zablokowany przedni mechanizm różnicowy
Moderator: Kosiarz
zablokowany przedni mechanizm różnicowy
Czy ktoś użytkuje pajero z zablokowanym na stałe przednim mostem? Był kiedyś taki temat, ale za nic nie mogę go znaleźć. Chodzi mi o całkowite zablokowanie przedniego mechanizmu różnicowego.
Różne diesle teraz vitara tdi.
zmielisz przeguby przy wykrzyżasz
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Był kiedyś temat o przodzie i podobno to robiło. Co do wytrzymałości układu przeniesienia napędu, to pomimo przegubów myślę, że da radę. Kupowałem kiedyś jakieś części do miśka u człowieka, który sprowadza miśki z Anglii. ( okolice Stalowej Woli). Widziałem u niego na podwórku misia na 35 calowych simeksach. Stwierdziłem, że duże kółka. Na to on, że coś mi pokaże. Po chwili zobaczyłem misia na oponach od Stara. Body lift ok. 15 cm, powycinane blachy nadkoli, specjalnie dotaczane dystanse. Silnik benzynowy v6 oryginalny. Właściciel twierdził, że niema problemu z przegubami, półosiami itp.
Skoro nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, to może i nie być przedniego. Warunek rozumne użytkowanie i w pełni sprawne sprzęgiełka (najlepiej podobno manualne). Podczas skręcania większe naprężenia powstają na tylnej osi, a tylne blokady jakoś robią.
Skoro nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, to może i nie być przedniego. Warunek rozumne użytkowanie i w pełni sprawne sprzęgiełka (najlepiej podobno manualne). Podczas skręcania większe naprężenia powstają na tylnej osi, a tylne blokady jakoś robią.
Różne diesle teraz vitara tdi.
To nie ma szansy działać , będziesz wychodził rozpinać sprzęgiełka za każdym razem jak będziesz chciał dojechać z większą prędkością .
Nie ma takiej siły , aby przegub wytrzymał takie naprężenia a jak ktoś mówi , że nie będzie mielił na skręconych kołach to nie wie co mówi , przegub pryśnie jak bańka .
Właścicieli Gelend spytaj jak często używają przednich blokad a mają sztywny most i ile razy ukręcieli krzyżaki
Zblokowany dyfer na stałe to lipa
nikt mi nie wmówi ,że to działa
Nie ma takiej siły , aby przegub wytrzymał takie naprężenia a jak ktoś mówi , że nie będzie mielił na skręconych kołach to nie wie co mówi , przegub pryśnie jak bańka .
Właścicieli Gelend spytaj jak często używają przednich blokad a mają sztywny most i ile razy ukręcieli krzyżaki

Zblokowany dyfer na stałe to lipa

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
SPOA Wczasowicza to inna bajka i mieszaj pojęć bo znam jego auto.Faja pisze:Jak napisałem - temat był i autor powoływał się na działające przykłady zdaje się zagraniczne linki. Ja tego nie wymyśliłem, ale chyba spróbuję. Podobno spoa w pajero też jest nie do przyjęcia a jednak Wczasowicz udowodnił...
Powtórzę jeszcze raz , nie ma szans jeździć w terenie na stałe zblokowanym dyfrem , no chyba , że to auto to jednorazówka będzie i co imprezę będziesz wymieniał przedni napęd .
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Nie porownuj Gelendy do Pajero...Adas pisze:(...)Właścicieli Gelend spytaj(...)

Pajero jak wiemy jest lepsze nawet od Patrola

A na powaznie, to nie popadajmy w przesade. Juz kilka razy pisalem, ze jak ktos kupil Pajero i wklada do niego 5 blokad, mosty od laplandera i sam nie wiem co jeszcze, to:
a) nie wiedzial co kupowal a mimo to kupil
b) kupil - nie wiedzac co kupuje - i dalej nie wie co ma

Pytam - po co to wszystko!?
Pajero jest w sumie fajnym autem. Trzeba znac jego ograniczenia i zalety i wykorzystywac go takim, jakim jest zamiast szukac ch*** do d**y...
Co udowodnil? Ze da sie wydac kupe kasy, zeby miec prawie Patrola z trzema diamentami na masce, tak? Swietnie. To ja wole wydac ulamek tej kwoty i zaoszczedzic ogrom czasu (co wazniejsze jest dla mnie od pieniedzy) kupujac znaczek Mitsu na allegro i przybic go gwozdziem na parcha.Faja pisze:(...) Podobno spoa w pajero też jest nie do przyjęcia a jednak Wczasowicz udowodnił...
Wczasowicz moze i udownil, ale sobie - ze potrafi i ze ma upor.
O ile sie nie myle, to byly wersje Pajero z blokada przodu. Nawet kiedys mialem okazje kupic taki most, aczkolwiek w rekach go nie mialem.
Jak masz wszystko sprawne, podzespoly solidne i uzywasz tego z glowa to pewnie nic nie urwiesz. Ale Pajero nie zostalo stworzone do obracania przewymiarowanych kol o aresywnym biezniku w syfie po klamki, na zapietych blokadach i skreconych kolach... Wez prosze pod uwage, ze blokad powinno uzywac sie w specyficznych dosc sytuacjach.
Obudzcie sie, prosze...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
ernil 100% racji
Każde auto wymaga innego stylu jazdy w terenie. Inaczej ciśniesz Susuką inaczej Patrolem a delikatnie Pajero bo inaczej sie nie da .
Mój następny zakup to Patrol będzie , bo taka mam refleksje na dzisiaj po wczorajszym rajdzie

Każde auto wymaga innego stylu jazdy w terenie. Inaczej ciśniesz Susuką inaczej Patrolem a delikatnie Pajero bo inaczej sie nie da .
Mój następny zakup to Patrol będzie , bo taka mam refleksje na dzisiaj po wczorajszym rajdzie
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Sluchaj... Wez migomat, zaspawaj, przewierc na wylot i skręć srubka - pozniej nam powiesz jak bylo.
Ale wez prosze pod uwage, ze jesli auto ma blokade, to nie jezdzi sie na niej non stop. Chyba nie trzeba Ci tlumaczyc dlaczego, prawda? Dlatego wlasnie, jesli kierownik ma mozg na miejscu, to blokady zalacza tylko w potrzebie, po czym je wylacza. I wtedy w wiekszosci przypadkow wszystko jest lala, gdyz takie chwilowe naprezenia nie powoduja zarypania mostu w krotkim czasie. A Ty, blokujac na sztywno dyfer w Pajero zmuszac go bedziesz do ciaglej, katorżniczej pracy przy jezdzie 4x4. Dodatkowo obciazasz wiec i tak slabawe w swej konstrukcji rozwiazanie przedniego napedu w Pajero...
Ale wez prosze pod uwage, ze jesli auto ma blokade, to nie jezdzi sie na niej non stop. Chyba nie trzeba Ci tlumaczyc dlaczego, prawda? Dlatego wlasnie, jesli kierownik ma mozg na miejscu, to blokady zalacza tylko w potrzebie, po czym je wylacza. I wtedy w wiekszosci przypadkow wszystko jest lala, gdyz takie chwilowe naprezenia nie powoduja zarypania mostu w krotkim czasie. A Ty, blokujac na sztywno dyfer w Pajero zmuszac go bedziesz do ciaglej, katorżniczej pracy przy jezdzie 4x4. Dodatkowo obciazasz wiec i tak slabawe w swej konstrukcji rozwiazanie przedniego napedu w Pajero...
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Ty nie pitol z Patrolem tylko przestań brutalnie jeżdzićAdas pisze:ernil 100% racji![]()
Każde auto wymaga innego stylu jazdy w terenie. Inaczej ciśniesz Susuką inaczej Patrolem a delikatnie Pajero bo inaczej sie nie da .
Mój następny zakup to Patrol będzie , bo taka mam refleksje na dzisiaj po wczorajszym rajdzie

Naoglądałeś sie Parychów na żwirowni i juz zauroczony

aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
SREĆAN PUT
Adaś zdradzisz miśka? nawet nie myśl o tym za kierownicą bo się pogniewa i juz nigdzie nie pojedziesz.
A poważnie
Skoro już o tym mowa , to może trzeba napisać z czym i jak można jeździc żeby ludziska wiedzieli.Ja ostatnio byłem zdziwiony jak gość na spiętym wszystkim co miał oprócz R/D lock nie chciał skręcać bo mowił że mu wybuchnie.O co kaman?
A poważnie
Skoro już o tym mowa , to może trzeba napisać z czym i jak można jeździc żeby ludziska wiedzieli.Ja ostatnio byłem zdziwiony jak gość na spiętym wszystkim co miał oprócz R/D lock nie chciał skręcać bo mowił że mu wybuchnie.O co kaman?
majcher pisze: Ty nie pitol z Patrolem tylko przestań brutalnie jeżdzić![]()
Naoglądałeś sie Parychów na żwirowni i juz zauroczony


Patrol tez ma wady , strzelają mu głowice i pali jak smok
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości