Strona 1 z 1
Osiagi 3.0 V6
: pt sty 04, 2008 11:13 am
autor: Luk_Fiz
Heloł, łelkam bek niu jear:)
Temat bedzie z gatunku kasztaniarsko-noworoczno-przydlugawo-niekonkretnych.
Pacjentem jest dlugi misiek '89 3.0 v6 manual bez gazu.
Poniewaz zaniedlugo i tak kroi sie wizyta w warsztacie, postanowilem ewentualnie nadac mechanikowi jeszcze jedna sprawe - cosik ten misiek wydaje mi sie slabawy. Nigdy nie jezdzilem w innym samochodzi tego typu z takim silnikiem ale jak na te 143km to jakos slabo jest. Na przyklad - na oponach 32'' predkosc maksymalna licznikowa to 130km/h-135km/h ze o czasie do niej dochodzenia nie wspomne. Predkosc przelotowa to gora 110 km/h pozniej to juz b.slabo przyspiesza. Na jednyce i dwojce jeszcze jakos ale juz 4 i 5 to obroty maksymalne moze 3400/min i wyzej ni chuchu.
Rzecz jest taka, ze przy naprawach poprzednich mechanior stwierdzil ze zaplon ustawiony jest -12' a wiadomo ze powinno byc -5'. Po przestawieniu na -5' silnik chodzil bardzo nierowno na wolnych i gasl przy probie dodawania gazu. Po przestawieniu spowrotem (spieszylem sie wowczas do odbioru auta i temat nie byl drazony) na -12' jest tak jak opisalem powyzej.
Wiem ze nie mozna wrozyc z fusow, wiem ze nie da sie tego przez internet zalatwic i wiem ze auto i tak pojdzie do mechanika (z innymi sprawami). Czy moze jednak ktos mial podobny problem (jezeli wogole jest to problem - moze tak po prostu ma to jezdzic), moze moglby cos doradzic co jest padniete to bym mechaniorowi podsunal sugestie?. Co z tym zaplonem?
Z gory bardzo dziekuje,
Lukasz
: pt sty 04, 2008 11:32 am
autor: Misiek Cypr
Jak smigasz na 32" to 110km/h licznikowe odpowiada jakies 125-130 w realu

: pt sty 04, 2008 11:37 am
autor: Luk_Fiz
Zawile dywagacje starozytnych medrcow odnosnie obliczania obwodu kola sa ostatnia mysla pocieszajaca jakiej sie trzymam.
: pt sty 04, 2008 1:48 pm
autor: Gifter
mialem takiego misia, mial uszkodzone wisko i tez sie nie zbierał

niestety sprzedałem z tym uszkodzeniem, ale przed tym jak padło auto zbierało sie lepiej

przelotowa predkosc kiedy to auto malo pali to rowne 80km/h potem juz pije jak glupie

: pt sty 04, 2008 2:05 pm
autor: Kabal
powiedz mi(szczerze pytam) w jaki sposób wisko ma wpływ na osiągi auta?
: pt sty 04, 2008 2:24 pm
autor: Eskapada
Kabal pisze:powiedz mi(szczerze pytam) w jaki sposób wisko ma wpływ na osiągi auta?
to proste - nie działające wisko = zatarty motor co = zero osiągów. Sytuacja vice versa zasadniczo poprawia osiagi

: pt sty 04, 2008 2:31 pm
autor: Misiek Cypr
Kabal pisze:powiedz mi(szczerze pytam) w jaki sposób wisko ma wpływ na osiągi auta?
Wisko spiete na sztywno, skutkuje niedogrzanym silnikiem i spadkiem mocy, czy nawet ciagle pracujacym trybem rozruchowym w benzynce.
: pt sty 04, 2008 4:13 pm
autor: Kabal
@Eskapada - nie brałem pod uwagę przypadków skrajnych
Nie brałem też pod uwagę przeróbek typu spinanie na sztywno. Dlatego zdziwił mnie post Giftera, że popsute wisko wpływa źle na osiągi. A popsute to raczej nie spina i prowadzi to sytuacji opisanej przez Eskapadę.
: pt sty 04, 2008 4:30 pm
autor: Gifter
a ja nie wiem gdzie wyczytalem ze to jest 2.6L
SORKA NIE TEN SILNIK

JA MOWILEM O 2.6

: pt sty 04, 2008 10:28 pm
autor: kurczak2
Misiek Cypr pisze:Jak smigasz na 32" to 110km/h licznikowe odpowiada jakies 125-130 w realu

Też zawsze myślałem, że na moich 33'' wskazania prędkościomierza są przekłamane. Co się okazało po podłączeniu GPS'a w aucie prędkość różni się od wskazań GPS'a o 2-3 km/h co wynika z opóźnienia w pokazywaniu wyników przez satelitę.
: sob sty 05, 2008 6:52 am
autor: kw99
Witam
Ja w mojej nysce tez miałem problem z ustawieniem zapłonu w normałnym zakresie. Na książowych ustawieniach nie podejmował rozmowy

Co się okazało,ktoś kiedyś ściągał pompe wodną i musiał mu wypaść czpien napedzający palec kopułki.metodą prub i błędów bo na inny pomysł nie wpadłem wkładałem i wyciągałem czpień przekręcając za każdym razem o pare stopni w prawo i udało się ustawić w zakresie.
Sprawdz czy wszystko jest ok. Ja odczuem roznice

Pajero z silnikiem 3,0 nie wumiata wiec kokosw nie bedzie to tylko niecale 150hp a misiek swoje wazy czasem smigam takim kolegi a na codzien jezdrze monti 3,2 roznica jest spora 30hp sie czuje

pozdrawiam
Krzysiek

: sob sty 05, 2008 7:50 am
autor: kw99
Witam
Ja w mojej nysce tez miałem problem z ustawieniem zapłonu w normałnym zakresie. Na książowych ustawieniach nie podejmował rozmowy

Co się okazało,ktoś kiedyś ściągał pompe wodną i musiał mu wypaść czpien napedzający palec kopułki.metodą prub i błędów bo na inny pomysł nie wpadłem wkładałem i wyciągałem czpień przekręcając za każdym razem o pare stopni w prawo i udało się ustawić w zakresie.
Sprawdz czy wszystko jest ok. Ja odczuem roznice

Pajero z silnikiem 3,0 nie wumiata wiec kokosw nie bedzie to tylko niecale 150hp a misiek swoje wazy czasem smigam takim kolegi a na codzien jezdrze monti 3,2 roznica jest spora 30hp sie czuje

pozdrawiam
Krzysiek

: sob sty 05, 2008 12:09 pm
autor: Luk_Fiz
Dzieki za wszystkie posty, zwlaszcza Tobie kw99!
Pozdrawiam,
Luk
: pn sty 07, 2008 9:20 am
autor: Playboy26
kurczak2 pisze:Misiek Cypr pisze:Jak smigasz na 32" to 110km/h licznikowe odpowiada jakies 125-130 w realu

Też zawsze myślałem, że na moich 33'' wskazania prędkościomierza są przekłamane. Co się okazało po podłączeniu GPS'a w aucie prędkość różni się od wskazań GPS'a o 2-3 km/h co wynika z opóźnienia w pokazywaniu wyników przez satelitę.
nic bardziej mylnego
tak naprawde liczniki przystosowane do seryjnego ogumienia zawsze dodają pare km/h aby kierowca wolniej jeździł, przepisy, mandaty i inne takie. polityka taka jest aby tak było i tyle.
mam nieco inny pojazd ale kiedyś prowadziłem dyskusje z gościem co miał łaśnie miśka i potwierdził moje spostrzeżenia.
na 31" w zależności od prędkości licznik dodawał 10-20 km/h
na 33" pokazuje idealnie co do 1km/h
więc nie ma się co podniecać, ja na 31" zamykałem budzik u mnie a teraz mi 20 km/h brakuje do zamknięcia przy 33"

: pn sty 07, 2008 9:39 am
autor: Eskapada
U mnie na 33 prędkośc zegarze pokrywa sie z prędkością na GPS ale ilośc przebytych kilometrów juz nie. Na każde 100 km GPS pokazuje o 15 km więcej
: pn sty 07, 2008 9:43 am
autor: Playboy26
prawda ilość kilometrów się nie zgadza.
: pn sty 07, 2008 10:15 am
autor: Flor
Eskapada pisze:U mnie na 33 prędkość na zegarze pokrywa sie z prędkością na GPS ale ilośc przebytych kilometrów juz nie. Na każde 100 km GPS pokazuje o 15 km więcej
u mnie w zależności od ciśnienia w kołach droga przebyta w porównaniu z metromierzem różni się o 10 do 15%(na 33"x12,5)
