ET, rozmiary opon, modyfikacje zawieszenia
Moderator: Kosiarz
ET, rozmiary opon, modyfikacje zawieszenia
Planuje wsadzić większe koła, czytałem chyba wszystko na tym forum, ale chciałem te informacje zebrać.
Opiszcie proszę jakie macie Mitsu, felgi(ET, rozm.), opony(rozm.), ew. modyfikacje zawieszenia i doznania - będzie fajna baza danych dla porównania doboru kół.
L200 '94
31" na 7"/15" felgach z ET +5
nie obciera, brak modyfikacji
Opiszcie proszę jakie macie Mitsu, felgi(ET, rozm.), opony(rozm.), ew. modyfikacje zawieszenia i doznania - będzie fajna baza danych dla porównania doboru kół.
L200 '94
31" na 7"/15" felgach z ET +5
nie obciera, brak modyfikacji
Ja obecnie mam 31x10,5x15 a juz niedlugo lift zawieszenia (OME) +40/50mm i kola 33x10,5x15 na felgach -30ET i mam nadzieje ze bez liftu budy obcierac nie bedzie.
Dokladne info jak wyszlo dam po likendzie (mam taka nadzieje - Eskapada powinien wiedziec o co chodzi
)
Dokladne info jak wyszlo dam po likendzie (mam taka nadzieje - Eskapada powinien wiedziec o co chodzi

------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
moze to kwestia szerokosci opony i odsadzenia felgi, 32" wystepuje w wiekszosci przypadkow z szer. 11,5 i przy standardowej feldze moze byc problem. 33' wystepuje z szerokoscia 10,5 co przy duzym ujemnym ET powinno byc lepiej niz 32x11,5AveCezar pisze:Te 2,5cm liftu to chyba Ci na 33 cale nie wystarczy, sporo było o tym wątków autorstwa Eskapady. Zresztą ja mam podniesionego syfa jakieś 3cm na drążkach i to właściwie nieco za mało na kapcie 32 calowe, a co dopiero na 33".
Kolega Tarpi niech sie wypowie - smiga na 32"
To jego fura:

------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
No ja właśnie śmigam na 32x11,5 na feldze ET -5 więc opieram się na własnym doświadczeniu. Przy wykrzyżu nie ma problemu ale swego czasu na większych dziurach koła obijały się o nadkola z przodu, póki nadkola się nie poddały weryfikacji i problem zniknął.
A tak to wygląda jak już się chwalić swoim złomem:

A tak to wygląda jak już się chwalić swoim złomem:


Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
- kasia_misiek
-
- Posty: 283
- Rejestracja: pt lip 14, 2006 5:19 pm
- Lokalizacja: Bytom
Tak sobie ogladam fotki z Extremu4x4

i powiem Ci, ze masz felgi z duzym ujemnym ET, opony sa rowno z nadkolami, na Twoim miejscu jak juz musisz miec zmiany (a kobiety zmienne sa
) i majac silnik V6 poszedlbym w opony 33" i podniesc bude lub zawieszenie (chyba ze juz masz zmotane jedno i drugie).
Tak szczerze to fure masz fajna taka jaka jest a i w terenie po zdjeciach z Twojego albumu widac, ze nie jest najgorzej.

i powiem Ci, ze masz felgi z duzym ujemnym ET, opony sa rowno z nadkolami, na Twoim miejscu jak juz musisz miec zmiany (a kobiety zmienne sa

Tak szczerze to fure masz fajna taka jaka jest a i w terenie po zdjeciach z Twojego albumu widac, ze nie jest najgorzej.
------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
- kasia_misiek
-
- Posty: 283
- Rejestracja: pt lip 14, 2006 5:19 pm
- Lokalizacja: Bytom
no nie jest najgorzej... ale .... czasem sie wieszam na koleinach jak jade za parchami (a zawsze za nimi jade) no i ponoc szerszy to lepsza stabilnosc ... i tak chce podciac i zrobic poszerzenia ... wszyscy robia to czemu ja mam miec rowno z fabrycznymi nadkolami ha ?
bo wszystkie misie mają słodkie pysie 
Misiek 3.0 V6 92r

Misiek 3.0 V6 92r
Witajcie
Ja mam założone 33' i budę podniesioną o 5 cm. 33" wchodzą beż żadnych przeróbek - ale nie da się jeździć w terenie bo prawie wszystko ociera...
Buda podniesiona i felgi z ET-20 i jest całkiem przyjemnie..
Opisywałem swoje przeróbki już na forum i odpowiadałem na pytanie wię nie wypada się powtarzać... Miałem okazją widzieć się na trasie z AveCezarem i jego autko na prawdę fajnie wyglądało, a moje niech wypowie się ktoś inny. W terenie skończyły się wieszania na mostach i reduktorze a zaczoł być bardziej dzielny ten mój misio

Ja mam założone 33' i budę podniesioną o 5 cm. 33" wchodzą beż żadnych przeróbek - ale nie da się jeździć w terenie bo prawie wszystko ociera...
Buda podniesiona i felgi z ET-20 i jest całkiem przyjemnie..
Opisywałem swoje przeróbki już na forum i odpowiadałem na pytanie wię nie wypada się powtarzać... Miałem okazją widzieć się na trasie z AveCezarem i jego autko na prawdę fajnie wyglądało, a moje niech wypowie się ktoś inny. W terenie skończyły się wieszania na mostach i reduktorze a zaczoł być bardziej dzielny ten mój misio

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Z tego co widziałem u Zbowida podczas pamiętnego spotkania w okolicach Garwolinagossy pisze:Jaka masz szerokosc opon?Zbowid pisze:WitajcieJa mam założone 33' i budę podniesioną o 5 cm. 33" wchodzą beż żadnych przeróbek - ale nie da się jeździć w terenie bo prawie wszystko ociera...
Buda podniesiona i felgi z ET-20 i jest całkiem przyjemnie..

Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko
- Chrząścik Tomasz
- Posty: 487
- Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
- Lokalizacja: Kraków
Normalnie możesz włożyć 33" bez żadnych przeróbek - ale do jazdy na czarnym - w terenie będzie obcierało przy skrętach i wyjeb.ach, nadkole i blachy z przodu. Mój jeździł kilka dni na 33" bez podnoszenia bo nie było czasu na lifta...A po za tym jeżeli podniesiesz drążki to auto ma kiepską charakterystykę na wy.. dołach
- no chyba, że twoja e-Lka jest w miarę nowa i ma nie wytłuczone drążki




Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

- Chrząścik Tomasz
- Posty: 487
- Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
- Lokalizacja: Kraków
Tomku to wszystko jest teoria i pieprzenia kotka za pomocą młotka. To że duża opona wejdzie Ci i jakiś czas udało Ci się gdzieś pojeździć to nie znaczy że wystarczy podkręcić lekko drążki aby 33x12,50 bez kolizyjnie się obracały w nadkolach. Mój kolega, Nasz kolega Madmax ma L200 i żeby o tak duża opona nie tarła od nadkola musiał zrobić 8 centymetrowy body lift nadwozia. Dla czegoChrząścik Tomasz pisze:ja mam w L-200 31''10,5''15, ale był moment, ze jeździłem na pożyczonych 33''12,5''15 i wystarczyło mi standardowe podniesienie na drążkach, nic nie ocierało... szkoda, że kupiłem chwilę wcześniej 31


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Oj Bartek, Bartek
Twoja szkola:
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?t=100346
Bedzie okazja zweryfikowac powyzsze.

Twoja szkola:
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?t=100346
Bedzie okazja zweryfikowac powyzsze.
------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
- Chrząścik Tomasz
- Posty: 487
- Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
- Lokalizacja: Kraków
pewnie masz rację, ale żeby wszystko bylo jasne, to ja nie narzekam na swój rozmiar... póki co od października, jak kupiłem te MT-eki, tylko dwa razy musiał mnie ktoś szarpnąć, a resztę przejeżdżam sam o własnych siłachEskapada pisze:Tomku to wszystko jest teoria i pieprzenia kotka za pomocą młotka. To że duża opona wejdzie Ci i jakiś czas udało Ci się gdzieś pojeździć to nie znaczy że wystarczy podkręcić lekko drążki aby 33x12,50 bez kolizyjnie się obracały w nadkolach. Mój kolega, Nasz kolega Madmax ma L200 i żeby o tak duża opona nie tarła od nadkola musiał zrobić 8 centymetrowy body lift nadwozia. Dla czegoChrząścik Tomasz pisze:ja mam w L-200 31''10,5''15, ale był moment, ze jeździłem na pożyczonych 33''12,5''15 i wystarczyło mi standardowe podniesienie na drążkach, nic nie ocierało... szkoda, że kupiłem chwilę wcześniej 31Bo wahacze pracują i przy zjeździe w duł prawie dwu tonowym aucie nie ma możliwości żeby wahacza pracował tylko góra / duł. Bo przy zahamowaniu na lekko skręconych kołach będzie Ci obcierało koło o tylną cześć nadkola. Bo przy jakimś maksymalnym wykrzyżu będzie opona obcierała się o wszystko co się da. Uwierz mi że w L200 oraz Pajero opona 31x10,50 to jest opona do której nic nie trzeba zmieniać Opona 32x11,50 jest to maksimum co wejdzie do auta bez modyfikacji. Od wymiaru 33x10,50 zaczyna się wyścig zbrojeń = body lift koniecznie / felgi z wieszkym ET / modyfikacje zawieszenia

CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37
- Chrząścik Tomasz
- Posty: 487
- Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
- Lokalizacja: Kraków
przydałby się taki zderzak ARB do Misia... hmmm.... rozmarzyłem sięEskapada pisze:to zdjecie jest dowodem na to na to że body lift jest konieczny:
![]()
Fakt z jednej strony da sie jezdzić bez body liftu a z drugiej strony w terenie to hoojnia z grzybnią jest i nikt nie przekona mnie ze jest inaczej
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37
Przyznam Wam szczerze, że nie mam pojęcia jakie mam ET w swoich felgachgossy pisze:...Kolega Tarpi niech sie wypowie - smiga na 32"...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość