Strona 1 z 1

Po odpaleniu nierowno chodzi

: ndz lis 04, 2007 11:20 pm
autor: KrzysiekP
koledzy mam taki problem, ze samochod po odpaleniu nierowno chodzi... dosc mocno sie trzesie (niskie obroty) i czasami zachowuje sie tak, jakby ktos go kopnal :)21

to znaczy tak nim co jakis czas potrafi zatrzasc dosc mocno i tak przydlawic (jak stoi). Jak rusze to juz wszystko jest ok, ale jak po odpaleniu dodam gazu to tez czuc takie jakby przerywanie (czkawke, dlawienie - nie wiem jak to nazwac).

Moze ktos z Was pomoze... Odpala od pykniecia jakby co ;) Swiece zarowe wymienione na jakies japonskie z JC, aku ok...

: ndz lis 04, 2007 11:35 pm
autor: Balu-Balu
Te objawy to jak zimny czy ciepły ??

: pn lis 05, 2007 8:33 am
autor: powa
wymień filterek paliwa.

: pn lis 05, 2007 8:55 am
autor: Pablos
Miałem dokładnie to samo, przy okazji trzęsąc sie, kopcił sobie. Ruszenie z miejsca i rozgrzanie pomagało. Wymieniłem świece, przeszło jak ręką odjął

: pn lis 05, 2007 9:18 am
autor: majcher
objaw niedogrzania któregoś cylindra - tak jak powiedziane - swiece zarowe do sprawdzenia

: pn lis 05, 2007 10:04 am
autor: KrzysiekP
tylko jak zimny... jak cieply nie ma zadnych problemow :)2

no swiece kupilem nowe, ale moze ktoras nie daje rady :roll:

filtr paliwa wymienie, bo juz zakupilem :)2

: pn lis 05, 2007 4:30 pm
autor: KrzysiekP
swiece sprawdzone... wszystkie rozgrzewaja sie podpiete bezposrednio do plusa az do pelnej czerwonosci w czasie 15 sek. Ustawilem ta listewke, ktora je laczy, poskrecalem wszystko lepiej i moze pomoze, bo poprzednio na kablu ze sterownika bylo 12,5V a na swiecy niepodlaczonej bezposrednio 10V - moze pomoze :roll:

Filtr paliwa jutro i zobaczymy jak bedzie....

: wt lis 06, 2007 10:04 am
autor: majcher
a gdy telepie to trzyma obroty czy ma tak w okolicy 500 tylko

: wt lis 06, 2007 10:29 am
autor: misiu
u mnie telepalo buda po zlozeniu silnika, okazalo sie ze mechanik zle ustawil cos w rozrzadzie (cyba cos z tym paskiem balansowym)
niestety tylko tyle wiem

: wt lis 06, 2007 10:36 am
autor: KrzysiekP
no ma mniejsze obroty niz normalnie... co do rozrzadu, tez to biore pod uwage. Ale balansowy zostal zlozony tak jak byl zalozony, a rozrzadu na znakach....

: wt lis 06, 2007 7:15 pm
autor: KrzysiekP
panowie no wiec - akumulator zmieniony, wszystkie swiece zarowe dzialaja. Odpala za pierwszym razem, ale strasznie sie trzesie :(

Rozrzad jak moze niektorzy pamietaja mialem przestawiony. Walek balansowy ustawilismy tak samo jak byl ustawiony, bo zadnych znakow chyba tam nie ma... rozrzad o jeden zabek.

Co kurna jest nie tak, bo nie mam zamiaru co rano sie czuc jakby ktos mnie w dupe kopal... Dodaje gazu, nadal ma takie przerwy co chwile i po chwili z tym dodanym gazem przestaje... o co kurna chodzi?

: wt lis 06, 2007 7:24 pm
autor: JACEK 628
Sprawdzałeś czy się nie zapowietrza?

: wt lis 06, 2007 8:13 pm
autor: KrzysiekP
jak sprawdzic? czy to moze byc przyczyna problemu? Pewnie musze cos pogmyrac z pompka na filtrze paliwa znajac zycie :)21

: wt lis 06, 2007 8:50 pm
autor: Adas
może to być też wina zaworu w głowicy , któryś jest podparty i nie robi ciśnienia w komorze . Sprawdź luzy

: wt lis 06, 2007 9:49 pm
autor: KrzysiekP
regulacja na plytki czy srubowa? Ale wtedy chyba caly czas by zle chodzil, a nie tylko 10 sek po odpaleniu...

: wt lis 06, 2007 9:52 pm
autor: powa
KrzysiekP pisze:panowie no wiec - akumulator zmieniony, wszystkie swiece zarowe dzialaja. Odpala za pierwszym razem, ale strasznie sie trzesie :(

Rozrzad jak moze niektorzy pamietaja mialem przestawiony. Walek balansowy ustawilismy tak samo jak byl ustawiony, bo zadnych znakow chyba tam nie ma... rozrzad o jeden zabek.

Co kurna jest nie tak, bo nie mam zamiaru co rano sie czuc jakby ktos mnie w dupe kopal... Dodaje gazu, nadal ma takie przerwy co chwile i po chwili z tym dodanym gazem przestaje... o co kurna chodzi?
po 1: Wałki ustawia się "na znaki " - górny wałek ma znak powyżej "na godzinie 11", a dolny na "godzinie 2" - blokuje się je śrubokrętami - są w bloku dziury do tego celu. Błędne ustawienie wałków to wypadanie plomb u pasażerów podczas pracy silnika.

po 2: Poszukaj postów o zapowietrzaniu się - jest trochę informacji. Jakakolwiek nieszczelność w układzie paliwowym po stronie niskiego ciśnienia skutkuje zapowietrzeniami. Nie zawsze widać kapiące paliwo.

po 3: Ile czasu automat podgrzewa świecami?

: wt lis 06, 2007 9:58 pm
autor: KrzysiekP
powa pisze:
po 1: Wałki ustawia się "na znaki " - górny wałek ma znak powyżej "na godzinie 11", a dolny na "godzinie 2" - blokuje się je śrubokrętami - są w bloku dziury do tego celu. Błędne ustawienie wałków to wypadanie plomb u pasażerów podczas pracy silnika.

po 2: Poszukaj postów o zapowietrzaniu się - jest trochę informacji. Jakakolwiek nieszczelność w układzie paliwowym po stronie niskiego ciśnienia skutkuje zapowietrzeniami. Nie zawsze widać kapiące paliwo.

po 3: Ile czasu automat podgrzewa świecami?
no tak, ale silnik po rozgrzaniu chodzi naprawde ladnie i nie trzesie sie, wiec moze to byc to?

archiwum juz przeskujue... co do podgrzewania swiec dosc dlugo, napewno powyzej 15 sek.

: wt lis 06, 2007 10:25 pm
autor: elpablito
Cześć być może któryś wtryskiwacz dozuje więcej paciarki i zamiast mgiełki jest kropelka a zimny nie może przepalić dużej ilości paliwa i wypluwa co skutkuje częsawką i zadymka zanim się zagrzeje

: wt lis 06, 2007 10:30 pm
autor: KrzysiekP
Dobra, ale jest jedna roznica w tym wszystkim:

NIE DYMI PODCZAS PRZYDLAWIENIA :)

Dlatego wiele rzeczy odpada, bo naprawde nie puszcza zadnego dymka...

: śr lis 07, 2007 8:21 am
autor: Adas
może coś w filtrze powietrza ogranicza przepływ.

: śr lis 07, 2007 8:50 am
autor: Misiek Cypr
Jakby luftu braklo, dymilby okrotnie, tak jak moj piekny wolnossacy PII krotki. Po wymianie filtra jakby nowka, ale chodzil rowno.

Cisnienia ma rowne na cylindrach ??