jest to bez znaczenia a wentylator też można zmotać.

Tylko teraz pytanie czy to wynika wyłącznie z tezgo, że TDi ma tak jak Eskapada pisał: intercooler i inny termostat,
czy może coś jest jeszcze nagrzebane ??

Bo tak sobie myślę, że jeśli dzięki intercoolerowi pakujemy więcej powietrza do komory spalania to wypadało by też dorzucić paliwa.
Ponieważ więcej powietrza bez paliwa zwiększa temperature spalania a to może mieć nieprzyjemne konsekwencje, chyba że seryjna mieszanka jest ustawiona bogato w paliwo.
Dobrze kombinuje ??
Co w tych silnikach odpowiada za ilość podawanego paliwa ??

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt lut 27, 2007 10:39 am

to stary diesel jest - tu nie ma stałego składu mieszanki jak w benzynówce

paliwa ładujesz ile jest ustawionej dawki na pompie przy danym ustawieniu "gazu" a powietrza ile zaciągniesz

czy jest inne ustawienie pompy do intercoolera trzeba by sprawdzic w danych regulacyjnych u pompiarzy

co do krzywych momentu 2.5 przy tych samych 2000 obrotów masz 235Nm zamiast 200Nm
Ostatnio zmieniony śr lut 28, 2007 9:13 am przez majcher, łącznie zmieniany 1 raz.
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

BaRy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: pn sie 04, 2003 4:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BaRy » śr lut 28, 2007 7:54 am

Dzięki majcher teraz już kumam co i jak. :)2

Jak się uporam z pakietem startowym w L200 to może spróbuje coś z tym intercoolerem pogrzebać.

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Post autor: Harry » śr sie 29, 2007 9:33 pm

Ja mam tak :
1. Turbina od 2,8 wraz z inercooler'em z tedo samego modelu.
2. Dawka podkrecona ( tak ze na jalowym mam ok 900 obr/min)
3. Waste gate dobrze naciagniety :lol:

Temperatura na poziomie ale nalezy sprawdzac wtryski czy nie leja.

Jak dugo tak pojezdzi ?? - nie wiem , jak sypnie dam znac.

Ps. Mysle o zalozeniu turbiny od patrola 3,3 .

Pozdrawiam :)2

AdAm
 
 
Posty: 1104
Rejestracja: śr sty 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Katowice

Post autor: AdAm » czw sie 30, 2007 8:30 am

Tak przy okazji jak ktoś odgrzebał temat.
Ma ktoś może fotkę tego jak jest rozwiązane w miśku odgrodzenie IC od silnika (w wersji IC pod maską). Mam takowy IC zamontowany w Toyce ale widzę że od silnika mocno się całość nagrzewa. Kombinuje czym to odizolować a z tego co piszecie to są w Miśku jakieś maty zamontowane.
Jakby ktoś nawet fotkę poglądową cyknął i przesłał mi na emila to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » czw sie 30, 2007 3:39 pm

Nie ma żadnych mat w miśkach.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » czw sie 30, 2007 7:13 pm

Harry, radziłbym zamontować wskaźnik doładowania jeżeli ruszyłeś wastegate. Kosztuje to niewiele, a przydaje się przy zabawach z turbiną. A zwiększyłeś dawkę podstawową, czy ustawieniem LDA (wzbogacenie przy wzroście ciśnienia doładowania)?
Czy po zamontowaniu turbiny od 2.8 nie odczułeś zwiększenia turbodziury, bo podejrzewam, że jest ona większa od 2.5.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Post autor: Harry » czw sie 30, 2007 9:17 pm

Zegar doladowaniwa mam zamontowany, co do dawki nie jestwem pewien ( sam tego nie robilem) ale mysle ze podstawowa . Mozsz Faja napisac cos wiecej o "LDA" ?

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Post autor: Harry » czw sie 30, 2007 9:25 pm

Co do turbodziury - pierwsza turbina byla padlem wiec nie wiem jak wkrecal sie z 2,5 turbina. Zbyt zadko wsiadam do niego aby pamietac przy jakich obrotach czuc "kick" , ale cos pomiedzy 1,8 a 2,0 .

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » pt sie 31, 2007 6:12 am

LDA to taka płaska puszka na samej górze pompy wtryskowej, do niego dochodzi cienki wężyk z kolektora ssącego doprowadzający ciśnienie podczas
ładowania turbiny. Wewnątrz jest gumowa przepona która wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania wciska w głąb pompy trzpień. Trzpień ten w dolnej części jest obtoczony w formie stożka zwężającego się do góry. Stożek współpracuje z popychaczem zwiększającym dawkę paliwa w ten sposób, że
przy wzroście ciśnienia stożek przesuwa się w dół a współpracujący z nim
trzpień wysuwa się. Regulacja LDA sprowadza się do regulacji twardości sprężyny, która od dołu działa na przeponę. Sprężyna osadzona jest na gwintowanej podkładce której wkręcaniem zmniejszamy naprężenie sprężyny
a tym samym dawka zacznie się zwiększać przy niższym ciśnieniu. Stożek na trzpieniu nie jest wytoczony osiowo wraz z trzpieniem, dlatego przekręcenie trzpienia wraz z przeponą o pewien kąt również wpływa na zmianę dawki. Po zdjęciu pokrywki z LDA warto zaznaczyć położenie przepony oraz pamiętać ilość wkręceń podkładki. Jeżeli zwiększamy ciśnienie doładowania, to należałoby zwiększyć dawkę w LDA. A na jakim ciśnieniu jeździsz?
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Post autor: Harry » pt sie 31, 2007 8:00 pm

wycerpujaca odpowiedz :)2 . cisnienie przy 3500 obr/min to 0,65 bara.

powa

Post autor: powa » sob wrz 01, 2007 5:17 am

Harry pisze:wycerpujaca odpowiedz :)2 . cisnienie przy 3500 obr/min to 0,65 bara.
to oznacza, że albo umarła Ci turbina, albo masz niedrożny układ ssący.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » sob wrz 01, 2007 6:32 pm

Myślę, że możnaby bezpiecznie podnieść do 1 bara. Jeżeli turbo jest sprawne, filtry ok. nie ma dziury w układzie dolotowym to sprubuj jeszcze
regulacją przy wastegate. Poza tym na kolektorze ssącym jest dodatkowy zawór bezpieczeństwa (u mnie był) i może on nie pozwala na uzyskanie wyższego ciśnienia.
Różne diesle teraz vitara tdi.

powa

Post autor: powa » sob wrz 01, 2007 9:21 pm

heh. sorki, ale z rozpędu przyjąłem 0.65 bara jako podciśnienie zakładając, że w atmosferze normalnie jest 1013hPa czyli 1 bar :)21 :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość