Pajero Long 2.5, 2.8 diesel albo LR Disco 2.5 diesel ??

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

kielu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 13, 2007 2:45 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Pajero Long 2.5, 2.8 diesel albo LR Disco 2.5 diesel ??

Post autor: kielu » wt lis 13, 2007 3:08 pm

Witam!
- miałem jakis czas temu LR Disco 97, ale mosialem się z nim pożegnac ze względu na tragiczny stan blacharski, oraz wersje 3-drzwiową. Chcem nabyć LR Disco 2.5 D, 5-drzwiowego tak okolo 1996-1998 rok, ale strasznie się motam gdyż rozważam też zakup Pajero Long 1994-1996. Wiem, że spalanie Disco jest mniejsze i zamyka się w około 10 l/100 ale chciałem poznać więcej wad i zalet tych obu terenówek i dlatego zwracam się do was z prośbą o zestawienie + i -. A i za którym byście bardziej byli silnikiem w pojarce dieslowej? pozdrawiam

Bardzo prosze o normalne wypowiedzi na ten temat a nie w stylu kup Patrola... bo pali najmniej... :P

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » wt lis 13, 2007 3:29 pm

Jak masz do wyboru Patrola który pali najmniej to nad czym jeszcze Ty się zastanawiasz ? :lol:
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lis 13, 2007 3:57 pm

kup LR albo Patrol, Pajero ma same wady.

seba136
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 7:56 pm
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: seba136 » wt lis 13, 2007 4:16 pm

Adas pisze:kup LR albo Patrol, Pajero ma same wady.
czyz to nie prowokacja??:D 8)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt lis 13, 2007 4:17 pm

Tylko Hummer! :)21
Mósisz kupic Hummer'a!!
:)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
rico69
 
 
Posty: 183
Rejestracja: pt lut 02, 2007 11:12 pm
Lokalizacja: Leszno-Wielkopolska

Post autor: rico69 » wt lis 13, 2007 4:27 pm

Nie wiem na jaką odpowiedź liczysz zadając to pytanie w dziale Mitsubishi :-?
Ja mam 2,8 któtkiego.
Silnik lepszy od 2,5 pod względem osiągów (25 KM różnicy), bezobsługowy jeżeli chodzi o razrząd (łańcuch), ale droższy w naprawie i mniej dostepny na rynku używanych.
Tyle.
Decyzja to Twój problem :D
Adrian
LC 95 mota się

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Pajero Long 2.5, 2.8 diesel albo LR Disco 2.5 diesel ??

Post autor: TRAWOLT » wt lis 13, 2007 4:42 pm

kielu pisze:Bardzo prosze o normalne wypowiedzi na ten temat a nie w stylu kup Patrola... bo pali najmniej... :P
a prosie:
KUP JEEPA :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt lis 13, 2007 4:43 pm

rico69 pisze:Nie wiem na jaką odpowiedź liczysz zadając to pytanie w dziale Mitsubishi :-? (...)
Moglby liczyc na wiele odpowiedzi, gdyby najpierw zadal sobie odrobine trudu i odrobil zadanie domowe.
A tak to jest standardowo i schematycznie :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Gene
Posty: 395
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:47 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Gene » wt lis 13, 2007 5:16 pm

Eeech, moze tak, moze nie. Najlepiej byloby poszukac kogos kto ogarnia te dwa modele i powiedzialby co i jak. Ja jakos wolalby japonca ale ciezko mi doradzac. Silnik 2.5 TD w Pojarce to urzadzenie "bezdotykowe". Dbasz to pracuje. W Disco nie wiem.
Pajero Sport 2.5 TD Dakar
www.pajero.org.pl

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt lis 13, 2007 6:55 pm

etam przeszukałem opcje "szukam", kup Uaza albo Ladę Niwę tanie maja część , Pajero to szajs drogie części do japońców som .

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » wt lis 13, 2007 7:17 pm

W nastolatku zawsze coś walnie, nie ma siły. Ja nie wierzę w dane z ogłoszeń, z których wynika, że samochody u nas oferowane mają przebiegi nie większe niż 200.000 :) Ile realnie rocznie się jeździ? 30.000? 40.000? Trzeba się liczyć z tym, że auto takie ma 300 - 400k km. A to już loteria. Zmierzam do tego, żebyś kupił co Ci się bardziej podoba - i tak będziesz naprawiał. Mi bardziej podoba się Pajero, mimo że silnik Dyskoteki (300tdi) uważam za udany (miałem i 200tdi i 300tdi). Spalanie super, osiągi wystarczające. Reszta - sam wiesz, mimo że sporo aluminum to rdzewieje na potęgę, zwłaszcza na łączeniu alu i stali.
+ Disco - stały 4x4, 300tdi, klimacik LR ;) , łatwo dostępne części, łatwość tuningu do terenu, spalanie, osiągi, 2 sztywniaki na sprężynach - jak kto lubi;
- Disco - rdza i utlenianie, wycieki, 300tdi przed zmianami rozrządu, wkur...ca awaryjność drobiazgów, słabe ogrzewanie, mały wybór używanych, tylko 1 diesel i 1 benzyniak (2,0 efi nie wart wspominania);

+ Pajero - jest piękny :) , Super Select, wyposażenie - zwłaszcza longów, szyberdach :) , silnik 2,8 na łańcuchu, silnik 2,5 i jego niska awaryjność, komfort, znikoma liczba zakatowanych w terenie egzemplarzy, 3 wersje nadwozia - 2 diesla - 2 beznyniaki;
- Pajero - drążki (kij w mrowisko hehe), osiągi 2,5 , spalanie w porównaniu do Disco, Easy Select;
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

kielu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 13, 2007 2:45 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: kielu » wt lis 13, 2007 9:30 pm

Bukol pisze: + Disco - stały 4x4, 300tdi, klimacik LR ;) , łatwo dostępne części, łatwość tuningu do terenu, spalanie, osiągi, 2 sztywniaki na sprężynach - jak kto lubi;
- Disco - rdza i utlenianie, wycieki, 300tdi przed zmianami rozrządu, wkur...ca awaryjność drobiazgów, słabe ogrzewanie, mały wybór używanych, tylko 1 diesel i 1 benzyniak (2,0 efi nie wart wspominania);

+ Pajero - jest piękny :) , Super Select, wyposażenie - zwłaszcza longów, szyberdach :) , silnik 2,8 na łańcuchu, silnik 2,5 i jego niska awaryjność, komfort, znikoma liczba zakatowanych w terenie egzemplarzy, 3 wersje nadwozia - 2 diesla - 2 beznyniaki;
- Pajero - drążki (kij w mrowisko hehe), osiągi 2,5 , spalanie w porównaniu do Disco, Easy Select;
:wink:
o to mi chodzi właśnie. Dla odmiany kupiłbym Pajero, ale
LR:
+
z dostępem do części, lepiej wygląda tuning do terenu, mniej jara, przestrzeń w LR no i legenda LR...
Pojarka:
+
silnik 2,8 na łańcuchu, większa moc, kształt bardziej mi się podoba, chyba jednak mniej awaryjny, mniej rdzy...

no to LR:
-
rdza i utlenianie, wycieki, 300tdi przed zmianami rozrządu, wkur...ca awaryjność drobiazgów- przechodziłem to i potwierdzam nieciekawa sprawa, niekiedy jednak tej mocy brakuje zwłaszcza przy wyprzedzaniu na trasie, nie ma chyba LR nie kręconego i nie ukrytego w niespodzianki :-? , słabe ogrzewanie... tył mi sie nie podoba.
Pojarka:
-
więcej pali, drążki (kij w mrowisko hehe), osiągi 2,5, Easy Select, części drozsze i mniej dostępne :roll:

p.s. zadalem to pytanie w Waszym dziale, aby nie zaśmiecac całego fora... dlatego prosze o obiektywne odpowiedzi. pozdrawiam all

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » wt lis 13, 2007 9:50 pm

kielu pisze: silnik 2,8 na łańcuchu, większa moc, kształt bardziej mi się podoba, chyba jednak mniej awaryjny, mniej rdzy...
Silniki 2,8 niestety są albo słabo dostępne, albo znacznie droższe. Niestety, poza wspomnianym rozrządem, reszta może być kosztowna w naprawach. Moc owszem, ale w porównaniu do Disco nie ma oszałamiającej różnicy w osiągach. Jest to 125KM do 113KM.
Rdza w Pajero też się pojawia - na ramie, zwłaszcza z tyłu na mostem. Zresztą LR-ów ramy też gniją.

Nie wiem kolego do czego potrzebujesz samochodu, ale możesz ewentualnie rozważyć Troopera/Montereya 3,1td - jeżeli ma to być tylko rodzinne kombi 4x4 z opcją "las i łąka". Fajny silnik. Napędy takie sobie - do terenu się za bardzo nie nadaje, no i po czarnym tylko na jedną ośkę.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

powa

Post autor: powa » wt lis 13, 2007 11:07 pm

Zaletą Dyskoteki jest:
- sztywny most z przodu na sprężynach i dostępność gratów różnych do liftów itp.
- kilka procent mniejsze spalanie;

Zalety Pojarki:
- znacznie mniejsza awaryjność;
- mocniejszy silnik;
- SuperSelect;
- most z blokadą z tyłu;

O wyglądzie nie piszę, bo to subiektywne. Dostępność części wcale nie jest większa niż do Miśka - nie wiem skąd taka opinia. A zaliczanie do + centralnego dyferencjału w Dyskotece przy Miśkowym SuperSelekcie to ignorancja. Zarówno długi misiek jak i disko posiaają sporą przestrzeń wewnątrz.

Najlepiej zrobić jazdę testową i Miśkiem i Diskiem. Nie zwalaj na nikogo wyboru skarbonki :)21

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » śr lis 14, 2007 10:43 am

powa pisze:Zaletą Dyskoteki jest:
- sztywny most z przodu na sprężynach i dostępność gratów różnych do liftów itp.
- kilka procent mniejsze spalanie;
O tym pisałem.
Zalety Pojarki:
- mocniejszy silnik;
Ale tylko gorzej dostępny 2,8. 2,5 słabszy sporo.
- SuperSelect;
Nie każdy miał - trzeba być czujnym przy zakupie starszych roczników.

Dostępność części wcale nie jest większa niż do Miśka - nie wiem skąd taka opinia.
Z doświadczenia. Głównie miałem na myśli tuning. Nie chodziło o eksploatację.
A zaliczanie do + centralnego dyferencjału w Dyskotece przy Miśkowym SuperSelekcie to ignorancja.
A kto zaliczał to jako plus? Gdzie to wyczytałeś? Pisałem, że plusem Pajero jest Super Select, a plusem Disco stały 4x4 (w odniesieniu do Easy Select na przykład, lub do innych 4x4 gdzie na czarnym pojedzie tylko na ośce).
Zarówno długi misiek jak i disko posiaają sporą przestrzeń wewnątrz.
Pajero jednak sporo większą. Bagażnik mam na myśli.
Najlepiej zrobić jazdę testową i Miśkiem i Diskiem. Nie zwalaj na nikogo wyboru skarbonki :)21
Ano :) Popieram. Są jeszcze indywidualne preferencje, n.p. odnośnie ergonomii, pozycji za kierownicą itp.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

powa

Post autor: powa » śr lis 14, 2007 11:41 am

O ile się nie mylę, to 2.8td występował jedynie ze skrzynią SuperSelect. No i nie wiem, jakie duże koła wlezą do nieliftowanej Dyskoteki - do Miśka bez problemu 31" co też ma wpływ na prześwit, który - wydaje mi się - Pajero ma większy.

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » śr lis 14, 2007 11:51 am

powa pisze:O ile się nie mylę, to 2.8td występował jedynie ze skrzynią SuperSelect.
Tak. Ale 2,5 z początku produkcji mógł być z Easy Select.
No i nie wiem, jakie duże koła wlezą do nieliftowanej Dyskoteki - do Miśka bez problemu 31" co też ma wpływ na prześwit, który - wydaje mi się - Pajero ma większy.
Disco trzeba motać do 31". Ale za to jest łatwiej z liftem, blokadami itp. Do Disco i tak większe opony niż 235/85 R16 to przegięcie i zbytnie przeciążenie dyfrów. Niemniej jednak, nawet do tych kół potrzebne jest motanie zawieszenia.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr lis 14, 2007 11:57 am

Do Pajero II bez motania wchodzi max 32x11,5x15
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16843
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » śr lis 14, 2007 12:00 pm

no właśnie, do pajero po niewielkich przeróbkach wchodzą opony 33 calowe, w disco takie opony to śmierć dyfrów, chyba, że założysz kosztowne truetracki. W pajero blokada tylnego mostu jest w standardzie...
Niemniej pozostaje IFS i jego wpływ na wykrzyż bądź jego brak...
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr lis 14, 2007 12:18 pm

Ja uważam się Święta Bożego Narodzenia są fajniejsze niż Wielkanocne bo w pierwszy i drugi dzień można pojechać na narty.


Ymm kiedyś byłem na nartach w na Śmigusa Dyngusa – ymm może i te Wielkanocne Świeta tez są fajne :roll:


ech... 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » śr lis 14, 2007 3:17 pm

Kabal pisze:do pajero po niewielkich przeróbkach wchodzą opony 33 calowe
Faktycznie - niewielkich :wink:
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16843
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » śr lis 14, 2007 3:21 pm

no dobra, brakło mi emotikona :wink:
natomiast żeby do disco włożyć 33 cale trzeba się bardziej postarać niż w mitsu.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 14, 2007 4:49 pm

Do miska sie mozna przytulic :lol:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr lis 14, 2007 5:05 pm

Kabal pisze:no dobra, brakło mi emotikona :wink:
natomiast żeby do disco włożyć 33 cale trzeba się bardziej postarać niż w mitsu.
dobre :)20
właśnie się dowiedziałem że motanie niezależnego zawiasu jest prostsze i tańsze niż sztywniaka na sprężynach :D

a co do wielkości opon w disco to...
... się douczcie :wink: :D

niemniej bierz japończyka
LR są przereklamowane
psują się, ciekną i rdzewieją :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Bukol
 
 
Posty: 155
Rejestracja: pn mar 15, 2004 12:22 pm
Lokalizacja: Hilversum / Wolomin

Post autor: Bukol » śr lis 14, 2007 6:59 pm

Kabal pisze:
natomiast żeby do disco włożyć 33 cale trzeba się bardziej postarać niż w mitsu.
No jasne. Sprężyny, amorki i gotowe :) Jak bardzo szerokie, to podkręcić ogranicznik skrętu. Ot cała robota - tyle samo co do 32". Wystarczy 2" liftu.
niemniej bierz japończyka
LR są przereklamowane
psują się, ciekną i rdzewieją
Dokładnie.
Pozdrawiam - Maciek
G300TD '98 lang
HD Road Glide CVO '09
W114 280 '74
W123 250 '78
W201 190D '92

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości