dziwne syczenie na wysokich obrotach...
Moderator: Kosiarz
- thor88
- jestem tu nowy...
- Posty: 59
- Rejestracja: wt cze 13, 2006 9:01 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
dziwne syczenie na wysokich obrotach...
Witam. Od niedawna jestem właścicielem pojarki I 2,5TD z 1988 roku (wcześniej miałem frontere, samuraia, sportage). Otóż gdy wciskam gaz do dechy i jadę na 2,3,4 biegu to gdy motor się wkręca na wysokie obroty (nie mam z tym żadnych problemów) z pod maski słyszę dziwne nieregularne dosyć głośne syczenie- odgłos jest taki jak np. przy odłączaniu kompresora... takie wysokie ciśnienie powietrza. Pytanie moje jest takie czy jest w pojarce jakiś tajemniczy odpowietrzacz czegoś czy powinienem zacząć się lepiej bać:) pozdrawiam i przepraszam jesli temat taki już był ale nie nie znalazłem.
masz uszkodzony element podciśnieniowy sterujący kierownicą turbiny (utrzymuje stałe ciśnienie w kolektorze ssącym)
Znajduje się on na kolektorze ssącym tuż przy grodzi, i z niego wystaje pręt, którego drugi koniec zamontowany jest do podstawy turbiny ( za turbiną do kierownicy ciśnienia turbiny).
Znajduje się on na kolektorze ssącym tuż przy grodzi, i z niego wystaje pręt, którego drugi koniec zamontowany jest do podstawy turbiny ( za turbiną do kierownicy ciśnienia turbiny).
GG 3597101 tel. 602-673-905
- kabbbatunio
- Posty: 402
- Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Prawdopodobnie turbina przeładowuje i otwiera się zawór bezpieczeństwa umieszczony na kolektorze ssącym upuszczając nadmiar ciśnienia. Najlepiej zmierz ciśnienie doładowania. Przyczyną przeładowania może być uszkodzony siłownik nadciśnieniowy o którym pisze Goszen, zapieczony zawór upustowy w turbinie, źle wyregulowane cięgno łączące siłownik z zaworem upustowym, uszkodzony cienki przewodzik nadciśnienia łączący siłownik z kolektorem ssącym.
Może też zawór bezpieczeństwa otwierać się przy zbyt niskim ciśnieniu (trzeba zmierzyć).
Sprawdź też szczelność całego dolotu (opaski zaciskowe, intercooler jeśli jest, uszczelki kolektora ssącego).
Może też zawór bezpieczeństwa otwierać się przy zbyt niskim ciśnieniu (trzeba zmierzyć).
Sprawdź też szczelność całego dolotu (opaski zaciskowe, intercooler jeśli jest, uszczelki kolektora ssącego).
Różne diesle teraz vitara tdi.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: pt sty 04, 2008 11:32 pm
- Lokalizacja: Śląsk górny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości