Strona 1 z 1
Pomocy z paskiem rozrzadu
: sob maja 12, 2007 9:58 pm
autor: zurma35
Witam pewnie znowy mnie okrzanicie ze znowy zakladam nowy temat, ale pisalem na moim starym i nikt mi nie odpisal.
ale do rzeczy!
Zabralem sie dzis za wymiane paska rozrzadu (znaczy narazie wszystko rozebralem bo paski bede mial dopiero we wtorek) i o zgrozo okazalo sie ze pasek od walkow byl pekniety, jak dawno tego nawet niewiem
Sprawdzilem walki i lekko chodza, ale nie w tym rzecz mam problem z glownym paskiem. Chcialem ustawic na znaki i przygotowac do zdjecia i szlak mnie chcial trafic bo nie moglem ustawic na znaki jak ustawilem na znak na wale to pompa i kolo od zaworow jest przestawione o jeden zabek za znakiem. Teraz nie wiem co robic

niewiem jak ustawis jak bede zakladal nowy pasek czy ustawic kola na znaki i zakladac nowy pasek?

. Czy nic nie przestawiac i zalozyc pasek tak jak jest teraz.
W instrukcji jest poikazane ze ma byc ustawione na znaki
Pozdrawiam i prosze o pomoc

: ndz maja 13, 2007 8:36 am
autor: bojach
zrób w/g instrukcji wymiany pasków , ale powinieneś sie liczyć że może pasek znowu urwać ,
częstą przyczyną tego zdarzenia jest słabe smarowanie spowodowane zużyciem pompy oleju , przez co wałek sie przyciera
: ndz maja 13, 2007 11:59 am
autor: zurma35
bojach pisze:zrób w/g instrukcji wymiany pasków , ale powinieneś sie liczyć że może pasek znowu urwać ,
częstą przyczyną tego zdarzenia jest słabe smarowanie spowodowane zużyciem pompy oleju , przez co wałek sie przyciera
Witam mysle ze tew pasek pekl ze starosci bo jak go dokladnie obejrzlem to plutno byko na wieszku, a druga sprawa sprawdzilem walki i obracaja sie lekko bez zadych oporow. Druga sprawa to ten glowny pasek dlaczego jak ustawiam na na wale to pompa i zawory sa przestawione,wyglada na to ze tak jakby bylo wszystko przyspieszone,jak zaplon i zawory. Dodam ze nie mialem zadnych problemow z odpalaniem,i wszysto dziala bez problemow. Teraz niewiem co zrobic czy zlozyc tak jak jest teraz czy ustawic wszystko na znaki tak jak w instrukcji. A tak apropos jezeli ktos potrzebuje instrukcje do silnika 4D56 to moge przeslac (tylko w jezyku angielskim) Pozdrawiam i prosze o rade
: pn maja 14, 2007 9:10 am
autor: zurma35
Siedze i czekam

czekam az ktos do mnie napisze i mi cos poradzi co z tym paskiem rozrzadu, ale cisza

niema tu kogos kto by cos wiedzial na ten temat??? A moze wszyscy sie na mnie obrazili???

: pn maja 14, 2007 9:46 am
autor: goszen
są dwa rodzje pasków, dłuższy i krótszy, po za tym są rózne koła, czasem terzeba na pompie przestawić o jeden ząbek aby zapłon nie była za wczesny
paski zmieniały się w roku 93, przed były inne i po były inne,
Ale w twoim samochodzie mół ktoś coś zmotać, najlepiej sprawdź stary pasek.
: pn maja 14, 2007 12:19 pm
autor: zurma35
goszen pisze:są dwa rodzje pasków, dłuższy i krótszy, po za tym są rózne koła, czasem terzeba na pompie przestawić o jeden ząbek aby zapłon nie była za wczesny
paski zmieniały się w roku 93, przed były inne i po były inne,
Ale w twoim samochodzie mół ktoś coś zmotać, najlepiej sprawdź stary pasek.
Zamowilem paski wedlog katalogu i rocznika,wiem ze sa w tych silnikach dwa paski rozrzadu (4D56). Krotki jest do walkow balansowych a dlugi do pompy i zaworow. Na moj chlopski rozum to wogole wszystko jest przyspieszone jak i otwarcie zaworow tak i wtrysk (nie mylic z wytryskiem

) i teraz niewiem co mam zrobic ustawic go tak jak jest teraz na starym pasku???. Czy ustawic wszystko na znaki
: pn maja 14, 2007 12:25 pm
autor: misiu
policz liczbe zebow na tym nowym pasku - wg katalogow powinien pasowac a mial o 1 zab za duzo
: pn maja 14, 2007 12:35 pm
autor: zurma35
misiu pisze:policz liczbe zebow na tym nowym pasku - wg katalogow powinien pasowac a mial o 1 zab za duzo
Tego niewiem paski odbiore we wtorek. Na tym starym pasku nie moge wogole zgrac znakow jak ustawie na wale dokladnie na znak to kolo zebate pompy i od walka rozrzadu nie pokrywa sie ze znakiem jest przesuniete o jeden zbek ale nie na pasku tylko na kole wzgledem znaku na obudowie
: pn maja 14, 2007 12:37 pm
autor: goszen
zurma35 pisze:,wiem ze sa w tych silnikach dwa paski rozrzadu (4D56). Krotki jest do walkow balansowych a dlugi do pompy i zaworow.
Nie zrozumiałeś, dwa rodzaje pasków rozrządu, ( jeden lekko dłuższy drugi krótszy) nie chodzi mi że balansowy i rozrządu.
: pn maja 14, 2007 12:42 pm
autor: misiu
jezeli u mnie sa te same dwa rodzaje co u was to
jeden z nich ma zaokraglone, szersze i nizsze zeby, drugi wyzsze i wezsze
: pn maja 14, 2007 12:48 pm
autor: zurma35
Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
: pn maja 14, 2007 6:56 pm
autor: goszen
zurma35 pisze:Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Jak najbardziej ma

: pn maja 14, 2007 10:22 pm
autor: animaldziobak
Jeśli mowa o rozrządzie to się podczepię.
Zapytuję uprzejmie o taki wynalazek jak wałek rozrządu a raczej dwa wałki (3.0 v6). Macie może numer katalogowy tego ustrojstwa bo się mi krzywki lekko starły i dzwoni na klawiaturze już trochę. Nadmienię że mam hydrauliczne kasatory luzów. Może jakieś zamienniki lub made in korea???
Oryginał mi się za drogi wydaje a czas na emoncik nie za długi (wakacje tuż tuż)
Dzięki za ewentualne odpowiedzi w temacie.
: wt maja 15, 2007 5:00 am
autor: zurma35
goszen pisze:zurma35 pisze:Sorki fakt zle zrozumialem.
A tak na chlopski rozum czy ilosc zabkow na pasku ma jakis wplyw???
Jak najbardziej ma

Mysle ze moze miec wplyw jedynie na luz paska i ewentualnie na polozanie znakow na pasku wzgladem kol zabatych bo na polozenie znakow na kolo i obudowie nie bedzie mial zadnego wplywu (takie jest moje zdanie ty wcale nie musisz sie z nim zgodzic)
: wt maja 15, 2007 10:51 pm
autor: Tarpi
animaldziobak pisze:...Macie może numer katalogowy tego ustrojstwa bo się mi krzywki lekko starły i dzwoni na klawiaturze już trochę....
Wałki można zregenerować równocześnie zmieniając czasy otwarcia. Będziesz miał "wash and go" = naprawa i tuning

: śr maja 16, 2007 11:53 am
autor: zurma35
Chyba cos ten temat nie przypadl nikomu do gustu

Mam juz paski i w sobote zabieram sie za wymiane i nadal nie wiem co zrobic,jak ustawic??
Czy ustawic tak jak mam teraz????
Czy ustawic wszystko na znaki????
: sob maja 19, 2007 9:30 am
autor: zurma35
No panowie dzis przyszla to chwila zabieram sie za wymiane paskow rozrzadu

. A jak wymienie to zdam zaraz relacje no i bede mogl sie uwazac za eksperta w tej dziedzinie

. wiec jezeli bedzie ktos mial pytanie-pozniej (jak wszystko pojdzie dobrze) prosze kierowac do mnie

. Tylko gorzej jak pojdzie zle, wtedy lepiej o nic nie pytajcie.
Wieczorkiem zdam cala relacje albo bedzie

albo bedzie
Trzymajcie kciuki
: sob maja 19, 2007 10:08 am
autor: ernil
Poodkrecaj wszystko ladnie, chyba trzeba wyjac chlodnice, nie pamietam juz, pozdejmuj oslony i wio. Nie ma tam zadnej filozofii. Znaki sa widoczne tak, ze az kluja w oczy

Podejrzewam, ze bedziesz musial uzyc jakiegos sciagacza do kola, bo nie zeskoczy Ci ot tak. Aczkolwiek wszystko sie moze zdarzyc

Jak bedziesz mial jakis problem, to dzwon. Troszke sie bedziesz musial nagimnastykowac z napinaczem jak nigdy tego wczesniej nie robiles, ale dasz rade. I obczaj sobie od razu pompe wody tudziez oleju. Jak maja luzy albo lozyska hucza - do wymiany. Lepiej zaplacic niz pozniej drugi raz drzec rozrzad

W manualu masz tez rysunki znakow, ale sa i bez tego widoczne.
: śr maja 23, 2007 8:47 pm
autor: eramus
Witam skoro o rozrządzie to się dopisze
Jestem tutaj pierwszy raz i kłaniam się wszystkim nisko (bardzo miśko)
mam silnik 4d56, co prawda nie w waszym ukochanym miśku.
Pękł pasek od balansów i chyba chwycił go pasek rozrządu, bo było
chrup chrup i zgasł, kiedy zdjąłem osłonę to rzeczywiście wyjąłem
fragment paska równoważącego, ale kiedy zdjąłem pokrywę zaworów
to szczęka mi opadła 4 dźwigienki od zaworów popękane.
Pytanie brzmi - czy wymiana tego wszystkiego wymaga jakiś specjalnych
urządzeń i tajemnej wiedzy ( param się motryzacją od czasu minionej epoki i jeszcze nigdy niekorzystałem z usług fachowca, a prę rzeczy już zrobiłem), ale świat idzie do przodu i nie chciałbym zaczynać czegoś, czego nie będę mógł skończyć - nie znam tego silnika. Ściągnąłem sobie od was manuala, ale mój 4d56 jest chyba z przed 93r.
ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNE DZIĘKI
: śr maja 23, 2007 9:02 pm
autor: zurma35
eramus pisze:Witam skoro o rozrządzie to się dopisze
Jestem tutaj pierwszy raz i kłaniam się wszystkim nisko (bardzo miśko)
mam silnik 4d56, co prawda nie w waszym ukochanym miśku.
Pękł pasek od balansów i chyba chwycił go pasek rozrządu, bo było
chrup chrup i zgasł, kiedy zdjąłem osłonę to rzeczywiście wyjąłem
fragment paska równoważącego, ale kiedy zdjąłem pokrywę zaworów
to szczęka mi opadła 4 dźwigienki od zaworów popękane.
Pytanie brzmi - czy wymiana tego wszystkiego wymaga jakiś specjalnych
urządzeń i tajemnej wiedzy ( param się motryzacją od czasu minionej epoki i jeszcze nigdy niekorzystałem z usług fachowca, a prę rzeczy już zrobiłem), ale świat idzie do przodu i nie chciałbym zaczynać czegoś, czego nie będę mógł skończyć - nie znam tego silnika. Ściągnąłem sobie od was manuala, ale mój 4d56 jest chyba z przed 93r.
ZA WSZELKĄ POMOC SERDECZNE DZIĘKI
Jak sciagnoles manual do tego silnika to tam masz wszystko ladnie opisane, a ten manual jest od roku 1991 do 1993.a co do paska od walkow balansowych to sie czesto zdarza,najczesciej zaciera sie ktorys walek, u mnie bylo tak samo, tylko ze moj pasek pekl ze starosc, i mialem wiele szczescia bo nic sie nie stalo.jak faktycznie zatarl ci sie walek to moze lepiej nie zakladaj paska mozna jezdzic bez (podobno jest duzy koszt naprawy zatartego walka)
: pt gru 14, 2007 11:39 pm
autor: zurma35
Witajcie po dlugiieeeej przerwie
Nie odzywalem sie, bo jak narazie autko sprawuje sie bez problemow, nic dodac nic ujac jest
Postaram sie o fotki i sie pochwale jak wyglada moze uda mi sie je zamiscic jutro
Pozdrawiam