Lifcik - podkladki pod springi
Moderator: Kosiarz
Lifcik - podkladki pod springi
Czesc,
Powstaje koncepcja malego liftu calosci. Celem jest niewielkie podniesienie przeswitu do wizyt w terenie i przede wszystkim zachowanie przestrzeni nad kolem na wyjadach dalszych (gdy woz jest dociazany przez bambetle).
- z przodu juz zdecydowalem - podkrecenie drazkow okolo 2 - 2.5 cm,
- z tylu mysle o podkladkach pod sprezyny. Tutaj wlasnie jest pytanie o wszelkie detale: z czego, jakie wymiary, jak montowac, na co uwazac itd. Myslalem o grubosci okolo 3 do 3.5 cm.
Dzieki,
Luk
Powstaje koncepcja malego liftu calosci. Celem jest niewielkie podniesienie przeswitu do wizyt w terenie i przede wszystkim zachowanie przestrzeni nad kolem na wyjadach dalszych (gdy woz jest dociazany przez bambetle).
- z przodu juz zdecydowalem - podkrecenie drazkow okolo 2 - 2.5 cm,
- z tylu mysle o podkladkach pod sprezyny. Tutaj wlasnie jest pytanie o wszelkie detale: z czego, jakie wymiary, jak montowac, na co uwazac itd. Myslalem o grubosci okolo 3 do 3.5 cm.
Dzieki,
Luk
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Nie znajdziesz zbyt wielu zwolennikow tego typu liftu.
Kiedys mialem w LJ70 z bakelitu chyba, i ze wzgledu na geometrie zawieszenia odwrocilem ja kolami do gory
Ale moglem sobie za to dokladnie poogladac podwozie i po takiej wywrotce latwiej bylo Toyke sprzedac, co ciekawe z zyskiem
Kiedys mialem w LJ70 z bakelitu chyba, i ze wzgledu na geometrie zawieszenia odwrocilem ja kolami do gory

Ale moglem sobie za to dokladnie poogladac podwozie i po takiej wywrotce latwiej bylo Toyke sprzedac, co ciekawe z zyskiem

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Ee... no bez przesady. Nawet w przyklejonym temacie FAQ jest ze tyl mozna zrobic podkladkami (tylko szczegolow tam brak). Mi nie chodzi o robienie pomnika tylko calowa albo troche wieksza podkladeczke.
Moze tez byc zalozenie jakis ciut dlozszych sprezyn, ale raczej podkladki bym chcial:))))
Moze tez byc zalozenie jakis ciut dlozszych sprezyn, ale raczej podkladki bym chcial:))))
Pajero '89, 3.0V6, loooooong
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
No to mnie zaintrygowaliście, nie planuje liftu ale muszę wymienić sprężyny z tyłu + amorki, mam plan robić sprężyny w zakładzie na zamówienie (bo taniej, bo polecany przez lokalnych fachowców), dzięki temu będę miał troszkę więcej kasy na amorki. Myśląc o przyszłości - te sprężyny robić dłuższe, twardsze czy bardziej miękkie czy nie kombinować? w terenie jeżdżę tak z 50 na 50 (amatorsko - uczę się cały czas)Flor pisze:zdecydowanie lepiej wymienić sprężynytym bardziej że zazwyczaj te co są nie robią już najlepiej
wtedy można wyregulować wysokość co do planowanych odciążeń,ew wsadzić poduszki do środka
Podkładki dystansowe montowane wraz z oryginalną sprężyną celem zwiększenia prześwitu to rzeźba. Auto robi się wyższe, sprężyna seryjna jest miękka z natury i ze starości tym bardziej. Efekt: bujanie się na zakrętach, pogorszenie stabilności auta. Taka rzeźba plus seryjny, miękki amortyzator ( nie wspominając ze może być za krótki ) to dramat na drodze i wyjebach
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe opony
Bo jeśli nie to w Pajero o tyle jest to bez sensu że, bez żadnych liftów wchodzą tam opony 32x11,50
No ale rób sobie co tam chcesz
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe opony

No ale rób sobie co tam chcesz

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
twardszeorzeh77 pisze: No to mnie zaintrygowaliście, nie planuje liftu ale muszę wymienić sprężyny z tyłu + amorki, mam plan robić sprężyny w zakładzie na zamówienie (bo taniej, bo polecany przez lokalnych fachowców), dzięki temu będę miał troszkę więcej kasy na amorki. Myśląc o przyszłości - te sprężyny robić dłuższe, twardsze czy bardziej miękkie czy nie kombinować? w terenie jeżdżę tak z 50 na 50 (amatorsko - uczę się cały czas)

- kabbbatunio
- Posty: 402
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
- Lokalizacja: Szczecin
a nie 31x10,5Eskapada pisze:Podkładki dystansowe montowane wraz z oryginalną sprężyną celem zwiększenia prześwitu to rzeźba. Auto robi się wyższe, sprężyna seryjna jest miękka z natury i ze starości tym bardziej. Efekt: bujanie się na zakrętach, pogorszenie stabilności auta. Taka rzeźba plus seryjny, miękki amortyzator ( nie wspominając ze może być za krótki ) to dramat na drodze i wyjebach
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe oponyBo jeśli nie to w Pajero o tyle jest to bez sensu że, bez żadnych liftów wchodzą tam opony
32x11,50
No ale rób sobie co tam chcesz


kurde to czemu nie mowiłes wczesniej to bym 31 nie kupował tylko odrazu wieksiejsze

-
-
- Posty: 905
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
- Lokalizacja: Warszawa
nie rozumię w czym masz problemPrzemy pisze:chodzi mi wlasnie o sprezyny jakie to musza byc i co z amorami bo wiadomo ze beda za krotkie zatem jakie albo od czego?





spręzyna od Y60 lub HDJ 80 równa sie 12 cm liftu - pomysł durny i sprawdzony na własnej pupiePrzemy pisze:chodzi mi wlasnie o sprezyny jakie to musza byc i co z amorami bo wiadomo ze beda za krotkie zatem jakie albo od czego?

to był mój pierwszy pomysł na lift Pajero

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Witam,Eskapada pisze:Podkładki dystansowe montowane wraz z oryginalną sprężyną celem zwiększenia prześwitu to rzeźba. Auto robi się wyższe, sprężyna seryjna jest miękka z natury i ze starości tym bardziej. Efekt: bujanie się na zakrętach, pogorszenie stabilności auta. Taka rzeźba plus seryjny, miękki amortyzator ( nie wspominając ze może być za krótki ) to dramat na drodze i wyjebach
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe oponyBo jeśli nie to w Pajero o tyle jest to bez sensu że, bez żadnych liftów wchodzą tam opony 32x11,50
No ale rób sobie co tam chcesz
Te opony 32x11,50 to miales zamontowane w Pajero bez liftu? Ja mam 31x10.5 i przy skrecie mieszcza sie na styk, jakies 2 cm od nadkola.
Dorzuce cos od siebie do tematu liftu

K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
opona 32x11,50 wchodzi pod warunkiem lekkiej korekcji drążków skrętnych oraz gdy jest zamontowana na seryjna felgę. Na felgach z ET -20 i więcej nie da sie skręcić kołem do końca.ccamillo pisze: Witam,
Te opony 32x11,50 to miales zamontowane w Pajero bez liftu? Ja mam 31x10.5 i przy skrecie mieszcza sie na styk, jakies 2 cm od nadkola.
rozumiem że ty czysto teoretycznie piszesz o zasadach liftowania samochodów terenowych a nie o Pajeroccamillo pisze:
Dorzuce cos od siebie do tematu liftu. Lift przodu wiaze sie z problemem geometrii, natomiast lift tyłu to problem z drazkiem panharda, który przy lifcie powiniem byc dłuzszy, ale znowu jak fura bedzie maksylalnie obciazona to bedzie za długi i na naszych cudownych dorgach bedzie wozic tyłem. Jedynym rozwiazaniem problemu panharda to zmienic jego mocowanie.

tylko po coPrzemy pisze:Kolego ccamillo a jak zmienilem mocowanie? moze masz jakies foto? latwiej jest podpatrzec cos sprawdzonego niz samemu sie motac

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość