amorki do Pajero II - alternatywa

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: Pikaś » śr sty 23, 2008 8:44 pm

Panie i Panowie.Jaka jest obecnie istniejąca alternatywa dla amorków znanych i , nie ma co ukrywać że drogich , firm jak OME czy KONI ?
Prosze o sugestie i podpowiedzi.Trochę brak diengów na wymienione firmy a coś włożyć trzeba.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 23, 2008 8:52 pm

KYB & Kotico
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr sty 23, 2008 8:59 pm

Eska a działa to to ? Czy zaraz będe wstawiał następny kpl.??
gsm 501 736 409

powa

Post autor: powa » śr sty 23, 2008 9:16 pm

A ja rozwinę:

- Tokico Trekmaster(Front: GE3583, Rear: GE3584)
- KYB Monomax(przód: 565024 tył: 565025)
- KYB Gas-A-Just(przód: KG54302 tył:KG54303)

Każde z nich będą lux do nieliftowanego miśka i każde posłużą kilka lat.

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » śr sty 23, 2008 9:19 pm

dłuższych jak do lifta nie ma chyba sensu wkładać i tak to nic nie zmieni , prawda ? Chyba że jestem w "mylnym błędzie"
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 23, 2008 9:25 pm

Pikaś pisze:dłuższych jak do lifta nie ma chyba sensu wkładać i tak to nic nie zmieni , prawda ? Chyba że jestem w "mylnym błędzie"

Jeśli myślisz ze amortyzator da Ci lift to jesteś w mylnym błędzie. Amortyzator ma tłumić drgania a żeby uzyskać lift to sie wymienia sprężyny, resory kto co tam ma :)21

plus oczywiście dłuższe amortyzatory bo lift to zwiększony skok zawieszenia
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Post autor: kjablonski » śr sty 23, 2008 10:24 pm

Bartku
no jak nie da jak dał, po zamontowaniu metalowego zderzaka i wyciągarki siadł- podkręciłem sprężynę na amorku i stoi równo jak przedtem :lol:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 23, 2008 10:36 pm

kjablonski pisze:Bartku
no jak nie da jak dał, po zamontowaniu metalowego zderzaka i wyciągarki siadł- podkręciłem sprężynę na amorku i stoi równo jak przedtem :lol:
:)21

No tak tylko że Ty masz :

Obrazek

BTW to jak Ci robi ten zestaw z wyciągraką i stalowym zderzakiem ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Post autor: kjablonski » śr sty 23, 2008 10:39 pm

super :lol:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sty 23, 2008 10:41 pm

kjablonski pisze:super :lol:
Ciesze się :)21

zdjecia zderzka masz ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » czw sty 24, 2008 8:06 am

chodziło mi raczej o to , że może te do liftu będą żywotniejsze.Ale ok
Poszperam za cenami i najwyższy czas je wymienić.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sty 24, 2008 8:28 am

Pikaś pisze:chodziło mi raczej o to , że może te do liftu będą żywotniejsze.Ale ok
Poszperam za cenami i najwyższy czas je wymienić.
te do liftu ( OME / TJM / Ironman TM ect ect ) będą zdecydowanie żwyotniejsze ze względu na swoją konstrukcję i wielkość tłoka i cylindra
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » czw sty 24, 2008 12:00 pm

Pikaś pisze:chodziło mi raczej o to , że może te do liftu będą żywotniejsze.Ale ok
Poszperam za cenami i najwyższy czas je wymienić.
Pytałem w warsztacie który mam naprzeciwko, oni handlują monroe, cena mnie troche zbiła z tropu ~ 350zł za szt tył, dowiem się dokładnie o model tego amrtyzatora ale, chyba się nie opłaca skoro OME jest niewiele droższe. Jak to jest z ich trwalością w porównaniu do tych które powa zapodał?
Mam mieszane uczucia do monrołów bo w plaskaczu mi sie wytłukły po 2 latach (chyba że to normalne...)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sty 24, 2008 1:06 pm

Powa ma Koni Heavy Truck z 3 stopniowa regulacją tłumienia drgań. Jakość wykonania wyższa niż OME. Nie mniej jednak to słabszy amortyzator niż OME / TJM / TM ze względu na mniejszą średnicę tłoczyska i cylindra. Co do żywotności w/w marek to się nie wypowiadam bo na żywotność tych amortyzatorów ma większy wpływ użytkownik niż producent.

KONI to doskonała alternatywa dla seryjnych amortyzatorów do samochodów szosowych i do turystyczno rekreacyjnego off roadu . KONI z serii Heavy Truck nie nadaje się do aut z liftem zawieszenia ani do mocnego upalania w ternie
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

powa

Post autor: powa » czw sty 24, 2008 1:06 pm

Osobiście nie pakowałbym się w żadne Monroe, bo mają złą opinię wśród userów Pajerów.

Jak już napisał Bartek: KYB lub Tokico. Bardzo porządne amorki i trwałość zadawalająca. Te co podałem to już naprawdę wysoka jakość, zwłaszcza Monomaxy. Ciężko będzie coś wymyślić lepszego do Pajero bez liftu - chyba tylko KONI HeavyTrack. Nie wiem natomiast jak z cenami i dostępnością.

Generalnie kupno porządnych amorków to kilka lat komfortu i świętego spokoju. Byle jakie syfacze skończą się z 5 razy szybciej a zachowanie samochodu w sytuacjach kryzysowych będzie zagadką/niespodzianką niekoniecznie przyjemną a może i kosztowną.

powa

Post autor: powa » czw sty 24, 2008 1:06 pm

:)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sty 24, 2008 1:13 pm

powa pisze::)21
13:06
:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Re: amorki do Pajero II - alternatywa

Post autor: orzeh77 » czw sty 31, 2008 8:59 am

Pikaś pisze:Panie i Panowie.Jaka jest obecnie istniejąca alternatywa dla amorków znanych i , nie ma co ukrywać że drogich , firm jak OME czy KONI ?
Prosze o sugestie i podpowiedzi.Trochę brak diengów na wymienione firmy a coś włożyć trzeba.
Znalazłeś może coś? masz może info o cenach/dostępności?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » czw sty 31, 2008 9:16 am

szperałem.Ale powiem Ci żę to ciężka sprawa .Jeszcze żaden ze sklepów nie odpowiedział mi na zapytanie.
Czekam też na wiadomość od kolegi z forum,tak wieć jak będę wiedział to dam znać.Znalazłem trochę na allegro ale nie piszą jakie i nie ma foty ani nic.
gsm 501 736 409

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » pt lut 01, 2008 8:23 am

No właśnie na Allegro to, co udalo mi sie dowiedzieć to były używki, nówki były ale nie te modele, również dam znać jak będę coś wiedział, dzięki
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

onufry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt lip 20, 2007 11:08 pm

Post autor: onufry » pt cze 20, 2008 3:40 pm

co mozecie mi polecic do pajero long 2,8 td z 1996r z 3 stopniowa regulacja? w servisie krzykneli mi 1200zl za sztuke i cena mnie przeraza:(
koni heavy truck sa dostepne do tego modelu??

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » pt cze 20, 2008 5:12 pm

onufry pisze:koni heavy truck sa dostepne do tego modelu??
są : sklep 4x4

sam sie nimi interesowalem ale wczoraj bylem na "scieżce" i na kompie wypluło: tyl - 80% sprawnosci, przod - 77%, poza koncowkami drązka kierowniczego absolutnie zadnych luzow w zawisie na szarpakach :o
calkiem niezle jak na 10 letnie auto z nieruszaną jeszcze zawiechą :wink:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » sob cze 21, 2008 5:50 am

ja miesiąc temu wymieniłem tył na polskie zamienniki firmu "MAGNU" za cołaska 150 zl za szt i...................................
już ich niemam prawdopodobnie
znaczy tlumią bo auto prowadzi sie dobrze ale cos za bardzo ten tył mi lata
napewno ustepuja oryginalom KYB ktr mialem i byly dobre tylko pourywaly sie na gwincie
chyba je pospawam wsadze spowrotem

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » pn cze 23, 2008 3:13 pm

Jakiś czas temu wymieniłem tył na koni + nowe sprężyny 0 problemów, teraz mnie czeka przód :)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn cze 23, 2008 3:27 pm

onufry pisze:co mozecie mi polecic do pajero long 2,8 td z 1996r z 3 stopniowa regulacja? w servisie krzykneli mi 1200zl za sztuke i cena mnie przeraza:(
koni heavy truck sa dostepne do tego modelu??
Drodzy koledzy,

Wiem ze wiecie, ale dla potomnosci:
Mam swieze orginalne amorki Mitsu z regulacja tlumienia 3 stopniowa, nie zebym je kupowal, ale mam na nie fakture i wygladaja na swieze, poza tym dzialaja na 65%.

Nie dzialaja jednak na wyj.bach, po godzinie jazdy po pagorkach i szutrach ich skutecznosc rowna sie zero. Auto skacze i jest trudne do prowadzenia, slowem olejek w nich sie gotuje. Do normalnego poruszania sie wystarczaja, ale wydatek zbedny. Za ta kase, lepiej kupic HD ze sprezynami na zewnatrz, aby ulatwic prace drazkom skretnym i masz w w tej cenie polprofesjonalne zawieszenie.

Wiekszosc z was o tym wie...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość