Pomocy z paskiem rozrzadu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Pomocy z paskiem rozrzadu

Post autor: zurma35 » sob maja 12, 2007 9:58 pm

Witam pewnie znowy mnie okrzanicie ze znowy zakladam nowy temat, ale pisalem na moim starym i nikt mi nie odpisal.
ale do rzeczy!
Zabralem sie dzis za wymiane paska rozrzadu (znaczy narazie wszystko rozebralem bo paski bede mial dopiero we wtorek) i o zgrozo okazalo sie ze pasek od walkow byl pekniety, jak dawno tego nawet niewiem :lol: :lol:
Sprawdzilem walki i lekko chodza, ale nie w tym rzecz mam problem z glownym paskiem. Chcialem ustawic na znaki i przygotowac do zdjecia i szlak mnie chcial trafic bo nie moglem ustawic na znaki jak ustawilem na znak na wale to pompa i kolo od zaworow jest przestawione o jeden zabek za znakiem. Teraz nie wiem co robic :( niewiem jak ustawis jak bede zakladal nowy pasek czy ustawic kola na znaki i zakladac nowy pasek? :cry:. Czy nic nie przestawiac i zalozyc pasek tak jak jest teraz.
W instrukcji jest poikazane ze ma byc ustawione na znaki
Pozdrawiam i prosze o pomoc :roll:
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
bojach
Posty: 730
Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
Lokalizacja: rumia
Kontaktowanie:

Post autor: bojach » ndz maja 13, 2007 8:36 am

zrób w/g instrukcji wymiany pasków , ale powinieneś sie liczyć że może pasek znowu urwać ,
częstą przyczyną tego zdarzenia jest słabe smarowanie spowodowane zużyciem pompy oleju , przez co wałek sie przyciera
pozdrawiam Marek
offpoje team

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » ndz maja 13, 2007 11:59 am

bojach pisze:zrób w/g instrukcji wymiany pasków , ale powinieneś sie liczyć że może pasek znowu urwać ,
częstą przyczyną tego zdarzenia jest słabe smarowanie spowodowane zużyciem pompy oleju , przez co wałek sie przyciera
Witam mysle ze tew pasek pekl ze starosci bo jak go dokladnie obejrzlem to plutno byko na wieszku, a druga sprawa sprawdzilem walki i obracaja sie lekko bez zadych oporow. Druga sprawa to ten glowny pasek dlaczego jak ustawiam na na wale to pompa i zawory sa przestawione,wyglada na to ze tak jakby bylo wszystko przyspieszone,jak zaplon i zawory. Dodam ze nie mialem zadnych problemow z odpalaniem,i wszysto dziala bez problemow. Teraz niewiem co zrobic czy zlozyc tak jak jest teraz czy ustawic wszystko na znaki tak jak w instrukcji. A tak apropos jezeli ktos potrzebuje instrukcje do silnika 4D56 to moge przeslac (tylko w jezyku angielskim) Pozdrawiam i prosze o rade
Pajer 2,5tdi
GG5678533

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » pn maja 14, 2007 9:10 am

Siedze i czekam :( czekam az ktos do mnie napisze i mi cos poradzi co z tym paskiem rozrzadu, ale cisza :( niema tu kogos kto by cos wiedzial na ten temat??? A moze wszyscy sie na mnie obrazili??? :( :(
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn maja 14, 2007 9:46 am

są dwa rodzje pasków, dłuższy i krótszy, po za tym są rózne koła, czasem terzeba na pompie przestawić o jeden ząbek aby zapłon nie była za wczesny
paski zmieniały się w roku 93, przed były inne i po były inne,
Ale w twoim samochodzie mół ktoś coś zmotać, najlepiej sprawdź stary pasek.
GG 3597101 tel. 602-673-905

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » pn maja 14, 2007 12:19 pm

goszen pisze:są dwa rodzje pasków, dłuższy i krótszy, po za tym są rózne koła, czasem terzeba na pompie przestawić o jeden ząbek aby zapłon nie była za wczesny
paski zmieniały się w roku 93, przed były inne i po były inne,
Ale w twoim samochodzie mół ktoś coś zmotać, najlepiej sprawdź stary pasek.
Zamowilem paski wedlog katalogu i rocznika,wiem ze sa w tych silnikach dwa paski rozrzadu (4D56). Krotki jest do walkow balansowych a dlugi do pompy i zaworow. Na moj chlopski rozum to wogole wszystko jest przyspieszone jak i otwarcie zaworow tak i wtrysk (nie mylic z wytryskiem :D :lol: ) i teraz niewiem co mam zrobic ustawic go tak jak jest teraz na starym pasku???. Czy ustawic wszystko na znaki
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pn maja 14, 2007 12:25 pm

policz liczbe zebow na tym nowym pasku - wg katalogow powinien pasowac a mial o 1 zab za duzo
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » pn maja 14, 2007 12:35 pm

misiu pisze:policz liczbe zebow na tym nowym pasku - wg katalogow powinien pasowac a mial o 1 zab za duzo
Tego niewiem paski odbiore we wtorek. Na tym starym pasku nie moge wogole zgrac znakow jak ustawie na wale dokladnie na znak to kolo zebate pompy i od walka rozrzadu nie pokrywa sie ze znakiem jest przesuniete o jeden zbek ale nie na pasku tylko na kole wzgledem znaku na obudowie
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn maja 14, 2007 12:37 pm

zurma35 pisze:,wiem ze sa w tych silnikach dwa paski rozrzadu (4D56). Krotki jest do walkow balansowych a dlugi do pompy i zaworow.
Nie zrozumiałeś, dwa rodzaje pasków rozrządu, ( jeden lekko dłuższy drugi krótszy) nie chodzi mi że balansowy i rozrządu.
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pn maja 14, 2007 12:42 pm

jezeli u mnie sa te same dwa rodzaje co u was to
jeden z nich ma zaokraglone, szersze i nizsze zeby, drugi wyzsze i wezsze
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » pn maja 14, 2007 12:48 pm

Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: goszen » pn maja 14, 2007 6:56 pm

zurma35 pisze:Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Jak najbardziej ma !!
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
animaldziobak
Posty: 403
Rejestracja: wt cze 20, 2006 9:19 pm
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk

Post autor: animaldziobak » pn maja 14, 2007 10:22 pm

Jeśli mowa o rozrządzie to się podczepię.
Zapytuję uprzejmie o taki wynalazek jak wałek rozrządu a raczej dwa wałki (3.0 v6). Macie może numer katalogowy tego ustrojstwa bo się mi krzywki lekko starły i dzwoni na klawiaturze już trochę. Nadmienię że mam hydrauliczne kasatory luzów. Może jakieś zamienniki lub made in korea???
Oryginał mi się za drogi wydaje a czas na emoncik nie za długi (wakacje tuż tuż)
Dzięki za ewentualne odpowiedzi w temacie.
Pojarka 3.0 v6 89 r long, KUMHO KL-71 33x12,5x15 i Escape 12000lbs
Volvo TGB 11
tel. 606-301-656

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » wt maja 15, 2007 5:00 am

goszen pisze:
zurma35 pisze:Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Jak najbardziej ma !!
Mysle ze moze miec wplyw jedynie na luz paska i ewentualnie na polozanie znakow na pasku wzgladem kol zabatych bo na polozenie znakow na kolo i obudowie nie bedzie mial zadnego wplywu (takie jest moje zdanie ty wcale nie musisz sie z nim zgodzic)
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » wt maja 15, 2007 10:51 pm

animaldziobak pisze:...Macie może numer katalogowy tego ustrojstwa bo się mi krzywki lekko starły i dzwoni na klawiaturze już trochę....
Wałki można zregenerować równocześnie zmieniając czasy otwarcia. Będziesz miał "wash and go" = naprawa i tuning :D

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » śr maja 16, 2007 11:53 am

Chyba cos ten temat nie przypadl nikomu do gustu :( Mam juz paski i w sobote zabieram sie za wymiane i nadal nie wiem co zrobic,jak ustawic??
Czy ustawic tak jak mam teraz????
Czy ustawic wszystko na znaki????
Pajer 2,5tdi
GG5678533

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » sob maja 19, 2007 9:30 am

No panowie dzis przyszla to chwila zabieram sie za wymiane paskow rozrzadu :D :D . A jak wymienie to zdam zaraz relacje no i bede mogl sie uwazac za eksperta w tej dziedzinie :D :D . wiec jezeli bedzie ktos mial pytanie-pozniej (jak wszystko pojdzie dobrze) prosze kierowac do mnie :D . Tylko gorzej jak pojdzie zle, wtedy lepiej o nic nie pytajcie.
Wieczorkiem zdam cala relacje albo bedzie :)2 albo bedzie :)3
Trzymajcie kciuki
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob maja 19, 2007 10:08 am

Poodkrecaj wszystko ladnie, chyba trzeba wyjac chlodnice, nie pamietam juz, pozdejmuj oslony i wio. Nie ma tam zadnej filozofii. Znaki sa widoczne tak, ze az kluja w oczy :) Podejrzewam, ze bedziesz musial uzyc jakiegos sciagacza do kola, bo nie zeskoczy Ci ot tak. Aczkolwiek wszystko sie moze zdarzyc :) Jak bedziesz mial jakis problem, to dzwon. Troszke sie bedziesz musial nagimnastykowac z napinaczem jak nigdy tego wczesniej nie robiles, ale dasz rade. I obczaj sobie od razu pompe wody tudziez oleju. Jak maja luzy albo lozyska hucza - do wymiany. Lepiej zaplacic niz pozniej drugi raz drzec rozrzad :) W manualu masz tez rysunki znakow, ale sa i bez tego widoczne.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
eramus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 27, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eramus » śr maja 23, 2007 8:47 pm

Witam skoro o rozrządzie to się dopisze
Jestem tutaj pierwszy raz i kłaniam się wszystkim nisko (bardzo miśko)
mam silnik 4d56, co prawda nie w waszym ukochanym miśku.
Pękł pasek od balansów i chyba chwycił go pasek rozrządu, bo było
chrup chrup i zgasł, kiedy zdjąłem osłonę to rzeczywiście wyjąłem
fragment paska równoważącego, ale kiedy zdjąłem pokrywę zaworów
to szczęka mi opadła 4 dźwigienki od zaworów popękane.
Pytanie brzmi - czy wymiana tego wszystkiego wymaga jakiś specjalnych
urządzeń i tajemnej wiedzy ( param się motryzacją od czasu minionej epoki i jeszcze nigdy niekorzystałem z usług fachowca, a prę rzeczy już zrobiłem), ale świat idzie do przodu i nie chciałbym zaczynać czegoś, czego nie będę mógł skończyć - nie znam tego silnika. Ściągnąłem sobie od was manuala, ale mój 4d56 jest chyba z przed 93r.
ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNE DZIĘKI

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » śr maja 23, 2007 9:02 pm

eramus pisze:Witam skoro o rozrządzie to się dopisze
Jestem tutaj pierwszy raz i kłaniam się wszystkim nisko (bardzo miśko)
mam silnik 4d56, co prawda nie w waszym ukochanym miśku.
Pękł pasek od balansów i chyba chwycił go pasek rozrządu, bo było
chrup chrup i zgasł, kiedy zdjąłem osłonę to rzeczywiście wyjąłem
fragment paska równoważącego, ale kiedy zdjąłem pokrywę zaworów
to szczęka mi opadła 4 dźwigienki od zaworów popękane.
Pytanie brzmi - czy wymiana tego wszystkiego wymaga jakiś specjalnych
urządzeń i tajemnej wiedzy ( param się motryzacją od czasu minionej epoki i jeszcze nigdy niekorzystałem z usług fachowca, a prę rzeczy już zrobiłem), ale świat idzie do przodu i nie chciałbym zaczynać czegoś, czego nie będę mógł skończyć - nie znam tego silnika. Ściągnąłem sobie od was manuala, ale mój 4d56 jest chyba z przed 93r.
ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNE DZIĘKI
Jak sciagnoles manual do tego silnika to tam masz wszystko ladnie opisane, a ten manual jest od roku 1991 do 1993.a co do paska od walkow balansowych to sie czesto zdarza,najczesciej zaciera sie ktorys walek, u mnie bylo tak samo, tylko ze moj pasek pekl ze starosc, i mialem wiele szczescia bo nic sie nie stalo.jak faktycznie zatarl ci sie walek to moze lepiej nie zakladaj paska mozna jezdzic bez (podobno jest duzy koszt naprawy zatartego walka)
Pajer 2,5tdi
GG5678533

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » pt gru 14, 2007 11:39 pm

Witajcie po dlugiieeeej przerwie

Nie odzywalem sie, bo jak narazie autko sprawuje sie bez problemow, nic dodac nic ujac jest :)2
Postaram sie o fotki i sie pochwale jak wyglada moze uda mi sie je zamiscic jutro

Pozdrawiam
Pajer 2,5tdi
GG5678533

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość