Strona 1 z 1

Lifcik - podkladki pod springi

: czw lut 21, 2008 2:35 pm
autor: Luk_Fiz
Czesc,
Powstaje koncepcja malego liftu calosci. Celem jest niewielkie podniesienie przeswitu do wizyt w terenie i przede wszystkim zachowanie przestrzeni nad kolem na wyjadach dalszych (gdy woz jest dociazany przez bambetle).
- z przodu juz zdecydowalem - podkrecenie drazkow okolo 2 - 2.5 cm,
- z tylu mysle o podkladkach pod sprezyny. Tutaj wlasnie jest pytanie o wszelkie detale: z czego, jakie wymiary, jak montowac, na co uwazac itd. Myslalem o grubosci okolo 3 do 3.5 cm.

Dzieki,
Luk

: czw lut 21, 2008 3:21 pm
autor: Misiek Cypr
Nie znajdziesz zbyt wielu zwolennikow tego typu liftu.

Kiedys mialem w LJ70 z bakelitu chyba, i ze wzgledu na geometrie zawieszenia odwrocilem ja kolami do gory :evil:

Ale moglem sobie za to dokladnie poogladac podwozie i po takiej wywrotce latwiej bylo Toyke sprzedac, co ciekawe z zyskiem :o

: czw lut 21, 2008 3:34 pm
autor: Luk_Fiz
Ee... no bez przesady. Nawet w przyklejonym temacie FAQ jest ze tyl mozna zrobic podkladkami (tylko szczegolow tam brak). Mi nie chodzi o robienie pomnika tylko calowa albo troche wieksza podkladeczke.
Moze tez byc zalozenie jakis ciut dlozszych sprezyn, ale raczej podkladki bym chcial:))))

: czw lut 21, 2008 3:45 pm
autor: Misiek Cypr
Podkladki nie zwieksza Ci nosnosci, ale lift tani. Sprezyny zwieksza Ci wykrzyz, podkladki juz nie tak bardzo i auto dla mnie sie dziwnie zachowuje.

To jest moje zdanie, ale nie wszyscy sie musza z nim zgadzac.

: czw lut 21, 2008 3:56 pm
autor: Flor
zdecydowanie lepiej wymienić sprężyny :)2 tym bardziej że zazwyczaj te co są nie robią już najlepiej :)15 wtedy można wyregulować wysokość co do planowanych odciążeń,ew wsadzić poduszki do środka :D

: czw lut 21, 2008 6:41 pm
autor: Luk_Fiz
No ok, a jest ktos kto ma doswiadczenie i zastosowal w Mitsu takie podkladki? Ciekaw jestem jak to wyglada. Na forum suzuki sa takie przerobki ale jakby sie okazalo ze tutaj ktos juz przetarl szlak to niech sie zglosi:)

Luk

: czw lut 21, 2008 8:32 pm
autor: orzeh77
Flor pisze:zdecydowanie lepiej wymienić sprężyny :)2 tym bardziej że zazwyczaj te co są nie robią już najlepiej :)15 wtedy można wyregulować wysokość co do planowanych odciążeń,ew wsadzić poduszki do środka :D
No to mnie zaintrygowaliście, nie planuje liftu ale muszę wymienić sprężyny z tyłu + amorki, mam plan robić sprężyny w zakładzie na zamówienie (bo taniej, bo polecany przez lokalnych fachowców), dzięki temu będę miał troszkę więcej kasy na amorki. Myśląc o przyszłości - te sprężyny robić dłuższe, twardsze czy bardziej miękkie czy nie kombinować? w terenie jeżdżę tak z 50 na 50 (amatorsko - uczę się cały czas)

: czw lut 21, 2008 8:50 pm
autor: Eskapada
Podkładki dystansowe montowane wraz z oryginalną sprężyną celem zwiększenia prześwitu to rzeźba. Auto robi się wyższe, sprężyna seryjna jest miękka z natury i ze starości tym bardziej. Efekt: bujanie się na zakrętach, pogorszenie stabilności auta. Taka rzeźba plus seryjny, miękki amortyzator ( nie wspominając ze może być za krótki ) to dramat na drodze i wyjebach
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe opony ?? Bo jeśli nie to w Pajero o tyle jest to bez sensu że, bez żadnych liftów wchodzą tam opony 32x11,50

No ale rób sobie co tam chcesz :)21

: czw lut 21, 2008 10:19 pm
autor: Flor
orzeh77 pisze: No to mnie zaintrygowaliście, nie planuje liftu ale muszę wymienić sprężyny z tyłu + amorki, mam plan robić sprężyny w zakładzie na zamówienie (bo taniej, bo polecany przez lokalnych fachowców), dzięki temu będę miał troszkę więcej kasy na amorki. Myśląc o przyszłości - te sprężyny robić dłuższe, twardsze czy bardziej miękkie czy nie kombinować? w terenie jeżdżę tak z 50 na 50 (amatorsko - uczę się cały czas)
twardsze !!

: sob mar 08, 2008 10:56 am
autor: Wojt00
Witam
Może nie mam dużego doświadczenia ale wg mnie najkorzystniej jest wsadzić sprężyny od patrola. Znajdziesz już od 50 PLN/szt.
U siebie tak zrobiłem i robią bardzo dobrze.

Pozdrawiam

: ndz mar 09, 2008 12:24 pm
autor: elpablito
Kolego napisz coś więcej o tych sprężynach od patrola, używałeś tylnych czy przednich? Co dają, są wyższe, twardsze?

: ndz mar 09, 2008 5:52 pm
autor: kabbbatunio
Eskapada pisze:Podkładki dystansowe montowane wraz z oryginalną sprężyną celem zwiększenia prześwitu to rzeźba. Auto robi się wyższe, sprężyna seryjna jest miękka z natury i ze starości tym bardziej. Efekt: bujanie się na zakrętach, pogorszenie stabilności auta. Taka rzeźba plus seryjny, miękki amortyzator ( nie wspominając ze może być za krótki ) to dramat na drodze i wyjebach
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe opony ?? Bo jeśli nie to w Pajero o tyle jest to bez sensu że, bez żadnych liftów wchodzą tam opony


32x11,50

No ale rób sobie co tam chcesz :)21
a nie 31x10,5 ?? :P

kurde to czemu nie mowiłes wczesniej to bym 31 nie kupował tylko odrazu wieksiejsze :P:P:P

: ndz mar 23, 2008 2:36 pm
autor: Przemy
czy ktos moglby napisac cos wiecej na temat sprezyn od patrola do pajero?

: ndz mar 23, 2008 2:44 pm
autor: bartas 4x4
co konkretnie chciałbyś wiedzieć...?

: pn mar 24, 2008 6:57 pm
autor: Przemy
chodzi mi wlasnie o sprezyny jakie to musza byc i co z amorami bo wiadomo ze beda za krotkie zatem jakie albo od czego?

: pn mar 24, 2008 7:21 pm
autor: Flor
Przemy pisze:chodzi mi wlasnie o sprezyny jakie to musza byc i co z amorami bo wiadomo ze beda za krotkie zatem jakie albo od czego?
nie rozumię w czym masz problem :o ?? istnieje sporo firm robiących zestawy do liftu :)1 gdzie możesz dobrać zawieszenie do planowanego typu jazdy i przewidywanych obciązeń :wink: amorki dobierasz dłuższe ,przesuwasz mocowania ,lub przy niewielkim lifcie obskoczą standardowe :)4

: wt mar 25, 2008 10:06 am
autor: Eskapada
Przemy pisze:chodzi mi wlasnie o sprezyny jakie to musza byc i co z amorami bo wiadomo ze beda za krotkie zatem jakie albo od czego?
spręzyna od Y60 lub HDJ 80 równa sie 12 cm liftu - pomysł durny i sprawdzony na własnej pupie :wink:

to był mój pierwszy pomysł na lift Pajero :)21

: śr mar 26, 2008 8:44 pm
autor: ccamillo
Eskapada pisze:Podkładki dystansowe montowane wraz z oryginalną sprężyną celem zwiększenia prześwitu to rzeźba. Auto robi się wyższe, sprężyna seryjna jest miękka z natury i ze starości tym bardziej. Efekt: bujanie się na zakrętach, pogorszenie stabilności auta. Taka rzeźba plus seryjny, miękki amortyzator ( nie wspominając ze może być za krótki ) to dramat na drodze i wyjebach
Ponadto: podkłada czy sprężyna nie zwiększa prześwitu tak jak większa guma. Lift robi się po to aby zamontować większe opony. Montujesz 33 calowe opony ?? Bo jeśli nie to w Pajero o tyle jest to bez sensu że, bez żadnych liftów wchodzą tam opony 32x11,50

No ale rób sobie co tam chcesz :)21
Witam,

Te opony 32x11,50 to miales zamontowane w Pajero bez liftu? Ja mam 31x10.5 i przy skrecie mieszcza sie na styk, jakies 2 cm od nadkola.

Dorzuce cos od siebie do tematu liftu :D . Lift przodu wiaze sie z problemem geometrii, natomiast lift tyłu to problem z drazkiem panharda, który przy lifcie powiniem byc dłuzszy, ale znowu jak fura bedzie maksylalnie obciazona to bedzie za długi i na naszych cudownych dorgach bedzie wozic tyłem. Jedynym rozwiazaniem problemu panharda to zmienic jego mocowanie.

: czw mar 27, 2008 3:55 pm
autor: Przemy
Kolego ccamillo a jak zmienilem mocowanie? moze masz jakies foto? latwiej jest podpatrzec cos sprawdzonego niz samemu sie motac

: czw mar 27, 2008 5:06 pm
autor: Eskapada
ccamillo pisze: Witam,

Te opony 32x11,50 to miales zamontowane w Pajero bez liftu? Ja mam 31x10.5 i przy skrecie mieszcza sie na styk, jakies 2 cm od nadkola.
opona 32x11,50 wchodzi pod warunkiem lekkiej korekcji drążków skrętnych oraz gdy jest zamontowana na seryjna felgę. Na felgach z ET -20 i więcej nie da sie skręcić kołem do końca.
ccamillo pisze:

Dorzuce cos od siebie do tematu liftu :D . Lift przodu wiaze sie z problemem geometrii, natomiast lift tyłu to problem z drazkiem panharda, który przy lifcie powiniem byc dłuzszy, ale znowu jak fura bedzie maksylalnie obciazona to bedzie za długi i na naszych cudownych dorgach bedzie wozic tyłem. Jedynym rozwiazaniem problemu panharda to zmienic jego mocowanie.
rozumiem że ty czysto teoretycznie piszesz o zasadach liftowania samochodów terenowych a nie o Pajero
8)
Przemy pisze:Kolego ccamillo a jak zmienilem mocowanie? moze masz jakies foto? latwiej jest podpatrzec cos sprawdzonego niz samemu sie motac
tylko po co ??

: czw mar 27, 2008 5:25 pm
autor: ccamillo
Temat drażka jest mi znany z praktyki. Jak ktos ma watpilowości niech sprawdzi na przyrządach do geometrii jak zachowuje sie tylna os pod wpływem zmiany obciażenia, przed liftem i po lifcie.

: czw mar 27, 2008 5:49 pm
autor: Flor
u minie w Miśku przy 2" lifcie przesuneliśmy mocowanie i z czterośladu :lol: mieliśmy dwuślad :)2