Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
zwolny
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: sob mar 13, 2004 8:41 pm
- Lokalizacja: LÓDZ (zasadniczo)
Post
autor: zwolny » sob mar 13, 2004 8:50 pm
nie chce tu macic i obrazac, mam nadzieje, ze moje pytanie zostanie dobrze zrozumiane:
dlaczego pajero tak zadko widac w rajdach off-road*
?
*pomijajac dakar, ale tamte pajero zdaje sie niewiele maja wspolnego z 'masowka'
przymierzam sie do jakiegos 4x4 (jako drugie autko w rodzinie, raczej w bloto) i ceny kilkunastoletnich pajerek w niemczech sa bardzo przystepne.. do 2 k euro mozna cos wygrzebac..
w przeciwienstwie do
Land Cruiserow czy Patroli ...
czy pajero sa slabszymi autami ?
dzieki&pozdrowienia
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » sob mar 13, 2004 9:17 pm
pojara różni się od parchola czy starej LC tym ze nie na mostu z przodu i dla tedo jast mniej wytrzymała niż one i troche trzba wnią włorzyć kasy żeby zniej zrobić upalacza ale dalej to nie będzie np parch czy 70ka

trzba sobie odpowiedzieć na zajeb..te proste pytanie do czego to ma być i ile się ma kasy ja mam pojare V6 i to auto nie służy mi tylko poto by pojechać ( przywiezdz) go w błoto

ale jak trza to daje sobie rade

to mi wystarcza (oczywiście na razie a potem merc LR czy parch kto wie)

-
Peter

- Posty: 453
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Peter » pn mar 15, 2004 12:54 pm
Aśka&Kuba pisze:ale dalej to nie będzie np parch czy 70ka
A widział ty kiedy pajero w terenie ?

MISIE SIĘ NIE PSUJĄ

G 300D Turbo 460.3
-
Peter

- Posty: 453
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Peter » pn mar 15, 2004 12:59 pm
zwolny pisze:dlaczego pajero tak zadko widac w rajdach off-road*
?
Odpowiem prosto - ja znam 2 (słownie dwa) pajero przygotowane jako tako do rajdów i jeszcze w nich uczestniczące w miarę regularnie. Problem polega na tym, że obiegowa opinia, kreowana przez wirtualnych ofrołdowców skutecznie odstrasza ludzi od tego samochodu. Nie twierdzę, że pajero jest najlepsze. Twierdzę, że nie jest gorsze od toyot, landryn i merców, jeśli chodzi o mozliwości terenowe. Wszystko, co w terenie zrobi toyka, merc czy inszy uaz, zrobi też pajero. Jedynym mankamentem są stosunkowo słabe silniki (moc). A poza tym wybór należy do ciebie.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ

G 300D Turbo 460.3
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn mar 15, 2004 2:30 pm
Słabe silniki

?
Pajero: Benzyna 208KM (3.5 V6) lub 150/180KM (3.0 V6) lub diesel 125KM (2.8TD) to słabe ?
Patrol: Diesel 2.8TD: 116KM
Cherokee: Benzyna około 170-180KM, diesel 2.5 - 125KM
Ale co zauważyłem, pajero ma słabą redukcje bo tylko coś w rodzaju 1:2 gdzie jeepy mają 1:2.72, a to jest różnica !
-
Peter

- Posty: 453
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Peter » pn mar 15, 2004 3:17 pm
O starszych mówię, 2,3 td i 2,5 td. Benzyna w teren to wg mnie nieporozumienie.
Nowszych w teren szkoda trochę... takie ładniutkie są....
A z reduktorem to się zgadzam. Ogólnie jakiś taki słabowity jest...
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ

G 300D Turbo 460.3
-
kpeugeot
-

- Posty: 5560
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kpeugeot » pn mar 15, 2004 3:52 pm
no ja znam 3 bo jeszcze pana SA dolicz

TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » pn mar 15, 2004 3:56 pm
kpeugeot pisze:no ja znam 3 bo jeszcze pana SA dolicz

no tak ale co tam z misia zostalo

mi sie najbardziej winch w dachu podoba

-
zwolny
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: sob mar 13, 2004 8:41 pm
- Lokalizacja: LÓDZ (zasadniczo)
Post
autor: zwolny » pn mar 15, 2004 5:52 pm
PKi pisze:Słabe silniki

?
Pajero: Benzyna 208KM (3.5 V6) lub 150/180KM (3.0 V6) lub diesel 125KM (2.8TD) to słabe ?
Patrol: Diesel 2.8TD: 116KM
Cherokee: Benzyna około 170-180KM, diesel 2.5 - 125KM
Ale co zauważyłem, pajero ma słabą redukcje bo tylko coś w rodzaju 1:2 gdzie jeepy mają 1:2.72, a to jest różnica !
moc jak moc, ale w terenie liczy sie wysoki moment obrotowy, mam racje ?
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pn mar 15, 2004 7:20 pm
zwolny pisze:..dlaczego pajero tak zadko widac w rajdach off-road*

?

Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » pn mar 15, 2004 8:10 pm
podoba mi sie ladnie wtopil

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pn mar 15, 2004 8:15 pm
MACIEK27 pisze:podoba mi sie ladnie wtopil

Pełna kontrola..przy prawych drzwiach była pieczątka

Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » pn mar 15, 2004 8:17 pm
aha

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » pn mar 15, 2004 9:13 pm
MACIEK27 pisze:podoba mi sie ladnie wtopil

taaa Macku.. - obaczymy jak Piernikowoz w nowych paputkach bedzie pomykal...
a z ta moca... chiba zle nie jest u mnie, co nie?? pfff
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn mar 15, 2004 9:49 pm
Peter pisze:O starszych mówię, 2,3 td i 2,5 td. Benzyna w teren to wg mnie nieporozumienie.
Nowszych w teren szkoda trochę... takie ładniutkie są....
A z reduktorem to się zgadzam. Ogólnie jakiś taki słabowity jest...
A co masz do benzyny

Ewentualnie na gazie, ale jest tego dużo - no może akurat w pajero mniej. Ale czy to zawsze muszą być maszyny rolnicze
Jak diesel to moim zdaniem musi być nowoczesny, z bezpośredim wtryskiem lub CRD, no i minimul 6 garków

-
bojach

- Posty: 730
- Rejestracja: sob paź 19, 2002 5:12 pm
- Lokalizacja: rumia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bojach » pn mar 15, 2004 9:53 pm
a czemu 6 ? ja bym wolał 8 i nie jakiś syfiasty CDR ale wolnossący 6.2 bez turbo

pozdrawiam Marek
offpoje team
-
Peter

- Posty: 453
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Peter » pn mar 15, 2004 10:22 pm
PKi pisze:A co masz do benzyny
A wody nie lubi

MISIE SIĘ NIE PSUJĄ

G 300D Turbo 460.3
-
czarny bielsko
-

- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czarny bielsko » wt mar 16, 2004 12:12 pm
No ja w bielsku widzialem chyba 2 pojarki dosc fajnie przygotowane do meczenia w terenie. Jedna jest taka dosc fajnie podniesiona, czarna i z tego co pamietam to na MTkach (chyba 33 calowych, ale nie pamietam juz za bardzo). A druga widzialem juz jakis czas temu na drodze Bielsko - Zywiec i tez byla zrobiona w teren, o ile pamietam to chyba czerwona...
Poza tym fury sobie radza w terenie z tego co kiedys widzialem i to calkiem niezle
A benzyna faktycznie nie za bardzo lubi wode

-
struś
- jestem tu nowy...

- Posty: 9
- Rejestracja: pt mar 05, 2004 3:32 pm
Post
autor: struś » wt mar 16, 2004 6:46 pm
kpeugeot pisze:no ja znam 3 bo jeszcze pana SA dolicz :)
pana SA możesz odliczyć , inszym pomyka
-
Peter

- Posty: 453
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Peter » wt mar 16, 2004 8:54 pm
struś pisze:kpeugeot pisze:no ja znam 3 bo jeszcze pana SA dolicz

pana SA możesz odliczyć , inszym pomyka
ZMIENIŁ NA LEPSIEJSZY

MISIE SIĘ NIE PSUJĄ

G 300D Turbo 460.3
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » czw mar 18, 2004 11:34 pm
Peter pisze:PKi pisze:A co masz do benzyny
A wody nie lubi

Ja też nie lubie

-
Piernik

- Posty: 589
- Rejestracja: czw sie 21, 2003 2:38 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Piernik » pt mar 19, 2004 9:24 am
a my z piernikowozem blocko polubilismy...

))))
Ja Wam mówię jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
13-13
OffPoje TEAM
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pt mar 19, 2004 9:48 am
Troche błocka jest ok, ale przejazdów przez wode nie lubie zbytnio. Woda działa zbyt szybko na wszelkie lożyska itp, a nigdy nie wiesz czy uszczelniacz trzymał....

-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » sob mar 20, 2004 12:56 pm
@PKi
Odpowiedz sobie na pytanie co chcesz tym samochodem robić.
Tak się składa, że tu na forum większość z nas to hardcore'owcy, którzy nie lubią nowoczesnych fur, jelektroniki, lampek, fifułek, itp.
I racja, bo w takim CRD jak pierdnie cuś (a przy jezdzie OR to się musi zdarzyć) to już tylko laweta i do ASO, gdzie wystawią rachunek na 10k zł.
W pajero silniczek 2,5TDintercooler ma prawie 100 kucy i hasa niezle.
A co do możliwości w terenie pojarki, to przy tak samo wyposażonym patrolu (33" cale MT i lift) pojara najcześciej wygraywa. Powód? Mniejsza masa i o niebo lepsze kąty najazdu i zjazdu.
-
syll

- Posty: 585
- Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
- Lokalizacja: Chełmno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: syll » sob mar 20, 2004 1:15 pm
PKi pisze:Troche błocka jest ok, ale przejazdów przez wode nie lubie zbytnio. Woda działa zbyt szybko na wszelkie lożyska itp, a nigdy nie wiesz czy uszczelniacz trzymał....

potwuerdzam ja zarżnołem pajero w błocku o głębokości około 60 cm woda zmieszana z piaskiem dostala się do silnika przytarły się panewki olej żygał z pod zemeringów ciurkiem. Niewiem w jaki sposub on się dostał do silnika bo wcześniej silniczek był suchutki nigdzie nic nie lecialo.
Finał był taki:szlif wału nowe panewki nowe uszczelniacze i złożenie ale żeby tego było mało zapomieliśmy przepłukać chłodnicy olejowej i alternatora i po złożeniu pochodził 10 minut i ... odnowa
ale bolało spać nie mogłem przez tydzień a o portwelu nie wspomne a żona

Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości