ET, rozmiary opon, modyfikacje zawieszenia

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

ET, rozmiary opon, modyfikacje zawieszenia

Post autor: misiu » pn sty 29, 2007 10:40 am

Planuje wsadzić większe koła, czytałem chyba wszystko na tym forum, ale chciałem te informacje zebrać.
Opiszcie proszę jakie macie Mitsu, felgi(ET, rozm.), opony(rozm.), ew. modyfikacje zawieszenia i doznania - będzie fajna baza danych dla porównania doboru kół.

L200 '94
31" na 7"/15" felgach z ET +5
nie obciera, brak modyfikacji
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartek:-)
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: czw gru 22, 2005 8:21 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bartek:-) » śr lut 14, 2007 2:45 pm

Ja mam 31/10,5/15 zawieszenie Trail Master .
W tym sezonie chyba liftuje go 2,5 cm i wsadzam 33cale
Zawieszenie działa super ale co podkreślam resory wcale nie są takie niezniszczalne i wydaje mi sie że będę musiał je podoginać.
ganiam Pajero z 87r.

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » śr lut 14, 2007 2:58 pm

Te 2,5cm liftu to chyba Ci na 33 cale nie wystarczy, sporo było o tym wątków autorstwa Eskapady. Zresztą ja mam podniesionego syfa jakieś 3cm na drążkach i to właściwie nieco za mało na kapcie 32 calowe, a co dopiero na 33".
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr lut 14, 2007 3:01 pm

Ja obecnie mam 31x10,5x15 a juz niedlugo lift zawieszenia (OME) +40/50mm i kola 33x10,5x15 na felgach -30ET i mam nadzieje ze bez liftu budy obcierac nie bedzie.
Dokladne info jak wyszlo dam po likendzie (mam taka nadzieje - Eskapada powinien wiedziec o co chodzi :wink: )
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr lut 14, 2007 3:08 pm

AveCezar pisze:Te 2,5cm liftu to chyba Ci na 33 cale nie wystarczy, sporo było o tym wątków autorstwa Eskapady. Zresztą ja mam podniesionego syfa jakieś 3cm na drążkach i to właściwie nieco za mało na kapcie 32 calowe, a co dopiero na 33".
moze to kwestia szerokosci opony i odsadzenia felgi, 32" wystepuje w wiekszosci przypadkow z szer. 11,5 i przy standardowej feldze moze byc problem. 33' wystepuje z szerokoscia 10,5 co przy duzym ujemnym ET powinno byc lepiej niz 32x11,5

Kolega Tarpi niech sie wypowie - smiga na 32"

To jego fura:

Obrazek
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » śr lut 14, 2007 3:37 pm

No ja właśnie śmigam na 32x11,5 na feldze ET -5 więc opieram się na własnym doświadczeniu. Przy wykrzyżu nie ma problemu ale swego czasu na większych dziurach koła obijały się o nadkola z przodu, póki nadkola się nie poddały weryfikacji i problem zniknął.

A tak to wygląda jak już się chwalić swoim złomem: :wink:

Obrazek
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
kasia_misiek
 
 
Posty: 283
Rejestracja: pt lip 14, 2006 5:19 pm
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kasia_misiek » śr lut 14, 2007 5:48 pm

bo wszystkie misie mają słodkie pysie :)21


Misiek 3.0 V6 92r

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr lut 14, 2007 6:15 pm

Tak sobie ogladam fotki z Extremu4x4

Obrazek

i powiem Ci, ze masz felgi z duzym ujemnym ET, opony sa rowno z nadkolami, na Twoim miejscu jak juz musisz miec zmiany (a kobiety zmienne sa :D) i majac silnik V6 poszedlbym w opony 33" i podniesc bude lub zawieszenie (chyba ze juz masz zmotane jedno i drugie).

Tak szczerze to fure masz fajna taka jaka jest a i w terenie po zdjeciach z Twojego albumu widac, ze nie jest najgorzej.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
kasia_misiek
 
 
Posty: 283
Rejestracja: pt lip 14, 2006 5:19 pm
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kasia_misiek » śr lut 14, 2007 6:27 pm

no nie jest najgorzej... ale .... czasem sie wieszam na koleinach jak jade za parchami (a zawsze za nimi jade) no i ponoc szerszy to lepsza stabilnosc ... i tak chce podciac i zrobic poszerzenia ... wszyscy robia to czemu ja mam miec rowno z fabrycznymi nadkolami ha ?
bo wszystkie misie mają słodkie pysie :)21


Misiek 3.0 V6 92r

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr lut 14, 2007 6:58 pm

kasia_misiek pisze:wszyscy robia to czemu ja mam miec rowno z fabrycznymi nadkolami ha ?
Wlasnie dlatego, ze wszyscy to robia :D :D
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » śr lut 14, 2007 7:01 pm

Witajcie :)23

Ja mam założone 33' i budę podniesioną o 5 cm. 33" wchodzą beż żadnych przeróbek - ale nie da się jeździć w terenie bo prawie wszystko ociera...
Buda podniesiona i felgi z ET-20 i jest całkiem przyjemnie..
Opisywałem swoje przeróbki już na forum i odpowiadałem na pytanie wię nie wypada się powtarzać... Miałem okazją widzieć się na trasie z AveCezarem i jego autko na prawdę fajnie wyglądało, a moje niech wypowie się ktoś inny. W terenie skończyły się wieszania na mostach i reduktorze a zaczoł być bardziej dzielny ten mój misio :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr lut 14, 2007 8:08 pm

Zbowid pisze:Witajcie :)23 Ja mam założone 33' i budę podniesioną o 5 cm. 33" wchodzą beż żadnych przeróbek - ale nie da się jeździć w terenie bo prawie wszystko ociera...
Buda podniesiona i felgi z ET-20 i jest całkiem przyjemnie..
Jaka masz szerokosc opon?
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
AveCezar
Posty: 348
Rejestracja: śr sie 31, 2005 9:29 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: AveCezar » śr lut 14, 2007 10:46 pm

gossy pisze:
Zbowid pisze:Witajcie :)23 Ja mam założone 33' i budę podniesioną o 5 cm. 33" wchodzą beż żadnych przeróbek - ale nie da się jeździć w terenie bo prawie wszystko ociera...
Buda podniesiona i felgi z ET-20 i jest całkiem przyjemnie..
Jaka masz szerokosc opon?
Z tego co widziałem u Zbowida podczas pamiętnego spotkania w okolicach Garwolina :D to na 99,9% ma 33x12,5.
Ave Caesar!
Pajero znowu w przebudowie.
Photo by: pwiecko

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lut 15, 2007 5:56 pm

Wszystko powyższe potwierdzam skromnie :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » czw lut 15, 2007 11:39 pm

ja mam w L-200 31''10,5''15, ale był moment, ze jeździłem na pożyczonych 33''12,5''15 i wystarczyło mi standardowe podniesienie na drążkach, nic nie ocierało... szkoda, że kupiłem chwilę wcześniej 31 :(
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lut 15, 2007 11:48 pm

Normalnie możesz włożyć 33" bez żadnych przeróbek - ale do jazdy na czarnym - w terenie będzie obcierało przy skrętach i wyjeb.ach, nadkole i blachy z przodu. Mój jeździł kilka dni na 33" bez podnoszenia bo nie było czasu na lifta...A po za tym jeżeli podniesiesz drążki to auto ma kiepską charakterystykę na wy.. dołach :)21 - no chyba, że twoja e-Lka jest w miarę nowa i ma nie wytłuczone drążki :)23 :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » pt lut 16, 2007 12:54 am

nie jest nówka, bo ma już 8 latek, ale śmiga w terenie dopiero od roku i drążki ma rzeczywiście póki co spoko...
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt lut 16, 2007 9:16 am

Chrząścik Tomasz pisze:ja mam w L-200 31''10,5''15, ale był moment, ze jeździłem na pożyczonych 33''12,5''15 i wystarczyło mi standardowe podniesienie na drążkach, nic nie ocierało... szkoda, że kupiłem chwilę wcześniej 31 :(
Tomku to wszystko jest teoria i pieprzenia kotka za pomocą młotka. To że duża opona wejdzie Ci i jakiś czas udało Ci się gdzieś pojeździć to nie znaczy że wystarczy podkręcić lekko drążki aby 33x12,50 bez kolizyjnie się obracały w nadkolach. Mój kolega, Nasz kolega Madmax ma L200 i żeby o tak duża opona nie tarła od nadkola musiał zrobić 8 centymetrowy body lift nadwozia. Dla czego ?? Bo wahacze pracują i przy zjeździe w duł prawie dwu tonowym aucie nie ma możliwości żeby wahacza pracował tylko góra / duł. Bo przy zahamowaniu na lekko skręconych kołach będzie Ci obcierało koło o tylną cześć nadkola. Bo przy jakimś maksymalnym wykrzyżu będzie opona obcierała się o wszystko co się da. Uwierz mi że w L200 oraz Pajero opona 31x10,50 to jest opona do której nic nie trzeba zmieniać Opona 32x11,50 jest to maksimum co wejdzie do auta bez modyfikacji. Od wymiaru 33x10,50 zaczyna się wyścig zbrojeń = body lift koniecznie / felgi z wieszkym ET / modyfikacje zawieszenia

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » pt lut 16, 2007 9:34 am

Oj Bartek, Bartek :wink:

Twoja szkola:
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?t=100346

Bedzie okazja zweryfikowac powyzsze.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt lut 16, 2007 3:31 pm

to zdjecie jest dowodem na to na to że body lift jest konieczny:

Obrazek

Fakt z jednej strony da sie jezdzić bez body liftu a z drugiej strony w terenie to hoojnia z grzybnią jest i nikt nie przekona mnie ze jest inaczej :)3
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Bartek:-)
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: czw gru 22, 2005 8:21 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bartek:-) » pt lut 16, 2007 3:45 pm

Pewnie ze trzeba docinać nadkola. Tak o przodu kątówką pojechałem :D
Ale teraz jak skręcam to nie zawadzam haha
ganiam Pajero z 87r.

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » sob lut 17, 2007 3:12 am

Eskapada pisze:
Chrząścik Tomasz pisze:ja mam w L-200 31''10,5''15, ale był moment, ze jeździłem na pożyczonych 33''12,5''15 i wystarczyło mi standardowe podniesienie na drążkach, nic nie ocierało... szkoda, że kupiłem chwilę wcześniej 31 :(
Tomku to wszystko jest teoria i pieprzenia kotka za pomocą młotka. To że duża opona wejdzie Ci i jakiś czas udało Ci się gdzieś pojeździć to nie znaczy że wystarczy podkręcić lekko drążki aby 33x12,50 bez kolizyjnie się obracały w nadkolach. Mój kolega, Nasz kolega Madmax ma L200 i żeby o tak duża opona nie tarła od nadkola musiał zrobić 8 centymetrowy body lift nadwozia. Dla czego ?? Bo wahacze pracują i przy zjeździe w duł prawie dwu tonowym aucie nie ma możliwości żeby wahacza pracował tylko góra / duł. Bo przy zahamowaniu na lekko skręconych kołach będzie Ci obcierało koło o tylną cześć nadkola. Bo przy jakimś maksymalnym wykrzyżu będzie opona obcierała się o wszystko co się da. Uwierz mi że w L200 oraz Pajero opona 31x10,50 to jest opona do której nic nie trzeba zmieniać Opona 32x11,50 jest to maksimum co wejdzie do auta bez modyfikacji. Od wymiaru 33x10,50 zaczyna się wyścig zbrojeń = body lift koniecznie / felgi z wieszkym ET / modyfikacje zawieszenia

:)21
pewnie masz rację, ale żeby wszystko bylo jasne, to ja nie narzekam na swój rozmiar... póki co od października, jak kupiłem te MT-eki, tylko dwa razy musiał mnie ktoś szarpnąć, a resztę przejeżdżam sam o własnych siłach :)
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
Chrząścik Tomasz
Posty: 487
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Chrząścik Tomasz » sob lut 17, 2007 3:16 am

Eskapada pisze:to zdjecie jest dowodem na to na to że body lift jest konieczny:

Obrazek

Fakt z jednej strony da sie jezdzić bez body liftu a z drugiej strony w terenie to hoojnia z grzybnią jest i nikt nie przekona mnie ze jest inaczej :)3
przydałby się taki zderzak ARB do Misia... hmmm.... rozmarzyłem się
CHRZĄSZCZU TEAM
dos tres diamentos
gg 7660070
komóra 24h 604-41-70-37

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » sob lut 17, 2007 12:17 pm

gossy pisze:...Kolega Tarpi niech sie wypowie - smiga na 32"...
Przyznam Wam szczerze, że nie mam pojęcia jakie mam ET w swoich felgach :( Ale na pewno za małe na 33X12,5 bo zakładałem oponę i obcierała o wahacze. Natomiast dzisiaj chyba został bym przy 31x10,5 z powodu znacznego spadku mocy zależnego od wielkości koła. Szczególnie przy długim aucie które z założenia nie nadaje się do fajnego upalania i te kilka cm więcej prześwitu nie polepsza jego kątów a do dalekich wyjazdów duże koła są zbędne.

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » sob lut 17, 2007 10:45 pm

Slowo stalo sie cialem - mam 33x10,5x15 na -30ET, zawieszenie OME+IronMan.
Wielkie dzieki dla Bartka vel Eskapada i zalogi serwisu SOLTER z Wroclawia.
Zdjecia wkrotce, ufff.
------------
Jarek po trupach do celu ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość