Spalanie Pajero I
Moderator: Kosiarz
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Spalanie Pajero I
Wiem, że temat wałkowany, ale chcę tu zrobić "czyste porównanie". Niech każdy wpiszę tak naprawdę, ile mu pali misiek przy jeździe ekonomicznej (czytaj - bez piłowania w terenie, bez stania w korkach, w trybie mieszanym) i dynamicznej (też nie chodzi o teren, bo tu przeliczanie na l/km nie ma sensu, chodzi o jazdę z obciążeniem, z ciężką nogą).
Z GÓRY DZIĘKI ZA POWSTRZYMANIE SIĘ OD WPISYWANIA ŚMIESZNYCH KOMENTARZY W STYLU "Pali tyle, ile mu wleje".
Jeżeli chodzi o mnie to:
Mitsu I 2,5 TD, 1988 rok:
Uzupełnienie: Opony 215, wersja krótka.
Ekono: 12 l/100km
Żwawo: 13-15 l/100km
Z GÓRY DZIĘKI ZA POWSTRZYMANIE SIĘ OD WPISYWANIA ŚMIESZNYCH KOMENTARZY W STYLU "Pali tyle, ile mu wleje".
Jeżeli chodzi o mnie to:
Mitsu I 2,5 TD, 1988 rok:
Uzupełnienie: Opony 215, wersja krótka.
Ekono: 12 l/100km
Żwawo: 13-15 l/100km
Ostatnio zmieniony śr gru 27, 2006 10:43 am przez HUSKYTEAM, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jakub PAJERO 2.5TD
- Posty: 313
- Rejestracja: pt lip 15, 2005 11:23 am
- Lokalizacja: Legionowo
mimo wszystko musze to z komentować – spalanie uzależnione jest w takiej samej mierz od stylu jazdy jak od wymiaru opon są tacy co mają 235x75 R15 a inni dużo większe opony typu 255x 75 R 15. Większośc ma 31x10,50 R15 Wiec podawanie spalania bez wymiaru opon oraz lekkiego zobrazowania auta jest mało miarodajnym źródłem informacji. Moje auto od serii wraz z bagażnikiem dachowym na którym zamontowane jest 4 prostokątne lampy wesem jest wyższe od serii o 25 cm
Pajero 2,5 TDI GY MT/R 33x12,50 Body lift 2” ,suspension lift 2” Bagażnik dachowy 15-20 litrów /100 km

Pajero 2,5 TDI GY MT/R 33x12,50 Body lift 2” ,suspension lift 2” Bagażnik dachowy 15-20 litrów /100 km

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Krotkie miejskie odcinki, predkosc do 3000rpm
to pali 12-13l/100. Silnik 2,8.
oponki AT 31"

oponki AT 31"
Ostatnio zmieniony śr gru 27, 2006 11:44 am przez piotr_z, łącznie zmieniany 1 raz.
He he, sasiad mnie przekonywal, ze nowe Pajero Sport jego kolegi, pali na trasie 6,5 
Ale jakby nie patrzec - kazde auto terenowe, wazace ok 2 tony, musi spalic ok 9-10 na trasie i 12-15 w miescie.
Oczywiscie diesel, bo benzyna 50-100% wiecej.

Ale jakby nie patrzec - kazde auto terenowe, wazace ok 2 tony, musi spalic ok 9-10 na trasie i 12-15 w miescie.
Oczywiscie diesel, bo benzyna 50-100% wiecej.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
2.3 TD 87r. krótki
Opony 31x10.5x15
trasa 90-100 8-9l/100km
miasto 11l/100km
Tak około bo mam go ledwie tydzień.
Korekta po testach:
trasa 80-90 - 8l/100
miasto 10l/100
Opony 31x10.5x15
trasa 90-100 8-9l/100km
miasto 11l/100km
Tak około bo mam go ledwie tydzień.
Korekta po testach:
trasa 80-90 - 8l/100
miasto 10l/100
Ostatnio zmieniony czw kwie 12, 2007 10:32 am przez fotam, łącznie zmieniany 1 raz.
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'
było Pajero 2,3TD 87'
A jak mierzycie spalanie - bo jeśli względem licznika i do tego na różnych kółkach to lipa zupełna moim zdaniem.
Przykład:
Na trampMixach 225 nasz miś palił około 10l
Na MT 31" pali wg licznika ok 12-13
Tyle że teraz licznik wskazuje około 10% mniejsze wartości niż przy poprzednich oponach więc pali około 11-11,5l porównując do wyników uzyskanych na TrampMixach.
Jest taki kalkulator na forum
http://www.xs4all.nl/~haroldb/calculato ... lator.html
Mozna tam zobaczyc jakie różnice będą przy różnych oponach na liczniku.
Ale jeśli chciałbym porównać je do prędkości realnej, to oprócz rozmiaru opony powinienem wpisać jakąś wartość w przełożeniu dyfra - czy wiecie jaką
Czy są różne wartości dla różnych silników (ee....chyba nie...) czy tylko dla różnych aut (ee...chyba tak...)
A w ogóle to ujeżdżamy I generacje 2,5 turbo D
Przykład:
Na trampMixach 225 nasz miś palił około 10l
Na MT 31" pali wg licznika ok 12-13
Tyle że teraz licznik wskazuje około 10% mniejsze wartości niż przy poprzednich oponach więc pali około 11-11,5l porównując do wyników uzyskanych na TrampMixach.
Jest taki kalkulator na forum
http://www.xs4all.nl/~haroldb/calculato ... lator.html
Mozna tam zobaczyc jakie różnice będą przy różnych oponach na liczniku.
Ale jeśli chciałbym porównać je do prędkości realnej, to oprócz rozmiaru opony powinienem wpisać jakąś wartość w przełożeniu dyfra - czy wiecie jaką

Czy są różne wartości dla różnych silników (ee....chyba nie...) czy tylko dla różnych aut (ee...chyba tak...)
A w ogóle to ujeżdżamy I generacje 2,5 turbo D

dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!
przy twoich założeniach wyjdzie nie 10% a 2,5% spawdź sam.
Podaje drugi link do podobnych przeliczników.
http://72.14.253.104/search?q=cache:W34 ... =clnk&cd=1
http://72.14.253.104/search?q=cache:vgu ... =clnk&cd=2
Podaje drugi link do podobnych przeliczników.
http://72.14.253.104/search?q=cache:W34 ... =clnk&cd=1
http://72.14.253.104/search?q=cache:vgu ... =clnk&cd=2
GG 3597101 tel. 602-673-905
Dzięki za link - na tym z kilometra dowiedziałem się, że fabryczne (czyli ta, na które sterowany jest licznik to 215r15 - tylko nie napisali jaka wysokość....goszen pisze:przy twoich założeniach wyjdzie nie 10% a 2,5% spawdź sam.
Podaje drugi link do podobnych przeliczników.
http://72.14.253.104/search?q=cache:W34 ... =clnk&cd=1
http://72.14.253.104/search?q=cache:vgu ... =clnk&cd=2
Ale co do twoich 2% nie zrozumiałeś mnie - różnica względem oryginału 225/75/15 to +2%, a 31x10,5x15 -7% - więc różnica pomiędzy tymi dwoma to 9%
A wracając do tematu - na 100km na MTkach nie dając zbytnio po garach spalam ok 11,5 litragreentop pisze:...około 10%...

Przed kupnem miałem nadzieje na trochę mniej


dętki sucks! a dotacja z Funduszu Pracy vivat!
- Inkwizytor
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Kraków / Sosnowiec / Jeleśnia
- Kontaktowanie:
Witam,
Sobie kiedys przejrzalem wszystkie tematy o spalaniu jako ze w pojarke z motorem 3.0 nieustannie od niemal dwoch lat celuje
Ale .. noo . .w koncu podwyzka i w lutym bedzie kapital wlasny zeby zgodnie z sugestia kolegow w kredyty sie nie ladowac.
Ale teraz to mnie zasmuciliscie, strasznie. Biorac srednia z tego co tu ludzie wypisuja wyszlo mi ze pojarka I z 3.0V6 wsysa w miescie 15l LPG, i mimo duzego motoru dzieki temu wychodzi w spalaniu na poziomie .. vitary.
Czyzbym zostal wpuszczony w buraki przez szanowne kolezenstwo piszace o spalaniu pojarki z tym motorem i LPG ?
A ze dlaczego po miescie ? No bo do pracy trzeba dojechac zeby tego potwora utrzymac
Pozdrawiam
Grzesiek
Sobie kiedys przejrzalem wszystkie tematy o spalaniu jako ze w pojarke z motorem 3.0 nieustannie od niemal dwoch lat celuje

Ale teraz to mnie zasmuciliscie, strasznie. Biorac srednia z tego co tu ludzie wypisuja wyszlo mi ze pojarka I z 3.0V6 wsysa w miescie 15l LPG, i mimo duzego motoru dzieki temu wychodzi w spalaniu na poziomie .. vitary.
Czyzbym zostal wpuszczony w buraki przez szanowne kolezenstwo piszace o spalaniu pojarki z tym motorem i LPG ?
A ze dlaczego po miescie ? No bo do pracy trzeba dojechac zeby tego potwora utrzymac

Pozdrawiam
Grzesiek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości