Pajero Sport - Zaolejony tylny most

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

morot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt cze 27, 2006 8:03 pm

Pajero Sport - Zaolejony tylny most

Post autor: morot » wt cze 12, 2007 6:55 am

Witam

Jestem posiadaczem Pajero Sport. Auto kupiłem zimą w salonie i obecnie ma ok. 5000 km przebiegu. Zauważyłem, że tylny most jest wyraźnie zaolejony. W czasie postoju olej nie kapie na podłogę.

Jako że samochód jest na gwarancji, umówiłem się w autoryzowanym serwisie na sprawdzenie przyczyny nieszczelności.

Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenie z tym autem ? Jaka może być przyczyna takiej usterki ?
Czy jest przypadłość, która w tych modelach zdarzała się często ?
Czytałem opinie użytkowników o tym samochodzie i wynikało z nich, że jest to dość stara sprawdzona konstrukcja i raczej mało awaryjna. Jestem więc trochę zaskoczony, że zdarzyło się to w nowym samochodzie.

M.
Pajero Sport 2.5 TDI

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero Sport - Zaolejony tylny most

Post autor: Eskapada » wt cze 12, 2007 7:25 am

morot pisze:Witam

Jestem posiadaczem Pajero Sport. Auto kupiłem zimą w salonie i obecnie ma ok. 5000 km przebiegu. Zauważyłem, że tylny most jest wyraźnie zaolejony. W czasie postoju olej nie kapie na podłogę.
W którym miejscu ?? przy dyferenciale czy przy kołach
morot pisze:Witam


Jako że samochód jest na gwarancji, umówiłem się w autoryzowanym serwisie na sprawdzenie przyczyny nieszczelności.
Co nam tu gitare zawraca jak fachowcy Ci naprawia :)21
morot pisze:
Czy jest przypadłość, która w tych modelach zdarzała się często ?
To nie Land Rover żeby jaka kolwiek nieszczelność zdarzała się często :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » wt cze 12, 2007 7:30 am

Nie ma chyba co panikowac, skoro i tak jedziesz do ASO.
Wg mnie pocieklo im przy wymianie albo srubki nie dokrecili.
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 8:58 am

Skoro cieknie to znaczy że jest, uśmiechnij się masz olej w tylnym dyfrze :D

Skoro fura na gwarancji to nie masz się czym przejmować. jakaś pierdoła typu śrubka czy cuś.

Moja miska ma 16 lat :)23 i jak do tej pory to nic jej tam nie cieknie.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Y@nek
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 8:45 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Y@nek » wt cze 12, 2007 12:14 pm

BooBoo pisze:Skoro cieknie to znaczy że jest, uśmiechnij się masz olej w tylnym dyfrze :D

Moja miska ma 16 lat :)23 i jak do tej pory to nic jej tam nie cieknie.
Nie cieknie , bo śmigasz bez oleju :)23
było Pajero, jest Jeep, nie wiem tylko czy się cieszyć, czy płakać.
GG-33638

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 12:38 pm

Trociny i towot zapewniają odpowiednie smarowanie oraz cichobieżność :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11914
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt cze 12, 2007 2:33 pm

Skórki od bananów są lepsze bo włókna kasują luzy :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt cze 12, 2007 4:10 pm

Y@nek pisze:
BooBoo pisze:Skoro cieknie to znaczy że jest, uśmiechnij się masz olej w tylnym dyfrze :D

Moja miska ma 16 lat :)23 i jak do tej pory to nic jej tam nie cieknie.
Nie cieknie , bo śmigasz bez oleju :)23
jo
jak nie cieknie to juz such wewnątrz
:D
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 5:48 pm

Zbowid pisze:Skórki od bananów są lepsze bo włókna kasują luzy :)21
Ale muszki owocówki są wkur...jące
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » wt cze 12, 2007 7:25 pm

ja mysle ze w tym temacie powinien sie Gene wypowiedziec, on w "Sportach" siedzi :)21 :)21 :)21 bedzie wiedziec :)2
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » wt cze 12, 2007 7:45 pm

tam siedzi jakaś blondynka :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » wt cze 12, 2007 9:05 pm

tak na powaznie, niektore samochody transportowane sa do europy "na sucho", potem ASO zalewa je plynami, moze i w tym wypadku tak bylo a jakis partacz nie dokrecil korka
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 13, 2007 6:51 am

suziXL pisze:tak na powaznie,
nie możliwe - na poważnie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

morot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt cze 27, 2006 8:03 pm

Post autor: morot » śr cze 13, 2007 6:56 am

Zaolejony jest głównie dyferencjał, ale olej rozszedł się też trochę w stronę kół.

Dzięki wszystkim za komentarze.

Zawracałem Wam głowę, gdyż nie mam dobrej opinii o ASO, z których dotychczas korzystałem. Moja negatywna opinia o ASO nie dotyczy jeszcze Mitsubishi, gdyż jest to mój pierwszy samochód tej marki. Zobaczymy jak będzie.

Wolałem się jednak przed wizytą w ASO zapoznać z Waszymi opiniami, gdyż nie wiem co będą mi tam wciskać.

PS. Jakie ASO W Warszawie polecacie ?.

pozdrawiam
M.
Pajero Sport 2.5 TDI

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr cze 13, 2007 7:13 am

słuchaj auto masz na gwarancji wiec jedz do ASO niech myślą. Gdyby to było moje auto i bez gwarancji to zacząłbym od wymycia tego motosolem czy innym środkiem do usuwania olejów. Następnie bym dokręcił korek spustowy i wlewowy oraz obudowę dyferencjału aby wykluczyć tego typu nie szczelność. Potem to tylko obserwacja gdzie olej się pojawia – i wymiana uszczelki na obudowie dyferencjału lub wymiana uszczelniacza w zależności od zaistniałej sytuacji. Sprawdź lub każ sprawdzić odpowietrzenie mostu – jeśli rurka jest złamana, zaciśnięta to w dyfrze wytwarza się ciśnienie które może być przyczyną wycieków
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 7:44 am przez Eskapada, łącznie zmieniany 1 raz.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » śr cze 13, 2007 7:36 am

kruca fiks!!!
gdzie ta rurka? bo nie pamietam cobym widział cos takiego ani z przodu ani z tyłu. przypomne że mam gen I.i może już ze mną na piwo chodzić :D apropopo to czytałem że dobrze to wyprowadzić wyżej co by nie zalać. jak to mądrze rozwiązać?

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr cze 13, 2007 7:49 am

Poczekaj do wieczora, strzelę fotkę, u mnie zbiornik zdjęty to wszystko widac.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » śr cze 13, 2007 8:08 am

co Ty BooBoo z tym zbiornikiem ? Ty jakiś z jelcza zamontowany miałeś, że nic widać nie było? ;-) Jak jest zbiornik to też widać.

Centralnie z wału idzie rurka do poprzecznej belki ramy (która jest okrągła) i tamtędy jest odpowietrzenie.
Ostatnio zmieniony śr cze 13, 2007 9:42 am przez Mariobros, łącznie zmieniany 1 raz.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr cze 13, 2007 9:16 am

ALe teraz to ja panorame mam bez włażenia i ciasnoty.

Normalnie szerokopasmowe ujęcie.

Dalej czekam na pompę :(
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » śr cze 20, 2007 8:35 am

Pytanie czy to jest na 100% olej z mostu. Sport "tej blondynki" dodam mojej zony. Od nowosci ma taki ciemny nalot. Wyglada to troche jak drobny wyciek ale jest to specyfik zabezpieczajacy elementy podwozia przed korozja. Sadze, ze jesli nie masz wyraznych sladow oleju to z duza doza prawdopodobienstwa most u Ciebie rowniez zostal potraktowany tym zabezpieczeniem.
Obrazek
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » śr cze 20, 2007 8:47 am

Co do ASO w Warszawie to polecam Mitcar (Rog Spornej i Pulawskiej). Ja mam bardzo dobra opinie o tym serwisie. Wiem jednak, ze bywaja rozczarowani klienci. Pewnie to normalne, co czloweik to inne zapatrywania, ale pytasz wiec odpowiadam.
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości