Strona 1 z 1

Pomocy z paskiem rozrzadu

: sob maja 12, 2007 9:58 pm
autor: zurma35
Witam pewnie znowy mnie okrzanicie ze znowy zakladam nowy temat, ale pisalem na moim starym i nikt mi nie odpisal.
ale do rzeczy!
Zabralem sie dzis za wymiane paska rozrzadu (znaczy narazie wszystko rozebralem bo paski bede mial dopiero we wtorek) i o zgrozo okazalo sie ze pasek od walkow byl pekniety, jak dawno tego nawet niewiem :lol: :lol:
Sprawdzilem walki i lekko chodza, ale nie w tym rzecz mam problem z glownym paskiem. Chcialem ustawic na znaki i przygotowac do zdjecia i szlak mnie chcial trafic bo nie moglem ustawic na znaki jak ustawilem na znak na wale to pompa i kolo od zaworow jest przestawione o jeden zabek za znakiem. Teraz nie wiem co robic :( niewiem jak ustawis jak bede zakladal nowy pasek czy ustawic kola na znaki i zakladac nowy pasek? :cry:. Czy nic nie przestawiac i zalozyc pasek tak jak jest teraz.
W instrukcji jest poikazane ze ma byc ustawione na znaki
Pozdrawiam i prosze o pomoc :roll:

: ndz maja 13, 2007 8:36 am
autor: bojach
zrób w/g instrukcji wymiany pasków , ale powinieneś sie liczyć że może pasek znowu urwać ,
częstą przyczyną tego zdarzenia jest słabe smarowanie spowodowane zużyciem pompy oleju , przez co wałek sie przyciera

: ndz maja 13, 2007 11:59 am
autor: zurma35
bojach pisze:zrób w/g instrukcji wymiany pasków , ale powinieneś sie liczyć że może pasek znowu urwać ,
częstą przyczyną tego zdarzenia jest słabe smarowanie spowodowane zużyciem pompy oleju , przez co wałek sie przyciera
Witam mysle ze tew pasek pekl ze starosci bo jak go dokladnie obejrzlem to plutno byko na wieszku, a druga sprawa sprawdzilem walki i obracaja sie lekko bez zadych oporow. Druga sprawa to ten glowny pasek dlaczego jak ustawiam na na wale to pompa i zawory sa przestawione,wyglada na to ze tak jakby bylo wszystko przyspieszone,jak zaplon i zawory. Dodam ze nie mialem zadnych problemow z odpalaniem,i wszysto dziala bez problemow. Teraz niewiem co zrobic czy zlozyc tak jak jest teraz czy ustawic wszystko na znaki tak jak w instrukcji. A tak apropos jezeli ktos potrzebuje instrukcje do silnika 4D56 to moge przeslac (tylko w jezyku angielskim) Pozdrawiam i prosze o rade

: pn maja 14, 2007 9:10 am
autor: zurma35
Siedze i czekam :( czekam az ktos do mnie napisze i mi cos poradzi co z tym paskiem rozrzadu, ale cisza :( niema tu kogos kto by cos wiedzial na ten temat??? A moze wszyscy sie na mnie obrazili??? :( :(

: pn maja 14, 2007 9:46 am
autor: goszen
są dwa rodzje pasków, dłuższy i krótszy, po za tym są rózne koła, czasem terzeba na pompie przestawić o jeden ząbek aby zapłon nie była za wczesny
paski zmieniały się w roku 93, przed były inne i po były inne,
Ale w twoim samochodzie mół ktoś coś zmotać, najlepiej sprawdź stary pasek.

: pn maja 14, 2007 12:19 pm
autor: zurma35
goszen pisze:są dwa rodzje pasków, dłuższy i krótszy, po za tym są rózne koła, czasem terzeba na pompie przestawić o jeden ząbek aby zapłon nie była za wczesny
paski zmieniały się w roku 93, przed były inne i po były inne,
Ale w twoim samochodzie mół ktoś coś zmotać, najlepiej sprawdź stary pasek.
Zamowilem paski wedlog katalogu i rocznika,wiem ze sa w tych silnikach dwa paski rozrzadu (4D56). Krotki jest do walkow balansowych a dlugi do pompy i zaworow. Na moj chlopski rozum to wogole wszystko jest przyspieszone jak i otwarcie zaworow tak i wtrysk (nie mylic z wytryskiem :D :lol: ) i teraz niewiem co mam zrobic ustawic go tak jak jest teraz na starym pasku???. Czy ustawic wszystko na znaki

: pn maja 14, 2007 12:25 pm
autor: misiu
policz liczbe zebow na tym nowym pasku - wg katalogow powinien pasowac a mial o 1 zab za duzo

: pn maja 14, 2007 12:35 pm
autor: zurma35
misiu pisze:policz liczbe zebow na tym nowym pasku - wg katalogow powinien pasowac a mial o 1 zab za duzo
Tego niewiem paski odbiore we wtorek. Na tym starym pasku nie moge wogole zgrac znakow jak ustawie na wale dokladnie na znak to kolo zebate pompy i od walka rozrzadu nie pokrywa sie ze znakiem jest przesuniete o jeden zbek ale nie na pasku tylko na kole wzgledem znaku na obudowie

: pn maja 14, 2007 12:37 pm
autor: goszen
zurma35 pisze:,wiem ze sa w tych silnikach dwa paski rozrzadu (4D56). Krotki jest do walkow balansowych a dlugi do pompy i zaworow.
Nie zrozumiałeś, dwa rodzaje pasków rozrządu, ( jeden lekko dłuższy drugi krótszy) nie chodzi mi że balansowy i rozrządu.

: pn maja 14, 2007 12:42 pm
autor: misiu
jezeli u mnie sa te same dwa rodzaje co u was to
jeden z nich ma zaokraglone, szersze i nizsze zeby, drugi wyzsze i wezsze

: pn maja 14, 2007 12:48 pm
autor: zurma35
Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???

: pn maja 14, 2007 6:56 pm
autor: goszen
zurma35 pisze:Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Jak najbardziej ma !!

: pn maja 14, 2007 10:22 pm
autor: animaldziobak
Jeśli mowa o rozrządzie to się podczepię.
Zapytuję uprzejmie o taki wynalazek jak wałek rozrządu a raczej dwa wałki (3.0 v6). Macie może numer katalogowy tego ustrojstwa bo się mi krzywki lekko starły i dzwoni na klawiaturze już trochę. Nadmienię że mam hydrauliczne kasatory luzów. Może jakieś zamienniki lub made in korea???
Oryginał mi się za drogi wydaje a czas na emoncik nie za długi (wakacje tuż tuż)
Dzięki za ewentualne odpowiedzi w temacie.

: wt maja 15, 2007 5:00 am
autor: zurma35
goszen pisze:
zurma35 pisze:Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Jak najbardziej ma !!
Mysle ze moze miec wplyw jedynie na luz paska i ewentualnie na polozanie znakow na pasku wzgladem kol zabatych bo na polozenie znakow na kolo i obudowie nie bedzie mial zadnego wplywu (takie jest moje zdanie ty wcale nie musisz sie z nim zgodzic)

: wt maja 15, 2007 10:51 pm
autor: Tarpi
animaldziobak pisze:...Macie może numer katalogowy tego ustrojstwa bo się mi krzywki lekko starły i dzwoni na klawiaturze już trochę....
Wałki można zregenerować równocześnie zmieniając czasy otwarcia. Będziesz miał "wash and go" = naprawa i tuning :D

: śr maja 16, 2007 11:53 am
autor: zurma35
Chyba cos ten temat nie przypadl nikomu do gustu :( Mam juz paski i w sobote zabieram sie za wymiane i nadal nie wiem co zrobic,jak ustawic??
Czy ustawic tak jak mam teraz????
Czy ustawic wszystko na znaki????

: sob maja 19, 2007 9:30 am
autor: zurma35
No panowie dzis przyszla to chwila zabieram sie za wymiane paskow rozrzadu :D :D . A jak wymienie to zdam zaraz relacje no i bede mogl sie uwazac za eksperta w tej dziedzinie :D :D . wiec jezeli bedzie ktos mial pytanie-pozniej (jak wszystko pojdzie dobrze) prosze kierowac do mnie :D . Tylko gorzej jak pojdzie zle, wtedy lepiej o nic nie pytajcie.
Wieczorkiem zdam cala relacje albo bedzie :)2 albo bedzie :)3
Trzymajcie kciuki

: sob maja 19, 2007 10:08 am
autor: ernil
Poodkrecaj wszystko ladnie, chyba trzeba wyjac chlodnice, nie pamietam juz, pozdejmuj oslony i wio. Nie ma tam zadnej filozofii. Znaki sa widoczne tak, ze az kluja w oczy :) Podejrzewam, ze bedziesz musial uzyc jakiegos sciagacza do kola, bo nie zeskoczy Ci ot tak. Aczkolwiek wszystko sie moze zdarzyc :) Jak bedziesz mial jakis problem, to dzwon. Troszke sie bedziesz musial nagimnastykowac z napinaczem jak nigdy tego wczesniej nie robiles, ale dasz rade. I obczaj sobie od razu pompe wody tudziez oleju. Jak maja luzy albo lozyska hucza - do wymiany. Lepiej zaplacic niz pozniej drugi raz drzec rozrzad :) W manualu masz tez rysunki znakow, ale sa i bez tego widoczne.

: śr maja 23, 2007 8:47 pm
autor: eramus
Witam skoro o rozrządzie to się dopisze
Jestem tutaj pierwszy raz i kłaniam się wszystkim nisko (bardzo miśko)
mam silnik 4d56, co prawda nie w waszym ukochanym miśku.
Pękł pasek od balansów i chyba chwycił go pasek rozrządu, bo było
chrup chrup i zgasł, kiedy zdjąłem osłonę to rzeczywiście wyjąłem
fragment paska równoważącego, ale kiedy zdjąłem pokrywę zaworów
to szczęka mi opadła 4 dźwigienki od zaworów popękane.
Pytanie brzmi - czy wymiana tego wszystkiego wymaga jakiś specjalnych
urządzeń i tajemnej wiedzy ( param się motryzacją od czasu minionej epoki i jeszcze nigdy niekorzystałem z usług fachowca, a prę rzeczy już zrobiłem), ale świat idzie do przodu i nie chciałbym zaczynać czegoś, czego nie będę mógł skończyć - nie znam tego silnika. Ściągnąłem sobie od was manuala, ale mój 4d56 jest chyba z przed 93r.
ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNE DZIĘKI

: śr maja 23, 2007 9:02 pm
autor: zurma35
eramus pisze:Witam skoro o rozrządzie to się dopisze
Jestem tutaj pierwszy raz i kłaniam się wszystkim nisko (bardzo miśko)
mam silnik 4d56, co prawda nie w waszym ukochanym miśku.
Pękł pasek od balansów i chyba chwycił go pasek rozrządu, bo było
chrup chrup i zgasł, kiedy zdjąłem osłonę to rzeczywiście wyjąłem
fragment paska równoważącego, ale kiedy zdjąłem pokrywę zaworów
to szczęka mi opadła 4 dźwigienki od zaworów popękane.
Pytanie brzmi - czy wymiana tego wszystkiego wymaga jakiś specjalnych
urządzeń i tajemnej wiedzy ( param się motryzacją od czasu minionej epoki i jeszcze nigdy niekorzystałem z usług fachowca, a prę rzeczy już zrobiłem), ale świat idzie do przodu i nie chciałbym zaczynać czegoś, czego nie będę mógł skończyć - nie znam tego silnika. Ściągnąłem sobie od was manuala, ale mój 4d56 jest chyba z przed 93r.
ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNE DZIĘKI
Jak sciagnoles manual do tego silnika to tam masz wszystko ladnie opisane, a ten manual jest od roku 1991 do 1993.a co do paska od walkow balansowych to sie czesto zdarza,najczesciej zaciera sie ktorys walek, u mnie bylo tak samo, tylko ze moj pasek pekl ze starosc, i mialem wiele szczescia bo nic sie nie stalo.jak faktycznie zatarl ci sie walek to moze lepiej nie zakladaj paska mozna jezdzic bez (podobno jest duzy koszt naprawy zatartego walka)

: pt gru 14, 2007 11:39 pm
autor: zurma35
Witajcie po dlugiieeeej przerwie

Nie odzywalem sie, bo jak narazie autko sprawuje sie bez problemow, nic dodac nic ujac jest :)2
Postaram sie o fotki i sie pochwale jak wyglada moze uda mi sie je zamiscic jutro

Pozdrawiam