Pajero FAQ
Moderator: Kosiarz
Pajero FAQ
Ponieważ siedzę na zwolnieniu i trochę sie nudzę (Miska u blacharza) a dość mam czytania i odpowiadania na te same posty proponuję zrobić taki temacik dla wszystkich nowych.
Jako właścieciel I generacji postaram się udzielić paru odpowiedzi na podstawowe pytania nowych.
Zachęcam Kolegów do rozbudowywania tego tematu.
Pozdrawiam.
Jako właścieciel I generacji postaram się udzielić paru odpowiedzi na podstawowe pytania nowych.
Zachęcam Kolegów do rozbudowywania tego tematu.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw mar 15, 2007 8:40 am przez BooBoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
MT czy AT
MT - na czarnym gdy ślisko, nawet po deszczu trzeba bardzo uważać, zwłaszcza na pasach i innych pomalowanych fragmentach. Do pewnego momentu jest to zabawne.
Za to teren to żywioł tej oponki - błoto, kamienie, ubity śnieg a nawet piach (do pewnego momentu) robi b. dobrze. Wiem powiecie, że sa jeszcze lepsze - Grabbery, simexy. Prawda, aler MT-kiem jescze można jechać kawałek po asfalcie, chociaż ginie dość szybko. Ja mam autko tylko do zabawy i w tym wypadki MT to według mnie najlepszy wybór.
AT - powiedzmy większość na asfalcie, teren też, ale taki bardziej lajtowy. Idealna opona dla kogoś kto ma jedno autko i używa go do jazdy na codzień a chciałby też trochę po terenie pojeździć, lub też opona dla wyprawowców - na gorsze drogi. szutry, stepy.
jakie największe opony można wstawić do I bez przeróbek nadwozia.
31/10,5 pod warunkiem, że zawieszenie nie jest padnięte, u ,mnie pracują bez najmniejszych porblemów
33 cale wymaga conajmniej liftu nadwozia i przy większej szerokości opony felgi o większym odsadzeniu - patrz temat "Motanie ..."
o ile można podnieźć budę bez większych przeróbek
bezpiecznie to 2 cale maximum (5 cm) nie wymaga to niczego poza tulejami dystansowymi.
do czego służy przycisk na dżwigience kierunkowskazów
spryskiwacz reflektorów
korozja w Mitsu
Zwrócić uwagę w pierwszej kolejności na ramę - korozja atakuje zwłaszcza jej tylną cześć, szczególnie przy zbiorniku paliwa i mocowaniach tylnego zwieszenia.
Nadwozie w standartowych miejscach - nadkola zwłaszcza tylne, podłogi
gdzie znajduje się numer na ramie
Tylne prawe nadkole, za kołem. Moze być częściowo lub całkowicie zatarty w wyniku napraw tej części ramy.
ile pali V6
Bardzo dużo
rozsądne zużycie to 12-14 l benzyny po czarnym, gazu do 20l (średnio 16l) w zależności od nogi kierującego
czy są fabryczne wersje I gen z blokadą tylnego mostu
Nie, zdażają sie wersje z LSD w tylnym moście, ale to rzadkość.
czy pajero I można jeżdzić przy zapiętym 4x4 po asfalcie
Na suchym i innych podłożach o dużej przyczepności nie. Należy tego unikać - I gen nie ma międzyosiowego (centralnego) mechanizmu różnicowego (easy select), występuje on dopiero w II generacji - skrzynia super select
po czym na pierwszy rzut oka rozróżnić czy auto ma super select
po ilości położen wajchy skrzyni rozdzielczej - easy select to 4 (2H, N, 4H,4L), super select to 5.
czy wszystkie Mitsu I gen są na resorach z tyłu
nie w końcowym okresie produkcji (bodajże od 88, nie jestem pewien) wprowadzono sprężyny w wersji z silnikiem V6 3.0, pożniej także w pozostałych.
ostanią jedynkę wypuszczono w marcu 1991
Czy wszytkie Mitsu II generacji mają skrzynię super select
nie modele z pierwszych lat produkcji II (1991-1992) mogą mieć poprzednią skrzynię easy select
automatyczne sprzęgiełka, jak to zjeść
jedna z najsłabszych cech Mitsubishi Pajero. Wymagają sporo uwagi i dbałości a poza tym są praktycznie nienaprawialne.
WAŻNE - przy wyjeździe z terenu i powrocie na czarne rozpinamy sprzęgiełka. Należy przełączyć się na 2H po czym cofnąć do tyłu, najlepiej, żeby koła przednie zrobiły ze dwa obroty ( 3-4 metry przy 31cali) instrukcja przy standartowym rozmiarze kól zaleca 1,5 do 2 metrów.
Sprzęgiełka zapinają sie automatycznie po włączeniu napędu 4x4. Lepiej nie deptać od razu w gaz tylko delikatnie podjechać do przodu, moment zapięcia sprzęgiełek może być wyczuwalny.
Niestety - powyższe rady nie zapewnią nam długiej i bezstresowej eksplotacji tego wynalazku. Nowe manualne (zapinane ręcznie sprzęgiełka) to koszt 800-1000 zł.
konserwacja - czyszczenie i smarowanie (nie za dużo!) porządnym smarem (może być molibdenowy)
jak wyliftować Mitsu na zawieszeniu
Tył nie ma problemu - dłuższe spręzyny lub podkładki pod nie, dłuższe wieszaki resorów. Milion pomysłów i sposobów - choćby do znalezienia u nas lub w dziale suzuki (oni coś ciągle motają z resorami
)
Przód - to już trudniej, ograniczeniem jest sama konstrukcja przodu. Można podnieść przez podkręcanie drążków skrętnych ( śruby znajdują się przy poprzeczce ramy), przy mocno zmęczonych drążkach można przestawić na wieloklinie o jeden ząbek.
Podkręcenie drążków da nam bezpiecznie do 3-4 cm liftu(można próbować na maksa ale nie polecam). Robi to jeszcze na standartowych amorkach.
Uwaga- stare i zmęczone drązki padną wtedy jeszcze szybciej.
Jak chcemy wyżej - czekają nas spore wydatki i duże zmiany w przednim zawieszeniu.
Na pociechę - na standartowych lekko podkręconych drążkach i oponach 31 MT Pajero bardzo ładnie sobie radzi w terenie.
Duże podkręcenie drążków powoduje zmiany w geometrii zawieszenia, warto to sprawdzić i ewentualnie skorygować.
Czy warto rozciągać tylne sprężyny
Nie. Odradzam ten pomysł. Starcza na krótko, a sprężyny lubią sobie później nierówno siadać. Za niewiele większą kwotę można już kupić komplet sprężyn renomowanej firmy (ceny na marzec zaczynają się od 560zł/kpl)
MT - na czarnym gdy ślisko, nawet po deszczu trzeba bardzo uważać, zwłaszcza na pasach i innych pomalowanych fragmentach. Do pewnego momentu jest to zabawne.
Za to teren to żywioł tej oponki - błoto, kamienie, ubity śnieg a nawet piach (do pewnego momentu) robi b. dobrze. Wiem powiecie, że sa jeszcze lepsze - Grabbery, simexy. Prawda, aler MT-kiem jescze można jechać kawałek po asfalcie, chociaż ginie dość szybko. Ja mam autko tylko do zabawy i w tym wypadki MT to według mnie najlepszy wybór.
AT - powiedzmy większość na asfalcie, teren też, ale taki bardziej lajtowy. Idealna opona dla kogoś kto ma jedno autko i używa go do jazdy na codzień a chciałby też trochę po terenie pojeździć, lub też opona dla wyprawowców - na gorsze drogi. szutry, stepy.
jakie największe opony można wstawić do I bez przeróbek nadwozia.
31/10,5 pod warunkiem, że zawieszenie nie jest padnięte, u ,mnie pracują bez najmniejszych porblemów
33 cale wymaga conajmniej liftu nadwozia i przy większej szerokości opony felgi o większym odsadzeniu - patrz temat "Motanie ..."
o ile można podnieźć budę bez większych przeróbek
bezpiecznie to 2 cale maximum (5 cm) nie wymaga to niczego poza tulejami dystansowymi.
do czego służy przycisk na dżwigience kierunkowskazów
spryskiwacz reflektorów
korozja w Mitsu
Zwrócić uwagę w pierwszej kolejności na ramę - korozja atakuje zwłaszcza jej tylną cześć, szczególnie przy zbiorniku paliwa i mocowaniach tylnego zwieszenia.
Nadwozie w standartowych miejscach - nadkola zwłaszcza tylne, podłogi
gdzie znajduje się numer na ramie
Tylne prawe nadkole, za kołem. Moze być częściowo lub całkowicie zatarty w wyniku napraw tej części ramy.
ile pali V6
Bardzo dużo

czy są fabryczne wersje I gen z blokadą tylnego mostu
Nie, zdażają sie wersje z LSD w tylnym moście, ale to rzadkość.
czy pajero I można jeżdzić przy zapiętym 4x4 po asfalcie
Na suchym i innych podłożach o dużej przyczepności nie. Należy tego unikać - I gen nie ma międzyosiowego (centralnego) mechanizmu różnicowego (easy select), występuje on dopiero w II generacji - skrzynia super select
po czym na pierwszy rzut oka rozróżnić czy auto ma super select
po ilości położen wajchy skrzyni rozdzielczej - easy select to 4 (2H, N, 4H,4L), super select to 5.
czy wszystkie Mitsu I gen są na resorach z tyłu
nie w końcowym okresie produkcji (bodajże od 88, nie jestem pewien) wprowadzono sprężyny w wersji z silnikiem V6 3.0, pożniej także w pozostałych.
ostanią jedynkę wypuszczono w marcu 1991
Czy wszytkie Mitsu II generacji mają skrzynię super select
nie modele z pierwszych lat produkcji II (1991-1992) mogą mieć poprzednią skrzynię easy select
automatyczne sprzęgiełka, jak to zjeść
jedna z najsłabszych cech Mitsubishi Pajero. Wymagają sporo uwagi i dbałości a poza tym są praktycznie nienaprawialne.
WAŻNE - przy wyjeździe z terenu i powrocie na czarne rozpinamy sprzęgiełka. Należy przełączyć się na 2H po czym cofnąć do tyłu, najlepiej, żeby koła przednie zrobiły ze dwa obroty ( 3-4 metry przy 31cali) instrukcja przy standartowym rozmiarze kól zaleca 1,5 do 2 metrów.
Sprzęgiełka zapinają sie automatycznie po włączeniu napędu 4x4. Lepiej nie deptać od razu w gaz tylko delikatnie podjechać do przodu, moment zapięcia sprzęgiełek może być wyczuwalny.
Niestety - powyższe rady nie zapewnią nam długiej i bezstresowej eksplotacji tego wynalazku. Nowe manualne (zapinane ręcznie sprzęgiełka) to koszt 800-1000 zł.
konserwacja - czyszczenie i smarowanie (nie za dużo!) porządnym smarem (może być molibdenowy)
jak wyliftować Mitsu na zawieszeniu
Tył nie ma problemu - dłuższe spręzyny lub podkładki pod nie, dłuższe wieszaki resorów. Milion pomysłów i sposobów - choćby do znalezienia u nas lub w dziale suzuki (oni coś ciągle motają z resorami

Przód - to już trudniej, ograniczeniem jest sama konstrukcja przodu. Można podnieść przez podkręcanie drążków skrętnych ( śruby znajdują się przy poprzeczce ramy), przy mocno zmęczonych drążkach można przestawić na wieloklinie o jeden ząbek.
Podkręcenie drążków da nam bezpiecznie do 3-4 cm liftu(można próbować na maksa ale nie polecam). Robi to jeszcze na standartowych amorkach.
Uwaga- stare i zmęczone drązki padną wtedy jeszcze szybciej.
Jak chcemy wyżej - czekają nas spore wydatki i duże zmiany w przednim zawieszeniu.
Na pociechę - na standartowych lekko podkręconych drążkach i oponach 31 MT Pajero bardzo ładnie sobie radzi w terenie.
Duże podkręcenie drążków powoduje zmiany w geometrii zawieszenia, warto to sprawdzić i ewentualnie skorygować.
Czy warto rozciągać tylne sprężyny
Nie. Odradzam ten pomysł. Starcza na krótko, a sprężyny lubią sobie później nierówno siadać. Za niewiele większą kwotę można już kupić komplet sprężyn renomowanej firmy (ceny na marzec zaczynają się od 560zł/kpl)
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Podkręcanie Pajerki na drążkach

1. element napinający drążek w poprzeczce ramy
2. śruba napinjąca drążek
Czwarte serce 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Dla tych co są nowi na forum
podaję tu linka na swoją stronkę gdzie jest trochę schamatów do miśków i instrukcji obsługi
http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko/
pozdrawiam Gebels
podaję tu linka na swoją stronkę gdzie jest trochę schamatów do miśków i instrukcji obsługi
http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Pajerko/
pozdrawiam Gebels

Czwarte serce 

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Panowie dzięki Tatance macie opis jak wyczyścić silnik krokowy w miśku
Tatanka pisze:HeyaH!
Panowei problem z wolnymi obrotami na biegu jalowym (N), sciaga sen z powiek wielu uzytkownikom w MisioGrodzie. Silnik pracuje nierowno, dusi sie, ksztusi, niejednokrotnie gasnie, a przy probie wcisniecia pedalu gazu nic sie nie dzieje, albo dzieje sie dopiero po jakiejs chwili....
Nie bede twierdzil ze jest to tylko i wylacznie wina ponizej opisanego, bo byc moze ma na to wplyw jeszcze cosik, ale u mnie zadzialalo![]()
![]()
![]()
Wiec tak
http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/ ... php?t=6493
Jest to link do tego, jak to robia chlopaki w swoich mitsumakach COLT,CARISMA,GALANT itd.
Ja dzis zrobilem to samo, czyszcac cala przepustnice i silnik krokowy. Nagaru troche sie nazbieralo ale wszystko ladnie myje pedzelek i rozpuszcalnik benzynowy.
Silnik pracuje rowno, trzyma obroty 1000(N) 600(R,D).
czas pracy 2 godz. potrzebny klucz nasadowy 12, najlepiej fajkowy, lub grzechotkowy, ale nasadka z malym lbem bo inaczej nie da sie odkrecic jednej ze srub.
Czwarte serce 

co do pomarańczowej/bursztynowej kontrolki z "konewką i falami"
wszystko jest tu
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... maranczowa
Bo mi się nawet już w durnych tematach nie chce kasztanić
wszystko jest tu
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... maranczowa
Bo mi się nawet już w durnych tematach nie chce kasztanić
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.
niepokojace zgrzyty przy kolach skreconych na max-a
jesli zgrzyty wystepuja przy maksymalnym skrecie i sa slyszalne w rytmie poruszajacych sie kół
-wytarty ogranicznik skretu kół - posmarowac smarem lub innym mazidlem (byle gestym )
tylko z zapietym 4x4
jesli slychac takie chrum ,chrum przy skrecenych kolach na max i nie tylko a na wprost jest w miare cicho - przegub
jesli zgrzyty wystepuja przy maksymalnym skrecie i sa slyszalne w rytmie poruszajacych sie kół
-wytarty ogranicznik skretu kół - posmarowac smarem lub innym mazidlem (byle gestym )
tylko z zapietym 4x4
jesli slychac takie chrum ,chrum przy skrecenych kolach na max i nie tylko a na wprost jest w miare cicho - przegub
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...
NAPEDY W PAJERO/MONTERO II, III i IV [SYSTEM SUPER SELECT]
W Super Select można dowolnie zmieniać napęd (2H <– –> 4H) bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia do poruszania sie po czarnym. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie - nowsz Pajera) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).

W Super Select można dowolnie zmieniać napęd (2H <– –> 4H) bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia do poruszania sie po czarnym. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie - nowsz Pajera) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).

Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl
www.pajero.org.pl
Wspomaganie
WSPOMAGANIE
Nawet przy zdawałoby się dobrym poziomie płynu wspomagania gdy pojawia się buczenie przy skręcaniu, osłabienie wspomagania, chrupanie lub jakies inne dźwięki należy sprawdzić jeszcze raz poziom na odpalonym silniku. Układ przy zbyt niskim poziomie potrafi się tak zapowietrzyć, że bąble powietrza podnoszą poziom płynu. Dolewać na odpalonym, kręcić znów dolewać kręcić aż do uzyskania właściwego poziomu bez pojawiających się bąbli. Płyn może być przez uwalniane bąble wypychany w trakcie kręcenia kierownicą.
Nawet przy zdawałoby się dobrym poziomie płynu wspomagania gdy pojawia się buczenie przy skręcaniu, osłabienie wspomagania, chrupanie lub jakies inne dźwięki należy sprawdzić jeszcze raz poziom na odpalonym silniku. Układ przy zbyt niskim poziomie potrafi się tak zapowietrzyć, że bąble powietrza podnoszą poziom płynu. Dolewać na odpalonym, kręcić znów dolewać kręcić aż do uzyskania właściwego poziomu bez pojawiających się bąbli. Płyn może być przez uwalniane bąble wypychany w trakcie kręcenia kierownicą.
Dziadek 2,5TD `98
Amortyzatory Pajero I
Wszystkie 4 sztuki można wymienić na parkingu przed blokiem bez podnoszenia samochodu. Całość zajmuje około godziny przy pierwszym podejściu. Z przodu należy jedynie skręcić koła aby ułatwić sobie dostęp.
Amortyzatory przednie
Mocowane od góry na szpilce, nakretka plus kontra.
Od dołu mocowane na poprzeczce na dwóch śrubach. Nowe amortyzatory są wyposażone w poprzeczkę oraz tuleję gumową plus podkładki mocowania górnego.
Amortyzatory tylne
Mocowane od góry i dołu poprzez ucho na szpilach wspawanych w ramę. Po każdej stronie na jedną śrobę.
Nowe wyposażone są w tuleje gumowe.[/b]
Wszystkie 4 sztuki można wymienić na parkingu przed blokiem bez podnoszenia samochodu. Całość zajmuje około godziny przy pierwszym podejściu. Z przodu należy jedynie skręcić koła aby ułatwić sobie dostęp.
Amortyzatory przednie
Mocowane od góry na szpilce, nakretka plus kontra.
Od dołu mocowane na poprzeczce na dwóch śrubach. Nowe amortyzatory są wyposażone w poprzeczkę oraz tuleję gumową plus podkładki mocowania górnego.
Amortyzatory tylne
Mocowane od góry i dołu poprzez ucho na szpilach wspawanych w ramę. Po każdej stronie na jedną śrobę.
Nowe wyposażone są w tuleje gumowe.[/b]
Dziadek 2,5TD `98
Re: Pajero FAQ
Myślę że warto te tematy dodać w FAQ, dla potomnych świerzaków , ja jako zielony ich poszukiwałem
A za pomocą wyszukiwarki ciężko cokolwiek znaleźć:
Usuwanie luzu kolumny kierowniczej Pajero II
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=56382
Lift budy +5cm i więcej (co i jak?)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75648
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=55508
i fotki:
http://www.pajero4x4.ru/gallery/album04bl2d?page=1
Opony (sporo też można znaleźć w dziale opony)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=64062

A za pomocą wyszukiwarki ciężko cokolwiek znaleźć:
Usuwanie luzu kolumny kierowniczej Pajero II
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=56382
Lift budy +5cm i więcej (co i jak?)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=75648
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=55508
i fotki:
http://www.pajero4x4.ru/gallery/album04bl2d?page=1
Opony (sporo też można znaleźć w dziale opony)
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=19&t=64062
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 9:05 am przez KML1, łącznie zmieniany 2 razy.
Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Pajero FAQ
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl
www.pajero.org.pl
Re: Pajero FAQ
witam! a moze znalazl by kto schemat elektryki do pajero II 2.5TD? bo albo ja nie potrafie znalesc albo niema:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Pajero FAQ
dobra juz mam:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
Re: Pajero FAQ
Szukałem i ciężko znaleźć tu dane na temat płynów, wyszukiwarka wariuje.
Płyny w PII 2,5
Olej silnik
6.6 l 10W/30 klimat zimny
15W/50 klimat mieszany
20W40 klimat gorący
klasa oleju API/ACEA :CF/B2-96 lub lepsza.
Skrzynia biegów
skrzynia 2,2l SAE: 75W/90 Semi-synthetic
Przedni most
1.2l SAE: 75W/90 Semi-synthetic
Tylny most
2.6l SAE: 80W
Płyn wspomagania
0.6 l Dexron ll
Płyn chłodniczy
9,5 l
Jeśli jest coś nie tak to proszę poprawić
Płyny w PII 2,5
Olej silnik
6.6 l 10W/30 klimat zimny
15W/50 klimat mieszany
20W40 klimat gorący
klasa oleju API/ACEA :CF/B2-96 lub lepsza.
Skrzynia biegów
skrzynia 2,2l SAE: 75W/90 Semi-synthetic
Przedni most
1.2l SAE: 75W/90 Semi-synthetic
Tylny most
2.6l SAE: 80W
Płyn wspomagania
0.6 l Dexron ll
Płyn chłodniczy
9,5 l
Jeśli jest coś nie tak to proszę poprawić

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Pajero FAQ
przypadły by się jeszcze płyny w PAJERO I jeżeli to nie kłopot
silnik Diesla i Benzyna 


- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Podkręcanie Pajerki na drążkach
gebels pisze:
1. element napinający drążek w poprzeczce ramy
2. śruba napinjąca drążek
jeśli moge to prosze o wytłumaczenie {dobitnie} jak podkręcic zawieszenie -
drążki mile widziany opis / fotka
schemat jest ok ale jakoś nie przemawia do mnie jestem raczej wzrokowcem
i muszę cos zobaczyc aby wiedzieć co i jak ..
ps. opcja szukaj jest mi znana ale nie pomogła
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: Pajero FAQ
Śruby znajdziesz od spodu na takiej belce która idzie w poprzek, pod siedzeniami kierowcy i pasażera.
Odkręcasz kontrę i nakrętkę (klucz chyba 17-ka) , wkręcasz śrubę o odpowiednią ilość obrotów , przykręcasz nakrętkę i kontrujesz.
I już
Odkręcasz kontrę i nakrętkę (klucz chyba 17-ka) , wkręcasz śrubę o odpowiednią ilość obrotów , przykręcasz nakrętkę i kontrujesz.
I już

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Pajero FAQ
Nie juz tylko kąty pochylenia koła bedą do poprawienia bo bedzie wyglądał jak nie załadowana tatra 

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Pajero FAQ
Kajen pisze:Nie juz tylko kąty pochylenia koła bedą do poprawienia bo bedzie wyglądał jak nie załadowana tatra
czyli rozumiem geometria i podkładki ..
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: Pajero FAQ
Ja nic nie robiłem i koła wyglądają normalnieKajen pisze:Nie juz tylko kąty pochylenia koła bedą do poprawienia bo bedzie wyglądał jak nie załadowana tatra

Pajero II 94r Krótki. BFG 33/10,5 R 15 , Body lift 2". - Sprzedany
Re: Pajero FAQ
Są 2 wahacze na stronę, więc korekta geometrii wcale nie musi być konieczna.
To nie vitara gdzie po włożeniu dłuższych sprężyn koła stoją jak w tatrze.

To nie vitara gdzie po włożeniu dłuższych sprężyn koła stoją jak w tatrze.

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Pajero FAQ
wspornik układu kierowniczego pajero 1
po kilku wymianach wspornika wstawiłem wspornik od pajero 2
dorabiamy dodatkowe mocowanie wspornik od p1 jest na 3 śr.
a p2 na 4 robota zajeła mi 1 h
geometria i w drogę
po kilku wymianach wspornika wstawiłem wspornik od pajero 2
dorabiamy dodatkowe mocowanie wspornik od p1 jest na 3 śr.
a p2 na 4 robota zajeła mi 1 h
geometria i w drogę
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości