Alternator????

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Alternator????

Post autor: ccamillo » wt mar 25, 2008 10:15 pm

Witam wszystkich.

Dosyc ciekawy problem sie u mnie (Pajero II 2,5td) pojawil. Zgineło ładowanie, ale kontrolka sie nie zaswiecila (zarówka jest dobra :D ). Generalnie nie swieca sie cztery kontrolki, które wczesniej zarem gasły po odpaleniu (ładowanie, temp w skrzyni, poziom oleju i jakas tam pomaranczowa). Czasami sie zdarza, ze sie delikatnie swieca i pulsuja.
Ciekawostka jest, że jak te cztery kontrolki sie nie swieca, to dzialaja swiece z kluczyka. Kupilem ten samochód z grzaniem na krotko, bo podobno walnieta byla centralka, kupilem druga centralke i tez z kluczyka swiece nie grzały, dzialalo tylko dogrzewanie. Troche sie zdziwilem jak swieczki zaczeły dzialac bez recznego grzania.
Na poczatku myslałem, ze to alternator, ale elektryk sprawdzil na stole i jest OK.
Dziwi mnie to, ze przy braku ladowania nie zapala sie kontrolka i zaczynaja dzialac swiece z kluczyka.
Posprawdzałem polaczenia przewodów i mase. Nie mam pojecia co sprawdzic.
Moze ktos z Was mial podobny przypadek?
Dzięki za wszelkie sugestie i rady.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » wt mar 25, 2008 10:40 pm

kontrolki nie powinny 'delikatnie świecić', takie przypadki, to jedynie w starych Maluchach na prądnicy :P haha
jak elektryk nie jest w stanie zlokalizować problemu, to szukaj innego
świece grzeją przed odpaleniem silnika iładowanie tuchyba nie powinno mieć związku
ja bymszukał uszkodzenia instalacji
ktoś zaczął grzebać i teraz jest tego efekt
dobry elektryk i będzie po kłopocie
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr mar 26, 2008 8:15 am

U mnie jak kończył się alternator podobnie kontrolki żarzyły.
Jak padł całkowicie i ładowania nie było wtedy pięknie świeciły.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » śr mar 26, 2008 9:16 am

Sugestia kolejnego elektryka to stacyjka. Moze to dobry trop, bo jak sie traci rozrusznikiem to potrafia sie zapalic lub zgasnać (wszystkie cztery)
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » śr mar 26, 2008 9:50 am

Tam z okolic Stolicy wszyscy elektrycy na wyspy wyjechali? :roll: Ten myśli, tamten sugeruje - weź chłopie poszukaj fachowca, który zdiagnozuje usterkę i naprawi . Przecież to auto jak każde inne.
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

km
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn lis 13, 2006 2:17 pm
Lokalizacja: warszafka

Post autor: km » śr mar 26, 2008 12:54 pm

Mogę dać namiar na pw na dobrego elektryka w wawie po Twojej stronie rzeki...
U mnie światła znalazł, co mi jednego ranka znikły:)
biały autobus 91 rok 2,5td + autobus 94 rok 2,8td - kolekcja taka....

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » śr mar 26, 2008 1:08 pm

ap4x4 pisze:U mnie jak kończył się alternator podobnie kontrolki żarzyły.
Jak padł całkowicie i ładowania nie było wtedy pięknie świeciły.
U mnie cos jest z masą, bo kontrolki nie swieca sie tak jak powinny. Jak dam masę bezposrednio na, chyba biały cienki, przewód alternatora, to dopiero wtedy swieca normalnie.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » śr mar 26, 2008 4:21 pm

walnięty regulator napięcia w alternatorze miałem tak samo koszt ok. 60-70zł +robocizna
niezapalające kontrolki po przekręceniu kluczyka to normalny objaw w japończykach dla walniętego regulatora

Awatar użytkownika
ccamillo
 
 
Posty: 142
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: ccamillo » pt mar 28, 2008 11:17 pm

Zrobine, regulator sie rozpadł dosłownie :D .

gszyp pisze:walnięty regulator napięcia w alternatorze miałem tak samo koszt ok. 60-70zł +robocizna
niezapalające kontrolki po przekręceniu kluczyka to normalny objaw w japończykach dla walniętego regulatora
Gdzie kupowałes regulator za 70zł? Ja znalazłem za 190zł i zrobiłem rzeźbę. Miałem alternator od 3.0, regulator troche ma inne izolacje srub, ale dało sie przerobic :D .
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » pt mar 28, 2008 11:30 pm

kupowałem w szczecinie sklep bendix 65zł a zakładałem sam
robi jak ta lala :D :D :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości