Strona 1 z 1

dziwne syczenie na wysokich obrotach...

: pn mar 17, 2008 3:55 pm
autor: thor88
Witam. Od niedawna jestem właścicielem pojarki I 2,5TD z 1988 roku (wcześniej miałem frontere, samuraia, sportage). Otóż gdy wciskam gaz do dechy i jadę na 2,3,4 biegu to gdy motor się wkręca na wysokie obroty (nie mam z tym żadnych problemów) z pod maski słyszę dziwne nieregularne dosyć głośne syczenie- odgłos jest taki jak np. przy odłączaniu kompresora... takie wysokie ciśnienie powietrza. Pytanie moje jest takie czy jest w pojarce jakiś tajemniczy odpowietrzacz czegoś czy powinienem zacząć się lepiej bać:) pozdrawiam i przepraszam jesli temat taki już był ale nie nie znalazłem.

: pn mar 17, 2008 4:00 pm
autor: gebels
Turbo :)21

: pn mar 17, 2008 4:04 pm
autor: thor88
dzięki ale ja powaznie pytam... znam dźwięk turbiny a to jest takie nieregularne syczenie... gdy nie wciskam gazu do dechy to tego nie ma.

: pn mar 17, 2008 4:19 pm
autor: Pikaś
może przewody od turbo? gdzieś ci schodzi , może pęknięcie?

: pn mar 17, 2008 5:01 pm
autor: goszen
masz uszkodzony element podciśnieniowy sterujący kierownicą turbiny (utrzymuje stałe ciśnienie w kolektorze ssącym)
Znajduje się on na kolektorze ssącym tuż przy grodzi, i z niego wystaje pręt, którego drugi koniec zamontowany jest do podstawy turbiny ( za turbiną do kierownicy ciśnienia turbiny).

: pn mar 17, 2008 6:00 pm
autor: thor88
dziękuję za diagnozę. Proszę powiedz czy to jest coś naprawialne czy trzeba kupować nowy element i jakie mogą mnie spotkać koszty...

: pn mar 17, 2008 7:36 pm
autor: kabbbatunio
thor88 pisze:dziękuję za diagnozę. Proszę powiedz czy to jest coś naprawialne czy trzeba kupować nowy element i jakie mogą mnie spotkać koszty...
to co sie stało powiedz mi :P jak tam bylismy to sie zalała frotka i koniec??

oo to widze pojarki coraz czesciej w 4x4.sz-n. sie pojawiaja :P

: pn mar 17, 2008 8:01 pm
autor: Faja
Prawdopodobnie turbina przeładowuje i otwiera się zawór bezpieczeństwa umieszczony na kolektorze ssącym upuszczając nadmiar ciśnienia. Najlepiej zmierz ciśnienie doładowania. Przyczyną przeładowania może być uszkodzony siłownik nadciśnieniowy o którym pisze Goszen, zapieczony zawór upustowy w turbinie, źle wyregulowane cięgno łączące siłownik z zaworem upustowym, uszkodzony cienki przewodzik nadciśnienia łączący siłownik z kolektorem ssącym.
Może też zawór bezpieczeństwa otwierać się przy zbyt niskim ciśnieniu (trzeba zmierzyć).
Sprawdź też szczelność całego dolotu (opaski zaciskowe, intercooler jeśli jest, uszczelki kolektora ssącego).

: pn mar 17, 2008 8:18 pm
autor: mariusz124
Własnie u mnie w galoperze tak samo syczało,okazało sie że przy intercoolerze spadł wężyk

: pn mar 17, 2008 8:43 pm
autor: thor88
o dzięki... jutro zanurkuje pod maską:)