Blokada tylnego mostu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

dymek_rd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: śr maja 23, 2007 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Blokada tylnego mostu

Post autor: dymek_rd » śr maja 23, 2007 12:33 pm

Witam wszystkich użytkowników Miśków. Mam pytanie, czy macie jakiś patent na blokadę mostu. Można spotkać egzemplarze Pajero z fabryczną blokadą, ale są rzadko spotykane. Może ktoś z Was stosował rozwiązania z innych pojazdów.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr maja 23, 2007 2:12 pm

Dymek jeżeli pozwolisz podepne sie z pytaniem na temat olejów do takowych mostów z blokadą,czy są takie same,a najlepiej jakie tam zalać?
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokada tylnego mostu

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 2:51 pm

dymek_rd pisze:Witam wszystkich użytkowników Miśków. Mam pytanie, czy macie jakiś patent na blokadę mostu. .
Patent na blokadę mostów ma firma ARB :)21
dymek_rd pisze:. Można spotkać egzemplarze Pajero z fabryczną blokadą, ale są rzadko spotykane. .
jesteś w mylnym błędzie bo Pajero I nigdy nie miało blokady wiec nie można pisać ze była rzadko spotykana. W Pajero II była wręcz standardem i rzadko spotyka się II generacje bez blokady. Jak nie mam 100 % to jest LSD jak nie ma ani jednej ani drugiej to ktoś wyjątkowe szczęście :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr maja 23, 2007 2:53 pm

olej jak do zwykłego mostu zadnej różnicy niema

a co do blokad to były w miśkach z SS, jak se kupicie taki most to jeszcze potrzebujecie kompresorek i spiąc to odpowiednio z elektryką
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 2:56 pm

Pikaś pisze:Dymek jeżeli pozwolisz podepne sie z pytaniem na temat olejów do takowych mostów z blokadą,czy są takie same,a najlepiej jakie tam zalać?
taki sam jak do mostu bez blokady - a jaki to zależy min od użytkowania auta od tego gdzie i w jakich warunkach klimatycznych auto sie porusza. Inny na Syberii a inny w RPA sie leje. Generalnie blokada 100 % nie potrzebuje specjalnego oleju innego niż do mostów. Blokadą wymagającą oleju specjalnego jest LSD

jasne :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 3:01 pm

gebels pisze:olej jak do zwykłego mostu zadnej różnicy niema

a co do blokad to były w miśkach z SS, jak se kupicie taki most to jeszcze potrzebujecie kompresorek i spiąc to odpowiednio z elektryką
no i przełożenia musza byc takie same jak w moście przednim :)21

Ponad to zylion rzeczy było by do zrobienia gdyby chcieć przełożyć most z Pajero II do Pajero I i to z przed 1989 roku .... bo byl na resorze a nowe mosty maja sprężyny 8)

tak wiec taniej jest ARB a najtaniej jest nie mieć :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr maja 23, 2007 3:34 pm

Chyba poprosze Mrocznego o przyklejenie odpowiedzi na pytanie "jakie oleje do Pajero?". Pisalem juz o tym ze trzy razy a Inni pisali byc moze i wiecej... :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

zurma35
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: śr maja 02, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Anglia

Post autor: zurma35 » śr maja 23, 2007 3:45 pm

Masz racje ernil, a po drugie idac do sklepu po olej, to kazdy szanujacy sie sklep ma katalogi a w katalogach jest jaki olej trzeba zalac,
Pajer 2,5tdi
GG5678533

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr maja 23, 2007 4:06 pm

oooooooo,i co już sapiecie,pytanie nie było jaki olej tylko czy jest on inny do blokowanych i nie blokowanych,a jesli inny to jaki.
a z tematu oleje do pajero korzystam i jest on bardzo przydatny ,to tak k woli podsumowania czyjejś dobrze wykonanej pracy.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr maja 23, 2007 5:11 pm

Nie sapiemy wcale, mimo, ze jest goraco :)21 Moj miś sapie - ja nie :). W linku, ktory kiedys wstawialem jest wyrazne rozroznienie na zwykly most, most z R/D Lock i most z LSD. I jasno tam jest napisane, ze olej do dwoch pierwszych jest taki sam a do LSD jest inny. Sa tam nawet ilosci w litrach podane, wiec prosze - skorzystaj i nie sap, ze nikt nie chce odpowiedziec na pytanie... :)21
Raz jeszcze wklejam ten link: http://www.kroon-oil.com/uk/products/pr ... elid=11967 .

Pozdrawiam!
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr maja 23, 2007 6:44 pm

Ja nie sapałem.BTW to wy zawsze mowicie żeby nie brać zbyt poważnie niektorych wypowiedzi a sami popadacie w to co zarzucacie nowym.Panowie luzik.przeczytałem , jestem bogatszy o wiedzę,dziękuje za ponowne wklejenie linku.
Pozdrawiam.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » śr maja 23, 2007 7:01 pm

do interpretacji niektorych postow stosuje sie emotikonki 8) :D :P
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr maja 23, 2007 7:15 pm

misiu pisze:do interpretacji niektorych postow stosuje sie emotikonki 8) :D :P
lub pisze sie ziew :)21

tyle obawiam że sie mlodzi nie wiedzą co to znaczy 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 23, 2007 9:28 pm

Pikaś pisze:Dymek jeżeli pozwolisz podepne sie z pytaniem na temat olejów do takowych mostów z blokadą,czy są takie same,a najlepiej jakie tam zalać?
Mitsubishi zaleca full syntetyk 75W140 do mostow z blokadą lub bez, cena w detalu 70 - 80 PLN za 1L
na tej stornce co podal ernil jest duze uogólnienie co do parametrow olei/czestotliwosci wymian
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr maja 23, 2007 9:51 pm

Jak na kilkunastoletnie auto to takowe uogolnienie jest i tak zbytnio szczegolowe... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 23, 2007 9:58 pm

tez racja :)2 :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » śr maja 23, 2007 10:08 pm

Videlec pisze: Mitsubishi zaleca full syntetyk 75W140 do mostow z blokadą lub bez, cena w detalu 70 - 80 PLN za 1L
to zalej taki olej do dwudziestoletniego mostu i ciekawe jak daleko pojedziesz :wink:

ja chciałbym ew. dolać do swoich mostów i zastanawiam się nad minerałem, bo nawet nie wiem co tam jest, a nie chcę, zeby cokolwiek się sypnęło po wypłukaniu syntetykiem wszelkich substancji powstałych w ciągu 19 lat życia tego maleństwa :roll:
jak szanowne grono wyjadaczy terenowych uważa?
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr maja 23, 2007 10:16 pm

Myśle że w silniku zrobiłby nowy wypas olej jakies spustoszenie,bo jak konstruowali silnik do pojary to nie marzyli nawet o takich kanalikach jak dziś,wiec nowy dobry olej wypłucze go na maxa.Ale w mostach nie powinno się chyba dziać coś dziwnego.Tak myślę,choć jeszcze niewiele wiem.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr maja 23, 2007 10:39 pm

Jesli juz masz cos dolewac, bo tak, to lepiej kup hipol i wymien ten syf, co byc moze jeszcze tam jest jako olej...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr maja 23, 2007 10:55 pm

kudlaty_bytom pisze:to zalej taki olej do dwudziestoletniego mostu i ciekawe jak daleko pojedziesz :wink:
nie wiem jak w dwudziestoletnim ale w dziewiecioletnim spisuje sie wysmienicie, juz od roku :wink:

a tej reszty co napisales o mineralach i syntetykach w mostach i twoich obawach to nawet komentowac mi sie nie chce :)21
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » czw maja 24, 2007 8:03 am

ale gosc odebral dawke... :)2
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » czw maja 24, 2007 6:21 pm

a ja zalałem podobnie jak w ernila linku pisze(apropopo może by to do FAQa wrzucić?) weszło wiecej o średnio 0,2L :)16 i mam w d... na razie gra i będę misia tresował tak co by sie przyzwyczaił :lol:

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » czw maja 24, 2007 6:23 pm

tyle że nie kroonoila i nie za 80plnuf uff... :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość