Pajero 2.5TD

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Pajero 2.5TD

Post autor: Galloupe » pn lis 17, 2003 1:35 pm

Witam wszystkich!

Od wczoraj jestem szczesliwym (mam nadzieje :D ) posiadaczem Pajera 2.5TD 3D z 91 roku.
Czy mozecie polecic mi jakis warsztat lub czlowieka, ktory zna te auta i moglby przejrzec moje? Najlepiej z W-wy lub okolic.
Bede wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam,
Galloupe

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » pn lis 17, 2003 1:38 pm

no jest taki jeden w Radości co to zna juz to auto z tym silnikiem na pamięć - robił już remont wszystkiego w tym czymś łącznie z silnikiem

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Re: Pajero 2.5TD

Post autor: macieksza » pn lis 17, 2003 1:43 pm

Galloupe pisze:Witam wszystkich!

Od wczoraj jestem szczesliwym (mam nadzieje :D ) posiadaczem Pajera 2.5TD 3D z 91 roku.
toyoty szukał zawzięcie i wnikliwie a kupił drążkowahaczowca :)20 :)20 :)20

to ciesz się szybko tym szczęściem póki nie wybuchnie :)21

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » pn lis 17, 2003 4:13 pm

toyoty szukał zawzięcie i wnikliwie a kupił drążkowahaczowca
Dokladnie - tez sie nad tym zastanawiam :)21
to ciesz się szybko tym szczęściem póki nie wybuchnie
Nie starsz nie starsz 8)

Jak mozesz to przeslij na priva namiary do tego czlowieka co to wspominales.

Galloupe

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » śr lis 19, 2003 12:03 pm

No i co... moge na jakas pomoc z Waszej strony liczyć? :-?

pozdrawiam,
Galloupe

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr lis 19, 2003 12:05 pm

poszło na priva :)2

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » śr lis 19, 2003 12:58 pm

Wielkie dzieki!

Pozdrawiam,
Galloupe

Awatar użytkownika
Galloupe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 08, 2003 2:54 pm
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Galloupe » pt lis 28, 2003 2:38 pm

Witam,

Prośba o pomoc.
Poszukuję kilku rzeczy do Pajero 91 2.5TD:
- łożysko igiełkowe do piasty
- włącznik świateł cofania
- pompa wspomagania (na alternatorze) - regenerowana, lub może wiecie gdzie dobrze i tanio w okolicach W-wy mozna zregenerować

Pozdrawiam,
Galloupe

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pt lis 28, 2003 2:51 pm

Galloupe pisze:Witam,

Prośba o pomoc.
Poszukuję kilku rzeczy do Pajero 91 2.5TD:
- łożysko igiełkowe do piasty
- włącznik świateł cofania
- pompa wspomagania (na alternatorze) - regenerowana, lub może wiecie gdzie dobrze i tanio w okolicach W-wy mozna zregenerować

Pozdrawiam,
Galloupe
marzenia.....koszt 200pln i czekac trzeba ze 3 tygodnie albo i dłuzej .......

a jak ktoś ma takie na zbyciu "nowe" to sam chętnie nabęde za przyzwoitą cene ....
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » sob gru 13, 2003 11:18 pm

co do pompy to cały alternator ma misman chyba za 250zł :)14
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt gru 16, 2003 4:31 pm

Czy ktos wie jaka jest różnica w silnikach 2.5 tdi 105 koni a 115 koni?
długi może więcej

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt gru 16, 2003 4:36 pm

:o

2,5 Tdi to byly 99KM
albo 2,5Td - 84KM
albo 2,3TD - to samo, ale moment mniejszy
albo 2,8Tdi - 115KM i skrzynia tylko super select zdaje sie...(juz inna buda tez)

nie wiem, jak to teraz jest w L200......

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » wt gru 16, 2003 5:23 pm

w L200 do 2001 105km
a od 2002 115 km i pytanie co japońce dokręcili :)5
długi może więcej

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: cianbo » wt gru 16, 2003 6:35 pm

pancziki pisze: co japońce dokręcili :)5
Srubę regulacyjną waste-gate? :wink: :D

Michał
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » wt gru 16, 2003 7:49 pm

:)21
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 17, 2003 12:21 am

pancziki pisze:w L200 do 2001 105km
a od 2002 115 km i pytanie co japońce dokręcili :)5
Sa dwie mozliwosci (najczesciej) zwiekszone cisnienie doladownia albo lepszy program w ecu.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr gru 17, 2003 11:28 am

O ile tam jest cóś w co mozna wgrać nowe ECU bo ja nie znalazłem
długi może więcej

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 17, 2003 1:30 pm

Trzeba sie udac do firm robiacych chip tuning i zasiegnac jezyka.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr gru 17, 2003 5:12 pm

Nie da się bo układ jest mechaniczny
długi może więcej

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 17, 2003 5:23 pm

No to trzeba podniesc cisnienie na turbinie ale jak nie ma chlodnicy powietrza to raczej za wiele sie nie da bo bedzie mu za cieplo. Znowu podnoszenie o np. 0,1 - 0,2 atm traci troche sens bo zysk duzy nie bedzie a praca kosztowna.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » śr gru 17, 2003 5:25 pm

ma intercooler
długi może więcej

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » śr gru 17, 2003 6:25 pm

No to kanadyjsko! Mozna moim zdaniem spokojnie podkrecic turbine 0,4-0,6 atm. Ja bym zaczal od wizyty firmy Jetronic na Opolskej. Chlopaki wiedza o tym wszystko i maja nawet dwuosiowa hamownie. To co powiedza mozesz uznac za pewnik tylko nie wiem czy sie wezma za diesla ale jak to pewnie beda wiedziec kto to moze wykonac.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw gru 18, 2003 9:32 am

Biga pisze:No to trzeba podniesc cisnienie na turbinie ale jak nie ma chlodnicy powietrza to raczej za wiele sie nie da bo bedzie mu za cieplo. Znowu podnoszenie o np. 0,1 - 0,2 atm traci troche sens bo zysk duzy nie bedzie a praca kosztowna.
Miałem się nie odzywać ale to w końcu Mitsubishi. Straszne herezje głosicie kolego Biga.
Po pierwsze podniesienie maksymalnego ciśnienia doładowania jest dziecinnie proste, trzeba tylko potręcić cięgnem zaworu upustowego, później sprawdzać manometrem efekty to chyba żadna folozofia.
Po drugie samo zwiększenie ilości powietrza w cylindrze nie powiększyło jeszcze mocy w żadnym prawidłowo wyregulowanym silniku. Trzeba jeszcze pogmerać w pompie wtryskowej a mianowicie przesunąć nieco granicę dymienia zwiększając dawki paliwa.
Kolejna sprawa to, że przez te zabiegi zwiększasz stopień sprężania, podwyższasz temperaturę zapłonu. Nieprzystosowana do tego głowica będzie pękać, w skrajnych przypadkach mogą wypalać się denka tłoków.
Moim zdaniem gra nie warta świeczki na dłuższą metę.
Amen
Siwy

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw gru 18, 2003 9:58 am

Kosiarz pisze:
Biga pisze:No to trzeba podniesc cisnienie na turbinie ale jak nie ma chlodnicy powietrza to raczej za wiele sie nie da bo bedzie mu za cieplo. Znowu podnoszenie o np. 0,1 - 0,2 atm traci troche sens bo zysk duzy nie bedzie a praca kosztowna.
Miałem się nie odzywać ale to w końcu Mitsubishi. Straszne herezje głosicie kolego Biga.
Po pierwsze podniesienie maksymalnego ciśnienia doładowania jest dziecinnie proste, trzeba tylko potręcić cięgnem zaworu upustowego, później sprawdzać manometrem efekty to chyba żadna folozofia.
Po drugie samo zwiększenie ilości powietrza w cylindrze nie powiększyło jeszcze mocy w żadnym prawidłowo wyregulowanym silniku. Trzeba jeszcze pogmerać w pompie wtryskowej a mianowicie przesunąć nieco granicę dymienia zwiększając dawki paliwa.
Kolejna sprawa to, że przez te zabiegi zwiększasz stopień sprężania, podwyższasz temperaturę zapłonu. Nieprzystosowana do tego głowica będzie pękać, w skrajnych przypadkach mogą wypalać się denka tłoków.
Moim zdaniem gra nie warta świeczki na dłuższą metę.
Amen
Siwy
Czy ja napisalem ze wystarczy tylko podniesc cisnienie? Hmmm. Znow zostalem potraktowany jak mlotek, dziwne, dla jednych herezje a dla innych zwykla rzecz. :D

Sprawa zaczela sie od dochodzenia dlaczego dwa silniki tej samej pojemnosci maja rozne moce. Jako ze nie sa sterowne z ecu to logicznym wnioskiem jest np. wyzszy stopien sprezania przez np. wieksze cisnienie doladowania (oczywistym wynikiem wiekszej ilosci powietrza muszi byc zwiekszenie dawki paliwa i to chyba kazdy wie) Jako ze silnik ma chlodnice powietrza a jego druga wersja jest silniejsza wiec nadal uwazam ze mozna zwiekszyc moc tego silnika przez podniesienie cisnienia doladowania. Oczywistym jest tez fakt ze podanie zbyt duzej ilosci powietrza bedzie mialo efekt przeciwny do pozadanego.

No chyba ze Mitsubishi ma inaczej niz reszta swiata.

PS. Nie doradzilem koledze robic tego kombinerkami przed domem tylko poddalem pomysl odwiedzenia warsztatu z hamownia dwuosiowa gdzie robia takie rzeczy i maja np. autoryzacje na przedsprzedazne podnoszenie mocy samochodow Audi.

Czesc jak czapka.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » czw gru 18, 2003 5:00 pm

ten 115 konny ma już komputer i mozna go chipować nawet do 147 koni.
Nawet Mitsubishi Polska chciało homologować Ecu ale za mało sprzedają tych wozów aby się to opłacało. Co do Jettronic to faktycznie niezła firma ale żadnej autoryzacji od Audi nie mają , tylko za najmniej pieniędzy zgodzili się chipować Włodkowi W. nowe wozy.
A pytanie jest takie czym różni się silnik 2,5tdi 105km od tego 115 km
Już doszedłem że komputerem czy jeszcze czymś :)5

Siwy czemu miałeś się nie odzywać :o :)5
długi może więcej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości