Diesiel vs mróz

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Styku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn lut 19, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków

Diesiel vs mróz

Post autor: Styku » wt paź 23, 2007 5:54 pm

Mam takie pytanie:
Jak wasze diesielki radzą sobie z wielkim mrozem, i czy są jakieś "patenty" które mogłyby polepszyć odpalanie w takich warunkach?

Awatar użytkownika
Dyzek
 
 
Posty: 269
Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dyzek » wt paź 23, 2007 5:56 pm

dobre świece i dobra bateria - troche dymu z tyłu i pali bezstresowo, nawet w Zakopcu (-27 )
Pajerko '94, 2.8 Td, Suzi Samurai 1.3
gg 1058986

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt paź 23, 2007 7:03 pm

"Patentow" jest masa, tylko po co? Nie lepiej wyremontowac silnik? :)21

- wszelkiej masci grzalki i podgrzewacze (zbiornik, filtr paliwa, blok silnika, miska olejowa)
- ocieplanie aku
- swieca w dolocie
- reczne grzanie swiec
- ocieplany garaz
- itd...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt paź 23, 2007 7:39 pm

ernil pisze:"Patentow" jest masa, tylko po co? Nie lepiej wyremontowac silnik? :)21

- wszelkiej masci grzalki i podgrzewacze (zbiornik, filtr paliwa, blok silnika, miska olejowa)
- ocieplanie aku
- swieca w dolocie
- reczne grzanie swiec
- ocieplany garaz
- itd...
może i lepiej ale na pewno nie taniej - zapewne dobrze wiesz ze prowizorki sa tanie i dobre bo działają długo :)21

BTW grzałka w misie olejowej nie tylko ułatwia rozruch ale oszczędza motor, rozrusznik i akumulator . Idealnym ( drogim ) wielofunkcyjnym rozwiązaniem jest WEBASTO :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt paź 23, 2007 8:01 pm

Ja od zawsze dodaje dodatek do diesla Schella , jest w poręczniej butelce i żaden diesel mnie jeszcze nie zawiódł w zimę.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt paź 23, 2007 8:08 pm

Eskapada pisze:Idealnym ( drogim ) wielofunkcyjnym rozwiązaniem jest WEBASTO :)2
szczególnie jak rozładuje aku :wink: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Troll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt mar 01, 2005 8:34 am
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Troll » śr paź 24, 2007 6:51 am

Ja tam przy padajacym silniku w zimie to samostartu uzywalem - SD33 - ale to juz naprawde byla padaczka z silnika.

Nad webasto tez sie zastanawiam ale to nie w tym roku - mysle ze jest to oszczednosc dla silnika, rozrusznika i akumulatora.

Teraz przy Misku z 2,5TD to pilnuje akumulatora, swiec - grzanie 3s i pali jak w lecie.
Pajero II 93 2,5TD Long :)
a niegdys Patrol '86 SD33 Long :(

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr paź 24, 2007 8:13 am

TRAWOLT pisze:
Eskapada pisze:Idealnym ( drogim ) wielofunkcyjnym rozwiązaniem jest WEBASTO :)2
szczególnie jak rozładuje aku :wink: :D
jak sie ma dychające disco i aku to jedyne co pomoże to emigracja na Madagaskar :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Troll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt mar 01, 2005 8:34 am
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Troll » śr paź 24, 2007 8:44 am

magagaskar :D
i palenie z gorki :lol:
Pajero II 93 2,5TD Long :)
a niegdys Patrol '86 SD33 Long :(

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw paź 25, 2007 12:42 pm

Eskapada pisze:jak sie ma dychające disco i aku to jedyne co pomoże to emigracja na Madagaskar :)21
:)2 to jest to :D

btw. nie martw się, przyślę Ci kartkę
bo wiem że "Miś na miarę Naszych możliwości" tam nie dojedzie :wink: :)21
LR Rendzi stajla :)

powa

Post autor: powa » czw paź 25, 2007 1:01 pm

TRAWOLT pisze:
Eskapada pisze:jak sie ma dychające disco i aku to jedyne co pomoże to emigracja na Madagaskar :)21
:)2 to jest to :D

btw. nie martw się, przyślę Ci kartkę
bo wiem że "Miś na miarę Naszych możliwości" tam nie dojedzie :wink: :)21
tam nawet czwórka ze sternikiem nie da rady, a co dopiero Disco które rękawami oddycha... :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw paź 25, 2007 1:08 pm

powa pisze:tam nawet czwórka ze sternikiem nie da rady, a co dopiero Disco które rękawami oddycha... :)21
człowieku małej wiary
nasi już tam byli
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... &plindex=0

:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Troll
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: wt mar 01, 2005 8:34 am
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Troll » czw paź 25, 2007 1:45 pm

Ten filmik jest rewelacyjny! :)
Pajero II 93 2,5TD Long :)
a niegdys Patrol '86 SD33 Long :(

Awatar użytkownika
Dyzek
 
 
Posty: 269
Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:37 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dyzek » czw paź 25, 2007 3:14 pm

hehe ale się uśmiałem, filmik bomga !! :lol:
Pajerko '94, 2.8 Td, Suzi Samurai 1.3
gg 1058986

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » wt paź 30, 2007 7:28 pm

w Skandynawii większość autek i to nowych ma grzałki w bloku lub całe profesjonalne systemy podgrzewania np firmy DEFA dostępne już w POLSCE

mam i ja bo po co męczyć silnik przy dużym minusie no i dużo szybciej mam ciepełko do odgrzania szyb bo garaż mam pod chmurką

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » wt paź 30, 2007 8:08 pm

Ja z kolei polecam dobrej jakości olej opałowy. Doskonały, tylko przy zlewaniu z baniek trzeba uważać na barwnik, który zatyka filtry. Testowane przy -30 stopniach, 2 zimy temu, w 2 autach produkcji japońskiej ;)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » wt paź 30, 2007 8:15 pm

czy są jakieś "patenty" które mogłyby polepszyć odpalanie w takich warunkach?

Ja zawsze przed zimą przeglądam rozrusznik i ewentualnie naprawa.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

waz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pt paź 14, 2005 2:01 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: waz » wt paź 30, 2007 9:14 pm

HUSKYTEAM pisze:Ja z kolei polecam dobrej jakości olej opałowy. Doskonały, tylko przy zlewaniu z baniek trzeba uważać na barwnik, który zatyka filtry. Testowane przy -30 stopniach, 2 zimy temu, w 2 autach produkcji japońskiej ;)
ta
i teraz masz remont silnika
YJ 2.5 '90, PajeroII 2.5TD '92 krotkie

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr paź 31, 2007 8:45 am

HUSKYTEAM pisze:Ja z kolei polecam dobrej jakości olej opałowy. Doskonały, tylko przy zlewaniu z baniek trzeba uważać na barwnik, który zatyka filtry. Testowane przy -30 stopniach, 2 zimy temu, w 2 autach produkcji japońskiej ;)
Aż tak nie zależy Ci na silniku ?
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr paź 31, 2007 9:37 am

HUSKYTEAM pisze:Ja z kolei polecam dobrej jakości olej opałowy. Doskonały, tylko przy zlewaniu z baniek trzeba uważać na barwnik, który zatyka filtry. Testowane przy -30 stopniach, 2 zimy temu, w 2 autach produkcji japońskiej ;)

Olej opałowy ma niższą temperaturę zamarzania więc jest lepszy od ON pod tym względem. Jeśli chodzi o jego kaloryczność to jest porównywalny ze wskazaniem na opałowy. Jeśli nikt nie "ulepsza" opału to jeździ się na tym dobrze w starszych silnikach i nic nie szkodzi. Wystarczy przed zimą wymienić filtr paliwa i zdobyć się na odwagę. :D
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

powa

Post autor: powa » śr paź 31, 2007 10:17 am

możesz podać źródło tych informacji?

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr paź 31, 2007 10:40 am

Laboratorium Rafinerii Gdańskiej.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

powa

Post autor: powa » śr paź 31, 2007 10:54 am

Równie dobrze mogłeś napisać "przemysł petrochemiczny" lub np. "internet".

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr paź 31, 2007 11:19 am

Również mogłeś się sam domyśleć. Piszę co wiem, wierzyć nie musisz. Co mam jeszcze napisać? Protokół przedstawić? Jeśli moja odpowiedź Cię nie satysfakcjonuje to odpowiadam
"przemysł petrochemiczny" lub np. "internet"
:D
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

powa

Post autor: powa » śr paź 31, 2007 12:02 pm

:roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości