Strona 1 z 1
Po odpaleniu nierowno chodzi
: ndz lis 04, 2007 11:20 pm
autor: KrzysiekP
koledzy mam taki problem, ze samochod po odpaleniu nierowno chodzi... dosc mocno sie trzesie (niskie obroty) i czasami zachowuje sie tak, jakby ktos go kopnal
to znaczy tak nim co jakis czas potrafi zatrzasc dosc mocno i tak przydlawic (jak stoi). Jak rusze to juz wszystko jest ok, ale jak po odpaleniu dodam gazu to tez czuc takie jakby przerywanie (czkawke, dlawienie - nie wiem jak to nazwac).
Moze ktos z Was pomoze... Odpala od pykniecia jakby co

Swiece zarowe wymienione na jakies japonskie z JC, aku ok...
: ndz lis 04, 2007 11:35 pm
autor: Balu-Balu
Te objawy to jak zimny czy ciepły

: pn lis 05, 2007 8:33 am
autor: powa
wymień filterek paliwa.
: pn lis 05, 2007 8:55 am
autor: Pablos
Miałem dokładnie to samo, przy okazji trzęsąc sie, kopcił sobie. Ruszenie z miejsca i rozgrzanie pomagało. Wymieniłem świece, przeszło jak ręką odjął
: pn lis 05, 2007 9:18 am
autor: majcher
objaw niedogrzania któregoś cylindra - tak jak powiedziane - swiece zarowe do sprawdzenia
: pn lis 05, 2007 10:04 am
autor: KrzysiekP
tylko jak zimny... jak cieply nie ma zadnych problemow
no swiece kupilem nowe, ale moze ktoras nie daje rady
filtr paliwa wymienie, bo juz zakupilem

: pn lis 05, 2007 4:30 pm
autor: KrzysiekP
swiece sprawdzone... wszystkie rozgrzewaja sie podpiete bezposrednio do plusa az do pelnej czerwonosci w czasie 15 sek. Ustawilem ta listewke, ktora je laczy, poskrecalem wszystko lepiej i moze pomoze, bo poprzednio na kablu ze sterownika bylo 12,5V a na swiecy niepodlaczonej bezposrednio 10V - moze pomoze
Filtr paliwa jutro i zobaczymy jak bedzie....
: wt lis 06, 2007 10:04 am
autor: majcher
a gdy telepie to trzyma obroty czy ma tak w okolicy 500 tylko
: wt lis 06, 2007 10:29 am
autor: misiu
u mnie telepalo buda po zlozeniu silnika, okazalo sie ze mechanik zle ustawil cos w rozrzadzie (cyba cos z tym paskiem balansowym)
niestety tylko tyle wiem
: wt lis 06, 2007 10:36 am
autor: KrzysiekP
no ma mniejsze obroty niz normalnie... co do rozrzadu, tez to biore pod uwage. Ale balansowy zostal zlozony tak jak byl zalozony, a rozrzadu na znakach....
: wt lis 06, 2007 7:15 pm
autor: KrzysiekP
panowie no wiec - akumulator zmieniony, wszystkie swiece zarowe dzialaja. Odpala za pierwszym razem, ale strasznie sie trzesie
Rozrzad jak moze niektorzy pamietaja mialem przestawiony. Walek balansowy ustawilismy tak samo jak byl ustawiony, bo zadnych znakow chyba tam nie ma... rozrzad o jeden zabek.
Co kurna jest nie tak, bo nie mam zamiaru co rano sie czuc jakby ktos mnie w dupe kopal... Dodaje gazu, nadal ma takie przerwy co chwile i po chwili z tym dodanym gazem przestaje... o co kurna chodzi?
: wt lis 06, 2007 7:24 pm
autor: JACEK 628
Sprawdzałeś czy się nie zapowietrza?
: wt lis 06, 2007 8:13 pm
autor: KrzysiekP
jak sprawdzic? czy to moze byc przyczyna problemu? Pewnie musze cos pogmyrac z pompka na filtrze paliwa znajac zycie

: wt lis 06, 2007 8:50 pm
autor: Adas
może to być też wina zaworu w głowicy , któryś jest podparty i nie robi ciśnienia w komorze . Sprawdź luzy
: wt lis 06, 2007 9:49 pm
autor: KrzysiekP
regulacja na plytki czy srubowa? Ale wtedy chyba caly czas by zle chodzil, a nie tylko 10 sek po odpaleniu...
: wt lis 06, 2007 9:52 pm
autor: powa
KrzysiekP pisze:panowie no wiec - akumulator zmieniony, wszystkie swiece zarowe dzialaja. Odpala za pierwszym razem, ale strasznie sie trzesie
Rozrzad jak moze niektorzy pamietaja mialem przestawiony. Walek balansowy ustawilismy tak samo jak byl ustawiony, bo zadnych znakow chyba tam nie ma... rozrzad o jeden zabek.
Co kurna jest nie tak, bo nie mam zamiaru co rano sie czuc jakby ktos mnie w dupe kopal... Dodaje gazu, nadal ma takie przerwy co chwile i po chwili z tym dodanym gazem przestaje... o co kurna chodzi?
po 1: Wałki ustawia się "na znaki " - górny wałek ma znak powyżej "na godzinie 11", a dolny na "godzinie 2" - blokuje się je śrubokrętami - są w bloku dziury do tego celu. Błędne ustawienie wałków to wypadanie plomb u pasażerów podczas pracy silnika.
po 2: Poszukaj postów o zapowietrzaniu się - jest trochę informacji. Jakakolwiek nieszczelność w układzie paliwowym po stronie niskiego ciśnienia skutkuje zapowietrzeniami. Nie zawsze widać kapiące paliwo.
po 3: Ile czasu automat podgrzewa świecami?
: wt lis 06, 2007 9:58 pm
autor: KrzysiekP
powa pisze:
po 1: Wałki ustawia się "na znaki " - górny wałek ma znak powyżej "na godzinie 11", a dolny na "godzinie 2" - blokuje się je śrubokrętami - są w bloku dziury do tego celu. Błędne ustawienie wałków to wypadanie plomb u pasażerów podczas pracy silnika.
po 2: Poszukaj postów o zapowietrzaniu się - jest trochę informacji. Jakakolwiek nieszczelność w układzie paliwowym po stronie niskiego ciśnienia skutkuje zapowietrzeniami. Nie zawsze widać kapiące paliwo.
po 3: Ile czasu automat podgrzewa świecami?
no tak, ale silnik po rozgrzaniu chodzi naprawde ladnie i nie trzesie sie, wiec moze to byc to?
archiwum juz przeskujue... co do podgrzewania swiec dosc dlugo, napewno powyzej 15 sek.
: wt lis 06, 2007 10:25 pm
autor: elpablito
Cześć być może któryś wtryskiwacz dozuje więcej paciarki i zamiast mgiełki jest kropelka a zimny nie może przepalić dużej ilości paliwa i wypluwa co skutkuje częsawką i zadymka zanim się zagrzeje
: wt lis 06, 2007 10:30 pm
autor: KrzysiekP
Dobra, ale jest jedna roznica w tym wszystkim:
NIE DYMI PODCZAS PRZYDLAWIENIA
Dlatego wiele rzeczy odpada, bo naprawde nie puszcza zadnego dymka...
: śr lis 07, 2007 8:21 am
autor: Adas
może coś w filtrze powietrza ogranicza przepływ.
: śr lis 07, 2007 8:50 am
autor: Misiek Cypr
Jakby luftu braklo, dymilby okrotnie, tak jak moj piekny wolnossacy PII krotki. Po wymianie filtra jakby nowka, ale chodzil rowno.
Cisnienia ma rowne na cylindrach
