Dwa pytanka...

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Dwa pytanka...

Post autor: Marcus65 » sob gru 09, 2006 4:58 pm

Wijtajcie! Proste (chyba) dwa pytania:
1. Czy są jakieś przeciwwskazania do zastąpienia standardowych świeczek w reflektorach z 60/55 W na mocniejsze, np. 100/90?
2. W jaki sposób można sprawdzić czy poduszka w kierownicy jest niewystrzelona? Oczywiście, nie chodzi o sposób taki, jak w przypadku sprawdzania zapałek, czy palą :) Czy samo zaświecenie i zgaśnięcie kontrolki SRS znaczy, że wszystko jest ok?
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 09, 2006 5:43 pm

Jezeli odblysniki sa plastikowe, to nie polecam zakladania mocniejszych zarowek. Moze Ci je potopic. Poza tym przy mocniejszych zarowkach wydziela sie generalnie wiecej ciepla, co nie jest zdrowe dla zadnego elementu w lampie. Owszem, jesli to sa swiatla dodatkowe, ktorych uzywa sie generalnie krotko, to nic sie nie stanie, ale w takich jak swiatla podstawowe, to nie wiem czy to dobry pomysl. Sam kiedys o tym myslalem, ale nie zdecydowalem sie na mocniejsze. Lepiej zrobisz chyba, jesli zalozysz jakies dobre zarowki "plus 30%". One troche krocej poswieca, ale daja faktycznie lepsze swiatlo. Tylko nie jakies tam imitacje ksenonow. One sie nadaja do reflektorow projektorowych (soczewkowych) co najwyzej. I wtedy (sprawdzilem sam w mazdzie 626) daja naprawde bardzo przyjemne, biale swiatlo. Do innego rodzaju lamp sie nie nadaja - wygladaja beznadziejnie (taki syfiasty niebieski poblask, bleee) i swieca nieciekawie. A i ich zywotnosc jest krotsza...
Najlepiej jednak zamontuj sobie dwa halogeny Hella dalekosiezne (zwykle classic 150 czy jakos tak sie one nazywaja) na zderzaku i bedziesz mial mega porcje dodatkowego swiatla. Ja zamontowalem (na Allegro do zdobycia bez problemu, tak sadze) i w polaczeniu z nowa szyba czolowa (~ 200 zlza szybe) jazda Pajerem w nocy przestala byc meczaca.

Jezeli chodzi o drugi punkt: odkrec poduszke i zobacz, czy jest. Jesli jest i czujnik dziala tak jak mowisz, to powinno wszystko byc dobrze. Ewentualnie wykrecona poduszke zawiez do serwisu:) A najlepiej, to zadaj to pytanie Koledze, ktory sie nazywa Błażej. On kuma elektryko-elektronike niebo lepiej niz ja... ( ja umiem np zmienic zarowke...:P )

Pozdrawiam!

HAHA, dopiero teraz zauwazylem, ze Ty juz masz halogeny z przodu.. :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Marcus65
Posty: 370
Rejestracja: wt sty 31, 2006 1:07 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcus65 » sob gru 09, 2006 6:38 pm

Ano mam te halogeny, tylko one jakieś takie bez sensu... Świecą gdzieś w kosmos. Niemal w ogóle nie odczuwa się ich obecności.
Znalazłem na Alledrogo cuś takiego http://moto.allegro.pl/item146152671_os ... mocja.html
Co o tym sądzisz?
GG: 483578, V6 3500 24V DOHC, 1996
Pajero Owners Club Polska

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob gru 09, 2006 7:25 pm

No, sprobuj, powinienes zauwazyc roznice. Nie nastawiaj sie oczywisice na nie-?-wiadomo co, ale roznica pewnie bedzie dostrzegalna.
Podstawa to i tak niespiaskowana i nieporysowana szyba...

Hmm, jesli te Twoje halogeny sa zle ustawione, to coz... :)
A jesli sa dobrze ustawione, to jedyne co mi przychodzi do glowy, to to, ze sa:
a) przeciwmgielne a nie dalekosiezne
b) po prostu sa jakies super-badziewne...

U mnie te halogeny naprawde bardzo mocno i daleko swieca.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » sob gru 09, 2006 8:27 pm

Marcus65 pisze:Ano mam te halogeny, tylko one jakieś takie bez sensu... Świecą gdzieś w kosmos. Niemal w ogóle nie odczuwa się ich obecności.
Znalazłem na Alledrogo cuś takiego http://moto.allegro.pl/item146152671_os ... mocja.html
Co o tym sądzisz?
zarówki cosik poprawią, jeżeli nie sa to halogeny przeciwmgielne. U siebie w toyocie słuzbowej wymieniłem jedna żarówke (bo sie przepaliła) na philipsa +30% wiecej światła i jest róznica (druga żarówka jest normalna). Istotne jest to czy szkoło nie jest czasem ciemne, z czasem potrafi szkoło zmieniać barwe, a co za tym idzie tłumi swiatło. Nie wiem jak słabo Tobie swieca, moze masz słaba masę.

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr gru 13, 2006 7:27 pm

Zadam trzecie pytanko - nie związane ze świeczkami ale z miśkiem. Co to są te kapturki na szczycie amortyzatorów przód Pajero V24 ?
Czy to są jakieś czujniki zużycia amortyzatorów czy też coś co ma związek z twardością zawieszenia ??
[img][img=http://img354.imageshack.us/img354/7219 ... tq1.th.jpg][/img]
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 13, 2006 7:57 pm

Fazi pisze:Zadam trzecie pytanko - nie związane ze świeczkami ale z miśkiem. Co to są te kapturki na szczycie amortyzatorów przód Pajero V24 ?
Czy to są jakieś czujniki zużycia amortyzatorów czy też coś co ma związek z twardością zawieszenia ??
[img][img=http://img354.imageshack.us/img354/7219 ... tq1.th.jpg][/img]
drogi kolego, tosą silniczki sterujące twardością amortyzatora, ustawia się w trzech pozycjach.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr gru 13, 2006 8:15 pm

Tak myślałem - dzięki za umocnienie w wierze :-)
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr gru 13, 2006 9:08 pm

To jeszcze jedno pytanko, czy jesli amorki przód są regulowane na twardości to tył też ?? czy tylko sam przód ? I czy silniczki przód i tył (o ile tam występują) są takie same ?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » śr gru 13, 2006 9:11 pm

tak
ale tył się szyciej zużył więc wstawili ci normalne :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » śr gru 13, 2006 9:18 pm

A co z silniczkami ? są takie same jak z przodu ?
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr gru 13, 2006 9:36 pm

Chyba takie same, ale amorki inne. Poza tym jak masz wstawione na tyl inne i nachodzi Cie ochota, zeby sobie zamontowac takie regulowane, to niech Ci zapal ostudzi ich cena - 700 PLN za sztuke. Za tyle masz dwa amorki Koni Heavy Track, ktore beda o niebo lepsze od tych oryginalnych. W dodatku rowniez mozesz je regulowac w zakresie 4 nastawien, tylko ze dopiero po zdemontowaniu ich z wozu :)
Oczywiscie mozesz kupic uzywki. Kolega Goszen powie Ci na ten temat wiecej :) On sie na tym zna, bo dopiero montowal takie w swoim syfie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość