Super select

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Super select

Post autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 10:47 am

Witam wszystkich Uzytkowników

Jeżdziłem sobie ostatnio troche L200 nową
Mam takie pytanko w celu powiększenia swojej wiedzy. Pwisałem w szukajce Suerselect, poczytałem ale dalej mi mało :oops:


co to własciwie jest? jak działa? wbudowane w skrzynie, czy to jakiś rodzaj reduktora? jakies wotki wymontowanego albo cos, wszelkie informacjie mile widziane :)




Edit:

mozna skasztanic troche :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » czw mar 27, 2008 10:56 am

reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym :)2
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw mar 27, 2008 11:02 am

Czy to znaczy, że można cały czas jeździć 4x4 po czarnym ?
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 27, 2008 11:03 am

Super Select=super skrzynia.

Dolaczany przod
Centralny dyfer
Blokada centralnego dyfra
Reduktor w jednym
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 11:04 am

znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/item335683635_sk ... ajero.html i zastanawiam sie czy nie zakupic tego do zmoty. Tylko pytanie jak z wytrzymałością?

czy może lepiej kupić pancernego robura
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw mar 27, 2008 11:05 am

Reduktor jest na lancuchu, jak do profesjonalnych rajdow, troche slaby.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 11:09 am

Misiek Cypr pisze:Reduktor jest na lancuchu, jak do profesjonalnych rajdow, troche slaby.

narazie do lajtu, ale apetyt rosnie ...
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » czw mar 27, 2008 3:26 pm

Ryszard Giedrojć pisze:Czy to znaczy, że można cały czas jeździć 4x4 po czarnym ?
Można.
Zmiana 2->4, 4->2 w czasie jazdy.
elili
L200 KAOT

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » czw kwie 03, 2008 7:22 pm

Misiek Cypr pisze:Super Select=super skrzynia.

Dolaczany przod
Centralny dyfer
Blokada centralnego dyfra
Reduktor w jednym
Dzisiaj, przy zmianie kół, specjalnie zaglądałem jak to działa.
Przy włączonym napędzie tylko na tył, po zakręceniu przednim kołem (podniesionym) obraca się półoś i wał między przednim mechanizmem różnicowym a reduktorem.
Z tego wynika, że te elementy są spięte cały czas a dołączanie napędu na przód odbywa się w reduktorze.
Może ktoś powie: w czym to rozwiązanie jest lepsze niż stały napęd na cztery (jak np. w LR Defenderze).
elili
L200 KAOT

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » pn cze 16, 2008 7:27 pm

a jak jest z kontrolkami na desce? maja swiecic przy przelacaniu czy nie?mowie o SS

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » pn cze 16, 2008 8:07 pm

lordmietek pisze:a jak jest z kontrolkami na desce? maja swiecic przy przelacaniu czy nie?mowie o SS
Jak najbardziej każdy ruch wajchą załącza lub gasi kontrolkę na desce.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » pn cze 16, 2008 8:16 pm

elili pisze: Dzisiaj, przy zmianie kół, specjalnie zaglądałem jak to działa.
Przy włączonym napędzie tylko na tył, po zakręceniu przednim kołem (podniesionym) obraca się półoś i wał między przednim mechanizmem różnicowym a reduktorem.
Z tego wynika, że te elementy są spięte cały czas a dołączanie napędu na przód odbywa się w reduktorze.
Może ktoś powie: w czym to rozwiązanie jest lepsze niż stały napęd na cztery (jak np. w LR Defenderze).
Oszczędzasz elementy w układzie przeniesienia napędu, kręcąc się bez obciążenia na pewno wolniej się zużywają, oszczędzasz paliwo mniejsze opory choć to pewnie nie będzie jakaś znacząca ilość. Swoja drogą ciekawe bo takiego testu jeszcze chyba nikt nie robił, ja wychodzę z założenia że ile wleję tyle spali :)21 . I jeśli chcesz jedziesz na ośce, a jeśli masz ochotę jednym ruchem ręki dołączasz przód teoretycznie do 100km/h :)2
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn cze 16, 2008 8:23 pm

do terenu bez sensu
do osobówki jak najbardziej git

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pn cze 16, 2008 8:26 pm

jeśli kręci się przedni wał, to opory nie są dużo mniejsze
lepsze jest całkowite rozłączenie od wyjścia z reduktora do piast, jak w ES, ale trzeba się zatrzymać, by włączyć 4x4
oczywiście jeśli chodzi o opory
a wygoda swoją drogą :)
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » pn cze 16, 2008 8:35 pm

Mroczny pisze:do terenu bez sensu
do osobówki jak najbardziej git
ok: osobówka mi pasuje.
A brak sprzęgiełek i związana z tym
kudlaty_bytom pisze:wygoda swoją drogą
jeszcze bardziej.
A spalanie próbowałem sprawdzać na czarnym: wynik nie jest jednoznaczny; bardziej zależy od stylu jazdy i waunków.
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 16, 2008 8:50 pm

misiu pisze:reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym :)2
skrzynia SS ( Super Selekt), nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek , wszystko sterowane podciśnieniem.

Jak ktoś pisze , że to lipa to znaczy , że jeszcze nie miał przyjemności czymś takim operować :wink:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn cze 16, 2008 9:05 pm

miał, miał
ale nie widzi najmniejszego sensu pchania takiego grata do zmoty
:wink:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 16, 2008 9:49 pm

Mroczny pisze:miał, miał
ale nie widzi najmniejszego sensu pchania takiego grata do zmoty
:wink:
zmota z zawiasami nie ma sensu , ale wykorzystać silnik 2,8 TD z łańcuchem i skrzynia SS to nie głupie :wink:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt cze 17, 2008 7:37 am

Adas pisze:
misiu pisze:reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym :)2
skrzynia SS ( Super Selekt), nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek , wszystko sterowane podciśnieniem.

Jak ktoś pisze , że to lipa to znaczy , że jeszcze nie miał przyjemności czymś takim operować :wink:
a G klasą jedził Pan lub innym jeepem quadra drive :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt cze 17, 2008 2:54 pm

Eskapada pisze:
Adas pisze:
misiu pisze:reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym :)2
skrzynia SS ( Super Selekt), nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek , wszystko sterowane podciśnieniem.

Jak ktoś pisze , że to lipa to znaczy , że jeszcze nie miał przyjemności czymś takim operować :wink:
a G klasą jedził Pan lub innym jeepem quadra drive :wink:
Uazem :wink: , Patrolem ,

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » wt cze 17, 2008 5:52 pm

Witam, czy miganie kontrolki centralnego dyfra (SS) jest normalne na 2H i 4H? czy moze cos jest popsute.
Prosze o odpowiedz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » wt cze 17, 2008 6:11 pm

Adas pisze: nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek
Hamerykanie mieli taki reduktor w którymś dżipie :)2 mogłeś zapiąć napęd na sam przód, na sam tył albo 4x4 do tego reduktor i wszystko panie mechanicznie zadne pompki sie nie pierdo....y :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » wt cze 17, 2008 6:42 pm

lordmietek pisze:Witam, czy miganie kontrolki centralnego dyfra (SS) jest normalne na 2H i 4H? czy moze cos jest popsute.
Prosze o odpowiedz
doadam jeszcze ze jest to pajero II

Awatar użytkownika
bucik
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 10:08 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: bucik » wt cze 17, 2008 8:08 pm

coś jest popsute. musi zapalać się na stałe przy włączonym i zgasnąć po rozłączeniu. miganie jest oznaką stanu przejściowego.
najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy jest uszkodzenie przewodów na skrzyni.
warsztat4x4@wp.pl tel.886-695-927

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » wt cze 17, 2008 9:18 pm

elili pisze:
Misiek Cypr pisze:Super Select=super skrzynia.

Dolaczany przod
Centralny dyfer
Blokada centralnego dyfra
Reduktor w jednym
Dzisiaj, przy zmianie kół, specjalnie zaglądałem jak to działa.
Przy włączonym napędzie tylko na tył, po zakręceniu przednim kołem (podniesionym) obraca się półoś i wał między przednim mechanizmem różnicowym a reduktorem.
Z tego wynika, że te elementy są spięte cały czas a dołączanie napędu na przód odbywa się w reduktorze.
Może ktoś powie: w czym to rozwiązanie jest lepsze niż stały napęd na cztery (jak np. w LR Defenderze).
A Kolega sprawdzał chyba przy wyłączonej stacyjce, bo w pozycji 2H przy uruchomionym silniku podciśnienie puszczane zaworkiem, rozpina przesuwkę prawej półosi i w ten sposób rozłącza wał napędowy, co by się po próżnicy nie telepał. Po zgaszeniu silnika lub awarii zaworka półoś zostaje automatycznie spięta ( takie zabezpieczenie). W pozycji 4h napęd na przód zostaje przekazany przez mechanizm różnicowy dodatkowo blokowany sprzęgłem lepkościowym (bez tylnego wału jeździ się jak automatem). Dalsze pozycje jak w ES. A to rozwiązanie jest lepsze i ch.j :)21 :)21 :)21
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość