Ramiona wsporników drążka kierowniczego

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Ramiona wsporników drążka kierowniczego

Post autor: Domelski » śr paź 31, 2007 4:17 pm

Celem dopełnienienia mojej wiedzy pytam was drodzy koledzy.

Wspornik drążka kierowniczego prawy... (pięknie jedzony przez rudą)
Obrazek

i wspornik drążka kierowniczego lewy:
Obrazek

Oba mają tzw. ramiona (pomiędzy wspornikiem, a rzeczonym drążkiem)

Pytania na dzisiaj brzmią :)1 :
1. Czy w miejscu zaznaczonym strzałką (na łączeniu ramienia z drążkiem) mogą być jakiekolwiek luzy?

2. Czy ramiona obu są takie same (bo mnie się wydaje, że nie, ale ja ostatnio słabo widzę)? Patrząc od przodu prawe jest na wieloklinie, a lewego niedowidzę. :o Pytam pod kątem zmówienia.

3. Czy wymieniać same ramiona czy w przypadku lewgo (patrząc od przodu) wymieniać cały wspornik? (o ten drugi nawet nie pytam bo to chyba cały wspornik kolumny kierowniczej? Pytam pod kątem trudności wymiany, możliwości ukręcenia śrub, ilości zakupionego piwa itp. Czy raczej odbywa się to na zasadze odkręcenia, zdjęcia, założenia, nasmarowania, zakręcenia.
(tam gdzie przecinek należy wstawić 1 piwo) :)21

Jakby komy było potrzebne:
Misiufisiu 3,5 V6 V45 1998
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » śr paź 31, 2007 4:36 pm

odpowiem na to co wiem:
sa rozne i daja sie regenerowac
wspornikow firmowanych JC unikaj
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » śr paź 31, 2007 5:27 pm

1) Luzu byc nie powinno (aczkolwiek zdjecia sie nie otwieraja, wiec moze chodzi o luz gdzies indziej, niz mysle)
2) Wymienia sie (lub tez regeneruje, lub przerabia na lozyska wymienne) całą podpore ze strony bodajze pasazera (ta wieksza i drozsza) natomiast od strony kierowcy wymienia sie samo ramie ze sworzniem kulistym (jako jedna czesc). Byc moze da sie od czegos podebrac, ale nie slyszalem ani nie czytalem nic na ten temat.
3) Wymiana nie jest jakos potwornie klopotliwa, troche sie trzeba nagimnastykowac przy tym wiekszym wsporniku, bo do ktorejs ze srub jest chyba ciezki dostep, ale nie ma tragedii.

Ja wymienialem te czesci wlasnie na takie z JC, ale na temat trwalosci sie nie wypowiem, bo sprzedalem auto, poza tym jezdzilem po czarnym. Trzeba pamietac, zeby smarowac co jakis czas ta wieksza podpore, jesli nie ma kalamitki, to warto sobie chyba zrobic :)

Pozdrawiam!
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr paź 31, 2007 5:49 pm

JC u mnie robi.
nie pamiętam kiedy zmieniałem ale jakoś tak ze 2 lata temu
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
szyman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: śr mar 07, 2007 6:36 pm
Lokalizacja: słupsk

Post autor: szyman » śr paź 31, 2007 6:47 pm

Ja rowniez mam z JC i jak narazie nie narzekam od strony pasażera kosztuje bodajze 130zl, a od kierowcy kolo 80. Jak bedziesz zamawial zorientuj sie jaka jest srednica wewnetrzna bo ja np zamowilem ten od kierowcy i nie pasowalo :cry: a co do luzow, heh wystarczy zlapac reka i sprawdzic u mnie ten od pasazera latal niemilosiernie :D
Pajero 3.0 V6 (LPG)

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » śr paź 31, 2007 8:26 pm

Od kierowcy jest to wąs przekładni kierowniczej, zdjąć jest dość ciężko, przy pajero I gen. były dwa różne wielowypusty mocujące. Od strony pasażera to wspornik drążka kierowniczego, gnie się i szybko łapie luz (JC), ja w ciągu pół roku wymieniałem go 2 razy.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » czw lis 01, 2007 12:21 am

Dzięki za porady.
U mnie są lekkie luzy na łączeniu wąsów z samym drążkiem.

Ze zdjęciami klapa. Nie wiem czemu się nie otwierają. Zawsze się otwierały.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

olderene
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 7:46 pm
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: olderene » czw lis 01, 2007 12:58 am

Też się wtrącę.:) Ze zdjęciem tych wąsów nie jest tak źle, przynajmniej w l200 ( a na zdjęciach wygląda to bardzo podobnie) będziesz potrzebował jakieś małej prasy do wybicia stożka. Tylko jedna porada, nie kupuj używek, ja się dałem nabrać.....chyba ze masz pewność, iż auto stało w garażu zamiast jeździć.
Pozdrawiam wszystkich!:)
L200 99r. 31x10.5R15 AT 4 furtki....byl:( teraz x-trail:)

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » czw lis 01, 2007 2:17 pm

Znaczy się delikatna perswazja młoteczkiem nie pomoże :)21

No tak sobie myślę, że ten od strony pasażera to wymienię cały bo z wymianą będzie łatwiej, natomiast ten od strony kierowcy jest na wieloklinie więc chyba sam wąsik. (młoteczkiem :)21 )

Używek nie będę wsadzał, raczej jakieś zamienniki ale w intercars'ie mają porąbane opisy. Wg nich wspornik drążka jest po lewej, a wąs wspornika kolumny od prawej. Czyli tak jakby patrzeć od przodu. A jak kupowałem linkę hamulcową to w opisach strony były tak jakby patrzeć od tyłu i sami sprzedawcy nie mogli dojść co jest co.

Poza tym myślałem nad takim z kalamidką ale jest o 100% czyli o 100zł droższy.
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » czw lis 01, 2007 3:46 pm

Faja pisze: Od strony pasażera to wspornik drążka kierowniczego, gnie się i szybko łapie luz (JC), ja w ciągu pół roku wymieniałem go 2 razy.
Potwierdzam, z JC są bardzo liche :( , u mnie już 2 sztuki padły, aktualnie męczę 3-cią
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lis 01, 2007 6:42 pm

Jest przeciez prosty patent na wzmocnienie... od dołu tuż nad ramieniem dokręca się lub dospawuje ( nie radzę ) do ramy proste mocowanie stabilizujące oś pionową. Dodatkowy punkt podparcia powoduje zdecydowane wydłużenie trwałości. Robiłem to u siebie na zestawie z JC. Jak znajdę zdjęcia to podeślę ale temat był już pokazywany bo chociażby ja sam skorzystałem :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » czw lis 01, 2007 7:42 pm

Najwyraźniej przeoczyłem temat a zdjęcie z łaski swojej podeślij, chętnie skorzystam
Wychodzi na to, że albo zbyt brutalnie traktuję auto albo te części są jakieś schorowane :wink:
Ciekawe jaką żywotność miałby oryginał
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lis 01, 2007 8:16 pm

To zależy od wielkości kapci, stanu łożysk i wahaczy z całym ustrojstwem. Mnie poleciał zestaw z JC na pierwszym wyjeździe :o
No i znalazłem na misiach rozwiązanie. Jak sprzedawałem miśka to miałem przejechane 15 tysi po założeniu kitu ( sam robiłem) i nic się nie działo.

Patent jest prosty - pozioma blaszka grubości 8-10 mm - zależnie od jakości stali - centralnie otwór o średnicy takiej aby oś na której pracuje wąs się zmieściła i ja powiem szczerze przyspawałem to ścierwo do ramy ale stanowić to może problem przy ewentualnej wymianie - stąd moja uwaga. Blaszka jest założona na oś a dopiero na nią wąs. W ten sposób oś obrotowa wąsa jest dodatkowo podparta i ma mniejsze tendencje do wyginania, urywania. Nigdy nie urwałem wąsa a zawsze tę cholerną oś... która jest kiepska. Ja musiałem zjechać dodatkowo obudowę wspornika bo nie miałem miejsca na załapanie śrubą. Można dorobić wałek ale to dodatkowe koszty... Zdjęcia mam na pewno w swoim kompie - ale aktualnie używam zamiennika
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » czw lis 01, 2007 8:31 pm

Wyłuszczyłeś problem dostatecznie, dziękuję :)2
Rozmiar kół na pewno ma znaczenie, ale w drugim miśku też już padł wspornik a auto raczej sporadycznie z asfaltu zjeżdża i kółka ma marne 235/75/15
Zacznę od skasowania luzu na prawym wahaczu, bo jest niewielki, on zapewne wydajnie pomaga unicestwiać kolejne wsporniki
Miałem wcześniej świadomość jego występowania przy okazji wymiany wszystkich sworzni, ale problem chwilowo odsunąłem, bo mnie z lekka przerósł
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pn lis 05, 2007 9:22 am

jak byscie szukali tylko tulejek wewnętrznych do tego wspornika to Hunday ma to jako cześc zamienną - nie trzeba całego wspornika wymieniać
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

powa

Post autor: powa » pn lis 05, 2007 9:53 am

majcher pisze:jak byscie szukali tylko tulejek wewnętrznych do tego wspornika to Hunday ma to jako cześc zamienną - nie trzeba całego wspornika wymieniać
A czy te tulejki są takie same dla Pajero 1 i 2? Bo wspornik wygląda trochę inaczej...

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » pn lis 05, 2007 5:39 pm

majcher pisze:jak byscie szukali tylko tulejek wewnętrznych do tego wspornika to Hunday ma to jako cześc zamienną - nie trzeba całego wspornika wymieniać
Nooo :)2 , to jest dobry news, bo trochę mi się tego wala po garażu, więc po co kupować następny skoro można naprawić i sobie poczeka gotowe posłusznie na półce
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » wt lis 06, 2007 10:39 am

A co sądzicie o zamiennikach z firmy MOOG
Są w całkiem rozsądnej cenie ok. 170zł za cały wspornik od strony pasażera i 140zł za ramię od strony kierowcy ??

Zbowid Ty mówisz o osi we wsporniku drążka od pasażera czy we wsporniku kolumny od kierowcy ??
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » śr lis 07, 2007 8:52 am

Domelski pisze:A co sądzicie o zamiennikach z firmy MOOG
według kumpla z hurtowni motoryzacyjnej nalezy unikać szerokim łukiem
jest to oczywiście jego opinia poswtała w oparciu o doświadczenia jego klientów z wyżej wzmiankowanymi częściami
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » śr lis 07, 2007 11:57 am

Podpora układu kierowniczego prawa strona (lub inaczej wąs prawy) w zeszłym roku wymieniłem, cena w ASO 560pln. na Allegoro widzialem ktoś sprzedawał (w org. opakowaniu Mitsu) za 700 z groszami :roll: , wiec te ceny zamiennikow wyglądają ciekawie :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pt lis 09, 2007 4:06 pm

Domelski pisze:A co sądzicie o zamiennikach z firmy MOOG
Są w całkiem rozsądnej cenie ok. 170zł za cały wspornik od strony pasażera i 140zł za ramię od strony kierowcy ??

Zbowid Ty mówisz o osi we wsporniku drążka od pasażera czy we wsporniku kolumny od kierowcy ??
Od strony pasażera...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

elpablito
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob paź 27, 2007 11:24 pm
Lokalizacja: Jasło

Post autor: elpablito » ndz lis 25, 2007 9:33 pm

Mój kuzyn prowadzi sklep motoryzacyjny, i współpracuje z wieloma warsztatami, on twierdzi że MOOG robi bardzo dobre podzespoły do układów kierowniczych.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » wt gru 18, 2007 8:47 am

majcher pisze:jak byscie szukali tylko tulejek wewnętrznych do tego wspornika to Hunday ma to jako cześc zamienną - nie trzeba całego wspornika wymieniać
do Igen
Tuleje do wspornika drązka kierowniczego - tego z prawej strony MB673524 około 45zł za sztukę (potrzebne dwie)
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
Domelski
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: 3city

Post autor: Domelski » wt gru 18, 2007 2:30 pm

Zakupiłem MOOGa 8) jeden w intercarsie a jeden w motosklep. Ceny takie średnie ok 200 za ten od strony kierowcy i 160 od pasażera. Zobaczymy jak będą robić.

Te które mam obecnie mają 3 lata i są z JC (tak wyczytałem z faktur poprzedniego właściciela) i nie dość że rdzewieją na potęgę (czemu właściwie średnio się dziwię) to jeszcze mają luzy, a po terenie nie jeździły. Oczywiście nie mówię tutaj że to co JC to do d... ale u mnie akurat się takie trafiły.

Zobaczymy ile te porobią. Może bedzie jeszcze gorzej :)21
3,5 V6
Ciężki, paliwożerny, drogi...

...ale jak se depne.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt gru 28, 2007 4:40 pm

majcher pisze:
majcher pisze:jak byscie szukali tylko tulejek wewnętrznych do tego wspornika to Hunday ma to jako cześc zamienną - nie trzeba całego wspornika wymieniać
do Igen
Tuleje do wspornika drązka kierowniczego - tego z prawej strony MB673524 około 45zł za sztukę (potrzebne dwie)
uwaga
okazuje sie iż tulejki z podanego nowego numeru maja wieksza srednicę wewnętrzną otworu i nie pasują do Igen
jesli ktos chce sprawdzać to orginalnie podawany numer MB243982
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości