Osiagi 3.0 V6

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Osiagi 3.0 V6

Post autor: Luk_Fiz » pt sty 04, 2008 11:13 am

Heloł, łelkam bek niu jear:)

Temat bedzie z gatunku kasztaniarsko-noworoczno-przydlugawo-niekonkretnych.
Pacjentem jest dlugi misiek '89 3.0 v6 manual bez gazu.
Poniewaz zaniedlugo i tak kroi sie wizyta w warsztacie, postanowilem ewentualnie nadac mechanikowi jeszcze jedna sprawe - cosik ten misiek wydaje mi sie slabawy. Nigdy nie jezdzilem w innym samochodzi tego typu z takim silnikiem ale jak na te 143km to jakos slabo jest. Na przyklad - na oponach 32'' predkosc maksymalna licznikowa to 130km/h-135km/h ze o czasie do niej dochodzenia nie wspomne. Predkosc przelotowa to gora 110 km/h pozniej to juz b.slabo przyspiesza. Na jednyce i dwojce jeszcze jakos ale juz 4 i 5 to obroty maksymalne moze 3400/min i wyzej ni chuchu.
Rzecz jest taka, ze przy naprawach poprzednich mechanior stwierdzil ze zaplon ustawiony jest -12' a wiadomo ze powinno byc -5'. Po przestawieniu na -5' silnik chodzil bardzo nierowno na wolnych i gasl przy probie dodawania gazu. Po przestawieniu spowrotem (spieszylem sie wowczas do odbioru auta i temat nie byl drazony) na -12' jest tak jak opisalem powyzej.
Wiem ze nie mozna wrozyc z fusow, wiem ze nie da sie tego przez internet zalatwic i wiem ze auto i tak pojdzie do mechanika (z innymi sprawami). Czy moze jednak ktos mial podobny problem (jezeli wogole jest to problem - moze tak po prostu ma to jezdzic), moze moglby cos doradzic co jest padniete to bym mechaniorowi podsunal sugestie?. Co z tym zaplonem?

Z gory bardzo dziekuje,
Lukasz
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt sty 04, 2008 11:32 am

Jak smigasz na 32" to 110km/h licznikowe odpowiada jakies 125-130 w realu !!
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luk_Fiz » pt sty 04, 2008 11:37 am

Zawile dywagacje starozytnych medrcow odnosnie obliczania obwodu kola sa ostatnia mysla pocieszajaca jakiej sie trzymam.
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » pt sty 04, 2008 1:48 pm

mialem takiego misia, mial uszkodzone wisko i tez sie nie zbierał :) niestety sprzedałem z tym uszkodzeniem, ale przed tym jak padło auto zbierało sie lepiej :) przelotowa predkosc kiedy to auto malo pali to rowne 80km/h potem juz pije jak glupie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » pt sty 04, 2008 2:05 pm

powiedz mi(szczerze pytam) w jaki sposób wisko ma wpływ na osiągi auta?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sty 04, 2008 2:24 pm

Kabal pisze:powiedz mi(szczerze pytam) w jaki sposób wisko ma wpływ na osiągi auta?
to proste - nie działające wisko = zatarty motor co = zero osiągów. Sytuacja vice versa zasadniczo poprawia osiagi :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt sty 04, 2008 2:31 pm

Kabal pisze:powiedz mi(szczerze pytam) w jaki sposób wisko ma wpływ na osiągi auta?
Wisko spiete na sztywno, skutkuje niedogrzanym silnikiem i spadkiem mocy, czy nawet ciagle pracujacym trybem rozruchowym w benzynce.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » pt sty 04, 2008 4:13 pm

@Eskapada - nie brałem pod uwagę przypadków skrajnych :lol:

Nie brałem też pod uwagę przeróbek typu spinanie na sztywno. Dlatego zdziwił mnie post Giftera, że popsute wisko wpływa źle na osiągi. A popsute to raczej nie spina i prowadzi to sytuacji opisanej przez Eskapadę.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » pt sty 04, 2008 4:30 pm

a ja nie wiem gdzie wyczytalem ze to jest 2.6L :)

SORKA NIE TEN SILNIK :D JA MOWILEM O 2.6 :)

:)21
Obrazek

Awatar użytkownika
kurczak2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr lis 28, 2007 7:39 am
Lokalizacja: Żabia Wola

Post autor: kurczak2 » pt sty 04, 2008 10:28 pm

Misiek Cypr pisze:Jak smigasz na 32" to 110km/h licznikowe odpowiada jakies 125-130 w realu !!
Też zawsze myślałem, że na moich 33'' wskazania prędkościomierza są przekłamane. Co się okazało po podłączeniu GPS'a w aucie prędkość różni się od wskazań GPS'a o 2-3 km/h co wynika z opóźnienia w pokazywaniu wyników przez satelitę.
Pozdrawiam Tomek,
misiek 3.0 V6

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » sob sty 05, 2008 6:52 am

Witam
Ja w mojej nysce tez miałem problem z ustawieniem zapłonu w normałnym zakresie. Na książowych ustawieniach nie podejmował rozmowy !! Co się okazało,ktoś kiedyś ściągał pompe wodną i musiał mu wypaść czpien napedzający palec kopułki.metodą prub i błędów bo na inny pomysł nie wpadłem wkładałem i wyciągałem czpień przekręcając za każdym razem o pare stopni w prawo i udało się ustawić w zakresie.
Sprawdz czy wszystko jest ok. Ja odczuem roznice !! Pajero z silnikiem 3,0 nie wumiata wiec kokosw nie bedzie to tylko niecale 150hp a misiek swoje wazy czasem smigam takim kolegi a na codzien jezdrze monti 3,2 roznica jest spora 30hp sie czuje !!
pozdrawiam
Krzysiek 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » sob sty 05, 2008 7:50 am

Witam
Ja w mojej nysce tez miałem problem z ustawieniem zapłonu w normałnym zakresie. Na książowych ustawieniach nie podejmował rozmowy !! Co się okazało,ktoś kiedyś ściągał pompe wodną i musiał mu wypaść czpien napedzający palec kopułki.metodą prub i błędów bo na inny pomysł nie wpadłem wkładałem i wyciągałem czpień przekręcając za każdym razem o pare stopni w prawo i udało się ustawić w zakresie.
Sprawdz czy wszystko jest ok. Ja odczuem roznice !! Pajero z silnikiem 3,0 nie wumiata wiec kokosw nie bedzie to tylko niecale 150hp a misiek swoje wazy czasem smigam takim kolegi a na codzien jezdrze monti 3,2 roznica jest spora 30hp sie czuje !!
pozdrawiam
Krzysiek 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Luk_Fiz
 
 
Posty: 119
Rejestracja: śr wrz 20, 2006 10:52 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Luk_Fiz » sob sty 05, 2008 12:09 pm

Dzieki za wszystkie posty, zwlaszcza Tobie kw99!

Pozdrawiam,
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » pn sty 07, 2008 9:20 am

kurczak2 pisze:
Misiek Cypr pisze:Jak smigasz na 32" to 110km/h licznikowe odpowiada jakies 125-130 w realu !!
Też zawsze myślałem, że na moich 33'' wskazania prędkościomierza są przekłamane. Co się okazało po podłączeniu GPS'a w aucie prędkość różni się od wskazań GPS'a o 2-3 km/h co wynika z opóźnienia w pokazywaniu wyników przez satelitę.
nic bardziej mylnego :)21

tak naprawde liczniki przystosowane do seryjnego ogumienia zawsze dodają pare km/h aby kierowca wolniej jeździł, przepisy, mandaty i inne takie. polityka taka jest aby tak było i tyle.

mam nieco inny pojazd ale kiedyś prowadziłem dyskusje z gościem co miał łaśnie miśka i potwierdził moje spostrzeżenia.

na 31" w zależności od prędkości licznik dodawał 10-20 km/h
na 33" pokazuje idealnie co do 1km/h :)21

więc nie ma się co podniecać, ja na 31" zamykałem budzik u mnie a teraz mi 20 km/h brakuje do zamknięcia przy 33" :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn sty 07, 2008 9:39 am

U mnie na 33 prędkośc zegarze pokrywa sie z prędkością na GPS ale ilośc przebytych kilometrów juz nie. Na każde 100 km GPS pokazuje o 15 km więcej
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Playboy26
 
 
Posty: 256
Rejestracja: sob lis 17, 2007 8:02 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Playboy26 » pn sty 07, 2008 9:43 am

prawda ilość kilometrów się nie zgadza.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn sty 07, 2008 10:15 am

Eskapada pisze:U mnie na 33 prędkość na zegarze pokrywa sie z prędkością na GPS ale ilośc przebytych kilometrów juz nie. Na każde 100 km GPS pokazuje o 15 km więcej
u mnie w zależności od ciśnienia w kołach droga przebyta w porównaniu z metromierzem różni się o 10 do 15%(na 33"x12,5) :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości