Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
CrOOchy
-

- Posty: 8351
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
- Lokalizacja: Cyców
Post
autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 10:47 am
Witam wszystkich Uzytkowników
Jeżdziłem sobie ostatnio troche L200 nową
Mam takie pytanko w celu powiększenia swojej wiedzy. Pwisałem w szukajce Suerselect, poczytałem ale dalej mi mało
co to własciwie jest? jak działa? wbudowane w skrzynie, czy to jakiś rodzaj reduktora? jakies wotki wymontowanego albo cos, wszelkie informacjie mile widziane
Edit:
mozna skasztanic troche

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
-
misiu

- Posty: 599
- Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
- Lokalizacja: Gąbin / Płock
Post
autor: misiu » czw mar 27, 2008 10:56 am
reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym

-
Ryszard Giedrojć
-

- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Post
autor: Ryszard Giedrojć » czw mar 27, 2008 11:02 am
Czy to znaczy, że można cały czas jeździć 4x4 po czarnym ?
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw mar 27, 2008 11:03 am
Super Select=super skrzynia.
Dolaczany przod
Centralny dyfer
Blokada centralnego dyfra
Reduktor w jednym
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
CrOOchy
-

- Posty: 8351
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
- Lokalizacja: Cyców
Post
autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 11:04 am
znalazłem coś takiego
http://moto.allegro.pl/item335683635_sk ... ajero.html i zastanawiam sie czy nie zakupic tego do zmoty. Tylko pytanie jak z wytrzymałością?
czy może lepiej kupić pancernego robura
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw mar 27, 2008 11:05 am
Reduktor jest na lancuchu, jak do profesjonalnych rajdow, troche slaby.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
CrOOchy
-

- Posty: 8351
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
- Lokalizacja: Cyców
Post
autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 11:09 am
Misiek Cypr pisze:Reduktor jest na lancuchu, jak do profesjonalnych rajdow, troche slaby.
narazie do lajtu, ale apetyt rosnie ...
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
-
elili
-

- Posty: 109
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
- Lokalizacja: dln. Śląsk
Post
autor: elili » czw mar 27, 2008 3:26 pm
Ryszard Giedrojć pisze:Czy to znaczy, że można cały czas jeździć 4x4 po czarnym ?
Można.
Zmiana 2->4, 4->2 w czasie jazdy.
elili
L200 KAOT
-
elili
-

- Posty: 109
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
- Lokalizacja: dln. Śląsk
Post
autor: elili » czw kwie 03, 2008 7:22 pm
Misiek Cypr pisze:Super Select=super skrzynia.
Dolaczany przod
Centralny dyfer
Blokada centralnego dyfra
Reduktor w jednym
Dzisiaj, przy zmianie kół, specjalnie zaglądałem jak to działa.
Przy włączonym napędzie tylko na tył, po zakręceniu przednim kołem (podniesionym) obraca się półoś i wał między przednim mechanizmem różnicowym a reduktorem.
Z tego wynika, że te elementy są spięte cały czas a dołączanie napędu na przód odbywa się w reduktorze.
Może ktoś powie: w czym to rozwiązanie jest lepsze niż stały napęd na cztery (jak np. w LR Defenderze).
elili
L200 KAOT
-
lordmietek
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
Post
autor: lordmietek » pn cze 16, 2008 7:27 pm
a jak jest z kontrolkami na desce? maja swiecic przy przelacaniu czy nie?mowie o SS
-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » pn cze 16, 2008 8:07 pm
lordmietek pisze:a jak jest z kontrolkami na desce? maja swiecic przy przelacaniu czy nie?mowie o SS
Jak najbardziej każdy ruch wajchą załącza lub gasi kontrolkę na desce.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » pn cze 16, 2008 8:16 pm
elili pisze:
Dzisiaj, przy zmianie kół, specjalnie zaglądałem jak to działa.
Przy włączonym napędzie tylko na tył, po zakręceniu przednim kołem (podniesionym) obraca się półoś i wał między przednim mechanizmem różnicowym a reduktorem.
Z tego wynika, że te elementy są spięte cały czas a dołączanie napędu na przód odbywa się w reduktorze.
Może ktoś powie: w czym to rozwiązanie jest lepsze niż stały napęd na cztery (jak np. w LR Defenderze).
Oszczędzasz elementy w układzie przeniesienia napędu, kręcąc się bez obciążenia na pewno wolniej się zużywają, oszczędzasz paliwo mniejsze opory choć to pewnie nie będzie jakaś znacząca ilość. Swoja drogą ciekawe bo takiego testu jeszcze chyba nikt nie robił, ja wychodzę z założenia że ile wleję tyle spali

. I jeśli chcesz jedziesz na ośce, a jeśli masz ochotę jednym ruchem ręki dołączasz przód teoretycznie do 100km/h

Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
Mroczny
-

- Posty: 40590
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn cze 16, 2008 8:23 pm
do terenu bez sensu
do osobówki jak najbardziej git
-
kudlaty_bytom
-

- Posty: 289
- Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kudlaty_bytom » pn cze 16, 2008 8:26 pm
jeśli kręci się przedni wał, to opory nie są dużo mniejsze
lepsze jest całkowite rozłączenie od wyjścia z reduktora do piast, jak w ES, ale trzeba się zatrzymać, by włączyć 4x4
oczywiście jeśli chodzi o opory
a wygoda swoją drogą

był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko

_______________________
GG: 4366835
-
elili
-

- Posty: 109
- Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
- Lokalizacja: dln. Śląsk
Post
autor: elili » pn cze 16, 2008 8:35 pm
Mroczny pisze:do terenu bez sensu
do osobówki jak najbardziej git
ok: osobówka mi pasuje.
A brak sprzęgiełek i związana z tym
kudlaty_bytom pisze:wygoda swoją drogą
jeszcze bardziej.
A spalanie próbowałem sprawdzać na czarnym: wynik nie jest jednoznaczny; bardziej zależy od stylu jazdy i waunków.
elili
L200 KAOT
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn cze 16, 2008 8:50 pm
misiu pisze:reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym

skrzynia SS ( Super Selekt), nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek , wszystko sterowane podciśnieniem.
Jak ktoś pisze , że to lipa to znaczy , że jeszcze nie miał przyjemności czymś takim operować

-
Mroczny
-

- Posty: 40590
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn cze 16, 2008 9:05 pm
miał, miał
ale nie widzi najmniejszego sensu pchania takiego grata do zmoty

-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pn cze 16, 2008 9:49 pm
Mroczny pisze:miał, miał
ale nie widzi najmniejszego sensu pchania takiego grata do zmoty

zmota z zawiasami nie ma sensu , ale wykorzystać silnik 2,8 TD z łańcuchem i skrzynia SS to nie głupie

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt cze 17, 2008 7:37 am
Adas pisze:misiu pisze:reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym

skrzynia SS ( Super Selekt), nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek , wszystko sterowane podciśnieniem.
Jak ktoś pisze , że to lipa to znaczy , że jeszcze nie miał przyjemności czymś takim operować

a G klasą jedził Pan lub innym jeepem quadra drive

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » wt cze 17, 2008 2:54 pm
Eskapada pisze:Adas pisze:misiu pisze:reduktor z mechanizmem roznicowym z mozliwoscia jego spiecia
Taki 4wd i part-time w jednym

skrzynia SS ( Super Selekt), nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek , wszystko sterowane podciśnieniem.
Jak ktoś pisze , że to lipa to znaczy , że jeszcze nie miał przyjemności czymś takim operować

a G klasą jedził Pan lub innym jeepem quadra drive

Uazem

, Patrolem ,
-
lordmietek
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
Post
autor: lordmietek » wt cze 17, 2008 5:52 pm
Witam, czy miganie kontrolki centralnego dyfra (SS) jest normalne na 2H i 4H? czy moze cos jest popsute.
Prosze o odpowiedz
-
lbl78
-

- Posty: 12628
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » wt cze 17, 2008 6:11 pm
Adas pisze: nikt jeszcze nie wymyślił niczego lepszego , zapinasz i rozpinasz napędy w locie , jeździsz po czarnym 4x4 , masz reduktor i blokadę centralnego dyfra , nie ma sprzęgiełek
Hamerykanie mieli taki reduktor w którymś dżipie

mogłeś zapiąć napęd na sam przód, na sam tył albo 4x4 do tego reduktor i wszystko panie mechanicznie zadne pompki sie nie pierdo....y

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
lordmietek
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
Post
autor: lordmietek » wt cze 17, 2008 6:42 pm
lordmietek pisze:Witam, czy miganie kontrolki centralnego dyfra (SS) jest normalne na 2H i 4H? czy moze cos jest popsute.
Prosze o odpowiedz
doadam jeszcze ze jest to pajero II
-
bucik
-

- Posty: 103
- Rejestracja: czw wrz 08, 2005 10:08 pm
- Lokalizacja: koszalin
Post
autor: bucik » wt cze 17, 2008 8:08 pm
coś jest popsute. musi zapalać się na stałe przy włączonym i zgasnąć po rozłączeniu. miganie jest oznaką stanu przejściowego.
najczęstrzą przyczyną takiego stanu rzeczy jest uszkodzenie przewodów na skrzyni.
-
rudypajero.koszalin

- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rudypajero.koszalin » wt cze 17, 2008 9:18 pm
elili pisze:Misiek Cypr pisze:Super Select=super skrzynia.
Dolaczany przod
Centralny dyfer
Blokada centralnego dyfra
Reduktor w jednym
Dzisiaj, przy zmianie kół, specjalnie zaglądałem jak to działa.
Przy włączonym napędzie tylko na tył, po zakręceniu przednim kołem (podniesionym) obraca się półoś i wał między przednim mechanizmem różnicowym a reduktorem.
Z tego wynika, że te elementy są spięte cały czas a dołączanie napędu na przód odbywa się w reduktorze.
Może ktoś powie: w czym to rozwiązanie jest lepsze niż stały napęd na cztery (jak np. w LR Defenderze).
A Kolega sprawdzał chyba przy wyłączonej stacyjce, bo w pozycji 2H przy uruchomionym silniku podciśnienie puszczane zaworkiem, rozpina przesuwkę prawej półosi i w ten sposób rozłącza wał napędowy, co by się po próżnicy nie telepał. Po zgaszeniu silnika lub awarii zaworka półoś zostaje automatycznie spięta ( takie zabezpieczenie). W pozycji 4h napęd na przód zostaje przekazany przez mechanizm różnicowy dodatkowo blokowany sprzęgłem lepkościowym (bez tylnego wału jeździ się jak automatem). Dalsze pozycje jak w ES. A to rozwiązanie jest lepsze i ch.j

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość